Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Olen rehellisesti nolife flamebaitteri ja tarjoan ilon kiljahduksia postaamalla Baja arvostelun linkin GS:ään. Kovasti tämä "moderni" arkkitehtuuri jää jälkeen "ikivanhalle". XO:7.5 PS3:6.5
Kylläpä harmittaa, kun ei tarvitse taaskaan ostaa yhtä keskinkertaista ja rumaa peliä. AMAGAD! :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kylläpä harmittaa, kun ei tarvitse taaskaan ostaa yhtä keskinkertaista ja rumaa peliä. AMAGAD! :)
Juu, nyt joutuu tyytymään Motorstorm 2:een, joka näytti ainakin demon perusteella parantaneen ensimmäisestä osasta joka suhteessa. Mutta konsolien potentiaaliahan ei voi päätellä sen parhaista yksinoikeuksista, vaan keskinkertaisista porttauksista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mutta konsolien potentiaaliahan ei voi päätellä sen parhaista yksinoikeuksista, vaan keskinkertaisista porttauksista.
Eikä niissä vertailussa olisi mieltäkään. Braid vs MGS4, GeoW vs SingStar... ??? Ainoat millä voidaan suorittaa objektiivinen vertailu on juuri nuo multiplattarit. Väliäkö sillä, että peli on kuraa. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Väliäkö sillä, että peli on kuraa. :D

On sillä se väli, että yleensä mitä surkeampi tekele, sitä suurempi ero XO:n hyväksi.
Tahtoo sanoa, että suuren budjetin julkaisut (esim. Cod4, GTA4, Soul Calibur 4, Force Unleashed, BF:BC jne jne) ovat molemmilla koneilla loistavaa tykitystä. Ainoat erot syntyvät suurennuslasia käyttämällä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Voisihan se olla vaihteeksi mielenkiintoista katsoa, kuinka Gametrailers tai Eurogamer asiantuntevasti tekisivät split-screen-vertailua Wiin Megaman 9.stä ja PS3:n Killzone 2:sta. Myös vertailu Fallout 3:n ja Hitman Blood Moneyn välillä voisi auttaa tavallista kuluttajaa päättämään, kannattaako ostaa Xbox 360 marraskuussa 2008 vai kesäkuussa 2006.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On sillä se väli, että yleensä mitä surkeampi tekele, sitä suurempi ero XO:n hyväksi.
Tahtoo sanoa, että suuren budjetin julkaisut (esim. Cod4, GTA4, Soul Calibur 4, Force Unleashed, BF:BC jne jne) ovat molemmilla koneilla loistavaa tykitystä. Ainoat erot syntyvät suurennuslasia käyttämällä.
= PS3 pelien kehittäminen vaatii paljon enemmän $$$ kuin XO pelien => PS3 yksinoikeudet eivät ole taloudellisesti välttämättä niin kannattavia => siksi XO:lla ollaan nähty DMC ja FF nähdään tulevaisuudessa => Sony ryssi itse oman ykkössijansa bisneksessä. Näin yksinkertaisesti päättelemällä. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

= PS3 pelien kehittäminen vaatii paljon enemmän $$$ kuin XO pelien => PS3 yksinoikeudet eivät ole taloudellisesti välttämättä niin kannattavia => siksi XO:lla ollaan nähty DMC ja FF nähdään tulevaisuudessa => Sony ryssi itse oman ykkössijansa bisneksessä. Näin yksinkertaisesti päättelemällä. :)

Näinhän se on. Hyvänä puolena tietysti ettei se ainakaan minulta ole pois jos saman pelin saa myös boksille (olettaen siis etten konetta omistaisi.. :D), Sonyn markkinamiehet saattavat olla eri mieltä... :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Näinhän se on. Hyvänä puolena tietysti ettei se ainakaan minulta ole pois jos saman pelin saa myös boksille (olettaen siis etten konetta omistaisi.. :D), Sonyn markkinamiehet saattavat olla eri mieltä... :)

Jotenkin tuntuu, että ainoat joita tämä (sonyn markkinamiesten lisäksi) haittaa on nämä pahimmat fanipojat. Itseltäni ei ainakaan ole pätkääkään pois Bioshockit ja muut PS3 käännetyt tai tulevat pelit. Ei mahdu jakeluun ei.

Tuleva FF muuttui jumalpelistä paskaksi vaan sen takia, että käännös boksille julkaistiin...

Ja joo taas heikkenee jonkun laatu kun jotain ei kehitetä jollain tietyllä jne jne. Tämä nyt on kuultu niin moneen kertaan, mutta asia nyt ei kuitenkaan ole ihan niin yksinkertainen. Mutta mitä sitä nyt taas samaa vääntämään. Tuo alkukappale taas lähinnä pointti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikä niissä vertailussa olisi mieltäkään. Braid vs MGS4, GeoW vs SingStar... ??? Ainoat millä voidaan suorittaa objektiivinen vertailu on juuri nuo multiplattarit. Väliäkö sillä, että peli on kuraa. :D

On sillä sitä väliä, että ketä kiinnostaa vaikka se peli olis pikselimössöä, kun tommosta kuraa kukaan pelaa. Baja GS... voi elämä! :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja joo taas heikkenee jonkun laatu kun jotain ei kehitetä jollain tietyllä jne jne. Tämä nyt on kuultu niin moneen kertaan, mutta asia nyt ei kuitenkaan ole ihan niin yksinkertainen. Mutta mitä sitä nyt taas samaa vääntämään. Tuo alkukappale taas lähinnä pointti.

Ne fanipojat, jotka tätä "ilosanomaa" vuodesta toiseen huutavat eivät ole varmaan tulleet koskaan ajatelleet multiplattarien hyvää puolta:
Peliä kehitetään alunperinkin suuremmalle asiakaskunnalle = varmempi myyntimenestys = pienempi riski = julkaisijan suurempi rahallinen/ajallinen panostus ko. peliin = parempi lopputulos.

Siinäpä yhtälöä mietittäväksi yhden koneen palvojille.Ja tämä(kin) syksy on molempien HD koneiden omistajille todella loistava niin yksinoikeuksien kuin multiplattareiden osalta, että pitäisi lopettaa työt/erota vaimostaan jos haluaisi kaikkea ehtiä pelata.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sä olet kyllä aina ollut suhteellisen kova kauppaamaan omaa mielipidettä yleisenä faktana. Tää toimii hyvänä jatkumona sille linjalle.

Miten niin kukaan muu kuin PS3-fanboyt ei ole kiinnostuneita pelistä? Miten niin se ei houkuttele uusia pelaajia ostamaan PS3:a? Miten niin PS3-pelinä se ei saavuta suurta yleisöä? (kuinka paljon MGS:ää, Resistancea ja MotorStormia on myyty? Ei se PS3 enää mikään hemmetin Dreamcast ole)

Mielipiteitä ja näkemyksiä. Eihän tästä toki mitään vankkaa tutkimustietoa ole, miten "hälläväliä"-asenne osoitetaan konkreettisesti? Se ovat niiden artikkeleiden, keskustelujen ja mainintojen puute. Kenties se johtuu siitä, että peli ei ole vielä ilmestynyt, ja ilosanoma lähtee leviämään vasta lähempänä julkaisua, mutta tähän mennessä ainoat näkemäni tahot jotka LBP:stä ovat viitsineet jotain mainita, ovat olleet vahvasti PS3-pohjaisia. Siinä missä Spore, MGS4 ja jopa Mirror's Edge ovat omien havaintojeni mukaan herättäneet mielenkiintoista keskustelua yleisesti pelaajien joukossa, on LBP-innostus rajoittunut PS3-foorumeille ja PS3-pelaajien kuppikuntiin, sen sijaan että se olisi laajentunut suuremmaksi ilmiöksi. Pelimediassa näkyvyys ei ole ainakaan vielä ollut huomattavaa, saati sitten valtamediassa joka tuntuu hädin tuskin tietävän koko pelistä.

"Uusien pelaajien" kannalta minusta on merkillepantavaa, että itse PS3:sta kiinnostuneet ja sen hankintaa harkitsevat eivät ainakaan minun kokemuspiirissäni ole tuntuneet osoittavan mitään kiinnostusta LBP:tä kohtaan. Keille uusille pelaajille LBP myisi laitetta merkittävissä määrin, kun pelistä tuntuvat tietävän tai ainakin kiinnostuneen lähinnä olemassaolevat PS3-pelaajat?

Lisäksi, kannattaako LBP:tä välttämättä verrata jeesuspeli MGS4:ään sekä kahteen julkaisupeliin, joita on sen jälkeen bundlattu ja alennettu niin paljon kuin PS3-pelaajien sielu sietää? Näiden pelien levinnäisyyteen ei ainakaan kannata LBP:n odottaa yltävän. En sano että pelistä tulee floppi, olemassaolevat PS3-omistajat kyllä ostavat sitä jonkin verran, mutta mitään suurmenestystäkään ei ole odotettavissa jos kiinnostus peliin ei leviä laajaan tietoisuuteen.

Toisaalta parin kuukauden päästähän se nähdään, vaan ei heti julkaisun jälkeen. Jos LBP:n onnistuu murtaa välinpitämättömyyden padot, kiinnostus peliin alkaa kasvaa vähitellen ja ensimmäiset merkit laajemmasta menestyksestä pitäisi nähdä ennen joulua.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mielenkiintoinen huhu, Sony on kuuleman mukaan lähettänyt alustavat PS4-speksit kehittäjille
kommentoitavaksi: Linkki, Japanilaksi

- SCEI has sent rough PSX4 spec to 3rd party developers for feed back. Based on the description, PSX4 is a Wii-tized PSX3, no more than 2X as powerful.
- SCEI wants to beat Xbox 3 to launch. 2011 is the deadline, or sooner.
- SCEI pulled all its engineers from IBM Texas, and there is no new CELL architecture being developed. PSX4 will use same CELL architecture with improvements.
- SCEI will dump XDR and use standard JEDEC memory type(GDDR3/DDR3) for main memory.


Keskustelua!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mielenkiintoinen huhu, Sony on kuuleman mukaan lähettänyt alustavat PS4-speksit kehittäjille
kommentoitavaksi: Linkki, Japanilaksi

- SCEI has sent rough PSX4 spec to 3rd party developers for feed back. Based on the description, PSX4 is a Wii-tized PSX3, no more than 2X as powerful.
- SCEI wants to beat Xbox 3 to launch. 2011 is the deadline, or sooner.
- SCEI pulled all its engineers from IBM Texas, and there is no new CELL architecture being developed. PSX4 will use same CELL architecture with improvements.
- SCEI will dump XDR and use standard JEDEC memory type(GDDR3/DDR3) for main memory.


Keskustelua!

Eikös se mene niin että ennen kuin tästä alataan vääntämään "kesksutelua" pitää perustaakin jo oma ketju?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itsellä LBP on niitä harvoja PS3 nimikkeitä jotka kiinnostaa MGS:n ohella (oikeestaan ainoa Tekkenin lisäksi). Kuulostaa hyvältä, että ne on saanu sen toimimaan. Tuskin se silti niin hyvä on, että koneen ostaa sen takia, mutta kattoo jos sinne tusinaräiskintöjen sekaan ilmestyy enemmänki tämmösiä omaperäsyyksiä niin miksipä ei.

No, kohta pääse kokeileen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Näinhän se on. Hyvänä puolena tietysti ettei se ainakaan minulta ole pois jos saman pelin saa myös boksille (olettaen siis etten konetta omistaisi.. :D), Sonyn markkinamiehet saattavat olla eri mieltä... :)

Kun peli tehdään lähtökohtaisesti monelle alustalle on se lopulta aina läjä kompromisseja suuntaan ja toiseen. Yhdelle alustalle suunnitellun pelin on mahdollista käyttää ko. alustan vahvuuksia täysillä, kun muita ei tarvitse huomioida, tai käyttää jotain keskinkertaista multiplatform engineä alla. Näin ei toki aina ole ja osaamattomia ja saamattomia kehittäjiä löytyy yhtä paljon yksinoikeuspuoleltakin, kuin laiskanpulskeista porttaajistakin.

Sanottakoon vielä herkkähipiäisille devaajille lohdutukseksi, että välillä porttauksen surkea laatu johtuu myös liian tiukasta aikataulusta julkaisijan puolelta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuleva FF muuttui jumalpelistä paskaksi vaan sen takia, että käännös boksille julkaistiin...

Johan on kärkkäät mielipiteet :rolleyes: Ehkä fanipojutsuista voi tuolta tuntua, mutta täällä kyseistä peliä edelleen odotetaan yhtä suurella innolla kuin ennenkin.

Ei vaikuta tuo PS4n speksilista mitenkään realistiselta, vaikka laatu(?) sivustolta onkin lähtöisin. Toivotavasti Wiin menestyksen aiheuttamaa kauhuskenaariota ei nähdä, jossa konsoleita julkistetaan yhä usemmin vain marginaalisilla parannuksilla. Tämä huoli on ollut siitä asti kun Wii osoitti menestyksen merkkejä. Toivottavasti devaajien mielipitet raudan tasosta otetaan jokaisessa firmassa vastaan. Tiedän että julkaisuun on vielä vuosia, mutten ainakaan uutta konsolia hanki jos parannukset ovat GC->Wii tasoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mielenkiintoinen huhu, Sony on kuuleman mukaan lähettänyt alustavat PS4-speksit kehittäjille
kommentoitavaksi: Linkki, Japanilaksi

- SCEI has sent rough PSX4 spec to 3rd party developers for feed back. Based on the description, PSX4 is a Wii-tized PSX3, no more than 2X as powerful.
- SCEI wants to beat Xbox 3 to launch. 2011 is the deadline, or sooner.
- SCEI pulled all its engineers from IBM Texas, and there is no new CELL architecture being developed. PSX4 will use same CELL architecture with improvements.
- SCEI will dump XDR and use standard JEDEC memory type(GDDR3/DDR3) for main memory.


Keskustelua!
MInä vaadin uutta keskusteluketjua tästä aiheesta !!! Alkoihan tämäkin ketjua kauan kauan ennen koneiden virallista julkaisua...

Paolo, ole hyvä, avaa uusi ketju :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Johan on kärkkäät mielipiteet :rolleyes: Ehkä fanipojutsuista voi tuolta tuntua, mutta täällä kyseistä peliä edelleen odotetaan yhtä suurella innolla kuin ennenkin.

Ei vaikuta tuo PS4n speksilista mitenkään realistiselta, vaikka laatu(?) sivustolta onkin lähtöisin. Toivotavasti Wiin menestyksen aiheuttamaa kauhuskenaariota ei nähdä, jossa konsoleita julkistetaan yhä usemmin vain marginaalisilla parannuksilla. Tämä huoli on ollut siitä asti kun Wii osoitti menestyksen merkkejä. Toivottavasti devaajien mielipitet raudan tasosta otetaan jokaisessa firmassa vastaan. Tiedän että julkaisuun on vielä vuosia, mutten ainakaan uutta konsolia hanki jos parannukset ovat GC->Wii tasoa.

Mitä ihmettä :confused: Nintendo ei ainakaan ole tuota julkaisuaikataulua nopeuttamassa, ja toisaalta viime kierroksella meni koko paletti aivan uusiksi. Mikkisofta tässä on se jonka konsoli seuraavan sukupolven aloittaa, kysymys on vain että milloin se tapahtuu. Wiin hinta ei ole kertaakaan edes laskenut, joten tokkopa ne sitä on vielä tyyliin kolmeen vuoteen korvaamassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitä ihmettä :confused: Nintendo ei ainakaan ole tuota julkaisuaikataulua nopeuttamassa, ja toisaalta viime kierroksella meni koko paletti aivan uusiksi. Mikkisofta tässä on se jonka konsoli seuraavan sukupolven aloittaa, kysymys on vain että milloin se tapahtuu. Wiin hinta ei ole kertaakaan edes laskenut, joten tokkopa ne sitä on vielä tyyliin kolmeen vuoteen korvaamassa.

Kauhuskenaario, kauhuskenaario :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tiedän että julkaisuun on vielä vuosia, mutten ainakaan uutta konsolia hanki jos parannukset ovat GC->Wii tasoa.

Raudan tasolla parannusta ei tosiaan taida huomattavasti olla (tänä vuonna tosin saataneen jotain viitettä, mitä pelikehittäjät saavat irti laitteesta. Vuoden parin päästä enemmän?).

Kylläpä se Wii tuli hankittua aivan muun syyn takia, jossa parannusta näkyi ja sai taas innostumaan pelaamisesta pitkästä aikaa - eli tietenkin uudenlainen ohjaus. Monet kehittäjät ovat toki tajunneet idean vähän väärin, mutta hyvän ohjauksen sisältäviä pelejä on enemmän mitä annetaan ymmärtää. Monista arvosteluista näkee valitettavan usein, että asetuksia ei ole rukattu optimaalisiksi.

Jaetulla kakkossijalla Nintendon omat pelit, Virtual Console - valikoima ja GC-yhteensopivuus sekä koko perheelle sopivat nimikkeet. Nämä riittivät ostopäätökseen, ja omaan makuun aivan täydellinen konsoli.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom