Vastaus: PS3 NHL14: Stanley Cup - Haastajaliiga (kausi 1)
Dallasin jääkiekkosanomat
Dallas Stars - perse edellä puuhun
Dallas lähtee kauteen haastajana, siitä ei ole epäilystäkään. Joukkueen johto teki käsittämättömän teon hankkimalla joukkueen puikkoihin aikaisemmin täysin tuntemattoman GM:n nimeltään juhtuom, jonka jääkiekkoharrastuksen korkein pelipaikka on tähän mennessä ollut Ikurin Vireen harrastekiekkojoukkueen jarruketjun laiturin paikka.
Dallasin omistaja, mystinen cowboyhattuinen harmaahapsi, joka haluaa esiintyä vain nimimerkin J.R. takana ei halua lähteä erittelemään kummalista valintaa, vaan toteaa aina olleensa öljymies.
GM juhtuom, miltä tulo Dallasin organisaatioon, ja koko haastajaliigaan on tuntunut?
-Kiirettä on pitänyt. Vaikka Dallasin omistaja sanoo olevansa öljymies, ei hän suostu maksamaan minulle palkkaa GM:n hommista, eli teen tätä pro bono. Olen ymmärtänyt että liigassa on pari muutakin samassa tilanteessa. Muut työkiireet ovat hieman häirinneet kauteen valmistautumista, mutta nyt on aika syventyä joukkueen johtamiseen hieman tarkemmin.
-Itse haastajaliiga vaikuttaa muutamien harjoituspelien jälkeen erittäin kovatasoiselta. On selvää, että kokemattomuuteni ja Dallasin suhteellisen paska rosteri aiheuttaa kauden aikana harmaita hiuksia niin joukkueelle, kuin katsojillekin. Mutta perse edellä puuhun, se on ollut meidän teema. Raastetaan, tapellaan, roikutaan mukana ja tehdään maaleja. Raukkamaisia varmoja maaleja, niillä pelit viimeistään käännetään, ja sitten kilppariin.
-Kyllä me pleijareihin tähdätään, juhtuom sanoo arvoituksellisesti silmät kierossa.
Joukkue on kokenut muutoksia viimekauden jälkeen, mitä sanottavaa sinulla on tulijoista ja lähtijöistä.
-Jagrin menetys ottaa ihan sikana päähän. Häntä tultaneen kalastelemaan takaisin Dallasiin kauden aikana. Peverley on ollut pre-seasonilla sika hyvä, ja Benn tietysti, siinä on hyökkäyspelin sielut. Seguinin kannattaa jättää bilettäminen vähemmälle, ja keskittyä pelaamiseen, muuten hän saatta löytää itsensä kohta siirtohuhuista.
-Entä pakit?
-Hitaitahan ne on, että tarkasti saavat sijoittua. Goligoski on joukkueelle tärkeä, johtohahmo. Robidas tuo kokemusta. Osaahan ne neppailla, kunhan nyt ei ihan kauheasti omissa kolisisi.
-Maalivahti Lehtonen mielestäni ylipelaa, ja hän saattaa hyvinkin löytää itsensä jostain muusta joukkueesta kun kausi etenee.
-Jagr me halutaan, ja näppärä maaliruisku tarvitaan. Puolustus kun vuotaa joka tapauksessa, niin me voidaan tyytyä huonompaankin maalivahtiin, eli siitä me saadaan vähän vääntömomenttia tuonne pelaajamarkkinoille.
GM juhtuom, mikä on parasta Starsissa tällä hetkellä?
-Mää tykkään noista Victory Green paidoista, muistuttaa etäisesti minua lempijoukkueestani, Tampereen Ilveksestä. Siinä on jääkiekkojoukkue jonka taistelutahdosta jokaisen meidän jätkän täytyy ottaa mallia.