Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Nisupulla sanoi:
Ihmettelen suuresti mitä varsinaisen erikoista Live on kuitenkaan pystynyt tarjoamaan?
Ainakin henk. kohtaisesti (minulla ei ole mistään aiemmasta konsolista verkkopelaamisen suhteen kokemusta) tykkään siitä että se on pirun helppo ja oikeasti toimii. Itse en kaipaa mitään erikoisempaa kun sen, että nappia painamalla homma toimii ja live on kyllä toiminut hyvin. Yhden ainoan puutteen olen havainnut ja se on chatti pelin aikana; olisi helvetin hyvä jos sen saisi jotenkin pois päältä (meinaan kun pelaa ranskalaisten kanssa niin ei sitä pälätystä jaksa kuunnella) - toki voisi pelata aina vain suomalaisten kanssa, mutta..
Toinen mukava ominaisuus olisi vuokrata pelejä/leffoja livestä. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa toteuttaa jollain DRM suojauksella tms tuo niin, että olisi sisällöntuottajalle turvallista.
Nisupulla sanoi:
Voi Pelaajakorttia personoida omaksi pelisivukseen ja lisätä sinne valokuvia, tekstiä ja omaa sisältötuotantoa.
Tämä olisi kieltämättä mielenkiintoinen ja hauska ominaisuus. Mutta itselleni on silti tärkeintä se että peliseuraa löytyy aina, helposti ja nopeasti. Kaikki muu hyvä mitä saa on sitten extraplussaa. Nettikoodin on syytä olla myös kunnossa, mutta tämä taitaa olla enemmän kehittäjästä kun alustasta kiinni?
Nisupulla sanoi:
Näkemällä Liven teknisesti ylivoimaisena ja mahdotomana parantaa, ei ole nähnyt kuin kortin toisen puolen.
Niin, no itse ainakin tällä hetkellä mietin, että toimiikohan Wii:n ja PS3:n live miten hyvin, kun niistä on annettu niin vähän tietoa. Itseäni kiinnostaa kaikki uudet konsolit enkä ajattele asiaa niin että MS olisi lyömätön liven suhteen: mutta heillä on ainakin tällä hetkellä todella toimiva palvelu jossa se tärkein, eli pelaaminen ainakin omalla kohdallani toimii upeasti. Nettipelaaminen on itselleni lähes yhtä tärkeässä roolissa kun yksinpelaaminen mm. se pidentään pelien ikää ja on muutenkin paljon hauskempaa kun konetta vastaa. Mutta monelle nettipelaaminen ei taas merkkaa yhtään mitään eikä siinäkään ole mitään väärää.
Olisi todella hyvä jos Sony tai Nintendo onnistuu kilpaileman nettipelaamisen suhteen MS:n kanssa, koska se taas pakottaisi MS:n kehittämään omaa palvelua entisestään ja yleensä tuossa tilanteessa kun on kovaa kilpailua niin pelaaja voittaa. Muistan joskus vuosia sitten lukeneeni että niin Nintedon kun Sonynkin leirissä MS:llä ekan boxin kohdalla vähän naureskeltiin/vähäteltiin MS lausuntoja kun he hehkuttivat nettipelaamisen merkitystä konsoleilla tulevaisuudessa, mutta nyt molemmat kilpailijat käsittääkseni pyrkivät samoille markkinoille tosissaan. Eli mielestäni myös Nintendon ja PS:n omistajat/fanittajat hyötyvät kilpailusta (jos nettipelaaminen kiinnostaa) koska kaikki haluavat tehdä ilmeisen hyvän live mahdollisuuden (tämä on kyllä ihan mutu-muistikuva, minulla ei ollut edes konsolia tuolloin vaikka konsoliuutisia joskus tulikin luettua, joten pahoittelut jos muistan väärin).
Jos esim Sonyn live on ilmainen JA hyvä, jännä nähdä miten MS reagoi hintapolitiikkansa kanssa.