Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

En tiedä mitä tiedät kaupankäynnistä ja lakiasioista, mutta _huijausta_ ei ole ostaa tuotetta halvalla.

Huijausta tässä on se, että väitetään ettei oikeasta hinnasta tai kaupan peruuttamisesta ollut hajuakaan ja yritetään vaatia sillä perusteella korvauksia. Ehkä niitäkin on, jotka todella eivät tienneet asiasta, mutta tämän topicin kavereita kohtaan en tunne sympatiaa sitten lainkaan.

Ja sitten se kuuluisa "voi voi -asenne", verenpaine nousee kun tällä asenteella koetaan olevansa niin oikeassa :p

Jos suklaapatukoita saa 3kpl kahden hinnalla, maksatko ne erikseen jotta varmistaisit että tuotteen kehittäjä saisi varmasti kaikki rojaltimaksut?
Hoho :D
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Postissa kertoivat kun menin pakettia hakemaan. Sanoin ettei siellä mitään väärää tuotetta ollut, olivat vaan myyneet väärään hintaan niin postissakin sanoivat että kannattaa hiukan kuluttajavirastoa huomautella.

Kyllä tuossakin alkaa menemään hyvän maun rajat, että kylmäpäisesti valehtelevat Postille. Olen laittanut CDONille selvityspyynnön asiasta, katsellaan sen jälkeen mitä jatkossa.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Miksi siis tuo hasseolhoffin läppäriesimerkki oli muka huono? Kuka tahansa voisi luulla tuota 100 euroa aivan oikeaksi hinnaksi. Molemmissa Unchartedin ja läppärin tapauksessa alennus on sama (noin 90 %). Olisko mun pitänyt Cittarissa mennä huomauttamaan hinnoitteluvirheestä, kun löysin hyllystä Expendablesin Blu-ray-julkaisun hintaan 2 euroa?

Mutta tuo lasku, HURRAA!!! Nyt ei tarvii enää jännittää. Kyllä nauran ääneen vielä, kun itse näen sen laskun. Huhhuh, saatiin pojat 90 % alennus 200 euron pelistä, jumalauta! :eek: :cool:
;) Jos kauppa viedään päätökseen saakka, se on mahdollisista virheistä huolimatta kauppa. Jos kaupanteko keskeytyy niin se keskeytyy ja sitten voi vääntää kättä pelkästään siitä, olisiko sen pitänyt keskeytyä. Tässä tapauksessa "tietenkin" piti mutta tokihan tuosta riidan saa aikaiseksi ja riittävän hyvällä ulosannilla se kenties johtaa jopa "myönteiseen" lopputulokseen. Tuolle linjalle jos lähtee niin tärkeintä on esittää tyhmää. Eli ei tiedä peleistä, erikoisversioista, hinnoista tai mistään mitään. Halusi ostaa pelin. Ei saanut. Vaikka luvattiin. Hirviästi harmittaa. Riittävän vakuuttavasti esitettynä tuo saattaa jopa tuottaa hedelmää mutta työtä sen eteen saa taatusti tehdä ja sittenkin pitää vielä pystyä katsomaan itseään peiliin :)
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Ja sitten se kuuluisa "voi voi -asenne", verenpaine nousee kun tällä asenteella koetaan olevansa niin oikeassa :p

Koitas nyt pelkän päänaukomisen sijaan _ihan oikeasti perustella_ millä perusteella minä olen piratismin kannattaja tai huijaaja? Tai missä minä olen väittänyt olevani erityisen oikeassa vaikka se onkin aivan selkeästi "voi voi" jos firma mokailee. Se ei ole millään tavalla minun asiani heidän mokiaan oikoa.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Koitas nyt pelkän päänaukomisen sijaan _ihan oikeasti perustella_ millä perusteella minä olen piratismin kannattaja tai huijaaja?

En tuota viestiäni ivailuksi tarkoittanut, anteeksi jos loukkaannuit. Rehellisyyden rajoilla liikut kuitenkin tuossa tilanteessasi.
Ymmärsithän, että sinun ei kuulunut saada kyseistä tuotetta? Miksi et palauttanut sitä?

Tai missä minä olen väittänyt olevani erityisen oikeassa vaikka se onkin aivan selkeästi "voi voi" jos firma mokailee.
Samassa lauseessa.
 
Voi muuten saada vähän ajan päästä alennuksella ton paketin. Jää muuten CDON:ille iso kasa noita palautettuja paketteja käsiin. Ei kai noita nyt niin paljon mee normaalihinnalla.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

En tuota viestiäni ivailuksi tarkoittanut, anteeksi jos loukkaannuit. Rehellisyyden rajoilla liikut kuitenkin tuossa tilanteessasi.
Ymmärsithän, että sinun ei kuulunut saada kyseistä tuotetta? Miksi et palauttanut sitä?

Minä tilasin tuotteen. Tilaukseni peruttiin vedoten väärään hintaan. Asia selvä.
Viisi kuukautta myöhemmin tuote kuitenkin lähetetään minulle hintaan jolla tilaukseni tein. Asia selvä.

Miksi olisin palauttanut? Kerro yksikin hyvä syy ja perustele samalla miten tämä selkeä kauppa on lähelläkään (sinua lainatakseni) "rehellisyyden rajoja"?

En myöskään ymmärrä sitä ajatusmaailmaa että maksava asiakas olisi _millään tavalla_ velvollinen oikomaan myyjän (monia) virheitä.

Sen ymmärrän että cdon veti paketit takaisin minimoidakseen vahingot, mutta se että asiakkaalle on jo lähetetty saapumisilmoitus ja että cdon ei edes etukäteen yrittänyt ilmoittaa moisesta toimenpiteestä (pakettien takaisinveto) kertoo että he välittävät asiakkaistaan vielä vähemmän kuin minä välitän niistä muutamasta eurosta jotka firmalta jäi minulta saamatta koske se mokaili.

Silti täällä "taalasmaan sepot" ovat olevinaan niin hyviä ja oikeamielisiä ihmisiä kun pitävät jonkun firman puolia. :D
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

CDONissa äidin tunnukset, joilla tilasin. En ala nyt mitään sanomaan, että olen hänen esittäytynyt ja viestitellyt CDONille, sanon nyt vaikka, että äitini on sen tehnyt.
Ja nyt sitten täällä julkisella foorumilla kerrot tekeytyneesi toiseksi henkilöksi?

Jos olisin CDONin asemassa, seuraisin kyllä hyvin tiiviisti näitä foorumikeskusteluita ja tekisin niistä johtopäätöksiä jatkotoimenpiteiden suhteen.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

CDON oli tosiaan ilmoittanut myös minun paikallispostilleni, että nyt on toimitettu väärä tuote, ja sitä ei saa luovuttaa vastaanottajalle (eli minulle). Tämän viestin postikonttorini oli saanut jo eilen, joten oletettavasti ne konttorit, jotka ovat pelin tänään luovuttaneet, eivät ole regoineet tuohon CDON:n ilmoitukseen.

Mielenkiinnolla odotan CDON:n yhteydenottoa.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Ja nyt sitten täällä julkisella foorumilla kerrot tekeytyneesi toiseksi henkilöksi?

Jos olisin CDONin asemassa, seuraisin kyllä hyvin tiiviisti näitä foorumikeskusteluita ja tekisin niistä johtopäätöksiä jatkotoimenpiteiden suhteen.

a) En ole mielestäni antanut teille tänne mitään henkilökohtaisia tietojani, joilla henkilöllisyyteni voitaisiin jäljittää. *
b) IP-osoitejäljitykseen (jos sellaista on, sori, en ole asiantuntija) tarvitsette ensin varmasti poliisin luvan.
c) Missä kohtaa viestiäni myönsin mitään tuollaista, mitä sanoit? Pöyristyttävä väite.
d) Onpas tämä järkevää.

* kilpailuihin osallistuessani saitte sähköpostiosoitteeni, mutta varmasti teidän sääntönne estävät yksityistietojen jakelemisen muille ulkopuolisille tahoille
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Minä tilasin tuotteen. Tilaukseni peruttiin vedoten väärään hintaan. Asia selvä.
Viisi kuukautta myöhemmin tuote kuitenkin lähetetään minulle hintaan jolla tilaukseni tein. Asia selvä.

Tuossa vaiheessa pitäisi hälytyskellojen soida. Mitenkäs se asia niin selvä oli?

Miksi olisin palauttanut? Kerro yksikin hyvä syy ja perustele samalla miten tämä selkeä kauppa on lähelläkään (sinua lainatakseni) "rehellisyyden rajoja"?

Koska et ole maksanut kyseistä tuotetta ja se ei kuulu sinulle. Selkeä kauppa? Melkoinen sotkuhan tämä on.

En myöskään ymmärrä sitä ajatusmaailmaa että maksava asiakas olisi _millään tavalla_ velvollinen oikomaan myyjän (monia) virheitä.

Et ehkä velvollinen, mutta tässä vaiheessa tulee se rehellisyydenpuute esiin. Tiedät, että voit oikoa tilanteen ottamalla yhteyttä myyjään, mutta päätät jättää asian näin. Selvä homma, nauti pelistäsi.

Sen ymmärrän että cdon veti paketit takaisin minimoidakseen vahingot, mutta se että asiakkaalle on jo lähetetty saapumisilmoitus ja että cdon ei edes etukäteen yrittänyt ilmoittaa moisesta toimenpiteestä (pakettien takaisinveto) kertoo että he välittävät asiakkaistaan vielä vähemmän kuin minä välitän niistä muutamasta eurosta jotka firmalta jäi minulta saamatta koske se mokaili.

Miksi lähdit hakemaan pakettia, joka ei kuulu sinulle?

Silti täällä "taalasmaan sepot" ovat olevinaan niin hyviä ja oikeamielisiä ihmisiä kun pitävät jonkun firman puolia. :D

Kyllä, CDON on oikeassa ja ikävä virhe heidän osaltaan. Se, että olet valmis käyttämään tilannetta hyväksi, on oma asiasi.
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

*Naurettavaa tekopyhää lässytystä.*

No mitä epäselvää siinä on?
En minä muitakaan cdonista tilaamiani tuotteita ole maksanut ennen kuin ne ovat minulle saapuneet, enkö saisi niitäkään hakea postista/ottaa vastaan?

Mitä epärehellistä siinä on että minä tilaan tuotteen ja cdon lähettää sen minulle. Jos he eivät saa hommaansa hoidettua oikein, minä en ole siitä vastuussa. Sillä ei ole rehellisyyden kanssa mitään tekemistä että asiakas ei ole velvollinen oikomaan myyjän virheitä.

Mitä minä olisin hyötynyt siitä että olisin alkanut heidän perseilyjään oikomaan? En mitään. Vaivaa siitä sen sijaan minulle olisi ollut.

Mutta hei, sovitaan nyt sitten niin että minä olen epärehellinen ja että sinä olet kusipää. ;)
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Mitä epärehellistä siinä on että minä tilaan tuotteen ja cdon lähettää sen minulle.

Ei mitään jos olisit tilannut tuotteen. Nyt kyse on peruutetusta kaupasta, joka jäi kummittelemaan.

Mitä minä olisin hyötynyt siitä että olisin alkanut heidän perseilyjään oikomaan? En mitään. Vaivaa siitä sen sijaan minulle olisi ollut.

Et mitään. Miksi sinun pitäisi tuosta hyötyä? En ymmärrä. Onko nyt niin hirveän suuri vaiva jättää paketti noutamatta?

Mutta hei, sovitaan nyt sitten niin että minä olen epärehellinen ja että sinä olet kusipää. ;)

Mutta hei, ei. Sovitaan, että olemme molemmat oikeassa omassa pääkopassamme. Arvomaailmat törmäävät ja kukaan ei siivoa. :)
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Nyt jokin tolkku tähän hommaan tai sanon rumasti!
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Koska mopo ei pysy käsissä, laitetaan ketju toistaiseksi lukkoon. Perästä kuuluu!
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Jatkan vielä tota explorers edition asian käsittelyä. Kysyin eilen aspasta tuosta paketista, jonka jälkeen vielä varmistin hinnan kysymällä, tänään aamulla tullu vastaus, että: ''Pahoittelumme tapahtuneesta. Tulemme tänään olemaan yhteydessä teihin lisätiedon kanssa.''

Eihä cdon voi enää alkaa vaatimaan mitään takaisin, kun laskukin jo maksettu?
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

Jatkan vielä tota explorers edition asian käsittelyä. Kysyin eilen aspasta tuosta paketista, jonka jälkeen vielä varmistin hinnan kysymällä, tänään aamulla tullu vastaus, että: ''Pahoittelumme tapahtuneesta. Tulemme tänään olemaan yhteydessä teihin lisätiedon kanssa.''

Eihä cdon voi enää alkaa vaatimaan mitään takaisin, kun laskukin jo maksettu?

Ei voi.

EDIT: Vastasivat nyt itsellenikin samoin: "Pahoittelumme tapahtuneesta. Tulemme tänään olemaan yhteydessä teihin lisätiedon kanssa."
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom