Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kukaan ei taida haluta mitään Sotkasta, ainakaan mainosten perusteella.

Heh, alkaa kaartamaan jo aika pahasti ohi aiheen, mutta ilmeisesti noi Sotkan isä ja poika mainokset toimi ihan oikeasti silloin 90- luvulla:D. Ainakin myynti kävi noihin aikoihin todella hyvin. Juttelin tästä joskus yhden mainonnan alan ammattilaisen kanssa. No joo, jotain muitakin syitä menestykseen on saattanut olla:p.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mainos ei tehonnut mutsiin eli jotakin vikaa on mainoksessa...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minusta mainoksessa pitäisi tulla selvästi esille mitä mainostetaan ja lisäksi saada se ihminen haluamaan tuota. Tietenkin kyseessä on joku yksittäinen kokeilu pitkässä prosessissa kohti sitä oikeaa mainosta.
Mainontaa on monenlaista, eikä mainostaja aina välttämättä halua suoraan myydä tuotetta, vaan salakavalasti luoda mielikuvia ja mielleyhtymiä, jotka saattavat vaikuttaa ostopäätökseen myöhemmin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salakavala mielleyhtymä; Peukalo keskellä pippeliä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mainontaa on monenlaista, eikä mainostaja aina välttämättä halua suoraan myydä tuotetta, vaan salakavalasti luoda mielikuvia ja mielleyhtymiä, jotka saattavat vaikuttaa ostopäätökseen myöhemmin.

Näinpä hyvinkin, mutta kyllä toi Sonyn "kiistelty" mainos silti jätti hieman happaman maun suuhun;). Tuo aiemmin postaamasi Sing Star mainoshan on jo huomattavasti korkeatasoisempaa kamaa:D. Mainonta ei tosiaankaan ole mikään helppo taiteenlaji ja joskus suuretkin tekijät saattavat ottaa sen saralla harha askeleita ja näin oma näppäryys saattaa kalahtaa jopa omaan nilkkaan.

Sony teki kuitenkin viisaasti kun jätti kyseisen mainoksen ihan vaan konseptitasolle, eikä rakentanut sen varaan mitään erikoisempaa kampanjaa. En nimittäin hyvällä tahdollakaan tämän osalta usko kovin positiiviseen palautteeseen. Noh, kyllähän se silti näköjään julkisuuteen lopulta päätyi, vaikka ei sinne asti alunperin ollut varmaan tarkoitettukaan. No mutta, mitäpä tuosta, koska saimmepa ainakin konsolifiniin lisää keskusteltavaa;).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Joo ei helvetti. Ei tollasia mainoksia kaivata.

Miksi ei? Shokeeraava, ärsyttävä= mieleenpainuva. Näin ollen tällainen strategia on paras mahdollinen kuluttajien saamiseksi. Muistatte varmaan parikin mainosta jotka on herättäneet kohua, sellainen kun on mitä mainioin keino saada ihmiset puhumaan ja jopa ostamaan tuotetta loppupeleissä. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Miksi ei? Shokeeraava, ärsyttävä= mieleenpainuva. Näin ollen tällainen strategia on paras mahdollinen kuluttajien saamiseksi. Muistatte varmaan parikin mainosta jotka on herättäneet kohua, sellainen kun on mitä mainioin keino saada ihmiset puhumaan ja jopa ostamaan tuotetta loppupeleissä. :)

Mainoksesta puhuminen on kuitenkin vielä kaukana itse tuotteen ostamisesta. Liian shokeeraava mainos saattaa aiheuttaa enemmän vaikeuksia ja ongelmia kuin mahdollisia ostajia tuotteelle.

Lisäksi liian sekava mainos taas ei anna katsojalle välttämättä mitään selvää tuotetta mihin sen liittäisi. Kuitenkin sen tuotteen pitää tulla esille vaikka mielikuvituksen ja alitajunnan kautta, muuten se sanoma menee ihan hukkaan.

Jos joku ihan tosissaan väittää, että tuosta mainoksesta saa heti käsityksen: Se on Sonyn PS3-mainos niin nostan hattua.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mainoksesta puhuminen on kuitenkin vielä kaukana itse tuotteen ostamisesta. Liian shokeeraava mainos saattaa aiheuttaa enemmän vaikeuksia ja ongelmia kuin mahdollisia ostajia tuotteelle.

Lisäksi liian sekava mainos taas ei anna katsojalle välttämättä mitään selvää tuotetta mihin sen liittäisi. Kuitenkin sen tuotteen pitää tulla esille vaikka mielikuvituksen ja alitajunnan kautta, muuten se sanoma menee ihan hukkaan.

Jos joku ihan tosissaan väittää, että tuosta mainoksesta saa heti käsityksen: Se on Sonyn PS3-mainos niin nostan hattua.

Kun aina mainonnassa ei ole tärkeintä se, että se myy. :) Jos se herättää keskustelua, niin se on jopa parempi, koska se on ilmaista mainosta ja myynti tapahtuu sitten myöhemmin. Toki tiedän sen, että liian raju/vastenmielinen mainos on huonosta, mutta minusta tuossa nyt ei ollut mitään erikoisen kauheaa. Ja eikös tuo todellakin vain ollut ns. ehdotelma mainokseksi? Tämäkin herättää keskustelua jo nyt, joten mainoksen tehtävä on periaatteessa täyttynyt. Ja yhteyskin on selvillä. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kun aina mainonnassa ei ole tärkeintä se, että se myy. :) Jos se herättää keskustelua, niin se on jopa parempi, koska se on ilmaista mainosta ja myynti tapahtuu sitten myöhemmin. Toki tiedän sen, että liian raju/vastenmielinen mainos on huonosta, mutta minusta tuossa nyt ei ollut mitään erikoisen kauheaa. Ja eikös tuo todellakin vain ollut ns. ehdotelma mainokseksi? Tämäkin herättää keskustelua jo nyt, joten mainoksen tehtävä on periaatteessa täyttynyt. Ja yhteyskin on selvillä. ;)

Ei pitänyt tänne kommentoida, mutta tämä juttu liippaa niin läheltä itseäni, että avaampa sanaisen arkkuni.

Eli teen keikkahommia silloin tällöin mainostoimistolle.

Sitten tuosta pippeukalo-mainoksesta.
Itse pidän siitä. Tällä en nyt halua sanoa sitä, että se olisi hyvä mainos, mutta ideasta taustalla pidän.
Ensinnäkin tekstit on sijoitettu todella pienellä präntillä (minkä kokoiseksi sitten alun alkaen mainos on tarkoitettu?), mikä kiinnittää huomion ensin kuvaan, joka on perus alusvaate/hajuvesi tasoa. Seuraavaksi tajuaa, että hitto siinähän on penis. Ei kun ei, mikä se on? Onko se peukalo? Viimeiseksi (tässä vaiheessa on aivan sama, onko mainos katsojan mielestä törkeä, kiinostava vai hauska, kunhan se on säväyttänyt) sitä sitten alkaa etsiä, että mitäs hemmettiä tällä kaikella haetaan ja kuka mainostaa? Joka tapauksessa brändi jää helposti mieleen.

Toki tuollainen mainos on mauton ja varmasti kiellettäisiin monessa paikassa, mutta kuten Hinin jo totesi on se tehtävänsä tehnyt. Se on herättänyt keskustelua. Eli se on herättänyt potentiaalisia ostajia.
Muistaako joku esim. Benettonin kohumainokset, missä oli verisiä vaatteita? Shokeeraavaa, mautonta ja ah niin tehokasta, vaikka monessa paikassa itse mainokset jouduttiin pois vetämäänkin. Kauhea haloo kuitenkin jäi.

On olemassa tutkimuksia (näitä on toki suuntaan jos toiseen), että ärsyttävä mainos on jopa tehokkaampi, kuin tavallinen/perus mainos. Ärsyttävästä mainoksesta jää brändi mieleen tiukemmin, mutta itse ostotapahtumassa sitä ei sitten yhdistetä pelkästään ärsyttävyyteen, vaan tällainen brändi on ikään kuin "jo tuttu".

Siihen onko tuo mainos todellisessa markkinoinnissa hyvä vai huono, en halua ottaa kantaa, mutta tykkään tavasta, jolla se on rakennettu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Siis mitä helvettiä! Minä pidän shokeeraavista mainoksista, mutta raja kekseliään ja mauttoman välillä ei todellakaan ole hiuksenhieno. Jos minä näkisin jonkun äijän munakarvat jossain pelilehdessä tai saitilla etusivulla niin se olisi insta-boigotti sillä sekunnilla. Todella vastenmielinen mainos... tuli mieleen nämä hotlink ansat :mad:


Niin ja jännää kyllä, että GTA:lla ei tuntunut olevan minkäänlaista vaikutusta konemyynteihin? Tai ainakaan Wiin myynteihin :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ensinnäkin tekstit on sijoitettu todella pienellä präntillä (minkä kokoiseksi sitten alun alkaen mainos on tarkoitettu?), mikä kiinnittää huomion ensin kuvaan, joka on perus alusvaate/hajuvesi tasoa. Seuraavaksi tajuaa, että hitto siinähän on penis. Ei kun ei, mikä se on? Onko se peukalo? Viimeiseksi (tässä vaiheessa on aivan sama, onko mainos katsojan mielestä törkeä, kiinostava vai hauska, kunhan se on säväyttänyt) sitä sitten alkaa etsiä, että mitäs hemmettiä tällä kaikella haetaan ja kuka mainostaa? Joka tapauksessa brändi jää helposti mieleen.

Toki tuollainen mainos on mauton ja varmasti kiellettäisiin monessa paikassa, mutta kuten Hinin jo totesi on se tehtävänsä tehnyt. Se on herättänyt keskustelua. Eli se on herättänyt potentiaalisia ostajia.

Paska mainos voi myös ikuisesti tahria mielikuvat. Sonyn kokoisella lafkalla siitä ei ole pelkoa, mutta minusta ainoa assosiaatio tuosta mainoksesta tuli "homopornoon". Siis yhtäkkiä ruudulle vain läjähtää kuva vehkeistä. Ensimmäisellä kerralla en edes tuijottanut sitä niin kauaa, että olisin huomannut, että kyseessä oli peukalo.

Mutta siis en tajua mistä täällä väännetään. Tuo on paska mainos ja sitä ei ikinä tulla näkemään missään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin ja jännää kyllä, että GTA:lla ei tuntunut olevan minkäänlaista vaikutusta konemyynteihin? Tai ainakaan Wiin myynteihin :p
Sehän olisi omituista kun jo täällä Karjaalla 5 ystävää osti pleikan ja GTA:n :confused:
OT: No tää paikka on kyllä muutenkin omituisuuksien luvattu käpykylä....esim. viinalla läträtään kaupunkitilastojen kärkiviisikossa ja silti kaupungissa on vain yksi pultsari, jonka kaikki tuntee (pullojore) :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sehän olisi omituista kun jo täällä Karjaalla 5 ystävää osti pleikan ja GTA:n :confused:
OT: No tää paikka on kyllä muutenkin omituisuuksien luvattu käpykylä....esim. viinalla läträtään kaupunkitilastojen kärkiviisikossa ja silti kaupungissa on vain yksi pultsari, jonka kaikki tuntee (pullojore) :p

No olihan sillä nyt joku vaikutus tietenkin, mutta jos ei GTA:lla mennä Wiistä ohi niin on aika turvallista sanoa, että ei sitten millään muullakaan. Huhtikuun jenkkimyynnit.

PlayStation 2 124.4K
PlayStation 3 187.1K
PSP 192.7K
Xbox 360 188.0K
Wii 714.2K
Nintendo DS 414.8K


Tosin voihan se piikki tulla vasta seuraaviin lukuihin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eiköhän tuon mainosjutun voisi antaa jo olla... Kun se ei edes ollut mainos.

Mutta uutisoinnilla saa ihmeitä aikaiseksi. Ainakin pelaajan vastaava uutinen kieltäytyy missään vaiheessa puhumassa konseptikuvasta, vaan siellä se on selkästi mainos otsikkoa myöten. Säälittävää... Alkaako konesodasta olla näin pahasti panokset loppu, että tämä on nyt se xbottien (provo, eläkää tarttuko) viimeinen isku: gaystation !

Annetaan jo olla...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Gaystationhan on vanhmempi termi kuin Gaycube ;)

Mutta onhan tuo Pelaajan meininki mennyt jo ajat sitten yli.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Gaystationhan on vanhmempi termi kuin Gaycube ;)

Mutta onhan tuo Pelaajan meininki mennyt jo ajat sitten yli.

Äläpäs mollaa Playstationia, tai minä rupean latomaan tiskiin epämiellyttäviä faktoja Microsoftin "laatukonsolista"! :mad: :D :rolleyes:
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom