Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Japaninkielinen käyttöliittymähän siinä sitten lienee kyllä, tai en tiedä.
Useimmissa elektroniikkalaitteissa tuon käyttöliittymän kielen saa valita ja ainakin englanti yleensä löytyy.
Tosin luulisin PS3:lla olevan sama homma kuin PSP:lläkin, eli käyttöliittymän tasolla OK-kuittaus tapahtuu O-nappulalla X:n sijaan. Tuttu ominaisuus myös japanilaisissa peleissä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mäksä sanoi:
sen verran on pakko sanoa että kun esim Virtua Tennis 3:sta hypetetään noin kovin niin mikä siitä tekee hyvän paitsi grafiikka?

Oletkos esim. Virtua Tennis 2:ta pelannut? Se kuuluu ehdottomasti moninpelien parhaimmistoon ja on kutakuinkin muutenkin täydellinen peli. Tässä tuli tietty vähän se ongelmakin esille, että täydellistä on huono mennä parantamaan. Mielenkiintoista nähdä, että pystyykö Virtua Tennis 3 parantamaan peliä muillakin alueilla kuin grafiikassa...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Oletkos esim. Virtua Tennis 2:ta pelannut? Se kuuluu ehdottomasti moninpelien parhaimmistoon ja on kutakuinkin muutenkin täydellinen peli. Tässä tuli tietty vähän se ongelmakin esille, että täydellistä on huono mennä parantamaan. Mielenkiintoista nähdä, että pystyykö Virtua Tennis 3 parantamaan peliä muillakin alueilla kuin grafiikassa...
Word nigga!

Olin kirjoittamassa 100% samaa aikaisemmin päivällä.

Joskus täältä löytyy muutakin kuin eripuraa. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Word nigga!

Olin kirjoittamassa 100% samaa aikaisemmin päivällä.

Joskus täältä löytyy muutakin kuin eripuraa. :)

Minua vain kammoksuttaa se, että kaikkien hahmojen silmistä voi tällä hetkellä päätellä, että he olisivat vetäneet hieman kokkelia ennen matsia. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Minua vain kammoksuttaa se, että kaikkien hahmojen silmistä voi tällä hetkellä päätellä, että he olisivat vetäneet hieman kokkelia ennen matsia. :)
Porttiteoriako on pelottaa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Oletkos esim. Virtua Tennis 2:ta pelannut? Se kuuluu ehdottomasti moninpelien parhaimmistoon ja on kutakuinkin muutenkin täydellinen peli. Tässä tuli tietty vähän se ongelmakin esille, että täydellistä on huono mennä parantamaan. Mielenkiintoista nähdä, että pystyykö Virtua Tennis 3 parantamaan peliä muillakin alueilla kuin grafiikassa...

Virtua Tennis 3:ssa tulee olemaan iso online ranking systeemi ja muutenkin statseja tulee olemaan enemmän ja tallennettavissa otteluista. Siis jos kaikki menee niinkuin dev team suunnittelee. Toivon todella, että myös yhdellä konsolilla nelisteen pelatessa pystyy väsäämään profiilit, jotta pystytään seuraamaan meidän kaveriporukan satojen nelinpelien tuloksia paremmin.

Virtua Tennis 2 on täydellinen urheilunelinpeli. Mistään ei voi syyttää kun itseään (tai toisen paremmuutta). Tietokonepelaajat eivät vaikuta lopputulokseen ollenkaan (koska niitä ei ole), pelattavuus katossa ja peli on yksi maailman yksinkertaisimmista oppia.

Ehkä upeinta pelissä on se, että kaikki on niin pienestä kiinni. Jos sattuu pelaajalle huono päivä niin helposti saattaa hävitä 0-6 vaikka tasoero olisi pieni. Upeasti on saatu sama fiilis mikä oikeaakin tennistä pelatessa tulee hyvien voitettujen pallojen jälkeen jne.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No jo nyt on, viikonlopun lukematta ja vaahtoamista kertynyt sivukaupalla. Pakko kuitenkin puuttua vielä vähän parin päivän takaisiin äänijuttuihin.

Pziuz sanoi:
Mikäli konsoli on kiinni telkkarissa ja pelataan telkkarin kaiuttimilla, niin joo. Se ääni on mitä on (sitä paitsi kovin moneen telkkariin ei edes saa ääntä tulemaan digitaalisesti -litut). PS2:n äänimaisema on täysin selkeästi kirkkaampi ja täyteläisempi, kuin analogisena. Eron huomaamiseen ei todellakaan tarvitse olla hifisti.
Mutta se ero ei varsinaisesti johdu analoginen vs. digitaalinen -erosta, vaan PS2:n halvoista komponenteista. Mikäli käytetään stereoääntä tai vaikka siihen koodattua Pro Logic II:sta on se ääni täysin identtinen analogisena ja digitaalisena. Se tasan sama ääni voi kuitenkin kuulostaa yllättävän erilaiselta eri laitteilla toistettuna, koska eri laitteissa on eri laatuisia DACeja (Digital-to-Analog Converter, joka muuttaa bitit analogiseksi signaaliksi jonka voi myös äänenä esittää).

Monissa tietokoneiden äänikorteissa ja todennäköisesti myös pelikonsoleissa on halvat DACit, eli niiden tuottaman signaalin laatu voi jättää paljon toivomisen varaa. Halvassakin CD- tai DVD-soittimessa sen sijaan on heti paljon laadukkaampi DAC, ero musiikin toistossa vaikkapa siihen PC:hen verrattuna voi olla hyvinkin selvä. Kun ääni siirretään konsolilta digitaalisena vahvistimelle suoritetaan DA-muunnos vahvistimen DACilla, joka on mahdollisesti edelleen parempi kuin kuin ei-hihistien CD- tai DVD-soittimien vastaavat.

Eli kyllä, digitaalisena siirretty ääni kuulostaa usein paremmalta analogiseen verrattuna, mutta ero tulee lähetyspään halvoista komponenteista, ei digitaalisuudesta sinänsä. Uudet hyvät äänikortit ja jopa monet MP3-soittimetkin antavatkin sitten jo tyypilliseen AV-vahvistimeen verrattavissa olevaa signaalia. Pitää vain toivoa että Wiihin tulee tarpeeksi hyvä DAC.

Mikäli omistat digitaalisen vahvistimen ja käytät sitä peleissä, on tuo digitaalisen äänen pois jättäminen puute/miinus koneelle. Tämä täysin vissi!
Minulla on AV-vahvistin ja 5.1-kaiutinsetuppi, mutta minusta tämä ei ole mitenkään kovin merkittävä miinus. PL2:n suuntavaisto on todellakin riittävän hyvä useimpiin pelikäyttöihin. Kyllä, diskreetti 5.1 olisi varmasti suuntatajultaan parempi ja terävämpi, mutta ero ei todellakaan ole yö ja päivä. Ehkä enemmänkin pilvetön päivä ja poutapilvinen päivä :-)

Olen tainnut puhua tästä aiemminkin, pahoitteluni jos tuntuu menevän toistoksi, mutta...

Pro Logic II on 5(.1)-kanavainen monikanavaääni. Siinä ihan oikeasti on keskikanava ja kaksi takakanavaa. Tämän hyödyntäminen tietysti vaatii sen 5.1-toiston, siinä missä Dolby Digital 5.1:nkin toisto. Sen isoin ero Dolby Digitaliin on siinä, että Pro Logicissa kanavat on koodattu stereoääneen eikä niitä siirretä diskreettinä (kutakin kanavaa täysin erillisenä) kuten Dolby Digitalissa. Etuina ovat pienempi pakkaus/purkuviive, potentiaalisesti parempi laatu (Dolby Digital on häviöllistä koodausta) ja mahdollisuus sisällyttää PL2-ääni aivan mihin tahansa stereoääneen, vaikka hifi-VHS:lle, eikä se siten tarvitse uutta siirtotietä. Huonona puolena tietysti ajoittaiset glitchit suuntien kanssa, se on vain analogikoodattua kuitenkin, kun taas Dolby Digital (ja DTS) eivät erehdy suunnista.

PL2-dekoodereihin kuuluu toki myös aina ominaisuus, joka levittää musiikin (no tietysti minkä tahansa, mutta musiikki-moodiksi se on PL2:ssa määritelty ja säädetty) suurempaan tilaan, mutta oikeasti PL2-koodatussa materiaalissa kuten niissä peleissä todella on ne surround-kanavat mukana, niitä ei arvota hihasta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sph sanoi:
No jo nyt on, viikonlopun lukematta ja vaahtoamista kertynyt sivukaupalla. Pakko kuitenkin puuttua vielä vähän parin päivän takaisiin äänijuttuihin.

Kävin tuossa lukemassa tarkemmin PL2:sta ja oikeassa olet. PL2 todellakin mahdollistaa pelikonsoleille monikanavaäänen (5.1)koodaamisen virtuaalisesti stereosignaaliin. Aiheesta lisää täältä.

Siinä analogisen ja digitaalisen eron välillä olen kuitenkin eri mieltä. Joskin on totta, että analogisestikin päästään todella hyvään äänen laatuun, niin väittäisin, että digitaalisesti päästään kuitenkin helpommalla ja halvemmalla. Mikäli käytät samaa vahvistinta, samaa konsolia ja samaa DVD-soitinta (oletetaan, että nämä eivöt ole mitään Anttilan alemyynnistä, eivätkä mitään hifiä, vaan jotain siitä väliltä), niin yleensä digitaalinen kuitenkin kuullostaa paremmalta ja selkeämmältä, kuin analoginen. Tai sitten minun täytyy vetäytyä ja todeta, että makuasioita. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Siinä analogisen ja digitaalisen eron välillä olen kuitenkin eri mieltä. Joskin on totta, että analogisestikin päästään todella hyvään äänen laatuun, niin väittäisin, että digitaalisesti päästään kuitenkin helpommalla ja halvemmalla. Mikäli käytät samaa vahvistinta, samaa konsolia ja samaa DVD-soitinta (oletetaan, että nämä eivöt ole mitään Anttilan alemyynnistä, eivätkä mitään hifiä, vaan jotain siitä väliltä), niin yleensä digitaalinen kuitenkin kuullostaa paremmalta ja selkeämmältä, kuin analoginen. Tai sitten minun täytyy vetäytyä ja todeta, että makuasioita. :rolleyes:
Digitaalinen kuulostaa DVD:iden kanssa yleensä paremmalta siksi, koska DVD:t tarjoavat hyvin usein juurikin sen diskreetin Dolby Digital/DTS 5.1-ääniraidan, jota ei saa analogisena ulos kuin hieman harvemmin soittimista löytyvästä analogisesta 5.1-lähdöstä, eikä sitäkään yleensä ole kytketty jos digitaaliseen (joka ilman muuta on helpompi, mutta tuskin halvempi) on mahdollisuus. DVD:n diskreetin 5.1-äänen toistaminen normaalista analogisesta (stereo)ulostulosta ei ole se alkuperäinen 5.1-ääniraita, vaan laitteen mahdollisesti Pro Logic (ehkä jopa ykkösversio) -koodatuksi muuntama stereoääniraita, eikä siten kovin hyvin vertailukelpoinen alkuperäisen 5.1-raidan kanssa. Stereosysteemin kanssa kannattaakin muuten DVD-elokuvissa ja peleissä valita yleensä suosiolla stereoääni jos sellainen on tarjolla, sen miksaus on todennäköisesti stereolaitteistolle paljon parempi kuin lennossa 5.1-lähteestä miksattu stereoraita.

Tällaiset 5.1:n ja stereoäänen erot ovat itse ääniraidan ja sen miksauksen eroja, eivät digitaalisen ja analogisen siirtotien.

Sen sijaan aina kun verrataan analogista ja digitaalista siirtoa käyttäen samaa ääniraitaa (stereoääniraita Pro Logic -koodauksella tai ilman, tai sitten se 5.1-ääniraita käyttäen juurikin soittimen 5.1-analogilähtöä) on äänen lähdemateriaalina tismalleen samat bitit, jotka joka tapauksessa muunnetaan analogiseksi äänisignaaliksi, joko soittimessa tai vahvistimessa. Tällöin suurin laatuero tulee juurikin muunnoksen (eli sen DACin) laadusta. Soittimen päässä muunnettaessa (eli analogisesti siirrettynä) voivat tietysti huonot välikaapelit vahvistimeen ja häiriöt vaikuttaa ääneen, mutta sen merkitys on yleensä olematon verrattuna DACien eroihin, ja se aiheuttaa ensi sijassa nimenomaan häiriöitä kuten kohinaa tai rahinaa, ei tilavaikutelman muuttumisia, eikä taajuusvastekaan ala tuntuvasti kärsimään ennen kuin kaapelin pituus kasvaa kauas ohi normaalien kotitarpeiden.

Jos vahvistimen ja soittimen DACit ovat tasan yhtä hyvät ja vahvistimen ja soittimen välisen kaapelin voi olettaa tarpeeksi laadukkaaksi ja lyhyeksi ettei laatu kärsi pitäisi äänten olla täysin identtiset, tai sitten laitteistossa on vikaa. Normaaleissa kaapeleissa eroa ei käytännössä pysty kuulemaan, ja sokeiden tiibetiläismunkkien käsin punomien tyhjiöeristettyjen kultakaapeleiden vaikutus analogiäänen ilmavuuteen, tilavaikutelmaan ja tammiaromisuuteen on lähinnä hifistiuskovaisten psykoakustinen päiväuni.

Perimmäinen pointti on varmasti se, että todennäköisesti ääneen erikoistuneissa (duh) vahvistimissa on keskimäärin laadukkaammat DACit kuin suhteellisen halvoissa soittimissa tai pelikonsoleissa, joten sikäli ei ole mikään ihme että digitaalisesti vahvistimelle siirrettynä sama ääniraita voi kuulostaa selvästi paremmalta. Se digitaalisen siirtotien merkittävin etu on kuitenkin mahdollisuus diskreetin monikanavan siirtoon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

MS on jo nyt eräänlainen voittaja: pelitarjonnan ja vuoden etumatkan ansiosta. Yli miljoonan myynneitä pelejä on 360:llä käsittääkseni enemmän kun millään koneella tähän asti on konsolihistoriassa ollut ottaen huomioon julkaisuajankohdan (epäselvä lause joten lue: eniten myydyt miljoonahittipelit julkaisusta). 360 tulee tuottamaan enemmän rahaa kun eka loota ja markkinaosuus kasvaa varmasti, tuskin kilpailee silti voitosta.

Nintendo tekee Wii:llä joka tapauksessa voittoa ja jo nyt on selvää että laite tulee myös myymään (ennakkokysynnän perusteella). Mutta miten käy jos Wiimote ei saa taviksia kauppaan? Tämän kysymyksen on esittänyt avoimesti Nintendon johtokin, mutta heillä on varmasti suunnitelmat sen toteuttamiseksi..

Sen verran vahvasta brändistä on kyse, että Sony luultavasti vie suurimman kakun markkinoilta. BR on suuri kysymysmerkki tässä juoksussa. Pelaamiseen BR tuskin vaikuttaa, mutta PS3:n markkinaosuuksien pienentyminen voi johtaa floppaamiseen Sonyn muussa liikestrategiassa. Tästä on silti turha vaahdota enempää, koska en jaksa uskoa että yksikään (Sonyn kokoinen)firma teksi päätöksiä, joissa lasketaan menestyminen yhden kortin varaan.

Mielenkiintoinen aihe kaiken kaikkiaan. Yleisesti ottaen näkisin, että pelaajat voittavat. Joka alustalle näyttää tulevan hyviä pelejä joten eiköhän oma suosikki sieltä löydy.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Oletkos esim. Virtua Tennis 2:ta pelannut? Se kuuluu ehdottomasti moninpelien parhaimmistoon ja on kutakuinkin muutenkin täydellinen peli. Tässä tuli tietty vähän se ongelmakin esille, että täydellistä on huono mennä parantamaan. Mielenkiintoista nähdä, että pystyykö Virtua Tennis 3 parantamaan peliä muillakin alueilla kuin grafiikassa...

olen toki pelannut virtua tennis sarjaa, ja se on tennis pelien aatelistoa...mutta tosiaan kun omiin harrastuksiin tuo tennis kuuluu niin mielummin pelaan jopa hieman muutoin suppeampaa tennis peliä, jos vaan oikeasti saan eläytyä kuin oikeata tennistä pelatessa.

mutta omaan makuun parhaat tennis pelit on pc puolella ollut roland garros sarjan osat sieltä 2000 luvun alusta, konsolille käännettynä nämäkin oli pilattu.

mutta tosiaan itseani kiinnostaa varsinkin moninpelissä tilastojen ja grafiikan sijasta pelattavuus...mikä mukavempaa kuin muutaman kaljan ottaneena kaveriporukassa vetelee tennis/golf/miekkailu/rummunlyönti kisaa kuin siten että oikeasti siinä huidotaan ja nauretaan toisillemme
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pelit.fi:ssä on tällä hetkellä meneillään kaikille avoin mielenkiintoinen gallup, jossa kysellään kävijöiden mielipiteitä ajankohtaisesta hinnoitteluaiheesta:

Ken Kutaragin mukaan PS3:n hinta laski Japanissa, koska pelaajien mielestä hinta oli liian kova. Onko PS3 liian kallis?

http://www.pelit.fi/uutiset/uutinen.asp?id=16733

Tähän mennessä laajat kansanjoukot ovat vaikuttaneet harvinaisen yksimielisiltä. Veikkauksia gallupin lopullisesta tuloksesta? :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Pelit.fi:ssä on tällä hetkellä meneillään kaikille avoin mielenkiintoinen gallup, jossa kysellään kävijöiden mielipiteitä ajankohtaisesta hinnoitteluaiheesta:



http://www.pelit.fi/uutiset/uutinen.asp?id=16733

Tähän mennessä laajat kansanjoukot ovat vaikuttaneet harvinaisen yksimielisiltä. Veikkauksia gallupin lopullisesta tuloksesta? :D

Ja joku veti tuostakin herneen nenään siellä foorumien puolella.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Ja joku veti tuostakin herneen nenään siellä foorumien puolella.

Juu, verratonta viihdettä:

Ikinä ennen ei ole minua ärsyttänyt kysely. Nyt tuo kysely kyllä sapettaa. Vain yksi vastaus-vaihtoehto. On kuulkaa ihmisiä joilla on rahaa ja joiden mielestä se ei olisi kallis. Itseni mielestä se on kallis, mutta tuo vaihtoehto sapettaa silti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Tähän mennessä laajat kansanjoukot ovat vaikuttaneet harvinaisen yksimielisiltä. Veikkauksia gallupin lopullisesta tuloksesta? :D

Aika typerää mielestäni, mitäköhän Pelit tuolla hakee.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom