TJ tiedottaa!
Kuten tarkimmat ovat huomanneet, EA on poistanut pelistä kokonaan vanhan mallisen verkkoliigan :\. Tämä tarkoittaa, että tällä SC-liigalla on 3 etenemisvaihtoehtoa:
1) Pelataan liigaa GM Connectedin kautta
2) Pelataan liigaa hupipeleinä, jolloin kfiniin erillinen topic pelkille tuloksille ( esim. kotijoukkueen tehtävänä ilmoittaa tulos samana päivänä kuin peli pelattu) & sarjataulukoille. TJ päivittää taulukkoja aina kun ehtii.
3) Liigaa ei pelata laisinkaan
Sitten plussat & miinukset ylläolevista minun mielestäni:
1) + Ei tarvita manuaalista kirjaamista
+ Sarjataulukot reaaliaikaiset
- Runkosarjan pituus 82 ottelua
- Pelit pelataan blokkeina, jolloin on pelattavissa vain ne vastukset, jotka liigan kalenterissa on nähtävillä --> jos et ehdi pelata, niin pelit simuloitava.
- Liigassa on pakolla 30 joukkuetta, joista tässä tapauksessa neljä olisi koneen ohjaamia bottijoukkueita.
- Keskeytyneitä matseja ei voi pelata uudelleen
- Nykyistä SC-liigan sarjajärjestelmää ei voida toteuttaa.
2) + Voidaan pelata vanhalla järjestelmällä = 37 matsia jne.
+ keskeytyneet matsit pystytään korjaamaan hupipeleillä (joilla muutenkin pelataan)
+ Foorumiaktiivisuus lisääntyy
- Teettää paljon töitä TJ-osastolle (kirjaamista riittää)
- myös pelaajien työmäärä kasvaa (jokaisella vastuuna ilmoittaa omien kotipelien tulokset lfinin tulosketjuun)
- kokoonpanot joutuu muokkaamaan ennen joka matsia
- Jos joku keskeyttää liigan, niin iso työ poistaa kyseisen pelaajan ottelut
- pistepörssiä ei voida ylläpitää
3) Todella harmi olisi tämä perinteinen liiga lopettaa... Riippuu nyt teistä ja teidän mielipiteistä!
Pyydän siis jokaista ilmoittamaan oman kantansa (1-3), ja perustelut!!! Saa toki ehdottaa myös muita vaihtoehtoja.
E. Niin ja itse olen tuon vaihtoehdon 2 kannalla sen työläydestä huolimatta, koska siinä liigan henki ja toteutus pysyy lähempänä hyvin toiminutta vanhaa liigamallia.