Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n osto ulkomailta?

Disfigur

New Member
Onko täällä joku joka olisi ostanut Ps3 konsolinsa jostain muualta kuin suomesta, EU:n sisältä kuitenkin? Olen vaan noita hintoja katsellu ja todennu, että saattais saada 50-100 halvemmalla.

Tosin kun on konsolin ostosta kyse niin tullin kanssa tulee epäilemättä asioitua, mutta mitä tuo tulli mahtaisi verottaa tuollaisesta ~700e paketista?

PS3:n olen kuitenkin ajatellut ostaa, mutta tuleeko halvemmaksi sittenkään jos ulkomailta ostaa vai kannattaako ostaa vain suomesta.
 
Vastaus: PS3:n osto ulkomailta?

Disfigur sanoi:
PS3:n olen kuitenkin ajatellut ostaa, mutta tuleeko halvemmaksi sittenkään jos ulkomailta ostaa vai kannattaako ostaa vain suomesta.

Vastaus riippuu tietysti siitä, kuinka hyvän tarjouksen onnistut muualta Euroopasta löytämään ja kuinka paljon painoa panet odottelulle ja ulkomaalta tilaamiseen mahdollisesti liittyviin riskeihin (toimitusajat, takuu jne). Ellet aivan tuhottoman hyvää löytöä tee, hintavertailu kotimaassakin voi tuottaa mieluisia yllätyksiä. (Ja erityisesti tuhottoman hyvien löytöjen suhteen pitää tietysti olla varovainen, ettei vain joudu huijatuksi.)

Esim. Capi Online myy PS3:a jo hintaan 639 (+ 6 postikuluihin, ellei halua poiketa Helsinki-Vantaalla ostoksilla):
http://www.capi-online.fi/epages/Capi.axl/?ObjectPath=/Shops/Capi/Products/217057

Itse en ole puljua ikuna käyttänyt, eikä ilmeisesti kovin moni muukaan, joten älä pidä tätä varsinaisena suosituksena. (Ehkä joku muu osaa kertoa omakohtaisiakin kokemuksia?)
 
Vastaus: PS3:n osto ulkomailta?

Disfigur sanoi:
Katsoin vaan Play.comista ihan hyvän Ps3 paketin.
http://www.play.com/Games/PlayStati...-Games-+-FREE-HDMI-cable-+-Click/Product.html

Tuohon hintaan Suomessa myydään paketteja johon kuuluu konsoli ja yksi peli. Omasta mielestäni varsin edullinen. Mutta tullin kanssa sitten en joudu asioimaan jos Isosta Britanniasta tilaan?

play.com sijaitsee Jerseyn saarilla ja ne taas ovat EU:n veroalueen ulkopuolella, eli 700 euron paketti napsuu tullissa kiinni varmuudella.
 
Vastaus: PS3:n osto ulkomailta?

Patovaht sanoi:
700 euron paketti napsuu tullissa kiinni varmuudella.

Ja napsuminen siis kustantaa arvonlisäveron verran, eli 22 % (+ mahdolliset palvelukulut, jos ei käy hoitamasta tullausta itse tullin toimipisteessä). Playn paketille tulisi siis hintaa n. 900 euroa.
 
Vastaus: PS3:n osto ulkomailta?

Juu, siinä tapauksessa sieltä ei kyllä tule tilattua. Toinen vaihtoehto on tietenkin tilata saksasta, mutta tällä hetkellä ei ainakaan ole tietoa sopivasta saksalaisesta verkkokaupasta.
 
Vastaus: PS3:n osto ulkomailta?

play.com ei myöskään välttämättä toimita laitetta UK ulkopuolelle, pelit/cd/dvd kylläkin. Koitin meinaan tilata sieltä taannoin keväällä HDMI-kaapelia ja tilausvahvistusta tehdessä ilmeni että toimittavat ainoastaan UK.
 
Vastaus: PS3:n osto ulkomailta?

Disfigur sanoi:
PS3:n olen kuitenkin ajatellut ostaa, mutta tuleeko halvemmaksi sittenkään jos ulkomailta ostaa vai kannattaako ostaa vain suomesta.

Kannatta myös varmistaa mitkä on postikulut, sillä tuon painoinen paketti maksanee ainakin 40-50 lähettää tavallisena pakettinakin, saatikka pikana tai kuriiripalveluiden kautta. Ranskasta sai esim. 599, ja kun suomesta saa 649 tai halvemmallakin, niin hyöty tulee jäämään melko pieneksi postimaksujen jälkeen.

Saksan hintavertailuja PS3:sta http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/312486_-playstation-3-60gb-sony.html

Halvimmilla n. 90 säästö suomen hintaan ilman postikuluja.
 
Vastaus: PS3:n osto ulkomailta?

Luulenpa, että tulee ostettua vaikka discshopista PS3 paketti kahdella pelillä.
Taitaa sillä päästä loppujen lopuksi halvemmalla. Lompakon päälle tuo ostos taitaa käydä, mutta eiköhän se sen arvoinen ole :)
 
Vastaus: PS3:n osto ulkomailta?

Eipä tullut juuri PS3:sta ostettua ulkomailta, mutta muuta kodinelektroniikkaa sekä av-vermeitä on tullut säännöllisen epäsäännöllisesti tilailtua (yleensä Saksasta). Ongelmien kanssa sekä ilman. Jos ei ole jo tuttu paikka niin tuolta Saksan hintahausta pääsee alkuun:
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produkt=385898

Jos tilaamaan lähtee niin aina kannattaa varmistaa toimitustavat sekä varastotilanne ensin.
Itse suosittelen cod toimitusta UPS:in (tai vastaavan) kautta eli cash on delivery eli suomeksi tilaat tavaran, UPS kuljettaa sen kotiin ja maksat vasta paketin saatuasi suoraan kuskille.
Toiseksi parhaana pidän luottokorttimaksua ennakkoon, kuljetus UPS tai muutoin seurattavana lähetyksenä.
Viimeisenä ennakkomaksu tilisiirtona ja tällöin kannattaa todella varmistaa tuotteen saatavuus sekä liikkeen luotettavuus..

Posti/kuljetusmaksut on ollut 20-25 euron luokkaa. Kyseisen hintahaun mukaan halvin PS3 hinta tällä hetkellä 559. Eli siinä ja tuossa kannattaako PS3:sta Saksanmaalta tilailla..
 
Vastaus: PS3:n osto ulkomailta?

En kyllä aivan suoralta kädeltä uskalla lähteä tilaamaan. Varmaanki sitten jos jollekkin tietylle saksalaiselle nettikaupalle löytyy suosittelua.

Olisihan se ihan mukava jos n. 50 säästää.
 
Vastaus: PS3:n osto ulkomailta?

http://www.supremefactory.com/

495EUR

Tarvitsee Y-tunnuksen, myyvät siis verotta EU:n sisällä (mikä on normaalia yritysten välillä, olen tilannut muistakin firmoista, esim saksasta SyncMaster 215tw monitorin, ilman alveja). Postikulut selviää kysymällä, käyttävät mm. UPS/DHL
 
Vastaus: PS3:n osto ulkomailta?

Siis jos ymmärsin oikein, olet tilannut kyseiseltä firmalta jotain, vai tämä oli vain ehdotus?
Jos olet niin millainen tuo liike on ollut. Nopeus, palvelu jne..
 
Vastaus: PS3:n osto ulkomailta?

Disfigur sanoi:
Siis jos ymmärsin oikein, olet tilannut kyseiseltä firmalta jotain, vai tämä oli vain ehdotus?
Jos olet niin millainen tuo liike on ollut. Nopeus, palvelu jne..

Jos sinulla ei ole yritystä, et voi tilata tuolta Darnin ehdottamasta paikasta.
Y-Tunnus on yrityksille sama kuin henkilötunnus henkilölle.
 
Vastaus: PS3:n osto ulkomailta?

Tilin tuonne kuitenkin nyt loin ja näyttivät sen hyväksyvän kun ilmoitin itseni Opiskelijaksi.
Saa sitten nähdä jos pistän tilauksen menemään.
 
Vastaus: PS3:n osto ulkomailta?

Tukholmassa tuli käytyä tällä viikolla ja edullisin PS3 lähtisi 5990 kruunuun Megastoresta. Eli about 600.
 
Ylös Bottom