Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Tuo hinnoitteluvirhe on räikeä vain peleistä tietäville, normi tavis voisi luulla että kyseessä on vain alennus. Kyllä tuollainen menee cdonin piikkiin. 200e laskua taas ei voi tulla, koska siihen ei ole missään vaiheessa suostuttu, tilausta tehdessä teet sopimuksen vain 20e maksamisesta, 200e maksamiseen tarvittaisiin luonnollisesti uusi sopimus.

Juuri näin. Kyllä tämä asia on aika selvä. B2B-kaupanteossa (yritys ostaa yritykseltä) voidaan vedota virheeseen, koska voidaan olettaa että ammatikseen alalla (millä tahansa) kauppaa tekevtä tuntevat hintatason. Kuluttajan ja yrityksen välisessä kaupankäynnissä taas kuluttaja on virheiden sattuessa yleensä vahvoilla. Peruutus oli myyjältä vielä aivan ok perustuen tuotteiden (perus vs. explorer) hintaeroon, mutta jos tuote jopa lähetetään laskun kera, kyllä sopimus on siinä vaiheessa jo syntynyt.

Se, että myyjä tekee tässä nyt tappiota, ei ole mikään peruste. Bisneksessä tulee välillä tappioita, mutta niitä voi välttää kun hoitaa asiansa hyvin. Jos nyt tappioita halutaan laskea, niin selvää on sekin, että sisäänostohinta on varmasti ollut selvästi alempi kuin tuo myyntihinta 199 euroa.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Tuo hinnoitteluvirhe on räikeä vain peleistä tietäville, normi tavis voisi luulla että kyseessä on vain alennus. Kyllä tuollainen menee cdonin piikkiin. 200e laskua taas ei voi tulla, koska siihen ei ole missään vaiheessa suostuttu, tilausta tehdessä teet sopimuksen vain 20e maksamisesta, 200e maksamiseen tarvittaisiin luonnollisesti uusi sopimus.

Spekulaatiothan kaikki oli ja on myöskin nyt, kuten varmaan huomasit ehkä-sanan käytöstä. Tässä mielestäni kuitenkin yksi oleellinen asia oli se, että cdon ilmoitti asiakkaalle virheestä ilmeisesti hyvissä ajoin, joten asiakkaalla olisi pitänyt olla, tai tässä tapauksessa oli tieto tapahtuneesta virheestä. En myöskään puhunut uudesta laskusta, vaan palautuksesta/hyvityksestä uuden version muodossa. Tässähän kuluttaja voi vedota vilpittömän mielen suojaan, eli "en mie lue sähköpostiani tai olin vaan sekasi kun työ ilmotitte sen virheeks ja sit kuitenki lähetitte sen". Onko sitten kyseessä perheenäiti, joka ei oikeasti voinut tietää hinnoitteluvirheestä, vai 18-vuotias Jake, joka on ostanut pelejä jo useita kymmeniä ja tietää satavarmasti pelien oikean arvon niiden julkaisun yhteydessä? Aletaanko sitten erottelemaan tapaukset yksittäin henkilöiden osalta, tuskinpa. Mutta muodostunut sopimus on tietysti kysessä ja kuluttujan etu. Joka tapauksessa mielenkiintoisia juttuja on nämä!!
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Hei,

Kiitos yhteydenotostanne.

Tilauksenne pelin Uncharted 3: Drake's Deception (Explorer's Edition) hinta on: 17,95 + postituskulut 2,95. Kyseisen tuotteen tietoja ei näy kotisivuillamme syystä, että peliä ei ole ollut maahantuojillamme. Tilauksen toimitusaika on 3-5 arkipäivää, johtuen sen tuonnista Ruotsista. Vahvistus tulee teille kirjeitse ja tuotteen tulisi saapua teille mahdollisesti tällä viikolla.

Käy minulle. Tämän jälkeen on aika turha alkaa enää mitään ekstraa vaatimaan.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Käy minulle. Tämän jälkeen on aika turha alkaa enää mitään ekstraa vaatimaan.

Mitä sä kysyit tuolta aspa:sta? :)

Tässä just chekkasin unchartedin tilan lähetysseurannasta, niin ''31.10.2011, klo 10:58 Lähetys on lajiteltu 20000 TURKU'' elikkäs varmaan huomenna on haettavissa Tampereen postista?
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Taitaa CDON maksattaa virheelliset Explorer Editionit myöhempien ostajien kustannuksella; nyt tuolle on näköjään paiskattu siellä hinnaksi rapsakat €229.95 :D Kohtalaisen hintava verrattuna Verkkikseen (€129.90) tai vaikka Saksan Amazoniin (€149) vaikka noistahan sitä ei taida enää edes saadakaan.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Sain asiakaspalvelusta seurantakoodin Uncharted 3 Explorerille ja jotain suurikokoista sieltä on tulossa:paino: 2,50 kg
Tilavuus: 0,0258 m3 . Esimerkkinä 40cm x 25cm x 25cm=0,025 m3. Jos tilauksen hintatiedot 20,90€ pitävät paikkansa niin cdon.comin slogan "Niin paljon,niin vähällä" on todellakin totta :D
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Jos tilauksen hintatiedot 20,90€ pitävät paikkansa niin cdon.comin slogan "Niin paljon,niin vähällä" on todellakin totta :D
Loistavaa kyllä tuo slogan. :D

Onneksi olkoon nille jotka pelasivat korttinsa oikein ja saavat yrityksen virheen vuoksi tämän loistava paketin halvalla. Eipä tuossa mitään, joku vaan mokasi CDONilla kuluttajan hyväksi. :3
 
Laitetaan vielä vähän paremmaksi, mulle on tulossa kolme kappaletta explorer editionia. ;)
Pitää toivoa ettei kauheen moni ole tilannut noita, niin noista saa myymällä vielä ihan hyvät rahat :)
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Laitetaan vielä vähän paremmaksi, mulle on tulossa kolme kappaletta explorer editionia. ;)
Pitää toivoa ettei kauheen moni ole tilannut noita, niin noista saa myymällä vielä ihan hyvät rahat :)

Hahhah! :D

Kyllä alkaa tämä näyttämään jo aivan liian hyvältä. Enää pitää vain odottaa sitä laskua, se ratkaisee kaiken.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Laitetaan vielä vähän paremmaksi, mulle on tulossa kolme kappaletta explorer editionia. ;)
Pitää toivoa ettei kauheen moni ole tilannut noita, niin noista saa myymällä vielä ihan hyvät rahat :)

Nice one! Huikea mokahan tää on kaikin puolin jos loppu tarina pelien ja laskujen osalta menee niin kuin leffoissa konsanaan. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Mä kanssa luulen että menee myyntiin oma explorer paketti. Mulle riittäs ihan pelkkä pelikin vallan mainiosti!

Ps. mikäköhän on pakettien arvioitu kotiutumispäivä?
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Lievästi sanottuna ottaa päästä kun ei tajunnut tilata silloin tuota. Olisi pitänyt tämäkin ketju jättää lauantaista eteenpäin lukematta niin ei harmittaisi näin paljoa. Kun tosiaan oli mahdollisuus ennakkovarata hintaan 17,95€:mad:
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Nice one! Huikea mokahan tää on kaikin puolin jos loppu tarina pelien ja laskujen osalta menee niin kuin leffoissa konsanaan. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Mä kanssa luulen että menee myyntiin oma explorer paketti. Mulle riittäs ihan pelkkä pelikin vallan mainiosti!

Ps. mikäköhän on pakettien arvioitu kotiutumispäivä?

Katoppa tilausvahvistuksesta, sähköpostistasi lähetysseuranta numero ja laita se postin sivuilla lähetysseuranta kenttään. Hyvällä säkällä paketti voi jo odotella sua postissa :O
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Katoppa tilausvahvistuksesta, sähköpostistasi lähetysseuranta numero ja laita se postin sivuilla lähetysseuranta kenttään. Hyvällä säkällä paketti voi jo odotella sua postissa :O

Lähetysseurannan mukaan noihin lähetyksiin kuuluu sähköinen saapumisilmoitus, eli tekstarilla ilmoitetaan kun on noudettavissa. Oma pakettini on tänään lajiteltu Turussa, joten eiköhän se huomenna ilmesty noudettavaksi.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Piti vielä itsekin varmistaa selusta ja kysyä CDONin asiakaspalvelusta, onko pelin lopullinen hinta todellakin 20.90 euroa.

Hei,
Kiitos yhteydenotostanne.
Järjestelmämme mukaan tilauksenne on lähtenyt eteenpäin. Tilaustanne voi seurata itellan sivuilla. Tilauksenne on tulossa hintaan 20.90 €uroa.

Tyytyväinen tässä nyt vain täytyy olla... mikäli olisi pienempi firma kyseessä, niin kävisi ehkä vähän sääliksi, mutta eiköhän CDON pienet tappiot kestä.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Lievästi sanottuna ottaa päästä kun ei tajunnut tilata silloin tuota. Olisi pitänyt tämäkin ketju jättää lauantaista eteenpäin lukematta niin ei harmittaisi näin paljoa. Kun tosiaan oli mahdollisuus ennakkovarata hintaan 17,95€:mad:
Heh, sama mahdollisuus olisi ollut mutta eipä olisi koskaan uskonut, että myyjäpuoli kämmää tuon lopulta noinkin pahasti. Tavallaan vähän harmittaa kun ei tuohon perseilyyn osallistunut mutta aina silloin tällöin "paha" jää palkatta. Sellaista elämä on.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Lähetysseurannan mukaan noihin lähetyksiin kuuluu sähköinen saapumisilmoitus, eli tekstarilla ilmoitetaan kun on noudettavissa. Oma pakettini on tänään lajiteltu Turussa, joten eiköhän se huomenna ilmesty noudettavaksi.

Itselläkin paketti seilaa näköjään Turussa:

"31.10.2011, klo 11:58 Lähetys on lajiteltu 20000 TURKU"

Minun tuurilla ei varmasti kerkeä vielä huomiseksi. Tai jos se tulee jo huomiseksi, niin tuleekon postista heti sitä saapumisilmoitusta, jonka avulla voi noutaa sen paketin lähimmästä postitoimistosta?
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Itselläkin paketti seilaa näköjään Turussa:

"31.10.2011, klo 11:58 Lähetys on lajiteltu 20000 TURKU"

Minun tuurilla ei varmasti kerkeä vielä huomiseksi. Tai jos se tulee jo huomiseksi, niin tuleekon postista heti sitä saapumisilmoitusta, jonka avulla voi noutaa sen paketin lähimmästä postitoimistosta?
Tuolla seurantakoodilla ja henkilöllisyystodistuksella saa noudettua paketin heti, kun se on saapunut postiin. Tuossa taisi lukea toimitustapana Economy eli ei varmaan huomenna ole vielä postissa.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Itselläkin paketti seilaa näköjään Turussa:

"31.10.2011, klo 11:58 Lähetys on lajiteltu 20000 TURKU"

Minun tuurilla ei varmasti kerkeä vielä huomiseksi. Tai jos se tulee jo huomiseksi, niin tuleekon postista heti sitä saapumisilmoitusta, jonka avulla voi noutaa sen paketin lähimmästä postitoimistosta?

Ilmeisesti sinulla on se seurantakoodi? Senkus marssit postiin siinä vaiheessa sen kanssa, kun postin sivut näyttävät sen saapuneeksi. Itse tehnyt tämän lukemattomia kertoja.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Ilmeisesti sinulla on se seurantakoodi? Senkus marssit postiin siinä vaiheessa sen kanssa, kun postin sivut näyttävät sen saapuneeksi. Itse tehnyt tämän lukemattomia kertoja.

Selvä pyy. Ikinä en ole itse mitään suurempia paketteja postin kautta hakenut, niin vähän hakusessa vielä tää homma. :p Noh, kunhan tulee keskiviikoksi. Ja kunhan laskussa lukee 20.90e. :D
 
Ylös Bottom