Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 + taloyhtiö-ethernet = ei toimi

Vastaus: PS3 + taloyhtiö-ethernet = ei toimi

VitoFerro sanoi:
Mulla siis nettiyhteys tulee kun lyön ethernet-kaapelin seinään kiinni, joten mitään en juurikaan voi säätää. En tiedä onko yhteys varsinaisesti Home PNA-yhteyskään.

Kun muutin uuteen kämppään niin edellinen asukki oli jättänyt sinne pienen mustan lootan (sen kautta piuha on oleikassa kiini), joten olisko mulla se Home PNA sittenkin.:confused:

Höh, ilmeisesti sulla on sit saman ISP:n HomePNA-tekniikalla toimiva yhteys. Siinä on tosiaan jonkinlainen erillinen HomePNA-sovitin, jota mulla taas ei ole lainkaan. Ehdin jo toivoa että jollain toimisi sama yhteys kuin mulla.
 
Vastaus: PS3 + taloyhtiö-ethernet = ei toimi

Nyt on kokeiltu vapauttaa ip osoite ja sen jälkeen laittaa säädöt automaattisena PS3 -> ei toimi. Kokeilin myös vapauttaa ip-osoitteen ja sen jälkeen syöttää arvot PS3 -> ei toimi.

Helpdeskistä sain seuraavanlaisen ohjeen:

"Ilmeisesti Pleikkarisi ei jostain syystä osaa toimia NAT:n takana. Kokeile, löydätkö jostain säädön mistä saa Playstationin toimimaan myös Yksityisellä IP:llä. Jos tämä ei auta, voit tietysti tilata lisäpalveluna kiinteän julkisen ip-osoitteen hintaan 5/kk (avaus 19, 1v laskutusjakso). Tämän pitäisi viimeistään ratkaista ongelman."

Toimimaan yksiyisellä ip:llä?

Lisäksi seuraava viesti:

"Oletko varma, että PS3:sesi verkko-ohjelmistossa ei ole vikaa?
Windows-PC:den kanssa on tullut vastaavia ongelmia vastaan, eli dhcp ei
toimi eikä manuaalisesti asetettuna osaa käyttää nimipalvelimia.

Käsin asettamasi asetukset näyttävät ihan olevan ihan ok.
Voit siis antaa käsin minkä tahansa osoitteen koneellesi avaruudesta
192.168.19.X/24

Voit tietysti soittaa helpdeskiimme silloin, kun pleikkarisi yrittää
hakea ip-osoitetta niin voimme katsoa saako taloyhtiön reititin
dhcp-pyyntöjä."

Alan jo luopua toivosta kokonaan.
 
Vastaus: PS3 + taloyhtiö-ethernet = ei toimi

Kuulostaa kyllä todella kummalta. Eihän tuossa muuta voi olla kuin, että PS3:n ei jostain henkimaailmasta johtuvasta syystä osaa keskustella tuon DHCP-servun kanssa.

Ongelmanhan voisi ratkaista ostamalla vaikka reitittimen, joka hoitaa juttelut taloyhtiön verkon kanssa. Samalla, kun ottaa WLAN-reitittimen, niin ei tarvitse lankoja lainkaan. Tietty huonolla tuurilla reititinkään ei saa yhteyttä taloverkkoon...kantsii varmaan tilata nettikaupasta, jotta voit tarvittaessa palauttaa vehkeen. Tai sitten lainaa kaverilta.
 
Vastaus: PS3 + taloyhtiö-ethernet = ei toimi

Que sanoi:
Nyt on kokeiltu vapauttaa ip osoite ja sen jälkeen laittaa säädöt automaattisena PS3 -> ei toimi. Kokeilin myös vapauttaa ip-osoitteen ja sen jälkeen syöttää arvot PS3 -> ei toimi.

Käsittämätöntä, suorastaan.

Helpdeskistä sain seuraavanlaisen ohjeen:

"Ilmeisesti Pleikkarisi ei jostain syystä osaa toimia NAT:n takana. Kokeile, löydätkö jostain säädön mistä saa Playstationin toimimaan myös Yksityisellä IP:llä.

Kyllä se nimenomaan NATin takana osaa toimia, ja käyttää jopa UPnP:tä reitittimen NATin ohjaukseen jos reititin sitä tukee. En ymmärrä mitä helppari-jamppa tuolla yksityisella IP:llä tarkoittaa, verkon ip:t kun ovat ns. private-osoitteita jo nyt (eli NATin takana olevia osoitteita, joita julkisessa verkossa ei näy). Mielestäni ongelma on siinä, että verkossa on jotenkin hyvin epätavallinen konfiguraatio ja PS3 ja näemmä jotkin PCt myös eivät saa yhteyttä DHCP palvelimelle.

Windows-PC:den kanssa on tullut vastaavia ongelmia vastaan, eli dhcp ei
toimi eikä manuaalisesti asetettuna osaa käyttää nimipalvelimia.

Mikä mahtoi olla silloin ratkaisuna?

Voit tietysti soittaa helpdeskiimme silloin, kun pleikkarisi yrittää
hakea ip-osoitetta niin voimme katsoa saako taloyhtiön reititin
dhcp-pyyntöjä."

Kyllä he voivat logista katsoa jo nyt, joko asuntosi verkkorasian tunnisteen perusteella, tai PS3:n MAC-osoitteen perusteella.
 
Vastaus: PS3 + taloyhtiö-ethernet = ei toimi

WUHUUUU!!!!!

Vihdoin ja viimein ongelma ratkesi. Parikytminuuttia sitä väännettiin help deskin kanssa.

Elikkäs, kun laitoin kaiken automaattiselle, help desk näki jostain koneeltaan että pleikka saa ip-osoitteen välittömästi sen jälkeen kun se tekee aikakatkaisun. Siinä sitten ihmeteltiin kaikkia asetuksia erikseen ja yhdessä ilman ratkaisua. Viimein selvisi, etä MTU kohdassa olin aina valinnut automaattinen. Kun menee manuaalinen kohtaan, on siinä oletuksen luku 1500. Koska en edes tiedä mikä MTU on, olen aina pitänyt sitä automaattisena ja kuvitellut, että laite siis valitsee automaattisesti sen 1500. Näin ei ilmeisesti ollut, vaan MTU kohtaan piti valita manuaalinen ja valita siis tuo 1500. Näin PS löysi välittömästi verkkoyhteyden. Täysin käsittämätöntä, mutta toisaalta enpä mä näistä muutenkaan mitn tajua :)

Paljon kiitoksia kaikille, jotka yritti jeesata, erityisesti hartzulle.
 
Vastaus: PS3 + taloyhtiö-ethernet = ei toimi

MTU=Maximum Transmission Unit.

1500 on se paketin koko, mikä kulkee PS3:sen ja netin välillä.
 
Vastaus: PS3 + taloyhtiö-ethernet = ei toimi

Que sanoi:
Vihdoin ja viimein ongelma ratkesi. Parikytminuuttia sitä väännettiin help deskin kanssa.

Näin ei ilmeisesti ollut, vaan MTU kohtaan piti valita manuaalinen ja valita siis tuo 1500. Näin PS löysi välittömästi verkkoyhteyden. Täysin käsittämätöntä, mutta toisaalta enpä mä näistä muutenkaan mitn tajua :).

Hieno homma.. tervetuloa linjoille :)

Poliittisesti korrektisti konffatusta verkosta laitteet kyllä pystyvät tuon MTU:kin automaattisesti säätämään, mutta jos verkko on hieman liian luovasti säädetty ei se onnistu. Jos MTU, eli suurin sallittu paketin koko, on liian suuri, aiheuttaa se taas turhaa hidastumista liikenteessä, koska paketit pirstaloituvat.. noh, aivan sama, nyt kun toimii :p
 
Ylös Bottom