Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No ne 1080p natiivipelit olivat kylläkin yksi Sonyn kivijaloista kun Blu-ray aihion pakollisuutta perusteltiin tässä sukupolvessa. Ei kuulemma mahdu pelit muuten.

Eivätpä nuo olisi mahtuneetkaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin, ne 1080p pelit eivät tosiaan EHKÄ olisi mahtuneet, mutta PS3-peleistä yhdeksän kymmenestä mahtuu DVD:lle.

Tosin ne harvat oikeasti 1080p pelit löytyvät pääasiassa myös XO:lta. Mitäs kummaa? :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jatketaan nipotusta kommentoimalla, että 1080p-pelit eivät vaadi yhtään enempää tilaa kuin SD-pelitkään. :D

Toki tekstuurit voivat näyttää suttuisilta, mutta nykykonsoleiden tekstuuriten tarkkuutta taitaa rajoittaa ihan muu asia kuin tallennusmedia... Monimuotoisuus on sitten asia erikseen.

Tuo resoluutiojuttu on aika fiftysixty. Minua ei itse asiassa hirveästi haittaisi sd-resoluutio pelissä, jos oikeasti kokisin saavani jotain tilalle. Esimerkiksi PGR3:n näyttää hyvältä, muttei niin hyvältä, että se oikeuttaisi sahalaitaisuuden. Jostain Hazesta nyt puhumattakaan...

Loppujen lopuksi taisi hype iskeä tällä(kin) kertaa molemmilla teräväpiirtokonsoleilla omaan nilkkaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin, ne 1080p pelit eivät tosiaan EHKÄ olisi mahtuneet, mutta PS3-peleistä yhdeksän kymmenestä mahtuu DVD:lle.

Siis kyllä PS3:lla on vain PS3:lle kehitettyjä pelejä, mitkä ei mahtuisi DVD:lle. Näin ollen bluraystä on hyötyä. Jatkossa enemmänkin kun tulee MGS4, Killzone, GT5 jne.

Blaablaa turhaa jauhantaa. Olen oikeassa, sinä et.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Siis kyllä PS3:lla on vain PS3:lle kehitettyjä pelejä, mitkä ei mahtuisi DVD:lle. Näin ollen bluraystä on hyötyä. Jatkossa enemmänkin kun tulee MGS4, Killzone, GT5 jne.

Blaablaa turhaa jauhantaa. Olen oikeassa, sinä et.

Eihän tuollaiset väittämät ole missään nimessä tieteellisiä. Peleissä tilaa vie enimmäkseen ääni ja video.

Nykykonsolien speksejä vastaavat tekstuurit, 3d-mallit ja koodi ei paljoa tilaa kaipaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Siis kyllä PS3:lla on vain PS3:lle kehitettyjä pelejä, mitkä ei mahtuisi DVD:lle. Näin ollen bluraystä on hyötyä. Jatkossa enemmänkin kun tulee MGS4, Killzone, GT5 jne.

Blaablaa turhaa jauhantaa. Olen oikeassa, sinä et.

Totta, turhaa vääntämistä tämä on, mutta ei se mitään.

Tuosta MGS4:stä sen verran, että en välttämässä osu ihan väärään kun väitän että itse peli on kokonaisuudessaan siinä noin 4.5GB kovoasennuksessa. Ankara väite, mutta uskon tähän kunnes toisin todistetaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

MSG4:äähän pitää asentaa lisää joka chapterin alussa, joten tuo alun 4.5GB asennus ei riitä. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kuulin myös, että tuo 4.5 gigan alkuasennus onkin vain paketti, jolla se itse asennus vasta tehdään. Chapterien välissä asennuksia tulee koko ajan. Itse asiassa osa niistä on piilotettu minipelien muotoon "Snake, you must find the missing install file". Jotta pelin voi läpäistä tarvitsee asennustilaa olla yli 90 gigaa. Tämä on Kojiman uusi suunnitelma, jolla varmistetaan, että pullamössöpelaajat eivät tule peliä läpäisemään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sinänäs hyvä, että ne asennukset on jaettu moneen osaan niin tilaa ei tarvii yhdellä kertaa suurta määrää. Tämä säästää porukan kuuntelemasta kovimpia valituksia kun ei ole tarpeeksi tilaa 40gb mallissa.

Tosin olisi ollut ihan mukava jos peli olisi antaisi option asentaa se 20gb ? läjä kerralla niin ei tarvii renkuttaa kovoa kokoajan... Ainakin itse kokisin sen vaihtoehdon paremmaksi. Voisi vaikka käydä paskalla ja sen jälkeen laittaa jotain purtavaa peliä varten ja sillä välin asennukset olisi jo hoidettu. Ei kaatuisi oma maailma ainakaan jos sen verran joutuisi odottelemaan....
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Totta, turhaa vääntämistä tämä on, mutta ei se mitään.

Tuosta MGS4:stä sen verran, että en välttämässä osu ihan väärään kun väitän että itse peli on kokonaisuudessaan siinä noin 4.5GB kovoasennuksessa. Ankara väite, mutta uskon tähän kunnes toisin todistetaan.

Jokaisen chapterin alussa tökätään levylle about 5GB roinaa aina vanhan päälle. Joten täys asennus vie tilaa 15-20GB.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

MSG4:äähän pitää asentaa lisää joka chapterin alussa, joten tuo alun 4.5GB asennus ei riitä. ;)

Täytyy kyllä sanoa, että jossain kohti on haukattu iso kasa paskaa kun on tuota mustaa monoliittiä suunniteltu, niin naurettavaksi tämä asennus-spedeily menee kun täytyy jo kesken pelin asennella. Pitää varmaan lähteä kantamaan muovikassilla uusia kiintolevyjä kaupasta. --->
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241

Tuolla jokin lista jonka mukaan pleselle löytyy 10 kipaletta ja XOlle 3... Ladattavat pelit mukaan lukien luvut olisivat PS3 20 ja XO 4. Mitäs kummaa tosiaan.

Ja tuossa listassa on vain kyseisellä foorumilla testatut pelit, eikä tosiaankaan kaikkia julkaistuja.

Ja huomaathan että multiplattareissa XO-versiossa on myös antialiasointi. Mitäs kummaa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jokaisen chapterin alussa tökätään levylle about 5GB roinaa aina vanhan päälle. Joten täys asennus vie tilaa 15-20GB.

Ok. Vissiin noiden chaptereiden alussa sitten pyörii asennuksen ajan joku vähän pidempi video.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja tuossa listassa on vain kyseisellä foorumilla testatut pelit, eikä tosiaankaan kaikkia julkaistuja.

Ja huomaathan että multiplattareissa XO-versiossa on myös antialiasointi. Mitäs kummaa?

Jostain syystä luulin että sanoit 1080p pelejä harvinaisiksi :rolleyes: XOlla näköjään ovatkin. Multilätty on aina multilätty, jompi kumpi versio kärsii aina. Mutta se hieman häritsee, että multilätyt ottavat XOsta enemmän irti kuin sille varta vasten tehdyt pelit. Onneksi on PS3 niin ei tarvitse 3rd party peleihin turvautua.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Onko minulla silmissä vikaa kun ei löydä tuolta listalta 10kpl:tta 1080p natiivia peliä joka olisi exclusivena PS3:lle?

Multiplatformithan ovat samoilla resoilla joten niitä kai ei lasketa mukaan?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom