Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-päivitykset

Vastaus: PS3-päivitykset

yksi hyvä uudistus olisi ollut se, että kun käynnistää pelin joka tukee 1080p -tilaa, niin peli myöskin käynnistyisi siinä tilassa, eikä 720p.. Jos näyttötiloista ottaa vain 1080p -tilan käyttöön, niin sit kyl toimii ihan mainiosti, mut jos on myös 720p käytössä niin ei toimi.. Onko muilla samoja ongelmia? Ja pakko olla 720p käytössä koska kaikki pelit ei tue tuota 1080p -tilaa..
Tuo lienee käytännön mahdottomuus, koska monet pelkästään 720p-tilaa käyttävät pelit pistävät PS3:n aika lailla äärimmilleen (lähinnä huonon optimoinnin vuoksi). Pleikkarin suorittama skaalaus siihen päälle vain pahentaisi asiaa.

Jos jotain pitäisi tapahtua, niin antaa käyttäjän itse valita tarkkuus pelikohtaisesti, koska 1080i/p-tiloja tukevien pelien tapa valita reso ei ole mitenkään standardoitu; toiset valitsevat suoraan parhaan mahdollisen, toiset vaativat koko 720p-tilan ottamista pois käytöstä.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Ja yksikään levyltä pyörivä peli ei ainakaan vielä(tuskin tulevaisuudessakaan) oikeasti pyöri 1080p:nä joten turha vaiva. Ärsyttää ne mainokset pelien takakansissa että peli tukee sitä tai tätä resoa kun kumminkaan pleikka ei muuta tee kun skaalaa sen reson normaalia isommaksi.
Hiljattain kun sitä listaa jossain kattelin niin ei ollut monia pelejä jotka pyöri oikeasti edes 720p:nä.
Vähän sama asia kun DVD:n takakansissa alkaisi näkyä 1080p tukevia merkkejä kun kerran pleikka ne sinne asti skaalaa:rolleyes:
Googlesta löytyy helposti juttua vaikkapa hakusanoilla: ps3 actual resolution
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Pelkästään tuo kellon/akkumäärän siirtäminen teki tämän päivityksen loistavaksi! Siihen vielä päälle tuo että äänet voi saada ulos useammasta ulostulosta samaan aikaan, niin ei voi valittaa.
 
Oleellinen ohjeistus PS3-pelaajille

Huttua. Juuri tulin pelaamasta Unchartedia ja hyvinhän se pelitti. Ei minkäänlaisia ongelmia.

Kannattaisi sekä lukea että sisäistää kommentoimansa teksti ennen kuin väittää sitä hutuksi. Jos peli toimii hetken aikaa jossakin kohdassa, se ei todista että siinä ei olisi ongelmia.

(Olisi tietenkin toivottavaa että käyttäjen lisäksi myös testaajat yleisemminkin toteuttaisivat samankaltaista periaatetta.)
 
Vastaus: Oleellinen ohjeistus PS3-pelaajille

Kannattaisi sekä lukea että sisäistää kommentoimansa teksti ennen kuin väittää sitä hutuksi. Jos peli toimii hetken aikaa jossakin kohdassa, se ei todista että siinä ei olisi ongelmia.
Lisäksi pitää muistaa, että ongelma ei ilmene läheskään kaikilla, joten monet voivat edelleen pelata pelin läpi kokematta minkäänlaisia v3.00-firmwaresta aiheutuvia ongelmia.

(Olisi tietenkin toivottavaa että käyttäjen lisäksi myös testaajat yleisemminkin toteuttaisivat samankaltaista periaatetta.)
Olen ammatiltani softatestaaja, ja haluaisin nähdä sen projektin, jossa uuden firmware-version jälkeen testataan täydellisesti yhteensopivuus kaikkien siihen laitteeseen koskaan julkistettujen tuotteiden kanssa. Se ei vaan ole mahdollista, vaikka olisi kuinka pitkälle automatisoidut regressiotestitapaukset.
 
Vastaus: Oleellinen ohjeistus PS3-pelaajille

Olen ammatiltani softatestaaja, ja haluaisin nähdä sen projektin, jossa uuden firmware-version jälkeen testataan täydellisesti yhteensopivuus kaikkien siihen laitteeseen koskaan julkistettujen tuotteiden kanssa. Se ei vaan ole mahdollista, vaikka olisi kuinka pitkälle automatisoidut regressiotestitapaukset.

Minä taas aiheutan softatestaajille paineita omalla työpaikallani. (Mikä ehkä sopiikin kuvaan.)

Jurin kommentti edustaisi ehkä sellaista ohjelmistotestauksen koulukuntaa, että jos koodi kääntyy, tuote on valmis ja virheetön. Tällaista ajattelua vastaan protestoin - myös PS3-pelaajien keskuudessa.
 
Vastaus: Oleellinen ohjeistus PS3-pelaajille

Jurin kommentti edustaisi ehkä sellaista ohjelmistotestauksen koulukuntaa, että jos koodi kääntyy, tuote on valmis ja virheetön. Tällaista ajattelua vastaan protestoin - myös PS3-pelaajien keskuudessa.
Luonnollisestikin testaus pitää tehdä huolella, mutta tavallinen pelaaja ei ole ammattimainen testaaja - eikä sellaista voi edes olettaakaan. :)

Summa summarum: Unchartedia häiritsevä firmwaresta johtunut bugi oli hyvin harmillinen tapaus, mutta sen ennakoiminen edes systemaattisella testauksellakaan ei olisi välttämättä ollut mahdollista. Eli kääntäen, bugin löytyminen "tuotannossa" ei ole välttämättä merkki testauksen puuttumisesta ja/tai testauksen riittämättömyydestä. Kaikkia mahdollisia yhdistelmiä kun ei voi aukottoman kaikenkattavasti testata. Joka tapauksessa virhe on löytynyt, ja nyt se voidaan korjata - oletettavimmin uudella firmware-päivityksellä.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Kun päivitys sisältää sellaisen valtavan miinuksen, että nettiselauksen aikana ei voi enää kuunnella musiikkia, on se täysi susi :D
No ei nyt täysi, mutta nettiselain ja soitin on ollut ahkerassa yhteiskäytössä täällä.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Kun päivitys sisältää sellaisen valtavan miinuksen, että nettiselauksen aikana ei voi enää kuunnella musiikkia, on se täysi susi :D
Asiaa on käsitelty jo ketjussa, ja musiikkia VOI kuunnella selainta käytettäessäkin. Ainoa mikä muuttui oli audion skaalaus, eli aiemmin se koski vain CD-levyjä, nyt myös Pleikkarin kiintolevyltä ja ulkoisilta medioilta toistettua musiikkia. Ota skaalaus pois päältä, niin voit taas luukuttaa lempibiisejäsi selailun taustalla. :)
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Ainoa mikä muuttui oli audion skaalaus, eli aiemmin se koski vain CD-levyjä, nyt myös Pleikkarin kiintolevyltä ja ulkoisilta medioilta toistettua musiikkia.

Jos teknisesti ajatellaan, niin periaatteessa tuossa ei ole juurikaan kyse audion skaalauksesta (en tosin muista ulkoa mitä PS:n valikot sanovat ja miten se toimii) vaan siitä että musiikin alkuperäistä toistotaajuutta EI muuteta. Musiikkihan on taajuudella 44,1kHz (myös mp3) joten kun niitä toistetaan 48kHz:llä, niin tällöin juurikin tapahtuu musiikin skaalausta, ts. äänen paskomista :) Hyvä asia tuossa on se, että nykyään pystyy ilmeisesti kuuntelemaan myös mp3:t sillä oikealla taajuudella, tämä ei kai aiemmin onnistunut? Se on minulle mysteeri, että minkä takia musiikin kuuntelu 44,1kHz:lla rampauttaa koko järjestelmän niin ettei mitään muuta pysty tekemään samaan aikaan.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Ihan oikeasti vai vedätätkö laiskaa ja tyhmää?:)
Ihan tosissani olen.

Aikanaan sitä kelloa niin kovalla porulla XMB:hen haluttiin näkyviin, ja nyt näemmä sitten jotkut haluavat sen pois. :) Mutta tässä vaiheessa sitä ei voi ottaa pois näkyvistä mitenkään.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Damn! Omaan silmään kello pilaa muuten hienon kokonaisuuden. Noh, kiitos kuitenkin vastauksesta:)
 
Vastaus: PS3-päivitykset

SCEA on reagoinut v3.00:n aiheuttamiin ongelmiin.
SCEA is aware of reports that PS3 owners are experiencing isolated issues with their PS3 system since installing the most recent system software update (v3.00). Rest assured that we are looking into the matter and will provide an update here as soon as possible. We apologize for any inconvenience, as it’s our mission to deliver the best consumer experience on all PlayStation platforms.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Nyt vasta kiinnitin asiaan huomiota, mutta mulla ei enään jokaisen koneen käynnistyksen yhteydessä lataudu itse asettelemani theme, vaan se käyttää sitä ihmeen glitteri themeä. Koskaan aiemmin ei ole tälläistä ongelmaa ollut....
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Nyt vasta kiinnitin asiaan huomiota, mutta mulla ei enään jokaisen koneen käynnistyksen yhteydessä lataudu itse asettelemani theme, vaan se käyttää sitä ihmeen glitteri themeä. Koskaan aiemmin ei ole tälläistä ongelmaa ollut....

Nyt kun mainitsit niin kiinnitin asiaan minäkin huomioni. Todella omituinen aivopieru Sonylta kyllä nyt. Tai lähinnähän tässä täytyy olla kyse päivityksen aiheuttamasta ongelmasta. Edes valitsemani väri ei pysy, vaan jokainen käynnistys palauttaa teeman kaikilta osin oletuksiin.
 
Vastaus: PS3-päivitykset

Täällä teemat kyllä pysyvät, mutta sen olen huomannut, että kun esim. pelistä poistuu, vilahtaa se glitterteema ruudulla hetken aikaa, ja vasta sen jälkeen Säkkipoika pääsee taas juoksemaan pallon päällä. Yhden sortin kosmeettinen bugi tuokin.
 
Ylös Bottom