Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
mitäs sit oikein odotit näiltä koneilta? että niillä vois paahtaa leipää? vai kenties että konsolilla vois kolata lumet pihalta?
itelle ainakin ps3 on ollu kaikkee mitä olin odottanutkin: loistavat pelit, erinonomainen dvd/blu-ray soitin ja konsolista huokuu tuttu yleinen laadukkuus... enempää ei vois toivookkaan...
HEH HEH - Jos ollaan oikein tarkkoja, niin PS3:lla varmaan pystyy paahtamaan sitä paitsi leipää jos kerran pihvitkin menee. Sitä kyllä en odottanut enkä odota seuraavassakaan sukupolvessa.
Se mitä niin Xbox 360 kuin PS3kin maalaili ennen julkaisujaan, kumpikaan ei ole pystynyt oikein tekemään. Ei teräväpiirron, tekoälyn, kenttien, yleisesti ottaen grafiikan, oikeastaan minkään osalta. *Hyviä pelejä on toki tullut*, kuten sanoinkin ja paria vielä odotellaan, mutta minä ainakin haluan jo uudet tekniikat kehiin. Ehkä Wii voitti myös siksi, että se ei luvannut liikoja vaan teki sen mitä lupasi?
Edit: - esimerkkejä tämän sukupolven pettymyksistä, koska tekniikka ei tehnytkään niitä asioita joita odotin:
Halo3
GTA IV
LAIR
Oblivion
Heavenly Sword
...ja syitä listattuihin - eiköhän noista jo pointti tule ilmi:
Pelien nykiminen josta on ikäänkuin tullut tämän sukupolven "ominaisuus" - ei vika
Vsync ongelmat ja page tearing
Pelit joissa huono tekoäly (helppous / läpipeluu kestää 5-8 tuntia)
Pelit joissa ei ole edes 720p resot - puhumattakaan 1080p:stä
Pelien laajuus yleisesti ottaen pettymys (vihollisten/paikkojen/NPC-hahmojen määrä, kentät yms.)
Pitkät latausajat
Noista listatuista kaikki on mielestäni siis hyviä pelejä, mutta kaikissa niissä on myös ongelmia joita en halunnut tässä HD-generaatiossa nähdä. Tai en odottanut näkeväni. Omasta XO:sta maksoin yli 400 euroa ja PS3 saman verran, niin pitäis saada rahoilleen parempaa vastinetta kyllä - ja mua ei taas kiinnosta se pintakiiltolaatu tipan vertaa, vaan puhun laadusta pelikokemuksen osalta, peliä pelatessa. Toiset pelaa onnessaan ja ihmettelee tämmöistä valittamista, mutta olkaa vain iloisia jos ei moiset pikkuseikat häiritse teitä pelatessa. Jos minulla peliä pelatessa tulee mieleen, että "saakeli taas kuva repeilee - ja nyt alkoi tökkiminen" niin siitä on immersion saaminen takaisin aika kaukana.
Seuraavassa genissä sitten!