Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kuukkelius sanoi:
Jollekkin 500GB ulkoiselle kovalevylle mahtuisi muutama tuollainen tallennus, mutta käsittääkseni ei PS3llakaan saa noita tallennuksia ulkoiselle laitettua...

Niin ja mitä väliä sillä on vaikka toimisikin, sillä Villekuusvee ei lue mitään KonsoliFIN:iä, eikä näin edes saisi tietää tuosta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Heh, puolen tunnin alkuasennus joka eliminoi samalla latausaikoja varsinaisen pelin kohdalla tuhoaa kokonaisuuden. Mihin se maailma on menossa, kun tuollainen on maailman isoin asia?

Konsoleilla on totuttu siihen, että peli sisään -> peli alkaa. Jos ne itkeekin sitä, kun taas ollaan menossa askel lähemmäksi PC:tä? PC:ssa on monia hyviä asioita, kovalevylle asennus on hyvä juttu.. kait. Samoin päivitykset netistä.. kait (parasta ois kun ei tarvis päivittää vaan tuotteeet ois kerralla ainakin bugivapaita). Mutta missä on se raja, että joku asia ei olekaan enää hyvä.. OK, eihän toi asennus ole iso juttu jos kerran vain pitää tehdä. Kyllä mäkin boksille toivoisin asennusta kovolle, jos vain se nopeuttaisi pelejä ja mahdollistaisi tiiviimmän pakkaamisen levylle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
PS: Enpä muista Oblun erikseen laidailleen kun se varas sitä reilun 4 gigan tilaa, ekaa kertaa laitoin levyn sisään.
Oblivion hoitikin asian tyylikkäästi käyttäjän huomaamatta tutoriaalin ja hahmonluonnin aikana taustalla. Tuollainen tapa saisi yleistyä, vaikka ei noita useamman gigan cacheja PS3-peleissä vielä missään nimessä riesaksi asti ole. 60 gigan kovokin on riittänyt ihan hyvin, vaikka siellä on mm. Oblivionin nelisen gigaa, Heavenly Swordin pari gigaa ja Resistancen n. giga. Todellisuudessa ihmisillä on aika rajallinen määrä pelejä "työn alla". Meikunkin kovon on täyttänyt pääasiassa trailerit ja muut videot, joita olen aina tietyn ajan jälkeen siirtänyt ulkoiselle 500 gigan levylle parempaan talteen. (Ja uskoisin tässä asiassa olevani kuitenkin kohtuullisen poikkeuksellinen, ts. harva säilyttää kaikkia videotiedostojaan "ikuisesti".)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Konsoleilla on totuttu siihen, että peli sisään -> peli alkaa. Jos ne itkeekin sitä, kun taas ollaan menossa askel lähemmäksi PC:tä? PC:ssa on monia hyviä asioita, kovalevylle asennus on hyvä juttu.. kait. Samoin päivitykset netistä.. kait (parasta ois kun ei tarvis päivittää vaan tuotteeet ois kerralla ainakin bugivapaita). Mutta missä on se raja, että joku asia ei olekaan enää hyvä.. OK, eihän toi asennus ole iso juttu jos kerran vain pitää tehdä. Kyllä mäkin boksille toivoisin asennusta kovolle, jos vain se nopeuttaisi pelejä ja mahdollistaisi tiiviimmän pakkaamisen levylle.

Tästä tekisi itsekin mieli itkeä. Eli pidettäisiin ne konsolit edes vaikka leikisti erossa puuceistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Päivitysten puolesta on puhuttava sen verran, ettei pelejä yksinkertaisesti saa koskaan bugivapaiksi. Super Mario Galaxyn pointteri-bugi kiusaa juuri nyt minua ja ai että toivoisin että homman voisi hoitaa jollain netistä haettavalla päivityksellä.

Kovalevylle asentaminen onkin eri juttu. En nyt näe siinä mitään pahaa, jos tämmöiseen annetaan mahdollisuus, kunhan kovo on tarpeeksi iso ettei tarvitse tila-asioita miettiä. Jos homma hoituu sillä että laittaa levyn sisään, painaa nappia ja odottelee että peli on asennettu kovalevylle niin mikä ihme siinä voi olla ongelma? Tietenkin on näitä jotka haluavat, että konsolit erotellaan pc:stä. Heille voin vain sanoa, että otan mielelläni kaikki pc:n hyvät puolet konsoleille ja jätän niiden huonot puolet konsolien ulkopuolelle.

Muutoin meillä ei olisi esimerkiksi kovalevyjä konsoleissa ollenkaan, jos väen vängällä pitäisi konsolit ja pc:t erotella toisistaan. Nettipelikin olisi siinä ja siinä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Päivitysten puolesta on puhuttava sen verran, ettei pelejä yksinkertaisesti saa koskaan bugivapaiksi. Super Mario Galaxyn pointteri-bugi kiusaa juuri nyt minua ja ai että toivoisin että homman voisi hoitaa jollain netistä haettavalla päivityksellä.

Kovalevylle asentaminen onkin eri juttu. En nyt näe siinä mitään pahaa, jos tämmöiseen annetaan mahdollisuus, kunhan kovo on tarpeeksi iso ettei tarvitse tila-asioita miettiä. Jos homma hoituu sillä että laittaa levyn sisään, painaa nappia ja odottelee että peli on asennettu kovalevylle niin mikä ihme siinä voi olla ongelma? Tietenkin on näitä jotka haluavat, että konsolit erotellaan pc:stä. Heille voin vain sanoa, että otan mielelläni kaikki pc:n hyvät puolet konsoleille ja jätän niiden huonot puolet konsolien ulkopuolelle.

Muutoin meillä ei olisi esimerkiksi kovalevyjä konsoleissa ollenkaan, jos väen vängällä pitäisi konsolit ja pc:t erotella toisistaan. Nettipelikin olisi siinä ja siinä.

Juu naiviahan se on ajatella että bugivapauteen päästäisiin. Mutta aah.. oli ne pelit ennen rautaa eikä ollut pahemmin bugeja! Tietty ne oli "vähän" yksinkertaisempiakin..

Ei silti tästä kehityksestä ole pakko pitää. Minä ainakin jaksan valittaa ääneen. Osa peleistä kun nykyään päivitetään vielä siten, että kun huippumyynnit on saatu aikaan, niin ehkä ne kriittisimmät päivitykset tehdään, mutta käytännössä kehitys loppuu siihen ja pienempiä bugeja ei korjata kun se ei ole taloudellisesti kannattavaa...

Sitten toista asiaa: mitenkäs tässä HD DVD vs. Blu-ray kisassa on tuo Sonyn "omistus" Blu-rayn suhteen? Jos B-R formaattti siis voittaa, niin saako Sony esim. jotain rojalteja kaikilta muilta leffavalmistajilta formaatin käytöstä vai miten toi homma menee?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin kyllä minäkin olen bugittomia pelejä pelannut jo vuosikymmenen...

Mutta en toki aio seistä edistyksen tiellä. Nykytekniikka nyt vaan mahdollistaa sen, että pelit julkaistaan keskeneräisempinä kuin "ennen".

Heille voin vain sanoa, että otan mielelläni kaikki pc:n hyvät puolet konsoleille ja jätän niiden huonot puolet konsolien ulkopuolelle.

Kuten päivttelyrumban ja pelien asentelun.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Modernit pelit ovat niin monimutkaisia eläimiä että kunnolliseen testaukseen pitäisi varata himpun verran suurempi budjetti + enemmän aikaa kuin mitä julkaisijat ovat valmiita antamaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paramountkin on ilmeisesti vaihtamassa Blu-rayhin..
viimeistään nyt se siitä HD-DVD:stä jos tuo tapahtuu. Sääliksi käy niitä jotka formaattiin sijoittivat, nimim. kokemusta betamaxista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Kuten päivttelyrumban ja pelien asentelun.
Päivittelyrumba nyt antaa ymmärtää vähän toista mitä se pelin päivittäminen oikeasti on. Xboxillakin jos peliin on tullut joku päivitys niin senkuin odottaa että palkki täyttyy ja se onkin sitten siinä. Itse saa toki siitä monimutkaisesta valikosta päättää vaihtoehdon kyllä tai ei, mutta mitään muuta vaikeampaa siinä ei ole.

Nykyiset pelit (myös Wii-pelit) ovat niin monimutkaisia, että niiden julkaiseminen kestäisi yli puolet nykyistä pidempään jos ne haluttaisiin täysin bugittomiksi saada. Jo ensimmäisessä Super Mario Brosissa oli omat pikku-buginsa, joista osa jopa pysäytti pelin täysin ja sen ajan pelit olivat todella yksinkertaisia nykyisiin verrattuna.

Nyt joku voi sitten vedota siihen, että muka odottaisi mielellään uusinta Mariota 4 vuotta pidempään jos sen saisi silloin bugittomana. Tämmöinen ei ole missään nimessä mahdollista juuri millekään kaupalliselle firmalle.

Minäkin olen sitä mieltä, että kaikki mahdolliset bugit pitää liiskata ennen pelin julkaisua, mutta kun niitä kuitenkin sinne aina jää niin miksei voisi korjata niitä päivityksellä?

Pelin asentelusta voi olla montaa mieltä, mutta jos nyt sanotaan että semmoiseen annetaan mahdollisuus, mutta siihen ei ole pakko ryhtyä, niin olen kyllä senkin kannalla. Eikä se pakottaminenkaan niin paha asia ole, sillä kuten sanottu, kyseessä on hyvin yksinkertainen ja helppo asia tehdä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nykyiset pelit (myös Wii-pelit) ovat niin monimutkaisia, että niiden julkaiseminen kestäisi yli puolet nykyistä pidempään jos ne haluttaisiin täysin bugittomiksi saada.

Edelleen, olen kyllä last-genissä pelannut monia bugittomia pelejä (tai ainakaan en ole törmännyt mahdollisiin bugeihin).

Minäkin olen sitä mieltä, että kaikki mahdolliset bugit pitää liiskata ennen pelin julkaisua, mutta kun niitä kuitenkin sinne aina jää niin miksei voisi korjata niitä päivityksellä?

Kun julkaisijoilla on pelkkä mahdollisuus julkaista peli keskeneräisempänä kuin ilman päivitysmahdollisuutta niin se on myös helvetin todennäköistä. Turhaahan tämä purnaamiseni on, mutta minkäs teet kun ketuttaa.

Pelin asentelusta voi olla montaa mieltä, mutta jos nyt sanotaan että semmoiseen annetaan mahdollisuus, mutta siihen ei ole pakko ryhtyä, niin olen kyllä senkin kannalla.

Niin minäkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Edelleen, olen kyllä last-genissä pelannut monia bugittomia pelejä (tai ainakaan en ole törmännyt mahdollisiin bugeihin).
Minä en törmännyt Prince of Persiassa bugeihin. Se ei tee pelistä bugitonta.

Kun julkaisijoilla on pelkkä mahdollisuus julkaista peli keskeneräisempänä kuin ilman päivitysmahdollisuutta niin se on myös helvetin todennäköistä. Turhaahan tämä purnaamiseni on, mutta minkäs teet kun ketuttaa.
Tämä on ihan hyvä pointti. Ehkä en ole tarpeeksi kyrpiintynyt maailmaan kun jaksan uskoa, että pelintekijät silti tekisivät (ainakin ne laadukkaimmat) pelinsä valmiiksi ennen julkaisua ja käyttäisivät päivitys mahdollisuutta ainoastaan pakon vaatiessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Edelleen, olen kyllä last-genissä pelannut monia bugittomia pelejä (tai ainakaan en ole törmännyt mahdollisiin bugeihin).
Yksi softatestauksen perusasioita on, että bugitonta softaa ei ole olemassakaan; on vain bugeja, joita ei ole vielä löydetty. Aiemmin pelit vaikuttivat bugittomimmilta, koska niitä testattiin enemmän ja pidempään. Kun gold master -koodi oli lähetetty monistamoon, ei paluuta enää ollut kuin korkeintaan hyvin kalliin uudelleenjulkaisun muodossa. Sen vuoksi oli pakko testata niin pitkään, että ainakin kaikki räikeimmät/pahimmat bugit oli korjattu.

Tämän sukupolven tietynlainen kirous kieltämättä tuntuu olevan se, että päivitysmahdollisuuden vuoksi pelit laitetaan myyntiin lähinnä markkinatalouden ehdoilla. Henk.koht. en ole koskaan ymmärtänyt, millä tavalla voi olla parempi ratkaisu laittaa tietoisesti buginen (ja siten "keskeneräinen") softa/peli markkinoille ja _ehkä_ korjata se jälkeenpäin päivityksillä - olettaen, että projektitiimiä on varaa pitää kasassa julkaisun jälkeenkin. Asiakkaan (eli tässä tapauksessa tavallisen pelaajan) silmissä buginen tuote on aina huono juttu, ja huono maine leviää moninkertaisesti nopeammin kuin hyvä. Totta kai päivityksiä saa julkaista ja niiden avulla korjata pikkubugeja, mutta kyllä se alunperin myyntiin laitettu versio pitäisi olla niin pitkälle testattu, ettei siinä enää mitään käyttäjälle selvästi näkyviä ongelmia ole.

Sen sijaan lisäsisällön - olipa se maksullista tai ilmaista - otan vastaan ilomielin. Lisäsisältö ei välttämättä koske varsinaiseen ohjelmakoodiin millään lailla, mutta voi silti pidentää pelin ikää ja/tai tuoda muuten vain positiivisia vaikutuksia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Tämä on ihan hyvä pointti. Ehkä en ole tarpeeksi kyrpiintynyt maailmaan kun jaksan uskoa, että pelintekijät silti tekisivät (ainakin ne laadukkaimmat) pelinsä valmiiksi ennen julkaisua ja käyttäisivät päivitys mahdollisuutta ainoastaan pakon vaatiessa.
On kovin valitettavaa, että tänä päivänä pelintekijöillä ei välttämättä ole mahdollisuutta päättää moisista asioista. Money talks & bullshit walks.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
On kovin valitettavaa, että tänä päivänä pelintekijöillä ei välttämättä ole mahdollisuutta päättää moisista asioista. Money talks & bullshit walks.
Aivan! Jos pelin on pakko ehtiä joulumarkkinoille niin sehän on suoraan poissa viimeistelyajasta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Toisaalta tuo kertoo kuinka heikoilla jäillä projektinhallinta on tämäntyyppisissä tuotannoissa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Toisaalta tuo kertoo kuinka heikoilla jäillä projektinhallinta on tämäntyyppisissä tuotannoissa.

Pelit onkin lapsille. Ei laatutietoisille aikuisille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Sitten toista asiaa: mitenkäs tässä HD DVD vs. Blu-ray kisassa on tuo Sonyn "omistus" Blu-rayn suhteen? Jos B-R formaattti siis voittaa, niin saako Sony esim. jotain rojalteja kaikilta muilta leffavalmistajilta formaatin käytöstä vai miten toi homma menee?

Vastasin FilmiFin puolelle, että tämä sota pysyisi asiattomuudessa ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hartzu sanoi:
Vastasin FilmiFin puolelle, että tämä sota pysyisi asiattomuudessa ;)

Kiitos, ja todellakin hyvä että saatiin keskustelun taso pysymään normaalina tällä tavalla.. ;)
No, vielä vois silti todeta, että kyllä varmasti PS3 hyötyy jos HD DVD kuihtuu.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom