Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Miksi oltaisiin? Sehän on aivan sama miksi täällä paikalliseksi hinnaksi on pitkälti veikattu. Toki jenkkejä ottaa päähän heille 50 dollaria odotettua korkeampi hinta, mutta täällähän hinta on ihan kohdillaan ja odotetuissa rajoissa. Ja minusta olisi kyllä ollut kohtuutonta, jos Wii olisi irronnut jenkeissä 199 dollarin hintaan, koska kuitenkin dollarin arvo on ollut aika heikko viimeiset vuodet (esimerkiksi suhteessa euroon).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Merri sanoi:
Miksi oltaisiin? Sehän on aivan sama miksi täällä paikalliseksi hinnaksi on pitkälti veikattu.
Eiköhän tästä aiheesta ala valitus sitten, kun AMO ilmoittaa, että he tarvitsevat hiukan lisää hilloa ja Wii maksaakin 289 ja ohjain 80 . Tuossa hinnassa on nimittäin vasta Eurooppa lisä - suomilisä tulee vielä päälle. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pijokela sanoi:
Eiköhän tästä aiheesta ala valitus sitten, kun AMO ilmoittaa, että he tarvitsevat hiukan lisää hilloa ja Wii maksaakin 289 ja ohjain 80 . Tuossa hinnassa on nimittäin vasta Eurooppa lisä - suomilisä tulee vielä päälle. :D

En minä oikein jaksa uskoa suomi lisään, kun edes Norjassa hinta ei noussut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No se olisi AMO:n eikä Nintendon vika, josta hyvästä voitaisiin kerrankin (ja vihdoinkin) avata suuta AMO:n suuntaan vähän enemmän eikä vaan tyytyä siihen mitä tarjotaan... ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Yksi asia yllättää. Porukka ei ole juurikaan täällä valittanut Wiin hinnasta suuntaan eikä toiseen.
En itse ainakaan ymmärrä miten tuosta hinnasta voisi valittaa ainakaan negatiivisessa mielessä, kun mukana tulee vielä pelikin (jonka hinta olisi varmasti vähintään 40 euroa uutena). Onhan kyseessä kuitenkin täysin uusi konsoli.

BTW, Cube maksoi aikoinaan muistaakseni tasan saman verran julkaisussa ja hintaa ainoastaan kiiteltiin, eikä siinä tullut edes peliä mukana. Tottakai Cube oli tehoiltaan aivan Xboxin tuntumassa ja pesi PS2:lla lattiaa, mutta toisaalta Wiimote korvaa mielestäni paremmin kuin hyvin tämän "puutteen". Ja sitä paitsi Sony pyysi PS2:staan vielä Cuben julkaisunkin aikaan 300 euroa, vaikka konsoli oli huomattavasti tehottomampi. Korjatkaa, jos olen väärässä...

Toisaalta, en nyt tiedä miten järkevää on vertailla hintoja keskenään ristiin eri sukupolven laitteiden välillä, mutta vertasin nyt kuitenkin. :P
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Leo Stenbuck sanoi:
En itse ainakaan ymmärrä miten tuosta hinnasta voisi valittaa ainakaan negatiivisessa mielessä, kun mukana tulee vielä pelikin (jonka hinta olisi varmasti vähintään 40 euroa uutena). Onhan kyseessä kuitenkin täysin uusi konsoli.

BTW, Cube maksoi aikoinaan muistaakseni tasan saman verran julkaisussa ja hintaa ainoastaan kiiteltiin, eikä siinä tullut edes peliä mukana.

Itse muistelisin maksaneeni GC:stä julkaisun yhteydessä 229, joten hinta taitaa olla tällä kertaa hivenen kalliimpi. Tosin peli mukana, joten aika tasoihin menee..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

-WaLuigi- sanoi:
Itse muistelisin maksaneeni GC:stä julkaisun yhteydessä 229, joten hinta taitaa olla tällä kertaa hivenen kalliimpi. Tosin peli mukana, joten aika tasoihin menee..
Ok, mutta ainakin kaivamieni vanhojen threadien perusteella Euroopan suositus hinta oli 249... No, tämä menee nyt jo aika epäolennaiseksi. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Leo Stenbuck sanoi:
En itse ainakaan ymmärrä miten tuosta hinnasta voisi valittaa ainakaan negatiivisessa mielessä, kun mukana tulee vielä pelikin (jonka hinta olisi varmasti vähintään 40 euroa uutena). Onhan kyseessä kuitenkin täysin uusi konsoli.

Mitäpä se itkeminen auttaa, kun kuitenkaan ei juurikaan poiketa aiemmasta. Aivan kuten on käynyt pleikkarilla, vaikka kyllä tuon Wii:n hinta hieman hirvittää edelleen. Osa porukasta ei ehkä vain tiedä miten korkealla ovat lähtöhinnat olleet kautta-aikojen julkaisujen yhteydessä. Nyt on osalle porukasta tullut ensimmäistä kertaa vastaan suuret laitejulkaisut ja siitä tämä haloo.

Eipä silti nuo nekstkenit hinnoiltaan kauheasti toisistaan poikkea, kun lasketaan mitä kaikkea sillä saadaan kaupasta mukaan ja unohdetaan juuri tämän sekunnin tarpeet. Huomiselle pitää myös olla sitä pelivaraa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Mitäpä se itkeminen auttaa, kun kuitenkaan ei juurikaan poiketa aiemmasta. Aivan kuten on käynyt pleikkarilla, vaikka kyllä tuon Wii:n hinta hieman hirvittää edelleen.

Huumorimiehiä. :D

Äijältä löytyy (ainakin omien sanojensa mukaan) Xbox 360, ja PS3:a olit hankkimassa heti julkaisupävänä. Silti sanot että "Wiin hinta hieman hirvittää edelleen." Ei mutta kiitos näistä nauruista, jatka samaan malliin. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Mitäpä se itkeminen auttaa, kun kuitenkaan ei juurikaan poiketa aiemmasta. Aivan kuten on käynyt pleikkarilla, vaikka kyllä tuon Wii:n hinta hieman hirvittää edelleen. Osa porukasta ei ehkä vain tiedä miten korkealla ovat lähtöhinnat olleet kautta-aikojen julkaisujen yhteydessä. Nyt on osalle porukasta tullut ensimmäistä kertaa vastaan suuret laitejulkaisut ja siitä tämä haloo.

Eipä silti nuo nekstkenit hinnoiltaan kauheasti toisistaan poikkea, kun lasketaan mitä kaikkea sillä saadaan kaupasta mukaan ja unohdetaan juuri tämän sekunnin tarpeet. Huomiselle pitää myös olla sitä pelivaraa.


No jos lasketaan mitä saadaan kaupasta niin kyllähän juuri wii on reilusti halvin. Ilmanen nettipeli+tallennustilaa+peli itse konsolin lisäksi 250 ekellä. Jos en wiitä ostaisi, niin ostaisin boxin premiumin. Se antaa todennäköisesti toiseksi eniten rahalleen vastinetta. Ainoa kysymys vaan on että tuleeko boxille miten hyviä pelejä tulevaisuudessa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Naaahu sanoi:
Wii tulee ostettua kunhan 300€ ylimääräistä rahaa löytyy.. Virtual console ja nintendon yksinoikeuspelit riittäisivät minulle, mutta toivottavasti myös nettipelaajia riittää, että siitä kiinnostuneet saavat peliseuraa.. Pienen epäilyksen alla myös tuo liikkeentunnistusohjaus. Se voisi olla luonnollinen ja helppo tapa ohjata, mutta jaksetaanko sitä sitten kuitenkaan tukea alku innostuksen jälkeen, siinä määrin mitä nyt kuvitellaan, jos se ei olekkaan mitään tajunnan räjäyttävää.. Tuleeko DS:lle kosketusnäyttöohjattavia peläjä? On se kyllä näppärä ominaisuus, mutta aika niukasti siihen keskittyviä pelejä taitaa tulla? Metroid Prime Hunters vaikutti kyllä peliltä missä näyttöä hyödynnettiin oivasti..
Eiköhän tuota liiketunnistusta ole aika pakko tukea hamaan loppuun asti, kun se kerran on ohjaimeen integroitu. Sillä en näe oikein muuta vaihtoehtoa. En usko että kukaan pelintekijä tekisi Wiille nykystandardien mukaista peliä, jossa ensisijaisena ohjaimena käytettäisiin Wii-kapulaa, ilman että sen liiketunnistinta hyödynnettäisiin lainkaan (mikä kuulostaa aivan mielipuoliselta :P) tai vaihtoehtoisesti retropeleille tarkoitettua klassista padia. Eihän Wiissä ole muuta nykypeleille järkevää tapaa ohjata, kuin Wiimote (+ nunchaku), vai? :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Leo Stenbuck sanoi:
Eiköhän tuota liiketunnistusta ole aika pakko tukea hamaan loppuun asti, kun se kerran on ohjaimeen integroitu. Sillä en näe oikein muuta vaihtoehtoa. En usko että kukaan pelintekijä tekisi Wiille nykystandardien mukaista peliä, jossa ensisijaisena ohjaimena käytettäisiin Wii-kapulaa, ilman että sen liiketunnistinta hyödynnettäisiin lainkaan (mikä kuulostaa aivan mielipuoliselta :P) tai vaihtoehtoisesti retropeleille tarkoitettua klassista padia. Eihän Wiissä ole muuta nykypeleille järkevää tapaa ohjata, kuin Wiimote (+ nunchaku), vai? :p
Neljä sanaa: Super Smash Bros. Brawl.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Eipä silti nuo nekstkenit hinnoiltaan kauheasti toisistaan poikkea, kun lasketaan mitä kaikkea sillä saadaan kaupasta mukaan ja unohdetaan juuri tämän sekunnin tarpeet. Huomiselle pitää myös olla sitä pelivaraa.
Musta 249:n ja 650:n euron välissä on tasan 401 euroa, että sen verran musta PS3:n hinta poikkeaa Wiin hinnasta.

Muokkaus

Wiin mukana tosin tulee viiden pelin pelipaketti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Leo Stenbuck sanoi:
No, ehkä niitä muutamia tulee ajan mittaan olemaan, mutta ymmärsit varmaan pointtini. ;)
Itse olen ihmetellyt, miten monet tuntuvat ajattelevan, ettei Wiille voi tulla muita kuin huitomispelejä. Mielestäni tuo Classic-ohjain tarjoaa hyvän vaihtoehdon esim. multiplattareiden ohjaamiseen. Saman verranhan siinä on nappeja kuin esim. Cuben ohjaimessa. Toisaalta Cubenkin ohjain voi olla turhan vähänappinen esim. PES-sarjaa varten. Saa nähdä mitä pelitalot tekevät. Olen kuitenkin pettynyt, mikäli kaikista peleistä tulee väkisin väännetyn oloisia vain sen takia, että yritetään änkeä Wiimote-muottiin pelejä, jotka soveltuisivat paljon paremmin Classic-ohjaimelle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Leo Stenbuck sanoi:
En itse ainakaan ymmärrä miten tuosta hinnasta voisi valittaa ainakaan negatiivisessa mielessä, kun mukana tulee vielä pelikin (jonka hinta olisi varmasti vähintään 40 euroa uutena). Onhan kyseessä kuitenkin täysin uusi konsoli.
Kuka oikeasti ostaisi Wii Sportsin? Kyseessä lienee lähinnä ohjaimen demotuspeli. Suurin osa todennäköisesti ostaisi Wiin mieluummin ilman Sportsia, jos hinta tipahtaisi esimerkiksi 219 euroon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tuhnu sanoi:
Kuka oikeasti ostaisi Wii Sportsin? Kyseessä lienee lähinnä ohjaimen demotuspeli. Suurin osa todennäköisesti ostaisi Wiin mieluummin ilman Sportsia, jos hinta tipahtaisi esimerkiksi 219 euroon.
Tuskin moni euroopanelävä Wii Sportsia erikseen ostaisi, senhän takia peli Wiin myyntipakettiin iskettiinkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Itse olen ihmetellyt, miten monet tuntuvat ajattelevan, ettei Wiille voi tulla muita kuin huitomispelejä. Mielestäni tuo Classic-ohjain tarjoaa hyvän vaihtoehdon esim. multiplattareiden ohjaamiseen. Saman verranhan siinä on nappeja kuin esim. Cuben ohjaimessa. Toisaalta Cubenkin ohjain voi olla turhan vähänappinen esim. PES-sarjaa varten. Saa nähdä mitä pelitalot tekevät. Olen kuitenkin pettynyt, mikäli kaikista peleistä tulee väkisin väännetyn oloisia vain sen takia, että yritetään änkeä Wiimote-muottiin pelejä, jotka soveltuisivat paljon paremmin Classic-ohjaimelle.
Täytyy myöntää että olet oikeassa tässä asiassa, enkä ehkä ajatellut asiaa aivan loppuun asti tuossa aiemmassa viestissäni. Mutta pointtini oli (mikä ei ehkä ollut kovin selvä), että kun kerran ohjaimeen on liikkeentunnistus integroitu ja se on ohjaimen pääasiallinen ohjaustapa (ainakin Nintendon omissa peleissä), niin mielestäni ajatus, ettei sitä tuettaisi tulevaisuudessa ei ole kovin realistinen. Sillä jos tuollainen systeemi on kerran tehty, niin tottakai sitä tullaan tukemaan koko konsolin elinkaaren ajan, tai se olisi resurssien hukkaan heittämistä. Mutta olet oikeassa siinä, että jos peliin ei sovi liikkeentunnistus, niin turha sitä on siihen tunkea (varsinkaan 3rd party -kehittäjien peleissä, joissa nopeasti peliin kyhätty ohjaus voisi vain pilata pelin).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom