Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n ostaminen Amazon.co.uk:sta (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt!)

DadaD1

New Member
Jotta tuo Mistä halvin PS3? -ketju pysyisi siistinä, on Amazon.co.uk-tilauksista keskustelu siirretty nyt erilleen. Alla on muutamia yleisimpiä kysymyksiä vastauksineen. Lue ne huolella ennen kuin kysyt mitään!

Voiko tilauksen maksaa Visa Electronilla? Voi.
Voiko tilauksen maksaa tilisiirrolla? Ei voi
Paljonko postikulut? Noin 10 euron luokkaa normaalia lentorahtia käyttäen. Pikakuriiri on kalliimpi. Postikulut näet tilauksen viimeisessä vaiheessa.
Mitä valuuttakurssi Amazon.co.uk:sta tilatessa käytetään? Visan tai Mastercardin sen hetken puntakurssia. Se on hieman kalliimpi kuin tavallinen puntakurssi mutta vain hieman.
Amazon.com vs. Amazon.co.uk? Amazon.com on saman kaupan jenkkiversio. Sieltä EI VOI tilata PS3:a Suomeen.
Miten takuu? Pääasiassa takuuasiat kannattaa hoitaa suoraan Amazon.co.uk:n kanssa, mutta hätätapauksessa laitteen voi palauttaa myös suomalaiselle PlayStation 3 -jälleenmyyjälle.
Onko Amazon.co.uk:sta ostettu PS3 samanlainen kuin Suomesta ostettu? Virtajohtoa ja manuaalia lukuun ottamatta on.
Millainen virtapiuha pitää sitten hommata? Vanhempiin PS3-malleihin käy standardi schuko-IEC320-virtajohto, joita käytetään esim. tietokoneissa ja monitoreissa. Slim-PS3:een käy tavallinen ns. "kahdeksikkovirtajohto", joita käytetään esim. CD-soittimissa.
Saako Amazon.co.uk:sta ostetun PS3:n suomenkieliseksi? Saa.
Millaiset DVD/BD-elokuvat toimivat Amazon.co.uk:sta ostetussa PS3:ssa? DVD/BD-toiston suhteen noudatetaan samoja aluerajoituksia kuin Suomesta ostettunakin.
Ovatko pelit samoja kuin Suomessa myytävät? Käytännössä ovat. Kansipapereissa ja/tai manuaalissa ei suomea välttämättä ole, mutta itse peli on sama (pl. Buzz TV Quiz, koska se on Suomessa Buzz TV Visa).
Paljonko tilaus kokonaisuudessaan tulee maksamaan? Lopullisen hinnan postikuluineen ja arvonlisäveroineen näet VASTA vihoviimeisessä vaiheessa ennen tilauksen hyväksymistä. Muunto euroiksi kannattaa tehdä VASTA siinä vaiheessa, ei yhtään aiemmin.
Onko Amazon.co.uk luotettava verkkokauppa? Lyhyesti sanottuna: on.
Kuinka nopeasti tilaukset tulevat? Tilauksien kesto on vaihdellut parista päivästä reiluun viikkoon. Suurin osa on saanut tilauksensa alle viikossa.
Onko normaalia, ettei kaikki tavarat tulleet kerralla? On.

T: KonsoliFIN-ylläpito

----------------------------

www.amazon.co.uk kannattaa ostaa. jtn 340 maksaa 40gb pleikka. Ostin sieltä 40gb pleikan, dualshock3 (sixaxis tulee mukana), Blu-ray remoten ja CoD4 GOTYn. HDMI kaapeli tulee kaupanpäälle. hintaa jtn 480
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: mistähän halvin ps3?

www.amazon.co.uk kannattaa ostaa. jtn 340 maksaa 40gb pleikka. Ostin sieltä 40gb pleikan, dualshock3 (sixaxis tulee mukana), Blu-ray remoten ja CoD4 GOTYn. HDMI kaapeli tulee kaupanpäälle. hintaa jtn 480
Paljonko tuohon tulee postikuluja ja kauanko suunnilleen kestää paketin saapuminen perille? Tuo 80gt malli kyllä houkuttelisi, kun tuolta kerran halvemmalla saisi..
 
Vastaus: mistähän halvin ps3?

Otin sen nopeimman lähetystavan ja tilasin 22.30 illalla ja seuraavanapäivänä UPSin mies klo.13:00 soitteli ovikelloa paketin kanssa :) Postikulut tais olla....en muista. Iskä ton tilas niin en nähnyt.:confused:
 
Vastaus: mistähän halvin ps3?

Tsekkasin ton, postikuluja tulee kuriirilla lähemmäs 50 euroa.
 
Vastaus: mistähän halvin ps3?

Paketti lähetettiin Suomeen yhdessä yössä, mutta toinen päivä meni sen matkatessa Suomessa. Sitten seuraavana päivänä kahden aikaan tuli soittoa, että minne UPSin typykkä paketin jättää. Ja tuo meni siis sillä halvimmalla postituksella.
 
Vastaus: mistähän halvin ps3?

Tilasin amazonista ton 80gb version ja posti/pakkauskulut 6,96£ eli mitä se nyt sitten on euroissa vähän päälle kymppi.
 
Vastaus: mistähän halvin ps3?

Tilasin viime viikolla amazon.co.uk:sta myös 40GB pleikan sekä muuta sälää ja konsolin laittoivat UPS:llä ja muut rojut eri paketteihin (ilman lisäkuluja). Pleikasta velottivat 366 ja paketti saapui 2 päivän päästä tilauksesta (UPS-kaveri soitti puolta tuntia ennen, että olenhan paikalla). Asun myös Kuopiossa. Vain uusi virtapiuha piti hommata, olisikohan ollut 5 expertiltä. Voin siis suositella tuolta tilaamista.
 
Vastaus: mistähän halvin ps3?

Jep, Amazonista kannattaa tilata sillä air mail -toimituksella (3-7 päivää). Tulee silti kuriirilla ja postikulut siis noin 7e. Express deliverylla tule postikuluja useita kymppejä (1-2 päivää).

Itse sain konsolini päivässä tuolla hitaammalla toimituksella. Kaverilleni tosin lähetettiin samana päivänä (viime ke), eikä ollut saanut konetta vielä pe mennessä.
 
Vastaus: mistähän halvin ps3?

Cavalera sanoi:
Itse sain konsolini päivässä tuolla hitaammalla toimituksella. Kaverilleni tosin lähetettiin samana päivänä (viime ke), eikä ollut saanut konetta vielä pe mennessä.

Perkeleen hanhi =) mä oon tässä katellu vähän väliä missä se paketti menee ja nyt se on jossain saksassa kaiketi. Mihinkään ei ollu liikkunu torstaina tai perjantaina. Toivon mukaan se nyt lähtis liikenteeseen tänään...

Mä just rupesin kelaa, mut ei kai sillä ole väliä; laitoin mun puhelinnumeron niin että on ulkomaan suuntanumero edessä, ei kai ne nyt sitä rupee kelailee siellä?
 
Vastaus: mistähän halvin ps3?

Perkeleen hanhi =) mä oon tässä katellu vähän väliä missä se paketti menee ja nyt se on jossain saksassa kaiketi. Mihinkään ei ollu liikkunu torstaina tai perjantaina. Toivon mukaan se nyt lähtis liikenteeseen tänään...
Kaverillani sama juttu, Saksassa jumissa. Se tosin tilasi vasta keskiviikkona, itse tilasin muutaman päivän aiemmin.

Mä just rupesin kelaa, mut ei kai sillä ole väliä; laitoin mun puhelinnumeron niin että on ulkomaan suuntanumero edessä, ei kai ne nyt sitä rupee kelailee siellä?
Samalla lailla oli mullakin ja soittivat heti kun konsoli oli Suomessa ja lähdössä jakoon. Kyllä sinne sun amazon-sivuille tulee täsmätieto, missä paketti liikkuu. Tiedän, odotus on pitkä näissä jutuissa :)
 
Vastaus: mistähän halvin ps3?

Kaverillani sama juttu, Saksassa jumissa. Se tosin tilasi vasta keskiviikkona, itse tilasin muutaman päivän aiemmin.


Samalla lailla oli mullakin ja soittivat heti kun konsoli oli Suomessa ja lähdössä jakoon. Kyllä sinne sun amazon-sivuille tulee täsmätieto, missä paketti liikkuu. Tiedän, odotus on pitkä näissä jutuissa :)

Tilasin 30. elokuuta ja paketti lähetettii 1. syyskuuta... amazoni mukaan vielläki saksassa (departure scan) ja jumissa :( pitäs saapua 9.päivä... saa nähä saapuuko... en usko ainakaa
 
Vastaus: mistähän halvin ps3?

Kävi sitten vissiin säkä, kun sain paketin päivässä tuolta Amazonista. Kaveri odotti omaansa viikon, toisella kesti 5 päivää. Kaikki siis halvemmalla kuljetuksella.
 
Vastaus: mistähän halvin ps3?

tänkke söör.... niihä se oli itelläki tullu suomee 5.9! eihä sitä malta tietenkää pieni ihminen paria päivää oottaa... :D

Uusi Ps3 hyppysissä, vieläkö työt vaan äkkiä loppus, niin pääsis säätämään...
 
Vastaus: mistähän halvin ps3?

Amazonista tilaaminen houkuttelisi, mutta miten on takuun laita? Ongelmatilanteissa yhteys Nordisk Filmiin, vai? Gigantti muuten näyttäisi myyvän 80gb mallia verkkokaupassaan hintaan 449...
 
Vastaus: mistähän halvin ps3?

Kävi sitten vissiin säkä, kun sain paketin päivässä tuolta Amazonista. Kaveri odotti omaansa viikon, toisella kesti 5 päivää. Kaikki siis halvemmalla kuljetuksella.

Hurjia eroja noissa toimitusajoissa. Oma pakettini matkasi ensin viikon UK:sta Helsinkiin ja seurannan mukaan lojuu siellä nyt viidettä päivää. Ehkä se joskus tänne Ouluunkin saapuu.

Mutta jotta pysytään paremmin topicissa, niin mainittakoon että tällä hetkellä Amazon UK:ssa PS3 80GB + HDMI-kaapeli maksaa n. 396 euroa toimituskuluineen. Kymmenen punnan eli vajaan 13 euron lisäsijoituksella saa mukaan myös pelin (GTA4/Mercenaries 2/uusi Star Wars).
 
Vastaus: Mistä halvin PS3?

Onko porukan koneet olleet ehjiä tuolta Amazonista tilattaessa? Takuu? Onko tällaisissa tilauksissa pelkoa että jäisi tulliin tms.?
 
Vastaus: Mistä halvin PS3?

Onko porukan koneet olleet ehjiä tuolta Amazonista tilattaessa? Takuu? Onko tällaisissa tilauksissa pelkoa että jäisi tulliin tms.?

Ainakin oma konsolini tuli ehjänä perille. Itse konsolin laatikko oli isomman pahvilaatikon sisällä, pehmikkeenä sellaista jättikuplamuovia. Ei kai tuo eroa juurikaan siitä jos tilaa laitteen jostain suomalaisesta verkkokaupasta, matka on toki vähän pitempi, mutta paljon niitä Suomi-koneitakin on kärrätty ennen kuin ovat kauppojen hyllyille päätyneet.

EU-maista ostetuissa konsoleissa on kai EU-takuu, noin minä ainakin oletin kun konsolin tilasin.

Tullista ei tietenkään tarvitse huolehtia jos tilaat Amazon UK:sta, eli EU:n sisältä.
 
Vastaus: Mistä halvin PS3?

EU-maista ostetuissa konsoleissa on kai EU-takuu, noin minä ainakin oletin kun konsolin tilasin. Tullista ei tietenkään tarvitse huolehtia jos tilaat Amazon UK:sta, eli EU:n sisältä.

Kiitos tiedoista! Tulikin jo tilattua kone äsken amazonista ja hintaa paketille tuli tosiaan noin 409 euroa (80gb:n konsoli, HDMI-kaapeli, GTA4 + pk:t). Ihan hyvä diili kun miettii että kotomaasta ostettuna tuohon hintaan olisi saanut lisätä noin 140-150 euroa.
 
Ylös Bottom