Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3+tietokone-ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LogicFighter
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eli ongelmana on se, että minulla on taloyhtiöltä tilattu avoin ip-osoite, jossa ei ole NATtia eli kaikki portit auki. Haluaisin saada sen sekä koneelle, että pleikkarille. Saan sen toimimaan ihan hyvin toiselle, mutta kun asetan asetukset toiseen, ei se toimi.

Sain palveluntatjoajalta setukset eli IP-osoitteen ja oletusyhdyskäytävät, DNS-palvelimet ym. Mitä minun pitäisi muuttaa asetuksissa että molemmilla toimii?

Olen kokeillut lisätä IP-osoitteen loppuun yhden numeron lisää (eli alkup. 94.101.*.* ja lisään näin 94.101.*.*+1), se ei kuitenkaan toimi. Yritin myös lisätä DNS palvelimiin yhden luvun samalla tavalla.

Aiemmin olen jotenkin saanut tämän toimimaan, mutta asetukset katosivat ja nyt en saa toimimaan millään.

Toivottavasti joku voisi auttaa :/

Vastaus: PS3 + Tietokone ongelma

Tarjoaako taloyhtiö useamman kuin yhden IP:n per kämppä? Jos ei, joudut hankkimaan itse reitittimen tai käyttämään nettiä vuorotellen. Sama IP-osoite ei voi olla käytössä kuin yhdellä verkkolaitteella kerrallaan.

Kokeile kuitenkin sitä, että annat saamasi IP:n Pleikalle manuaalisesti ja anna tietokoneen hakea kaikki automaattisesti.

Tarjoaako taloyhtiö useamman kuin yhden IP:n per kämppä? Jos ei, joudut hankkimaan itse reitittimen tai käyttämään nettiä vuorotellen. Sama IP-osoite ei voi olla käytössä kuin yhdellä verkkolaitteella kerrallaan.

Kokeile kuitenkin sitä, että annat saamasi IP:n Pleikalle manuaalisesti ja anna tietokoneen hakea kaikki automaattisesti.
Itsekin mietin että olisiko homma näin, mutta kun olen tämän aiemmin saanut toimimaan niin, että molemmilla oli tuo avoin IP osoite käytössä. Se tässä ihmetyttääkin.

Palveluntarjoajan mukaan pitäisi tulla ihan normaalit netti asetukset kun hakee automaatilla, mutta kone ei ainakaan löydä internettiä automaattisilla asetuksilla haettaessa.

Jos tosiaan saat vain yhden IP:n, voit laittaa sen taakse vain yhden laitteen, jos NAT ei ole käytössä.

Ainoat vaihtoehdot on, että hommaat laitteen, jolla teet NAT:n ja näin saat useamman laitteen sinne tai sitten hommaat jotenkin toisen julkisenkin IP:n.

Itse en ole huomannut mitään ongelmaa PS3:n, Wiin tai tietokoneen kanssa vaikka kaikki NAT:n takana. Ei ole edes tarvinnut mitään erillisiä säätöjä tehdä (toistaiseksi).

Itsekin mietin että olisiko homma näin, mutta kun olen tämän aiemmin saanut toimimaan niin, että molemmilla oli tuo avoin IP osoite käytössä.
Kysytäänpä nyt tähän väliin sellainen kysymys, että miten nuo verkkojärjestelysi tarkalleen ottaen edes menevät? Kuvaile jokainen yhteys ja laite MAHDOLLISIMMAN TARKASTI (tarkat mallinumerot jne).

Ja muutenkin voisit vastata verkko-FAQin kysymyksiin.

Netti tulee taloyhtiön reitittimeltä sähkökaappiin, josta olen sen jakanut Netgearin jakajalla kahdelle koneelle ja Playstation 3:lle. Toiselle koneista tulee ihan normaali NATin omaava netti taloyhtiöltä, mutta toiseen koneeseen ja pleikkariin olen ennen saanut tuon NATittoman netin jotenkin säädettyä. Tämä systeemi lopetti toimintansa tänä aamuna.

Selvisi muuten tuo ongelma, miksi en saanut automaattisilla asetuksilla tuota nettiä toimimaan, joku ongelma palveluntarjoajalla. Tuo NATiton yhteys kuitenkin nyt toimii pleikkarilla.

Enpä taida enää säätää ja pistän koneelle vain tuon automaattisen, NATin takaisen netin kunhan alkaa toimia ja pidän tuon avoimen Pleikkarilla.

Ylös Bottom