Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n, Wiin ja Xbox 360:n hyvät yksinoikeuspelit ja tuntemattomat marginaalihelmet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noose01
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 ja Wii (Pelkästään pelien näkökulmasta)

Eihän tässä nyt vielä kaikki voi olla?

PS3:lle Demon's Souls olisi käsittääkseni myös kovaa kamaa?
Varsinkin ropet, häknslässit ja seikkailut kiinnostavat ja tietty tasoloikkakin jossain määrin.
Eihän Super Paper Mariolle ole tullut vielä jatkoa?

Pleikkapeleistä nostaisin listalle ainakin Wipeout HD:n ja SingStarin. En tiedä onko muille konsoleille wipeoutin tapaista peliä. Ohjattavuus ja grafiikat loistavia, ja haastetta riittää ainakin minulle. Fury-lisäosa paransi peliä entisestään. SingStarille löytyy kilpailijoita (Lipsiä pelannut, muista ei henk.koht. kokemusta), mutta ne häviävät tällä hetkellä kappalevalikoimassa ja muissa ominaisuuksissa esikuvalleen. Kunniamaininta myös PixelJunk shooterille, hyvä peli-idea ja toimiva co-op.

Tässä ois muutamii

WII FIT PLUS: Mainio minipelikokoelma joss kerätään tähtiä ja muuta hauskaa. :)

JENGA WORLD TOUR: Ihan ok peli jossa kootaan tornia. :o

CALL OF DUTY: välttäväinen mutta sopiva. :D

Wii on nyt taas (pitkästä aikaa) hyllyssä. Ja pelattavaa pitäisi löytää. Eli lisää vinkkejä kehiin. Mistäs noita kannattaa väijyä vai onko käytännössä samat paikat kuin XO:n peleillekin?

Pleikka saa jäädä odottamaan ainakin GT5:n julkaisuun asti, josko sitten tulisi sopivan hintainen bundle niin pääsisi samalla BD-soitinkin eläkkeelle. Pleikan hyvät yksinoikeidet saa (ja pitää) edelleen ilmiantaa.

Wiin uutuuspeleistä kannattaa ehdottomasti tsekata uusi Goldeneye, jos on laadukkaalle FPS- pelille tarvetta. Tässä on mitä ilmeisemmin sellainen FPS- peli, jossa on pitkästä aikaa panostettu vahvasti myös yksinpeliin. Uusille pelikerroille on mahdollista saada tuoretta ja mielekästä tekemistä vaikeustasoa nostamalla. Tällöin tehtäviin tulee lisää suoritettavia tavoitteita muun haasteen lisäksi. Ohjaustavoissa on mahdollista valita useiden eri tapojen väliltä, eli tässäkin suhteessa jokainen löytänee mieleisensä. Tästä löytyy lisäksi vielä neljän pelaajan jaetunruudun moninpeli sekä nettimoninpeli.

Itse olen pelannut tuota yksinpeliö ensimmäisen kentän verran ja vakuuttavalta tuo meno on tuntunut. Peli tuntuu todella tuoreelta, mutta samalla myös vanhoja partoja on muistettu pienillä viittauksilla vanhaan kunnon N64:n Goldeneye- peliin. Nämä kohtaukset nostattavat mukavalla tavalla kylmiä väreitä pintaan. Suurimmilta osin kaikki on kuitenkin tehty puhtaalta pöydältä nykypäivän standardit huomioonottaen. Ohjaustapana olen käyttänyt mote+nunchuk yhdistelmää. Alkuun ohjaus oli hieman hakusessa, mutta pienen totuttelun jälkeen homma alkaa luonnistumaan huomattavasti paremmin. Tällä tavalla peli on varmasti loppupeleissä kaikista nautittavinta pelata. Graafisesti peli on ihan mukavan näköinen. Ei tämä tässä suhteessa tietenkään tehokonsolien virkaveljilleen pärjää, mutta ei joudu missään nimessä suuremmin häpeilemäänkään. Äänimaailma taas vaikuttaisi kautta linjan laadukkaasti tuotetulta.

inFamous - Ehkä yksi parhaita hiekkalaatikko pelejä ikinä ja olihan ne pahis-Colen kyvyt messeviä. :) Taisin itsekin vetää kaikki sivutehtävät läpi, mutta hyvänä Colena ei vaan enää jaksanut pelata läpi.

Uncharted 1 & 2 - Ykkönen jopa näin jälkeenpäin ajateltuna oli ehkä tiiviimpi ja menevämpi paketti. Kakkosessa oli kyllä enemmän kaikkea, mutta myös niitä ärsyttäviä kohtia, joita sai hinkata tovin. Hyviä pelejä kummatkin.

Motorstorm - Hauska arcaderälläily pienemmissä erissä.

Minulla on vain PS3, joten voin antaa suosituksia vain sille.

Kukaan ei ole vielä maininnut suomalaisen pelikehityksen tuotosta Super Stardust HD, joka on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen (eikä vain suomalaisuuden takia). Meininki on hektistä kun asteroideja ja vihollisia tulee joka suunnalta.

Toinen, mitä ei ole täällä mainittu, on Everybody's Golf: World Tour, jos golfpelit ilman liiketunnistusta sattuu kiinnostamaan. Ei kannata antaa anime-ulkoasun häiritä, lyönteihin voi vaikuttaa monella eri tavalla. Tähän on myös julkaistu DLC:nä uusia kenttiä ja hahmoja (mm. Kratos).

Ja aikaisemmin esille tulleista peleistä suosittelen vahvasti Valkyria Chroniclesia, joka on mielestäni PS3:n paras peli.

IGN:llä uusi "top 25 Wiin peliä" lista menossa:
The Top 25 Wii Games - Wii Feature at IGN

25 - Muramasa: The Demon Blade
24 - Resident Evil 4: Wii Edition
23 - Monster Hunter Tri
22 - Wario Ware: Smooth Moves
21 - Metroid: Other M
20 - Mega Man 9
19 - Tatsunoko vs. Capcom: Ultimate All-Stars
18 - Tiger Woods PGA Tour 11
17 - Wii Sports Resort
16 - Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure
15 - Okami
14 - Rock Band 2
13 - Punch-Out!!
12 - Dead Space Extraction
11 - jatkuu..

Ja täällä PS3:n vastaava:
The Top 25 PlayStation 3 Games - PS3 Feature at IGN

Kuten jo aiemmin todettu: mitkään sivustojen/lehtien listaukset eivät kiinnosta, vaan Kfinin käyttäjien OMAT KOKEMUKSET!

Marginaalipeleistä keskustelua

En löytänyt mitään vastaavaa, niin aloitampa itse.
Eli keskustellaan täällä niin sanotuista marginaalipeleistä, joista ei kannata tehdä omaa topiccia, koska se hukkuu äkkiä syövereihin.

PDC World Championship Darts: ProTour (Xbox 360): Amazon.co.uk: PC & Video Games

Itse entisenä DARTS pelurina ostin heräteostoksena moisen pelin amazonista, ja yllätyin kivasti. Mahtavaa mättöä niin offlinessa ja varsinkin Livessä. Itselläni on vielä puhdas nolla tappio sarakkeessa Live peleissä. Ohjaus on tehty yllättävän hyväksi.
Kun vielä tukisi Kinectiä, niin johan olis mahtava.
PS3 ja Wii versioita voi pelata liikeohjaimilla.

Onko täällä muita Darts pelureita?

Dartsi olis kyl ihan kiva kans. Itse henk. koht. tykkäilen Monopolista, ja aikoinaan ekalle poksille omistinkin hienon Monopoly Partyn. Nyt mulla on se joku versio ko. lautapelin versiosta, ja oliskin kiva päivittää tuohon uuteen Monopoly Streets versioon.

Monopoly Streets

Vastaus: Marginaalipeleistä keskustelua

No mulla oli se joku toinen Monopoly, mutta se oli aivan kuraa. Hirveä pelattavuus.

No mulla oli se joku toinen Monopoly, mutta se oli aivan kuraa. Hirveä pelattavuus.

Totta. Liian jäykkää ja hidasta pelaamista. Toi wanhan poksin Party olikin siinä suhteessa kivempi, että se meni vähän jouheemmin. Siks toi Streets kiinnostaiskin vähän. Yksinäänhän noita ei oikein jaksa muutenkaan pelailla, mutta kaveriporukassa ihan mukavaa viihdettä, niinkuin Monopoli nyt lautapelinä(kin) on :)

Tuli muuten tuossa Dartsissa helposti täydet 1000 GS. Maanantaina sain pelin ja torstaina pinnat täyteen. Ja en edes mitenkään älyttömästi peliä hakannut.

Ps. Edelleen Livessä tappiosarake näyttää puhdasta nollaa...Pari brittiä, joiden leipälaji tää on oikeesti, saanut raivon partaalle.

Monopoly, monopoly streets... Onko noita muka enemmänkin uudelle boxille? Tiedä oikeen mitä joltain lautapeliltä odotetaan, ei itelläni ainakaan mitään suuria odotuksia tollaisesta (no se.. monopoly siis) pelistä ollut. Mut ihan jees.

Onko täällä muita Darts pelureita?

Tuota vois ihan miettiä, mut sun kanssa tuskin tulis pelailtua, jätkä taitaa olla sen verran pro.. :D

Tuota vois ihan miettiä, mut sun kanssa tuskin tulis pelailtua, jätkä taitaa olla sen verran pro.. :D

En mää nyt niin pro ole, vaikka tässä eilen heitin Live pelissä 501 9:llä tikalla....Vahinkojahan sattuu.:o

Vastaus: PS3:n, Wiin ja Xbox360:n hyvät yksinoikeuspelit ja tuntemattomat marginaalihelmet

Nyt on tosiaan kaikki nykykoneet hyllyssä ja pelattavaa pitäisi löytää.
Muutin otsikkoa ja avausviestiä.

Vastaus: PS3 vai Wii? (Pelkästään pelien näkökulmasta)

Metacriticin arviot eivät kiinnosta. Jo pelkästään GTAIV:n arvosana vakuuttaa siitä, ettei kriitikoiden ylistyksiin kannata luottaa. Enemmän kiinnostaa ihan oikeiden pelaajien mielipiteet.

Mutta kuuntelet sitten täällä niiden mielipiteitä jotka pitivät GTAIV:tä loistavana pelinä ja täysin arvosanansa mittaisena? :)
Metacritic on paras keino määrittää onko peli hyvä vai ei. Itse teen niin, että olen määritellyt 4-5 arvostelusivustoa joiden peliarvioinnit ovat olleet samansuuntaisia kuin omat mielipiteeni ja joilla on johdonmukainen pisteytysmenetelmät käytössä, vilkaisen metacriticin listauksesta noiden sivujen pisteytykset ja mahdollisesti luen 1-2 noiden arvostelua kokonaan, sekä sitten vilkuilen miten pelin ostaneet ovat peliä arvostelleet. Siitä käyttäjien listauksesta on helppo poimia fanipoikien spämmit erilleen ja lukea ne jotka todella merkitsee. Sinne kirjoittelee kuitenkin ne ihan samat ihmiset kuin esimerkiksi tälle foorumille.
Peliarviot niin täällä kuin Metacriticissä on subjektiivinen mielipide, en ymmärrä miksi Metacriticin valtavasti suurempi otos vääristäisi tuloksia sellaiseksi ettei ne sinulle käy.

Mutta ehkä tällä ketjulla on vain tarkoitus herätellä keskustelua, kun kerran olet pelisivuston toimituksesta, taidat vain antaa ihmisille virikkeitä kirjoittaa :)

PS3:lla eniten pelattavaa suhteessa rahaan taitaa tarjota God of War collection. PSN:stä lataukseen halpa ja suomalainen Dead Nation!

XO:lla ei ole tarpeeksi puhuttu pelistä Metro2033, jonka Metascore 77 on suuresti ihmetyttävä, tosin annetut pisteet vaihtelevat 40 ja 95 väliltä, joten ehkä osalla arvostelijoista oli buginen versio kokeiltavana. Metro2033 on erilainen FPS jossa ilmapiiri nousee ajoittain jopa eeppiselle tasolle. Peli ei ole täydellinen, mutta niin hyvä ja erilailla tehty että se on pakkohankinta ja löytyy uutena netistä ~15 euron hintaan.
Toinen boxin peli jonka haluan mainita on Mass Effect2. Vaikka paljon on hypetetty, niin silti liian vähän. Monien pitkäaikaisten scifi brändien hiivuttua juuri viime vuosina, Mass Effect täyttää suurta tyhjiötä. En pitäisi pahana vaikka tästä tehtäisiin elokuvia ja spin off sarjoja. Kummalllisinta on ettei tämä ollut juuri missään valittu vuoden peliksi.

Vastaus: PS3:n, Wiin ja Xbox360:n hyvät yksinoikeuspelit ja tuntemattomat marginaalihelmet

Vaikka meikä tykkäs Metrosta kans aika kovastikin niin kyllähän tossa nyt oli helppo nähdä miksei kaikki välttämättä sille lämpeä. Jotkut kohdat oli puuduttavia ja lähes koko peli sijoittuu metrotunneleihin ja on kirjaimellisesti putkijuoksu. Jos ei osaa arvostaa hyvää tarinaa ja tunnelmaa niin ei tuosta silloin saa kovin paljoa irti. En ole varma muistanko ihan väärin vai sekoitanko nyt toiseen peliin kun sanon että kontrolleissa olisi ollut toivomisen varaa, vaikka niihin hetken pelailun jälkeen tottuikin. Hyvä peli jokatapauksessa ja ehdottomasti tutustumisen arvoinen.

Itse suosittelisin testaamaan Deadly Premonitionin Xboxilla jos selviytymiskauhu/open world-kiinnostaa. Kannattaa lukea esim. NeoGAFista pelin ketjua niin saa hieman tuntumaa mistä on kyse. Täysin varauksetta en tätä uskalla kenelle tahansa suositella mutta kannattaa ottaa itse selvää mistä on kyse.. Harvoin tulee itse uudelleenpelattua pelejä nykyään mut tän pelin kohdalla ois tarkoitus vetäistä toinen läpipeluu joskus ensi vuoden puolella.

Alan Wake varmaan kuuluu tänne ketjuun kanssa, loistava peli kaikinpuolin ja itse en osaa päättää onko AW vai ME2 oma GOTY tänä vuonna.

iplolle:
En kuulunut toimitukseen ketjun aloittamisen aikoihin. Silloin olin yhden konsolin omistaja, josta oli tulossa kolmen omistaja. Siksipä kaipasin (kaipaan vieläkin) vinkkejä helmistä. Nyt ajattelin, että ketju hieman muutettuna palvelisi muita vastaavassa tilanteessa olevia. Metasta sen verran, että jos pelkästään sitä seuraa niin jää älyttömän paljon hyviä ja jopa loistavia pelejä pelaamatta. Yleensä paras tieto tulee suoraan kanssapelaajilta.

Sen verran ketjun alkuperäistä aihetta sivuten, että olen imaissut PSN:stä Trinen ja Dead Nationin, kumpikin hienoja pelejä. Killzone 2 tuli hankittua, mutta en siitä innostunut, joten saa lähteä vaihtoon Heavy Rainiin, joka vakuutti ainakin demon perusteella. God of War lähtee ostoslistalle samoin kuin demons souls ja modnation.

Vähän tuntemattomampi on tuo Huttunkin mainostama Divinity II - Dragon Knight Saga. On kuuleman/lukeman mukaan hyvä. Tällä pelillähän on erikoinen tarina sinänsä, että se julkaistiin kohtuu raakileena ja sen takia sai huonoja arvosanoja. Nyt peli on uudelleenjulkaistu lisäosineen ja peli on paljon hiotumpi kokonaisuus.

Ylös Bottom