Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n lisävarusteet

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Rixa sanoi:
Tuo muistikortinlukija. Tarvitaanko sitä muulloin kuin kerran? Ts. Siirtääkö se tiedot kovalevylle muistikortilta vai toimiiko se niin jos pelaat psonen/ps2 peliä niin käytät edelleen korttia tallenukseen?
Sillä voi vain siirtää tiedot vanhoilta korteilta kovalevylle. Suoraan pelien kanssa sitä ei voi käyttää.
Eli käytännössä kertakäyttökamaa.
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Oliver sanoi:
Sillä voi vain siirtää tiedot vanhoilta korteilta kovalevylle. Suoraan pelien kanssa sitä ei voi käyttää.
Eli käytännössä kertakäyttökamaa.

Ok eli lainaampa sitä sit jostain / ostan käytettynä, en ole kuitenkaan luopumassa PS2 konsolista.
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

The Punisher sanoi:
Mun mielestä Sixaxiksessa pitäis olla saman tyyliset tatit kuin XOssa.. Sellaiset siis jotka menevät sisäänpäin.
Mielipiteet voi erota aika rankasti. Omasta mielestä pelkkiä tatteja ajatellessa juuri tuo kuperuus on huonoin asia XO:n tateissa. Peukut kipeytyy (ainakin omalla pelityylillä) ja tarkkuus kärsii. Hyväthän XO:ssakin on, muttei imo niin hyvät kuin DS:ssä.

Sixaxis istui omaan käteen täydellisesti. Se on aika pirun kevyt. Keveys itseasiassa oli positiivinen yllätys. Ajattelin alunperin kuullun mukaan, että sixaxis tuntuisi leluohjaimelta, mutta se oli todella hyvä kädessä. Tatit oli paremmat kuin DS:ssä (hieman löysemmät, keskiosassa ei ole samanlaista "tyhjää aluetta" kuin DS:ssä ja liikkuma-alue isompi), mutta taasen oikealla olevien nappuloiden analogisuus ei ainakan GTssä ollut niin hyvää kuin DS:ssä.

Liipasimet oli hyvät, mutta ei lähellekkään niin hyvät kuin XO:n ohjaimessa. Luulen kuitenkin, että ne on jätetty edes hieman "nappulamaisemmiksi" ettei ohjaimen käyttönopeus tietyissä peleissä kärsi.

Hyvä se ohjain on mielestäni... Pirun hyvä.

EDIT: Niin ja tattien tyhjällä alueella meinaan sit keskellä olevaa pientä heiluvaa aluetta. Jos omistatte Logitechin ohjaimen, josta oliver laittoikin kuvan, kokeilkaa sen tatteja ja DS:n tatteja niin varmaan ymmärrätte mitä meinaan. Hankala selostaa vaan :o
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Jeps, itse en myöskään tykkää tattejen kuperuudesta, vihasin niitä jo siinä pleikkarin ensimmäisessä isommassa(ja kömpelömmässä) ohjaimessa. XO:n ohjaimessa liipasimet ovat hiton hyvät joissain peleissä, mutta L1 ja R1-napit eivät samalle tasolle yllä. Mutta esimerkiksi Pro Evoa en prkl voi pelata niillä liipasimilla ollenkaan, eivät käy kömpelyyttään yhtään siihen hommaan. Pitäisiköhän sitä ostaa toiseksi ohjaimeksi muu kuin SixA.Pelaisi sillä sitten eri tyylisiä pelejä...Jos sellaista hyvää vaan myynnistä löytyy?
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Pibe sanoi:
Ajattelin alunperin kuullun mukaan, että sixaxis tuntuisi leluohjaimelta, mutta se oli todella hyvä kädessä. Tatit oli paremmat kuin DS:ssä (hieman löysemmät, keskiosassa ei ole samanlaista "tyhjää aluetta" kuin DS:ssä ja liikkuma-alue isompi), mutta taasen oikealla olevien nappuloiden analogisuus ei ainakan GTssä ollut niin hyvää kuin DS:ssä.

Liipasimet oli hyvät, mutta ei lähellekkään niin hyvät kuin XO:n ohjaimessa. Luulen kuitenkin, että ne on jätetty edes hieman "nappulamaisemmiksi" ettei ohjaimen käyttönopeus tietyissä peleissä kärsi.

Hyvä se ohjain on mielestäni... Pirun hyvä.

hyvä kuvaus kuusakselista Pibe, vertailu X0:n ohjaimeen loi hyvää kuvaa mitä odottaa,
ilmeisesti minunkin käteen siis istuu kuusakseli ilman isompia ihmettelyjä.
toisaalta "kakkosohjaimeksi" vois ostaa logitechin ohjaimen,
mutta nyt on ensimmäistä kertaa suht hyvä fiilis sonyn omasta tuotoksesta.
suurin huolenaihe oli lähinnä juurikin nuo L2- ja R2-"liipaisimet" sekä paino ja tatit,
mutta nyt lukemani perusteella on kuitenkin DualShockiin verrattuna hemmetin hyvä ohjain.
vaikke DS:kään huono siis missään nimessä ole.

kuusakselin tattien liikkuma-alue on siis suurempi, joka sopii oletettavasti ainakin räiskintäpeleihin täydellisesti, socomiin... :rolleyes:
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Innolla kyllä ootan että sixaxista pääsee kokeilemaan! Mutta ootan että Logitech tekee oman sixaxiksensa. Nimittäin se Logitechin oma ps3 ohjain on niin kauhean näköinen ja siinähän ei ole liiketunnistusta?
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Sixaxiksen R2- ja L2-liipaisimet eivät varmaankaan sovellu esim. räiskintäpelien pyssyiksi. Uskoisin ammuskelun sujuvan paremmin R1- ja L1-napeilla ja liipaisimille voi sitten laittaa vaikka kakkosaseen, kranaatit tms.
Ainakin MotorStormin kaasutteluissa R2-liipaisin toimii ihan hyvin, mutta vanhasta tottumuksesta peukalo unohtuu välillä X-nappulalle, mikä johtaa turbon kuumenemiseen ja auton räjähtämiseen. :cool:
Keveys tosiaan hämmentää aluksi, eikä varsinkaan pelin tiimellyksessä ohjaimen painoa edes huomaa käsissä. Uskoisin tämän olevan pelkästään hyvä asia varsinkin pidemmissä sessioissa.

Uskoisin, että tarvikevalmistajilta tulee juurikin uutta muotoilua noihin liipaisimiin.
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Tulee mullekin varmaan aluksi vaikeutta käyttää R2 kaasuna eikä X mutta tuntuu että on varmaan parempi sitten kun tottuu.. Onko niissä 2 napeissa muuten laaja liikkuminen? Siis ettei oo heti pohjassa kun painaa niin kuin Dual Shockissa on.
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Ne painuvat sisään silleen kaarevasti ja liikerata on alareunassa ehkä jotain 6-7 milliä.
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Oliver sanoi:
Sixaxiksen R2- ja L2-liipaisimet eivät varmaankaan sovellu esim. räiskintäpelien pyssyiksi.
Jep ja eipä paljon trigger-nappuloilla mm. Socomin m16:lla ammuttaisi. :)
R1 on jotenkin tottunut niin hyvin, että Resistancessa sormi haki sinne automaattisesti.
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Vaikkeivät liipaisimet huonot ole, on pakko ihmetellä miksi niistä tehtiin leveät ja kuperat. Ehkä ne sopivat parhaiten ohjaimen tuttuun ulkonäköön? Paljon muuta ei tule mieleen.
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Se voip olla... No kyllä ne tarpeeksi hyvät on kuitenkin. Joustavat oudolla ja mukavalla tavalla :p
Ihan tyytyväinen olen ohjaimeen, mutta se nyt ei pakosti ole yllätys kun olen pitänyt kaikista muista ohjaimista, paitsi N64 ja Xbox :)

EDIT: Ja ohjaimen keveydestä tulleet positiiviset kommentit ovat mielestäni totta. Se ohjain on ihan oikeasti mukavan tuntuinen pelata, koska se on niin kevyt.
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Hex sanoi:
Vaikkeivät liipaisimet huonot ole, on pakko ihmetellä miksi niistä tehtiin leveät ja kuperat. Ehkä ne sopivat parhaiten ohjaimen tuttuun ulkonäköön? Paljon muuta ei tule mieleen.
Jos vaihdat tummennettujen sanojen paikalle niiden vastakohdat ja otat XO:n ohjaimen käteen niin arvoitus varmasti ratkeaa.
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Tulin eilen käytyä testaamasssa PS3:sta Nordisk Filmin tiloissa. Sixaxis oli täysin floppi, tuntui niin lelumaiselta, jämäkkyys puuttui. Hieman painoa olisi saanut olla. Sonyn köyhänmiehen viritys Wiin sensorista, en todellakaan tiedä miten he aikovat hyödyntää sitä peleissä, Motor Stormissa se ei kertakaikkiaan onnistunut kallistamalla ohjainta rattityyliin kun itse oikea ratti puuttuu :) Lentopeleissä kallistetaan eteen ja taakse? On ominaisuudella paljon käyttöä... Itse epäilin ohjaimen toimivuutta fps-peleissä, resistance testasin, ihan ok toimi.

Itse en ymmärrä Sonyn hätäisesti kyhättyä L2 ja R2 liipaimiset, luulin et ne olisivat toimineet fps-peleihin mut ei! Mulla sormet suorastaan liukui pois kun painoin nopeasti nappeja, liipaisimet kääntyvät hieman viistoon (jos muistan oikein). Tuntuisi et en pysty painamaan luonnollisesti liipaisinta. Siitä erittäin isot miinukset! Näin Boksin pelaannella, sisäänpäin tatit pysyvät hyvin sormissa. Myös Boksilla vasen analogisen sijoitus on erinomainen, analoginen ylempänä ja ristiohjain alempana, tietäen analoginen tulee päämäärin käytettyä. Itse en koskaan oppinut pelaamaan fps-pelei dual shockilla.
Toivottavasti 3rd ohjainvalmistajat, tekevät oman virityksensä sillä fps pelei voi luonnollisesti unohtaa sixaxisilla.
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Pexi sanoi:
Motor Stormissa se ei kertakaikkiaan onnistunut kallistamalla ohjainta rattityyliin kun itse oikea ratti puuttuu :)
Prätkällä se onkin luontevampaa, kun keulimiset ja jonkinasteiset endotkin onnistuvat kallistelemalla.

Pexi sanoi:
Myös Boksilla vasen analogisen sijoitus on erinomainen, analoginen ylempänä ja ristiohjain alempana, tietäen analoginen tulee päämäärin käytettyä.
Meikäläiselle X360:n vasen tatti on edelleen liian kaukana ja liian vasemmalla, joten tarkkuus sen käytössä on heikkoa. Siitä ristiohjaimesta en viitsi edes aloittaa. ;)
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Meitä on moneen junaan :)
Mutta jos katsotaan kommentteja, niin kaikki muut ovat kokeneet ohjaimen positiivisena " yllätyksenä ", ja sitten ehkä pari tyyppiä eivät pitäneet siitä, niin voimme päätellä jo jotain :)
 
Vastaus: PS3:n lisävarusteet

Tämä nyt menee taas sodan puolelle kohta...Eiköhän noita käsiä ja makuja ole aikalailla erilaisia. Väitelty ennenkin samasta h***vetin asiasta:mad:
 
Ylös Bottom