Vastaus: PS3 NHL14: Stanley Cup - Haastajaliiga (kausi 1)
Del Atletico ja Mermer, mä niiiiiiin komppaan teitä. Momentum ongelma on ollut jo aiemmissakin änäreissä, mutta sen sai päätettyä hyvällä niitillä tai pelikatko-nyhjäyksellä. Nyt sitä ei saa katkaistua mitenkään. On ollut näitä pelejä, joissa alusta asti on tuntunut siltä, ettei kertakaikkiaan voi tehdä mitään: poketus on tehoton, taklauksissa ei mitään voimaa ja kaveri vaan tulee läpi ja tekee maalin. Pari kertaa vastustaja on viimeisen parin minuutin aikana tehnyt kolme maalia peräkkäisillä kaukoliruilla, ilman maskia, ja veska vaan hörppää. Neljän maalin johto kutistunut nippanappa maalin voitoksi - ja joskus tappioksi. Kokemuksia on toisinkinpäin, eli itselläni tuntuu kaikki onnistuvan - enkä usko, että aina on kyse ollut taidosta.
Sitten on nämä magneettilavat: taklauksesta tai pokesta kiekko menee suoraan vastustajan lapaan, kun vieressä oleva botti kirmaa salamana kiekkoon kiinni, tai suorastaan vetää lätyn puoleensa. Veskan torjunnat vastustajan lapaan ja nämä jo mainitut purkukiekot, jotka botti ottaa vaikka ilmasta kiinni.
Pari kertaa mulla on buginomaisesti näkynyt yläkulmassa erikoistilanne toisella joukkueella (samoin kuin YV, vaikka kummallakaan ei siis jäähyä), ja samassa kyseinen jengi on kiitänyt jäällä. Kun "erikoistilanne" päättyy, päättyy myös kiitoäminen. Ettei olisi ollut juuri momentum päällä?
Jostain syystä EA ei halua kuunnella pelaajia tässä asiassa, vaikka EA:n foorumit ovat olleet jo vuosia täynnä valituksia aiheen tiimoilta. Kyllä, lätkässä on momentumia oikeastikin, mutta se mikä toimii ihmisen pääkopan sisällä, toiminee pelissäkin: jos ohjain tutisee kädessä jännityksestä, voi tuskin kovin särmästi hallita tilannetta. Miksei voi antaa pelaajien itse ratkoa pelejä?
Jos ei vielä käynyt selväksi, niin MÄ VIHAAN TÄN PELIN MOMENTUM-ENGINEÄ. VIHAAN.