Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-pelit + näppäimistö & hiiri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hi-Fi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Hiiri+Näppis FPS peleihin?

Ja siis, jos joku sen käsityksen on saanut, niin minullahan ei ole mitään hiiri + näppis -tukea vastaan. Paitsi tietenkin se, että sitten on pädillä pelaavia vähemmän (jos nyt puhutaan nettipeleistä, kuten tuosta UT:sta) -> vähemmän peliseuraa. :rolleyes:

No siis en yritä tässä mitenkään sanoa että padillä olisi mitenkään ylivertaisesti parempaa pelata. Molemmilla on aivan tarpeeksi hyvä pelata ja Padi:lläkin pystyy tarkkuuteen kunhan sillä on jonkin aikaa pelaillut. Tuo realismi ei ole mitenkään verrannollinen pelien hauskuuteen, mutta se ei kumoa sitä faktaa että padi on realistisempi, eikä mikään treeni loppujen lopuksi tee ihmisestä yli ihmistä kuten PC peleissä hiiri + näppis tekee.

MIelestäni olisi mahtavaa jos PS3:lle nyt tehtäisiin näin kuten Unreal3 tekee. Sillä lisää vaihtoehtoja on aina plussaa. Tietysti Nämä pitäisi pitää aina pois padipelaajien moninpeleistä. Molemmilla on hienoa pelata näitä pelejä ja hauskaa ja molemmilla osuu aivan tarpeeksi hyvin vihollisiin.. MUTTA näitä ei missään nimessä saa sekoittaa samoihin matseihin. Niin kauan kuin kaikki pelaajat ovat laitteidensa puolesta samoilla viivoilla on meno hauskaa ja reilua kaikille.

Mutta älkää minkään leffojen perusteella nyt alkako vääntämään sellasta tuubaa että hiiri+näppis olisi mitenkään realistisempi ja parempi vaihtoehto. Parempaa vaihtoehtoa tässä tapauksessa ei ole, mutta realistisuudessa padi vie voiton ainakin niin kauan kun niitä virtuaali kypäriä aletaan oikeasti käyttää (jos milloinkaan)

Kun se on se realismi teille padipelaajille niin helvetin tärkeää, niin pelatkaa sitten vittu realistisesti. Rynkyt olalla ja mettään ampumaan toisianne huikean realistisessa 40 pelaajan moninpelissä!

Saadaanpahan me sitten pelata hiirellä ja näppiksellä.

wallu0 sanoi:
Kun se on se realismi teille padipelaajille niin helvetin tärkeää, niin pelatkaa sitten vittu realistisesti. Rynkyt olalla ja mettään ampumaan toisianne huikean realistisessa 40 pelaajan moninpelissä!

Saadaanpahan me sitten pelata hiirellä ja näppiksellä.

Ei nyt hajoamaan aleta jos sanat kurkusta loppuvatkin. Ja kuten sanoin se on vain plussaa joihinkin peleihin joka tuo mukavasti lisää fiilistä ainakin itselle. Kuten sanoin jos tarkasti olisit lukenut että realismi ei ole mitenkään verrannollinen hauskuuteen joten ei se mitenkään ole huonompaa pelata hiirellä. Minua ottaa vaan päähän kun tänne tulee porukkaa heittämään tuollaista Hiiri+näppis = 10000 kertaa parempi ja realistisempi kuin padi että oli siihen nyt jotenkin reagoida.

PS: ollaan jo mettässä juostu ja rynkyillä ammuttu toisiamme -10-20* about päälle 300 pelaajan moninpelissä :)

Viper7 sanoi:
Ei nyt hajoamaan aleta jos sanat kurkusta loppuvatkin. Ja kuten sanoin se on vain plussaa joihinkin peleihin joka tuo mukavasti lisää fiilistä ainakin itselle. Kuten sanoin jos tarkasti olisit lukenut että realismi ei ole mitenkään verrannollinen hauskuuteen joten ei se mitenkään ole huonompaa pelata hiirellä. Minua ottaa vaan päähän kun tänne tulee porukkaa heittämään tuollaista Hiiri+näppis = 10000 kertaa parempi ja realistisempi kuin padi että oli siihen nyt jotenkin reagoida.

PS: ollaan jo mettässä juostu ja rynkyillä ammuttu toisiamme -10-20* about päälle 300 pelaajan moninpelissä :)

Tuo pädi vs hiiri + näppis on mielenkiintoinen asetelma. En ole pelannut konsoleilla kuin 4-5 vuotta vasta ja sitä ennen se ainoa oikea tapa pelata fps pelejä oli hiiri + näppis. Mutta Xbox 1 ostettua pädillä pelaamiseen tottui nopeasti. Kyllähän tuota välillä tulee Pc:llä (sellaisen kaverin tai läheisen luona, jolla pelit vielä toimivat pc:llä ;) ) pelattua esim. Battlefield 2:sta ja onhan pelaaminen hauskaa. . . Kuitenkin hiiri + näppis pelaaminen ei ole niin kovin erilaisesta kuin pädillä pelaaminen, vaan mielestäni jopa huonompaa. Suurin syy on siinä, että hiiri + näppis pelaamisessa täytyy aina "rönöttää" pöydän ääressä ja naama kiinni ruudussa, kun taas pädillä pelatessa voi istuskella rennommin pädi kädessä - ja ilmassa :).

Mitä tulee realistisuuteen pädillä pelaamiseen, niin sanon pyh. Kuitenkin, kun pädillä pelaamiseen on tottunut, niin esim. tietokonetta vastaan pelaaminen pädillä on hauskaa. Hauskuus lähinnä siksi, ettei pelaaminen ole niin helppoa kuin hiirellä ja näppiksellä.Pädillä yrittäessä osua vihulaiseen saa nähdä edes jotain vaivaa - nykyään ei edes ajattele pelaavansa pädillä, vaan pädin ottaa kauniiseen käteen melkeinpä ajattelematta. Moninpeleihin hiiri + näppis tuntuu olevan parempi kuin pädi pelaaminen - tosin esim Halo 3 on todella hauska pädillä pelattava fps peli. Toimiihan pädillä moninpelitkin, kunhan kaikki joutuvat sompailemaan pädillä. Xbox 360 pädi on todella hyvä fps pelien pelaamiseen ja katsellessa jonkun muun pelaavan peliä pädillä on vaikea alkuun sanoa ohjaillaanko peliä pädillä vai hiirällä + näpppiksellä.

Täytyy kuitenkin myöntää, että ensimmäistä kertaa tuntee kateellisuutta PS3 pelaajia kohtaan, kun PS3:een voi tosiaan liittää näppikset ja hiiren pelaamista varten. :) Gates, nyt olisi taas yksi asia kopioitavaksi omaan konsoliisi!

sCeNtEd sanoi:
Tuo pädi vs hiiri + näppis on mielenkiintoinen asetelma. En ole pelannut konsoleilla kuin 4-5 vuotta vasta ja sitä ennen se ainoa oikea tapa pelata fps pelejä oli hiiri + näppis. Mutta Xbox 1 ostettua pädillä pelaamiseen tottui nopeasti. Kyllähän tuota välillä tulee

Täytyy kuitenkin myöntää, että ensimmäistä kertaa tuntee kateellisuutta PS3 pelaajia kohtaan, kun PS3:een voi tosiaan liittää näppikset ja hiiren pelaamista varten. :) Gates, nyt olisi taas yksi asia kopioitavaksi omaan konsoliisi!

Itselläni on samanlainen PC-pelaajatausta ja konsoleihin on tullut tartuttua vain satunnaisesti. Tuohon realismikeskusteluun en ota kantaa, pelit ovat kuitenkin minulle vain viihdettä.
Nyt on kuitenkin PS3 löytynyt huushollista jo jonkin aikaa ja pelejäkin siihen on tullut hankittua. FPS-peleissä pädiohjaus tuntuu jotenkin hiirikontrolliin tottuneena todella epätarkalta ja ikävän 'lelumaiselta'.

En nopealla googlailulla löytänyt vastausta tuohon näppis + hiiri + PS3 yhdistelmän toimivuuteen. Ilmeisesti tuleva Unreal Tournament tätä yhdistelmää tukee. Entä muut pelit, esim. loppuviikosta ilmestyvä CoD4?

Nimim. Ostinko BT-näppis ja hiiri -kombon turhaan ;)

Lepi sanoi:
Nimim. Ostinko BT-näppis ja hiiri -kombon turhaan ;)

Jos ei peleihin rupea tulemaan hiiri + näppis -tukea, niin ainahan voit asentaa linuxin PS3:lle ja näppäillä sillä... ;)

PS3 pelit ja näppis/hiiri

Mites noi PS3:n pelit tukee näppistä ja hiirtä? Esim. Call Of Duty 4. Itse ainakin olen tottunut pelaamaan räiskintäpelejä näppiksellä ja hiirellä niin tuo Pleikan ohjain ei vain oikein tunnu hyvältä...

Vastaus: PS3 pelit ja näppis/hiiri

Solde sanoi:
Mites noi PS3:n pelit tukee näppistä ja hiirtä? Esim. Call Of Duty 4. Itse ainakin olen tottunut pelaamaan räiskintäpelejä näppiksellä ja hiirellä niin tuo Pleikan ohjain ei vain oikein tunnu hyvältä...

Ei löydy tukea.

Edit. Tai siis tuleva UT3 tukee hiiri + näppis -yhdistelmää, mutta muut pelit eivät.

Hohhoijaa, siis tää keskustelu on vähintäänki naurettavaa.
Hiiri+näppis yhdistelmällä sinulla on aina etu padilla pelaavaa pelaajaa vastaan ja tästä on kyse. Ei ole reilua, että esim. kilpailullisissa matseissa osa pelaajista käyttää näppis+hiiri yhdistelmää, joka antaa selvän etulyöntiaseman.

Itse Socomia pädillä monta vuotta pelanneena voin aika varmuudella sanoa, että padilla pelaaminen on todella paljon vaikeampaa kuin hiirellä ja näppiksellä. Vaikka en ole koskaan kunnolla (lue: pitkään treenaten) pelannut hiirellä ja näppiksellä, niin silti pystyn tähtäämään niillä lähes yhtä tarkasti kuin pädillä, jolla olen pelannut kovaa tasoa vasten monen monta vuotta.
Veikkaisin, että saisin viikossa tähtäykseni paremmaksi näppis+hiiri yhdistelmällä treenaten kuin mitä olen pystynyt saavuttamaan n. 3:ssa vuodessa padipelaamisella.

edit: Tarkennetaan nyt vielä sen verran, että jos esim. UT:ssa on erilliset huoneet hiiri+näppis ja padipelaajille, niin se on ihan hyväksyttävä juttu.

Philosopher sanoi:
Hohhoijaa, siis tää keskustelu on vähintäänki naurettavaa.
Hiiri+näppis yhdistelmällä sinulla on aina etu padilla pelaavaa pelaajaa vastaan ja tästä on kyse. Ei ole reilua, että esim. kilpailullisissa matseissa osa pelaajista käyttää näppis+hiiri yhdistelmää, joka antaa selvän etulyöntiaseman.

Itse Socomia pädillä monta vuotta pelanneena voin aika varmuudella sanoa, että padilla pelaaminen on todella paljon vaikeampaa kuin hiirellä ja näppiksellä. Vaikka en ole koskaan kunnolla (lue: pitkään treenaten) pelannut hiirellä ja näppiksellä, niin silti pystyn tähtäämään niillä lähes yhtä tarkasti kuin pädillä, jolla olen pelannut kovaa tasoa vasten monen monta vuotta.
Veikkaisin, että saisin viikossa tähtäykseni paremmaksi näppis+hiiri yhdistelmällä treenaten kuin mitä olen pystynyt saavuttamaan n. 3:ssa vuodessa padipelaamisella.

Philosopher voisi lukea koko ketjun uudestaan. :) Toki, jos vastakkain asettaa hiiri- ja padipelaajat, niin etu on hiiripelaajilla luonnollisesti. Mutta jos hiiripelaajille/padipelaajille on omat "servunsa/pelinsä" niin ei silloin padipelaajiin paljon hiiripelaajien pelaamiset vaikuta. Ja näin tuo on ratkaistu mm. UT3:ssa. Miksi ei siis muissakin peleissä? ;)

Täytyypä mennä MuroBBS:n keskusteluihin vaatimaan padi ohjaus pc-peleihin, vaikka omille servuille :)

juhuri sanoi:
Täytyypä mennä MuroBBS:n keskusteluihin vaatimaan padi ohjaus pc-peleihin, vaikka omille servuille :)

Padiohjaus toimii tietsikalla ihan vaatimattakin.

Vaikka mun mielestä yksinpeleissä (fps-pelit) tulisikin olla mahdollisuus pelata myös näppis+hiiri yhdistelmällä (ei liene pelinkehittäjälle mikään kovin suuri lisäkonffaus), niin kyllä tolla tatilla paatuneempiki tietsikkasäheltäjä oppii pelaamaan. :cool:

Jiikax sanoi:
Google auttaa siinä että miten saa sixaxiksen windowsiin: http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/showthread.php?t=45209 Sitten kun on tuon tehnyt niin epäilisin että pitää mennä Kynärissä asetuksiin ja valita näppäimet ohjaimesta.
Lähinnä läpämpi heitto oli, tosin haluisin kyllä kokeilla :D
Ja oikeen tatin saaminen toimiin hiirenä voiki olla jo vähän vaikeempi juttu...

BTW, testasin tosiaan joskus saada siksakkia toimimaan, muttei se ottanu toimiakseen :/

Muntu sanoi:
Lähinnä läpämpi heitto oli, tosin haluisin kyllä kokeilla :D
Ja oikeen tatin saaminen toimiin hiirenä voiki olla jo vähän vaikeempi juttu...

BTW, testasin tosiaan joskus saada siksakkia toimimaan, muttei se ottanu toimiakseen :/
Ei kannata heittää läppää kun minä olen paikalla ;)

No jos ohjattas näppiksellä, niin sillon pitäs vaan tökätä tattia oikeaan suuntaan oikeassa kohdassa asetuksia ja kone hoitaa loput. Tosin en tiedä miten tuossa Kynärissä ohjataan, kun en tunne edes koko peliä...

Jiikax sanoi:
No jos ohjattas näppiksellä, niin sillon pitäs vaan tökätä tattia oikeaan suuntaan oikeassa kohdassa asetuksia ja kone hoitaa loput. Tosin en tiedä miten tuossa Kynärissä ohjataan, kun en tunne edes koko peliä...
Sanooko Counter-strike mitään? :D

Ylös Bottom