Tähän väittelyyn voin ottaa kantaa jonkun verran. Fakta on se, että tässä pelissä on tapoja, paikkoja, "bugeja" ja näiden "hyödyntäminen" on prosentuaalisesti tehokkaampaa kuin "normaalien" paikkojen käyttäminen. Ne tavat löytää suht nopeasti, kunhan pelaa tarpeeksi tätä peliä. Itse henkilökohtaisesti yritän välttää kaavamaista pelaamista, koska se on todella arvattava tapa pelata. Toisaalta, jos on käynnissä vaikka todella tiukka ottelu ja olen tappiolla, niin kumpaa tekisitte, yrittäisitte käyttää prosentuaalisesti varmempaa tapaa tehdä maalia, vai huitaista kiekkoa jonnekkin, ja toivoa että se menisi maaliin? Tyhmä(tai todella reilu ja sinisilmäinen) on siinä vaiheessa jos ei toteutua ensimmäistä . Oon muutamia huippuja vastaan pelannut ja ette haluakkaan tietää minkälaista heidän pelinsä on.. Voitte varmaan arvata.
Kitisijöille vinkiksi voin esittää konkreettisen esimerkin. Vastustaja yrittää vain etukulmaan. Menkää sillä pakilla vaikka sinne etukulman eteen seisomaan, niin ei varmasti mene. Jos tämä vastustaja käyttää sitten "vain", etukulmaa niin se on niin naurettavan helppoa puolustaa pois. Jos vastustaja kuitenkin muuttaa pelityyliään huomattuaan että seisotte siellä etunurkan edessä ja päättää tehdä jotakin muuta, se on mielestäni vastustajan hyvyyttä.
Oman pelini yritän perustaa juuri siihen, että vastustaja ei pysty arvaamaan tai aavistamaan mihin seuraavaksi pelaan kiekon. Välillä ränniin, välillä ripareita, välillä suoria vetoja, välillä one-timereitä, tai pitkiä kuljetuksia. Nämä "yhden taidon" ihmiset eivät yleensä pötki pitkälle. Siis jos tietenkin vastustaja osaa muokata omaa peliään vastustajan mukaan. Taito se on sekin.
Tätä peliä ei opi pelaamaan millään muulla tavalla kuin pelaamalla. Menkää vaikka harjoitukseen harjoittelemaan hyökkäämistä, puolustamista tai laukomista. Se on yllättävän kehittävää. Monet ovat sanoneet suurinpiirtein näin, "olin parempi, mut olit vaan tehokkaampi". Se ei ole sattumaa, että tän tapainen viesti on tullut minulle todella monta kertaa. Etsikää omat vahvuutenne ja käyttäkää niitä.
Jottei mene aivan offiksi, niin Columbus on tänään pelivalmiudessa tuohon 16-17 asti. Vastassa ainakin muistaakseni LA x2 , STL SJ ja ANA. Ja kulissien takana kuuluu sellaisi huhuja, että Rick Nash saattaa palata "kotiin". Saa nähdä.
PS. Anteeksi jos viesti on vähän sekava, pientä krapulaa pukkaa..