Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

SOJ sanoi:
Välihuomautuksena pakko mainita: tämmösiä kommentteja on älyttömän hauska lukea kun tunsi Zoukan foorumeilla jo vuosi-pari sitten. : )
Niin on. Fanituksen kohde vaihtuu aina silloin tällöin niin että kuuluu vain PAM! Ja kaikki muu on shaissea paitsi se mitä fanittaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Niin on. Fanituksen kohde vaihtuu aina silloin tällöin niin että kuuluu vain PAM! Ja kaikki muu on shaissea paitsi se mitä fanittaa.

Mutta ei se fanituksen kohde kyllä aivan syyttä vaihdu. Ei varmasti, varsinkaan Zoukan tapauksessa. Sitäpaitsi ei tuo EoJ haukkuminen mitenkään aivan perustelematonta ole vaikkei peliä olisi pelannutkaan - nykyään saa aika hyvän kuvan ja paljon tietoa pelistä ilman testaamistakin. Ja backuppia tommoselle väitteelle löytyy kanssa reilusti. :P
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dodiih, jokohan tuo muoti sana, innovatiivinen, olisi loppuun käytetty.
Kyseessä on vain samanlainen mainossana kuin Omon 'syväpuhdas'.
Ei Wii olisi muuten mitään myynytkään ellei Nintendon taktiikka olisi purrut.

Innovaatiota toitotetaan nyt joka paikassa vaikka kyseessä ei ole mikään uusi asia.
Ei sitä ennen Wiitä missään oltu mainittu, ei Eye Toy pelien kohdalla, Singstarin tahi sen Xboxille ilmestyneen mehca pelin jonka mukana tuli se hervoton ohjain. Ei edes Virtual Boym tai DSn kohdalla. Mutta kappas, nyt se sana onkin kaikkien suussa.

Jotkut pelisaitti ja -lehdet jopa antavat nyt palkintoja innovatiivisuus kategoriassa.
Missä ne olivat vuosi sitten? Keksikö Nintndo pyörän uudelleen ja
muut ottavat sen uutena keksintönä vastaaan?
Hyvähän se on että pelimaailmalla on nyt uusi merkityksetön sana jota toistaa silloin kun
oikea asia loppuu kesken.

Missä vaiheessa innovaatio ei ole enää innovaatio?
Jokaisesta asiasta kun tulee arkipäivää, oli se millainen uusi keksintö tai innovaatio tahansa.
Ei niitä innovaatioita koko ajan pukahtele, mutta tuntuu joidenkin mielestä jokaisen Wii-pelin
olevan innovaation riemu voitto. Sori vaan, kapula on nähty.
Ei sitä voi ikuisesti innovatiiviseksi väittää. Toisaalta voisin väittää pelaavani innovatiivisella Sixaxiksella ja käyttäväni hyödyksi innovatiivista levyasemaa joka innovatiivisesti
muotoillun PS3n sisällä inovatiivisten prosessoreiden kanssa hyrrää.

EMOtkaa, IMOtkaa, innovaatio on tullut tiensä päähän. :eek:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Innovatiivisuudesta on tullut muotisana, mutta se ei tarkoita sitä etteikö se olisi todella tärkeä asia ja etteikö se sitä olisi aina ollutkin. Itse ainakin olen aina kekseliäisyyttä ja uutta ja erilaista arvostanut. Jo kauan ennen kuin siitä tuli tällainen muoti-ilmiö. Ja kyllä sitä yleisestikin on arvostettua. Aikaisemmin kyseistä sanaa vain ei olla viljelty joka paikkaan.

Wiin innovatiivisuus ei ole kadonnut mihinkään. Miksi siitä olisi jo tullut arkipäivää, jos se vieläkin tarjoaa mahdollisuuksia vaikka mihin ja kilpailijoilla ei ole tarjota mitään vastaavaa? Muutenkaan se innovatiivisuus ei ole vain se ohjain vaan se mitä se mahdollistaa. Nyt kaikki on kehittäjien käsissä.

Eikä Nintendo ole ominut tuota termiä tai keksinyt sitä uudelleen. Mitäköhän sinä oikein edes höpötät. Ei Nintendon idea ole nimenomaan se innovatiivisuus vaan esimerkiksi Wiin kohdalla eräs innovatiivinen idea. Ja sanaa on käytetty pelienkin yhteydessä aina. Et vain ole sitä huomannut kun se ei ole ollut kaikkien huulilla. Nintendo ei varmasti myöskään ole ainoa jonka yhteydessä tuota käytetään. Wii ja DS ovat alustoina innovatiivisia, mutta se ei estä myös muita olemasta sitä esimerkiksi peleillään tai palveluillaan. Ja usein sitä ovatkin.


EDIT: Innovatiivisuudesta on kyllä puhuttu muidenkin kohdalla kuin Nintendon. Kuten pitääkin. Esimerkiksi viime vuoden NHL:n XO-version ja tänä vuonna ilmestyneen Skaten kontrolleja on kehuttiin kovaan ääneen innovatiivisiksi. Ei tämä siis ole mikään Nintendon yksinoikeus. Mutta onhan se nyt ymmärrettävää, että Nintendon konsolien kohdalla tuota selvästi eniten hoetaan. Konsolit ovat kuitenkin jo lähtökohdltaan sellaiset, että ne mahdollistavat paljon uutta ja lähes pakottavat kehittämään jotain uutta. Siinäkin on omat hyvät ja huonot puolensa. Jokainen on valinnut linjansa. Silti keneltäkään innovaatiot eivät ole pois ja loppupeleissä itse pelit ovat se mikä sen oman innovatiivisuutensa määrittää. Ei alusta, vaikka se kovat lähtökohdat sille voikin antaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karibu sanoi:
Dodiih, jokohan tuo muoti sana, innovatiivinen, olisi loppuun käytetty.
Kyseessä on vain samanlainen mainossana kuin Omon 'syväpuhdas'.
Ei Wii olisi muuten mitään myynytkään ellei Nintendon taktiikka olisi purrut.

Jotkut pelisaitti ja -lehdet jopa antavat nyt palkintoja innovatiivisuus kategoriassa.
Missä ne olivat vuosi sitten? Keksikö Nintndo pyörän uudelleen ja
muut ottavat sen uutena keksintönä vastaaan?
Hyvähän se on että pelimaailmalla on nyt uusi merkityksetön sana jota toistaa silloin kun
oikea asia loppuu kesken.

Jätkähän puhuu harvinaisen paskaa. Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että innovatiivisuuden tulo esimerkiksi erilaisiin palkintolistauksiin on vain hyvä juttu (eikö se muka ole ollut ennen osa-alueena? Vuosi on ainakin turhaa kärjistystä). Mitä huonoa on siinä, että pelintekijät saavat tunnustusta siitä, että keksivät uutta ja erilaista? Korkeintaan se lisää enemmän pelintekijöiden motivaatiota panostaa innovaatioihin, uuden tuomiseen.

karibu sanoi:
Innovaatiota toitotetaan nyt joka paikassa vaikka kyseessä ei ole mikään uusi asia.
Ei sitä ennen Wiitä missään oltu mainittu, ei Eye Toy pelien kohdalla, Singstarin tahi sen Xboxille ilmestyneen mehca pelin jonka mukana tuli se hervoton ohjain. Ei edes Virtual Boym tai DSn kohdalla.

Tottakai noita mainitsemiasi tuotteita on kehuttu siitä, että ne ovat tuoneet pelaamiseen jotain uutta ja innovatiivista. Taidat olla missanut tämän aika totaalisesti, mutta voin kertoa, että monesti on noidenkin kanssa puhuttu innovatiivisuudesta ja puhutaan edelleen. Ja jos sana on nyt kovemmin iskostunut pelikansan huulille, niin miksi sitä ei voisi käyttää? Wiin yhteydessä innovaatiosta puhuminen on kyllä ehdottoman oikeutettua ja vieläpä paljon suuremmassa mittakaavassa kuin vaikka Eye Toyn yhteydessä

karibu sanoi:
Missä vaiheessa innovaatio ei ole enää innovaatio?
Jokaisesta asiasta kun tulee arkipäivää, oli se millainen uusi keksintö tai innovaatio tahansa.
Ei niitä innovaatioita koko ajan pukahtele, mutta tuntuu joidenkin mielestä jokaisen Wii-pelin
olevan innovaation riemu voitto. Sori vaan, kapula on nähty.
Ei sitä voi ikuisesti innovatiiviseksi väittää. Toisaalta voisin väittää pelaavani innovatiivisella Sixaxiksella ja käyttäväni hyödyksi innovatiivista levyasemaa joka innovatiivisesti
muotoillun PS3n sisällä inovatiivisten prosessoreiden kanssa hyrrää.

No Wii on innovaatio ja pysyy innovaationa aina, koska se yksinkertaisesti on semmoinen. Yksi innovaation perin vanhoista, mutta edelleen paikkaansa pitävistä määritelmistä kuuluu näin: Uuden tuotteen esittely - sellaisen, joka ei ole kuluttajille entuudestaan tunnettu tai uuden laatuisen tuotteen. Wii toi tullessaan suurelle yleisölle hyvin toimivana pakettina liiketunnistusteknologian pelaamiseen ja lanseerasi sen tuotteena, joka saadaan uppoamaan moniin ihmisiin (hinta ja laatu kunnossa). Ja yksi innovatiivisuuden oikeuttajista on nimenomaan se, että tehdään tuote joka saa tukijoita paljon, eli uppoaa massoihin, ja jopa laajentaa oletettavaa käyttäjäkuntaa - juuri niinkuin Wii teki.

Innovaatiot ovat vahva ja keskeinen voima oikeaan suuntaan kehityksessä, ja siitä on ihan turha vaieta.

EDIT: Jaha, Pyramidhead ehti höpöttään jo vähän samasta asiasta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

SOJ sanoi:
EDIT: Jaha, Pyramidhead ehti höpöttään jo vähän samasta asiasta.

Eipä se mitään, sillä toit näkökulmaa myös vähän erikantilta ja selkeytit todella paljon sitä mitä väsyneenä yritin selittää :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Innovatiivisuudesta on tullut muotisana, mutta se ei tarkoita sitä etteikö se olisi todella tärkeä asia ja etteikö se sitä olisi aina ollutkin. Itse ainakin olen aina kekseliäisyyttä ja uutta ja erilaista arvostanut. Jo kauan ennen kuin siitä tuli tällainen muoti-ilmiö. Ja kyllä sitä yleisestikin on arvostettua. Aikaisemmin kyseistä sanaa vain ei olla viljelty joka paikkaan.

Wiin innovatiivisuus ei ole kadonnut mihinkään. Miksi siitä olisi jo tullut arkipäivää, jos se vieläkin tarjoaa mahdollisuuksia vaikka mihin? Muutenkaan se innovatiivisuus ei ole vain se ohjain vaan se mitä se mahdollistaa. Nyt kaikki on kehittäjien käsissä.

Eikä Nintendo ole ominut tuota termiä tai keksinyt sitä uudelleen. Mitäköhän sinä oikein edes höpötät. Ei Nintendon idea ole nimenomaan se innovatiivisuus vaan esimerkiksi Wiin kohdalla eräs innovatiivinen idea. Ja sanaa on käytetty pelienkin yhteydessä aina. Et vain ole sitä huomannut kun se ei ole ollut kaikkien huulilla. Nintendo ei varmasti myöskään ole ainoa jonka yhteydessä tuota käytetään. Wii ja DS ovat alustoina innovatiivisia, mutta se ei estä myös muita olemasta sitä esimerkiksi peleillään tai palveluillaan. Ja usein sitä ovatkin.


EDIT: Innovatiivisuudesta on kyllä puhuttu muidenkin kohdalla kuin Nintendon. Kuten pitääkin. Esimerkiksi viime vuoden NHL:n XO-version ja tänä vuonna ilmestyneen Skaten kontrolleja on kehuttiin kovaan ääneen innovatiivisiksi. Ei tämä siis ole mikään Nintendon yksinoikeus. Mutta onhan se nyt ymmärrettävää, että Nintendon konsolien kohdalla tuota selvästi eniten hoetaan. Konsolit ovat kuitenkin jo lähtökohdltaan sellaiset, että ne mahdollistavat paljon uutta ja lähes pakottavat kehittämään jotain uutta. Siinäkin on omat hyvät ja huonot puolensa. Jokainen on valinnut linjansa. Silti keneltäkään innovaatiot eivät ole pois ja loppupeleissä ne pelit ovat ne mitkä sen innovatiivisuudenkin ratkaisee..

Enpä ole innovatiivinen sanaa missään nähnyt ennen kuin se Nintendon puolelta heitettiin.
En sanonut että sen nintendo olisi keksinyt/ominut, tai nintendon yksinoikeus, vaan että sillä se sai Wiin myytyä. Käsitteenähänse ei ole mitään uutta, nintendo vain puki sille innovaatio-sanan päälle.
Sen jälkeen sitä on joka puolella alettu toistaa kuten muotisanaa yleensä.
Mainosarvoa sillä sanalla on enemmän kuin mitään muuta.
Nykyään se mainitaan lähes joka pelin yhteydessä.

Joo, erilainen ohjaus tarjoaa mahdollisuuksia, harmi vain että vanhatkin ohjaimet tarjoavat ihan yhtä paljon mahdollisuuksia. Kaikkihan riippuu siitä miten devaajat keksivät niitä käyttää.
Samoja pelejä Wiilä pelataan kuin viime kerralla, tosin osa on äärettömän pelkistettyjä jotta uusi ohjain toimisi.

Nintendon 'innovaatio' on jo arkipivää.
Sillä on vuoden päivät pelattu.
Se ei ole enää uutta, erilaista tai vanhaa paremmin tehtynä, se vain on.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karibu sanoi:
Enpä ole innovatiivinen sanaa missään nähnyt ennen kuin se Nintendon puolelta heitettiin.

No aika sokea saat kyllä olla. Kyseessä on kuitenkin vanha sana, jota on käytetty jo iät ajat vähän joka asia yhteydessä. Miksei myös pelien. Ja on sitä aina käytettykin. Usko pois.

karibu sanoi:
Joo, erilainen ohjaus tarjoaa mahdollisuuksia, harmi vain että vanhatkin ohjaimet tarjoavat ihan yhtä paljon mahdollisuuksia. Kaikkihan riippuu siitä miten devaajat keksivät niitä käyttää.

En yrittänytkään kieltää sitä, etteikö vanhoilla ohjaimillakin saada aikaan innovaatioita. Päinvastoin oikein korostin sitä. Mutta Wiin ohjaus ei ole vain erilainen vaan se tarjoaa uusia mahdollisuuksia mihin muilla ohjaimilla ei kyetä. Eivätkä ne samat vanhat mahdollisuudetkaan ole Wiiltä pois suljettuja. Eli tottakai Wiin ohjain on innovatiivisempi kuin padit. Sehän on ihan itsestäänselvää.

karibu sanoi:
Nintendon 'innovaatio' on jo arkipivää.
Sillä on vuoden päivät pelattu.
Se ei ole enää uutta, erilaista tai vanhaa paremmin tehtynä, se vain on.

Miten ihmeessä? Tarjoaisitko tähän jotain selityksiäkin ja vaikka vasta-argumentteja aiemmin esittämiini asioihin. Helpotukseksi lainaus aiemmasta viestistäni: "Miksi siitä olisi jo tullut arkipäivää, jos se vieläkin tarjoaa mahdollisuuksia vaikka mihin ja kilpailijoilla ei ole tarjota mitään vastaavaa?"
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

"No Wii on innovaatio ja pysyy innovaationa aina, koska se yksinkertaisesti on semmoinen."

Hyvä tietää. Näköjän jokaisen kotoa löytyy niin paljon innovatiivia kuin jaksaa silmillään selaila.
Juon kahvetta innovatiivisesta mukista ja piirtelen innovatiivisella kynällä.
Persettä lepuutan innovatiivisellä sohvalla ja palleja rapsutan innovatiivisella otteella.
Asiat ovat innovatiivisia vain silloin kun ne ovat uusia, ajallisesti,
aikaa myöten ne vain ovat mitä ovat. Nyt Wiin innovatiivinen ohjain on pelkkä ohjain.

Innovatiivisuus on katoavaista. Sen päälle on turha rakentaa mitään kestävämpää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karibu sanoi:
"No Wii on innovaatio ja pysyy innovaationa aina, koska se yksinkertaisesti on semmoinen."

Hyvä tietää. Näköjän jokaisen kotoa löytyy niin paljon innovatiivia kuin jaksaa silmillään selaila.
Juon kahvetta innovatiivisesta mukista ja piirtelen innovatiivisella kynällä.
Persettä lepuutan innovatiivisellä sohvalla ja palleja rapsutan innovatiivisella otteella.
Asiat ovat innovatiivisia vain silloin kun ne ovat uusia, ajallisesti,
aikaa myöten ne vain ovat mitä ovat. Nyt Wiin innovatiivinen ohjain on pelkkä ohjain.

Innovatiivisuus on katoavaista. Sen päälle on turha rakentaa mitään kestävämpää.

Nojoo, ehkä täytyy alkaa jonkun ajan päästä puhumaan imperfektissä, mutta Wiin tapauksessa ei kyllä vielä. Vuosi ei ole pitkä aika peliteollisuudessa, ja varsinkin jos ajattelee mainostamista uusille pelaajille, niin tottakai Wiitä on syytä kutsua innovatiiviseksi. Eikä se ohjainkaan ole vielä pelkkä ohjain. Siinä on niin paljon potentiaalia hyödyntämättä ja uusia sovellutuksia keksimättä, ja en usko sen saaneen vielä monessakaan pelissä sitä lopullista ohjaustyyliä, ainakaan kunnolla hiottuna. Sitten kun Sonyn ja Microsoftin laitteista löytyy samantapaista vehjettä kuin mote niin liikettunnistuksen innovatiivisuutta on ehkä turha enää hehkuttaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karibu sanoi:
Enpä ole innovatiivinen sanaa missään nähnyt ennen kuin se Nintendon puolelta heitettiin.
Taitaa olla jäänyt välistä Taloussanomat, Nokian mainokset ja muutamat muut julkaisut, joissa tuota sanaa vilisee silmissä välillä hyvinkin paljon ja alasta riippumatta. Ulkomailla käyttö tuntuu olevan vielä hieman yleisempää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Joonatin sanoi:
Taitaa olla jäänyt välistä Taloussanomat, Nokian mainokset ja muutamat muut julkaisut, joissa tuota sanaa vilisee silmissä välillä hyvinkin paljon ja alasta riippumatta. Ulkomailla käyttö tuntuu olevan vielä hieman yleisempää.

Kyllähän tuo nykyään viliseekin. Kohta jää kaikilta Taloussanomat väliin kun ei enää ensi vuonna ilmesty. Innovaatio ei ole mikään itseisarvo, se on vain muotisana ja menettänyt merkityksensä.
Jos innovaatio oli ennenkin yleinen sana kuten pari väittää , niin sellaisen artikkelin löytyminen ei varmasti ole kauhean vaivan takana että voisi argumenttiensa tueksi heittää?

Innovaatio on pelimedian käsittelyssä muutenkin kovin puolueellista.
Kukaan ei maininnnut esim. Sixaxista innovatiiviseksi vaikka se innovaation määritteet täyttääkin.

Kuten jo alunperin sanoinkin niin innovaatio on sanana kokenut inflaation.
Mainos arvoa sillä toki on edelleen. Kun lähes kaikkea voi pitää innovaationa,
pelimekaniikkaa, ohjainten muotoilua, sanan merkitys vähenee.
Wiin ohjain voi olla innovatiivinen, muttei se peleistä sellaisia tee.
HUOM, käytän Nintendoa sen takia esimerkeissä, että se sanan käyttöön vahvimmiten yhdistetään, pätee ihan hyvin kaikkiin muihinkin. Ei ole Nintendoa vastaan
mitään hampaan kolossa, paitsi se kusipää meininki Zeldan pihtauksessa Wiin julkaisuun.

Näinpä siis, käyttäkää välillä jotain muutakin sanaa kun yritätte jotain puolustella/kehua.
Innovaatio ei ole mikään perustelu, kuten ei IMOkaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Japanin MediaCreate pelimyynnit:

01. [NDS] Mario Party DS (Nintendo) - 180,000 / 826,000
02. [WII] Wii Fit (Nintendo) - 124,000 / 535,000
03. [PS3] Gran Turismo 5 Prologue (Sony) - 116,000 / NEW
04. [NDS] Prof. Layton and Pandora's Box (Level 5) - 74,000 / 444,000
05. [WII] Super Mario Galaxy (Nintendo) - 74,000 / 550,000
06. [NDS] Dragon Quest IV (Square-Enix) - 73,000 / 868,000
07. [WII] Mario and Sonic at the Olympic Games (Nintendo) - 64,000 / 212,000
08. [WII] Wii Sports (Nintendo) - 55,000 / 2,341,000
09. [WII] Wii Play (Nintendo) - 55,000 / 1,921,000
10. [WII] Chocobo's Mysterious Dungeon: the Labyrinth of Forgotten Time (Square-Enix) - 41,000 / NEW

11. [PS2] World Soccer Winning Eleven 2008 (Konami)
12. [WII] Mario Party 8 (Nintendo)
13. [NDS] Powerful Pro-kun Pocket 10 (Konami)
14. [NDS] Kirarin Revolution: Make and Show at the Kime-Kira Stage (Konami)
15. [NDS] Pokémon Mysterious Dungeon: Time Expedition Party (Pokémon)
16. [NDS] Mario Kart DS (Nintendo)
17. [NDS] Taiko Drum Master DS (Bandai-Namco)
18. [NDS] Pokémon Mysterious Dungeon: Shadow Expedition Party (Pokémon)
19. [PSP] Hot Shots Golf Portable 2 (Sony)
20. [PS2] SD Gundam G Generation Spirits (Bandai-Namco)
21. [NDS] New Super Mario Bros. (Nintendo)
22. [WII] Wario Ware Smooth Moves (Nintendo)
23. [NDS] Tales of Innocence (Bandai-Namco)
24. [360] Kingdom Under Fire: Circle of Doom (Microsoft)
25. [PS3] World Soccer Winning Eleven 2008 (Konami)
26. [PS2] Sengoku Basara 2: Heroes (Capcom)
27. [WII] Nights: Journey of Dreams (Sega)
28. [NDS] Tamagotchi no Puchi-Puchi Omisecchi: Thanks Everybody! (Bandai-Namco)
29. [NDS] Nep League DS (Jaleco)
30. [NDS] Prof. Layton and the Curious Village (Level 5)

NDS - 14
WII - 9
PS2 - 3
PS3 - 2
PSP - 1
360 - 1

Top10'ssä 6/10 Wiille, ei paha.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karibu sanoi:
Jos innovaatio oli ennenkin yleinen sana kuten pari väittää , niin sellaisen artikkelin löytyminen ei varmasti ole kauhean vaivan takana että voisi argumenttiensa tueksi heittää?

Tässä nyt yksi esimerkki. Tuolloin ei ollut vielä tietoakaan Wiistä eikä DS:kään ollut ihan kulman takana, mutta kyllä pelien innovatiivisuus - tai sen puute - puhutti ihmisiä. Ja väitit muuten, ettei DS:än kanssa ole juurikaan puhuttu innovaatiosta. Olet niin väärässä kuin vain voi olla. 5 sekunnin googlauksellakin löytää aika hyvin taustatukea tuon väittämän kumoamiseksi, ja pienelläkin kokemuksella pelimaailmasta viimeisimpien vuosien varrelta vielä rutkasti enemmän.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aika hyvin pelidemolta ja hieman esimakua GT:n voimasta. Yli puolet maksaa normaalin pelin hinnasta ja silti pyöritään listoilla. Päriikkele, ansaittua! Kumarran GT!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllähän tuo Galaxykin näyttäisi myyvän ihan mukavasti...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Kyllähän tuo Galaxykin näyttäisi myyvän ihan mukavasti...
Nintendo on kuulopuheiden mukaan tuplannut Galaxyn markkinoinnin, joten hyvä myyntitahti voi jatkua joulun ylikin. Super Mario Sunshinesta menee varmaan ohi, ja voipi hyvällä munkilla kolkutella miljoonankin myydyn pelin portteja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Sanoithan tuon vitsillä, sanoithan? Kymmenentenä on ensimmäinen Wiin 3rd party... Ja sitten onkin hiljaista.


Ei se mikään vitsi ole. Jos listasta karsitaan 1st ja 2nd partyt pois, ei Wiin tilanne näytä mitenkään erityisen huonolta ainakaan tuon listan perusteella. Ja miksi näyttäisi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tähän innovatiivisuuden korostumisen on aiheuttanut myös se, että XO ja PS3 tarjoavat "sitä samaa kauniimmassa kuoressa". Uusiutuminen tapahtuu innovaation kautta. Nyt on jo kolmas konsolisukupolvi menossa, jossa homma on pidetty pääosin samana, mutta tehoja vain lisätty. Eikö se ole jo aikakin, että joku kehittää hommaa eteenpäin?

Mielestäni Sonyn SixAxis ei ole kovin innovatiivinen siinä mielessä, että he vain odottivat mitä Nintendolla on tulossa ja hätäisesti implementoivat liiketunnistuksen omaan ohjaimeensa. Liiketunnistus on ikään kuin lisättynä samaan vanhaan ohjaimeen, eikä koko konseptia ole mietitty uudelleen. Innovaatio ehkä, mutta ei kovin innovatiivinen.

LIVE on mielestäni innovaatio ja sillä tulee olemaan suuri merkitys sille, minkälaiseksi koko peliteollisuus muotoutuu. Jo nyt sisältöä on ostettavissa verkosta kaikilla uusimman sukupolven konsoleilla. Jatkossa mennään aina vain pidemmälle ja fyysinen media saattaa jäädä jopa kokonaan pois, kuten musiikinjakelussakin CD-levyt ovat jäämässä paitsioon.

Olen varma, että seuraavassa sukupolvessa liikkeentunnistus on tullut osaksi pelaamista. Kiinnostavaa vain nähdä, että mihin suuntaan idea jalostuu. Nykyinen valitus "huitomisesta" on mielestäni lähinnä muustosvastarintaa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom