Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitä "samaa Mariota"? Siis tasohyppelyä? Sitä se kyllä on, mutta Galaxy on genrensä mullistaja (kuten oli myös Mario64), eikä tätä käy kiistäminen. Ja se, että tasohyppelypelin uusi osa on tasohyppelyä, ei kyllä tee siitä paskaa. Vai pitäisikö seuraavan MGS:n olla tasohyppely tai autopeli ettei se olisi "samaa MGS:a eri paketissa"? Galaxyssa tasohyppely on vedetty niin uudelle ja erilaiselle mutkalle että se ei todellakaan ole "sitä samaa Mariota eri paketissa".

No höpsis. :D
Ei SMG kyllä genrensä mullistaja ole, vai uskotko että kaikki tulevat pelit käyttävät pallo tyyppisiä kenttiä...uskokoon ken tahtoo. Hyvä peli, mutta eipä tuo tähtien keruu mihinkään ole muuttunut. Kun keräsin 5:n tähden tajusin että seuraavat 115 voivat olla jo tervanjuontia, vaikka pelistä nautinkin...ehkäpä tuota tulee pikkuhiljaa tahkottua tähti kerrallaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

m_vierimaa sanoi:
No höpsis. :D
Ei SMG kyllä genrensä mullistaja ole, vai uskotko että kaikki tulevat pelit käyttävät pallo tyyppisiä kenttiä...uskokoon ken tahtoo. Hyvä peli, mutta eipä tuo tähtien keruu mihinkään ole muuttunut. Kun keräsin 5:n tähden tajusin että seuraavat 115 voivat olla jo tervanjuontia, vaikka pelistä nautinkin...ehkäpä tuota tulee pikkuhiljaa tahkottua tähti kerrallaan.

Et liene tuota viittä tähteä enempää vielä pelannut. Ei tuo (joidenkin) kenttien pallomainen muoto ole todellakaan ainoa uusi idea pelissä. Makuasia toki silti, mutta n**kerinpaskaksi väittäminen on joka tapauksessa fanipoikien provoilua.

Pidetäänhän muuten Doomiakin genrensä mullistajana, vaikka se pyssy mahassa juokseminen mihinkään sen myötä muuttunut. Eikä ole vieläkään muuttunut. Silti 3d-räiskintöjen genre mielestäni uudistui Doomin myötä, kuten myös Half-Lifen.

Sain juuri Mariossa 120 tähteä täyteen, ja haastettakin oli lopussa riittämiin. Ja uusia ideoita piisasi loppuun saakka.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Doomi muutti aika paljonkin fps-genreä pelkästään kenttäsuunnittelullaan, Doom aloitti hirveän 3D-fps boomin joka oikeastaan mahdollisti Duke Nukemin syntymisen. HL muutti tarinankerronnaltaan ja juoneltaan räiskintää enemmän vastaamaan nykypäivän pelaajien tarpeita. Moni genren todella aidosti muuttanut peli on jäänyt täysin aliarvioiduksi. Kadonnut usein kuin pieru saharaan tai jäänyt todella pienen porukan tiedoksi. Usein syynä on ollut huono pelattavuus tai lukemattomat bugit. Kuitenkin pelin ideoita on kopioitu mukisematta "parempiin" peleihin. Onhan esim. Gears:n suojautumista nyt havaittavissa lähes jokaisessa pelissä.

Uusin Mario ei uudista mitään vaan tekee jo tehdyn eri paketissa. Paper-Mario oli mukava uudistus Mario-hyppelyihin, mutta Marioissa nähtäviä asioita ei usein käytetä muissa peleissä joten uudistaja se ei ole, mutta pelaajille tuo varmaan paremman ainutlaatuisen tunteen.

Tosin nykyään on niin moni asia nähty eri pelien toimesta tehdyksi niin varsinaisia täysin genren uudistavia pelejä ei tule enää kuin harvoin. Esim. Portal on mainio esimerkki niistä.

XO:n Coren myyntiin on kai vain yksi ainoa selitys: MS haluaa tahallaan hidastaa multiplatform-pelien kehitystä ja kehittymästä. Hitaimman mukaan mennään ainakin vielä, mutta kuinka kauan se jatkuu. MS kai haluaa lisää aikaa konsolilleen eli keinotekoisesti rajoittaa kaikkia pelejä kunnes heidän on pakko ottaa core pois. Eli BR ja PS3:n eivät pääse helpolla niskan päälle kun game-engine pitää tehdä ekana XO:lle ja sitten portata joka tuntuu olevan lähes aina se perus-syy PS3:n multiplatformien heikkoon "laatuun". Pelinkehittäjä voi tietysti valita sen tien, että kehittää uuden version game-enginestä pelkästään PS3:sta varten mutta se vie paljon aikaa ja rahaa. Tämän takia PS3:n ja XO-versiot tehdään usein 2 eri tiimin kesken.

Kovon mukaan ottaminen tuo ainakin 1-2 vuotta lisää DVD-9:lle. Riippuen pelikehittäjien innosta BR:ää ja tilantarvetta kohti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
XO:n Coren myyntiin on kai vain yksi ainoa selitys: MS haluaa tahallaan hidastaa multiplatform-pelien kehitystä ja kehittymästä. Hitaimman mukaan mennään ainakin vielä, mutta kuinka kauan se jatkuu. MS kai haluaa lisää aikaa konsolilleen eli keinotekoisesti rajoittaa kaikkia pelejä kunnes heidän on pakko ottaa core pois. Eli BR ja PS3:n eivät pääse helpolla niskan päälle kun game-engine pitää tehdä ekana XO:lle ja sitten portata joka tuntuu olevan lähes aina se perus-syy PS3:n multiplatformien heikkoon "laatuun". Pelinkehittäjä voi tietysti valita sen tien, että kehittää uuden version game-enginestä pelkästään PS3:sta varten mutta se vie paljon aikaa ja rahaa. Tämän takia PS3:n ja XO-versiot tehdään usein 2 eri tiimin kesken.

Kovon mukaan ottaminen tuo ainakin 1-2 vuotta lisää DVD-9:lle. Riippuen pelikehittäjien innosta BR:ää ja tilantarvetta kohti.

vai hitaimman mukaan. Miten selität kuvien perusteella hieman vaisun näköisen MGS4:n, onko XO hidastanut senkin kehitystä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
XO:n Coren myyntiin on kai vain yksi ainoa selitys: MS haluaa tahallaan hidastaa multiplatform-pelien kehitystä ja kehittymästä. Hitaimman mukaan mennään ainakin vielä, mutta kuinka kauan se jatkuu. MS kai haluaa lisää aikaa konsolilleen eli keinotekoisesti rajoittaa kaikkia pelejä kunnes heidän on pakko ottaa core pois. Eli BR ja PS3:n eivät pääse helpolla niskan päälle kun game-engine pitää tehdä ekana XO:lle ja sitten portata joka tuntuu olevan lähes aina se perus-syy PS3:n multiplatformien heikkoon "laatuun". Pelinkehittäjä voi tietysti valita sen tien, että kehittää uuden version game-enginestä pelkästään PS3:sta varten mutta se vie paljon aikaa ja rahaa. Tämän takia PS3:n ja XO-versiot tehdään usein 2 eri tiimin kesken.

Kovon mukaan ottaminen tuo ainakin 1-2 vuotta lisää DVD-9:lle. Riippuen pelikehittäjien innosta BR:ää ja tilantarvetta kohti.

Kuulostaa aika paksulta...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
XO:n Coren myyntiin on kai vain yksi ainoa selitys: MS haluaa tahallaan hidastaa multiplatform-pelien kehitystä ja kehittymästä.

Arcade (ja ex-Core) malliin on kyllä yksi ainoa selitys, mutta se ei ole kehityksen hidastaminen.
$279 on syynä kovalevyttömään versioon ja tätä kautta yli sadan dollarin ero halvimpaan PS3 koneeseen. Toki kuka tahansa joka pelaamisesta jotain tajuaa hankkii hieman kalliimman Premiumin, mutta massamarkkinat eivät taida välittää muusta kuin mallin alemmasta hinnasta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
vai hitaimman mukaan. Miten selität kuvien perusteella hieman vaisun näköisen MGS4:n, onko XO hidastanut senkin kehitystä?
??
Mitä tekemistä MGS4:lla ja XO:lla on? Ei mitään.
Multiplatformit menevät hitaimman mukaan. Tai sen mikä myy eniten = XO.

Toivottavasti sinun postauksesi oli vitsi..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

http://ps3.ign.com/articles/839/839077p2.html
IGN: You led development on PlayStation 3. Was it difficult porting it over to 360?

Nick Channon (EA Criterion, Burnout-sarja): It wasn't a problem at all. We had no issues. The only issues we've had are those you'd expect from learning new technology. We love the PS3 and we love working with it and we've certainly reaped the benefits of leading on it because it's given us a great 360 version, and that's not always the case if you develop the other way around.
Eli Criterionin mukaan X360-pelaajatkin hyötyvät, kun peli kehitetään ensin PS3:lle.

Olisikohan Gabe Newellillä ja kumppaneilla vielä jotain opittavaa...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Eli Criterionin mukaan X360-pelaajatkin hyötyvät, kun peli kehitetään ensin PS3:lle.

Tuota sivusin jokunen tuhat viestiä takaperin; useammat devaajat Game Developerin artikkelissa
vihjailivat että PS3-versio kääntyy helposti Xbox 360:lle, helpommin kuin toisin päin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Tsinivuon täytyy tulla sitten kokeilemaan mohhin kontrolleja kun pelin käsiini saan. Luulen että puheet ja uhkailut konsolipelaamisen lopettamisesta jää siihen. Sen verran hyvät oli jo corruptionissa kontrollit, kerkesin tosin jo suutuspäissäni pelin vaihtaman pois... :o
Näin tehdään. Varaa sitten paketti sidetarpeita myös. :D

Muoks: Joo, eipä tuo Wiimote silti ole hiiri, niinku täällä taas joku ihme yhteenveto asiasta on tehty. Kysytään näin, kuka haluasi tehdä töitä 8h päivässä monitorin ääressä heiluttamassa nuntsaa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
??
Mitä tekemistä MGS4:lla ja XO:lla on? Ei mitään.
Multiplatformit menevät hitaimman mukaan. Tai sen mikä myy eniten = XO.

Toivottavasti sinun postauksesi oli vitsi..

Vitsillä on hyvä vastata vitsiin. Viestistäsi huokuu voimakkaasti väite, että XO on jarruttanut PS3:n pelien kehitystä, etkä esitä väitteelle todisteita.
Tosielämässä useat molemmilla alustalla koodaavat ovat sanoneet alustojen olevan heille yhtä vahvat nyt ja jatkossa.

Otin esiin pelin(MGS4), jota XO ei ole voinut hidastaa ja silti tämä peli näyttää siltä kuin se saattaisi olla XO:lla jo tehty ajat sitten ja lisäksi upeamman näköisenä.

Se on kuulkaa PS3 joka jarruttaa itse itseään,turha tulla esittämään että XO hidastaa plesea.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
http://ps3.ign.com/articles/839/839077p2.html

Eli Criterionin mukaan X360-pelaajatkin hyötyvät, kun peli kehitetään ensin PS3:lle.

Olisikohan Gabe Newellillä ja kumppaneilla vielä jotain opittavaa...

Tuosta hyötymisestä en ole satavarma, mutta läheltä nykyongelmia tuo liippaa. PS3:ssa ei ole merkittäviä teknisiä mokia eikä sille kehittäminen ole samanlainen tuskien taival, kuin PS2 oli aluksi, mutta pelikäännöksille se ei ole paras mahdollinen alusta. Ei niin, että homma ei onnistuisi, mutta se ei ilmeisesti onnistu riittävän kustannustehokkaasti. PS3:a suunnitellessa ei varmaan arvattu koneen päätyvän multiplattareissa koneeksi jolle pelit käännetään, vaan olettivat sen olevan ykköskone eli jolle multiplattarit alunperin tehdään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Ja minä viittaisin vieläkin periaatteeseen. MS toki tietää historiansa kautta mitä kovon käyttö PC-pelaamisessa tarkoittaa paremmin kuin Sony, silti välttävät sitä loppuun asti. Ei ole mikään temppu lähteä viemään konsolipelaamista PC-pelaamisen suuntaan asentamalla pelit kovolle,mutta siksikö pelikonsoli ostetaan? En usko ja tiedän että ratkaisua on helppo puolustella, onhan se toki ollut aina PC-pelaamisen ehto ja nyt siis myös PS3-pelaajien lystiä tästä eteenpäin.

On kuitenkin eri asia tehdä asia haastavammin ja pitää klassinen konsoli-idea hengissä.
XB vaan oli piratismin kannalta juuri kovalevyn takia aika täydellinen masiina. Pelit pystyi siirtämään heittämällä kiintarille, jos isompi oli asennettu. Eikä sen jälkeen pelilevyä tarvinnut raiskata asemassa. Mutta siis, jokainen arvaa tuon ratkaisun ongelmat.

Kyllä minä olin ensimmäisenä huutamassa kautta foorumien, että kovalevy pitää olla sisäisenä kuten XB:ssä. Eivät kuunnelleet. PRKL. :(
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
XB vaan oli piratismin kannalta juuri kovalevyn takia aika täydellinen masiina. Pelit pystyi siirtämään heittämällä kiintarille, jos isompi oli asennettu. Eikä sen jälkeen pelilevyä tarvinnut raiskata asemassa. Mutta siis, jokainen arvaa tuon ratkaisun ongelmat.

Kyllä minä olin ensimmäisenä huutamassa kautta foorumien, että kovalevy pitää olla sisäisenä kuten XB:ssä. Eivät kuunnelleet. PRKL. :(

PS3&XO:sta voisi melkein hahmotella seuraavaa kuviota: MS lähti viemään konsoliaan siihen suuntaan mistä Sony oli tulossa ja Sony lähti viemään konsoliaan siihen suuntaan mistä MS oli tulossa. Molemmissa on etunsa ja nähtäväksi jää kenen idea kantaa pidemmälle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Muoks: Joo, eipä tuo Wiimote silti ole hiiri, niinku täällä taas joku ihme yhteenveto asiasta on tehty. Kysytään näin, kuka haluasi tehdä töitä 8h päivässä monitorin ääressä heiluttamassa nuntsaa?

Mihin voi lähettää hakemuksen? :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Muoks: Joo, eipä tuo Wiimote silti ole hiiri, niinku täällä taas joku ihme yhteenveto asiasta on tehty. Kysytään näin, kuka haluasi tehdä töitä 8h päivässä monitorin ääressä heiluttamassa nuntsaa?

Aika moni opettaja/luennoitsija :D ?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Heh olikohan NES-aikaan porukkaa jotka vastustivat SNES padin neljää uutta namiskaa! Voi herranenaika kun pitäisi vielä uusi tapa oppia ohjaamaan pelejä. Mulla meni noin 15 sekuntia Metroidin (Pibe on vaan kädetön) ohjauksen opetteluun ja nyt pelaaminen on luonnollista ja nopsaa. Edes hidas kääntyminen ei haittaa kun kyseessä ei ole kuitenkaan mikään refleksiräiskintä vaan ammuskelulla maustettu seikkailu.

Pointteri-ominaisuus saa tulla jo uusien genrejen takiakin vai miltä kuulostaa joku Starcraft padilla? Seikkailupelit, puzzlet, FPS:t ja urheilupelit tulevat sitten perässä hyödyn perusteella. Padi on hyvä ratkaisu monissa peleissä ja varmasti siksi myös tatit säilyvät aivan kuten Wiin ohjausmallissa. Mutta, että joku jaksaa itkeä siitä, että vanhat padit lähtevät liitämään todistaa kyllä parikin asiaa ko henkilöstä :rolleyes:

Se on kuulkaa PS3 joka jarruttaa itse itseään,turha tulla esittämään että XO hidastaa plesea.

Aye. Heti kun pleselle alkaa tulla selvästi boxia hienompia pelejä niin herättäkää. Se pelien ulkonäkö on kuitenkin loppujen lopuksi kiinni graafikoista eikä koneen tehoista. Ne asettavat toki jonkinlaisen katon, mutta eipä tuo näytä boxin aurinkosuojasta paljon eroavan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karpaasi sanoi:
Asennuksen poistohan ei muistaakseni kuitenkaan mitään pelitietoja tuhonnut..vai?

Vinnie sanoi:
ei tuhoa pelitietoja, nuo asentuu aina uudelleen kun pelin nakkaa asemaan.

Juu toimii samalla periaatteella kuin Xboxissakin. Tietty määrä kovalevystä on mahdollista täyttää pelin tiedostoilla. Kovo toimii välimuistina/swappina. Välimuististia tyhjennetään kun tarvitaan lisää tilaa.

Mikkisofta meni harmittavasti X0:n kanssa takapakkia tässä asiassa. Kenellähän kilahti päässä ja toteutti neronleimauksensa, että jätetään kovalevy pois? Ei kovo edes ole eikä ollut julkaisuaikaan mikään kriittinen komponentti, että sen heivaamalla katteet nousisi taivaisiin...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No joku Monkey Island tai Zac McCracken olisivat omiaan toimimaan tuolla pointterilla. Tai sitten Okami tai Pikmin... Mutta padikin on osoittanut toimivuutensa myös (urheilu, auto, 3rd person, jopa FPS ja FPA peleissä)...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
No joku Monkey Island tai Zac McCracken olisivat omiaan toimimaan tuolla pointterilla. Tai sitten Okami tai Pikmin... Mutta padikin on osoittanut toimivuutensa myös (urheilu, auto, 3rd person, jopa FPS ja FPA peleissä)...

Nuija osoitti tehonsa naisten kaatamisessa silloin joskus. Mutta oliko se kehityksen huippu ?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom