Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PS3-pelit näyttävät hitusen paremmilta. Call of Duty ainoa missä on selvä ero mutta puolestaan XOn eduksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aika ihmeellistä on, että PS3 häviää vertaillussa. Kuitenkin suurin osa näistä vertailun peleistä on tehty ensin PS3:lle ja sitten 360 tai pienempi pelifirma on tehnyt 360version.
GPU taitaa olla suurin syy "surkeisiin" grafiikoihin, vaikka textuurit ovatkin paremmat joissain peleissä kuin 360 versiossa.
Joku oli sanonut, että ne kuvat on vain "muokattu" näyttämään huonoilta ja käski ihmiset katsomaan PS3 pelien trailereita :)
Nehän ne näyttävätkin totuuden.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
PS3-pelit näyttävät hitusen paremmilta. Call of Duty ainoa missä on selvä ero mutta puolestaan XOn eduksi.

Huomaa että erot ovat pieniä kun kukin näkee mitä haluaa... ;)
 
Mahewcoro sanoi:
Jaa-a. Kyllä FF muuttui jo siltä osalta, että 3D-graffojen myötä taisteluissa rupesi yhtäkkiä kestämään paljon pidempiä aikoja. Kun se grafiikka olikin yhtäkkiä niin hienoa, niin pakkohan sitä oli kasata järjettömän pitkiä hyökkäysanimaatioita joka väliin, enkä puhu edes pelkistä summoneista. Samaten latausajat paisuivat, tietenkin osaksi optisen median vaikutuksesta, ja kun ropeissa tulee niitä satunnaistappeluita tiuhaan tahtiin, niin ne näennäisesti pienetkin lataustauot voivat rikkoa pelin. Parhaita esimerkkejä Chrono Trigger Pleikalla.

Suikodenkin menetti paljon 3D-käännöksessä. Ensiksi julkaistiin kuuseen kurkottava mutta katajaan kapsahtava Suikoden III, ja nyt hiljattain Suikoden V yritti palata sarjan juurille 3D-graffoilla, mutta vaikka tyyli olikin näennäisesti sama, sisältö ei ollut: etäältä kuvatut 3D-graffat olivat todella valjuja ja värittömiä verrattuna Suikoden II:n upeaan 2D-grafiikkaan, ja lähes kaikkialla valitettiin pelin aivan hirmuisista latausajoista. (Toisaalta sarjaa uudistava Suikoden IV onnistui 3D-muunnoksessa todella hyvin.) Kyllä näillä asioilla lopulta on väliä, jos uudet, "paremmat" tekniikat tuottavat huonompaa jälkeä ja tylsempiä, hitaampia pelejä.
No ohhoh, jos tuolle linjalle lähdetään, niin kyllä Mariot ja Zeldatkin aika helvetisti on muuttuneet. En kyllä tajua mitä väliä näillä jutuilla on ja miten jaksoit noin pitkästi kirjoittaa...

GameFreak sanoi:
Muutamille tyypeille nyt voisi suositella tutstumaan sanaa huumorintaju.
No sinulta toivon perehtymistä tuon sanan syvimpään olemukseen. Sanan merkityksen taidat kyllä tietää, mutta se ei tarkoita että huumorisi olisi hyvää. Ei todellakan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
PS3-pelit näyttävät hitusen paremmilta. Call of Duty ainoa missä on selvä ero mutta puolestaan XOn eduksi.

Ja noista kuvistako tuon päätelmät teit vai löytyykö kotoonta molemmat konsolit?
Taidanpa luottaa ennemmin Gamespotin arvioon vaikka eihän ne siellä mistään mitään tajua!! :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Noista grafiikkavertailuista vielä, jos unohdetaan erot tekstuureissa ja valoissa, niin suurimmat
erot mitä minä löysin ovat:

1. Need For Speedin kahdessa alimmassa kuvassa PS3-versio klippaa peilissä näkyvää geometriaa.

2. Fight Nightissa PS3:n versiossa on aneemisemman näköistä yleisöä.

3. Tiger Woods, kaksi alinta kuvaa, PS3 piirtää puita kauemmas. (tai puita on enemmän kuin XO versiossa?)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Voi helvetti mitään kuvavertailuita ja vielä multiplattareista juuri ilmestyneelle koneelle.
Videoista sitä grafiikkaa näkee (hyvän laatuisista) ja ei silloinkaan mitään järkeä vielä lähteä multiplattareita lähteä vertailemaan. XO on ilmestynyt ajat sitten ja sille osataan jo ohjelmoida ilmeisesti ihan hyvin. PS3:sta ei tiedetä vielä mitään.

Klippailkaa kuvia jos haluatte, myöhemmin noita eroja vasta nähdään. (ihan omalta töllöltä!):rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
XO on ilmestynyt ajat sitten ja sille osataan jo ohjelmoida ilmeisesti ihan hyvin.

Ja vuoden päästä vielä paremmin. :rolleyes:
Eikös tuo Fight Night kuitenkin ilmestynyt boxille joskus ikuisuuksia sitten...? ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oletetaan että XO:n ohjelmoinnin opiskeluilla osataan nyt tietty prosenttimäärä sen mahdollisesta tehon annosta. PS3:lla tuo prosenttimäärä on paljon pienempi. Vuoden päästä päästään täten oikeampiin vertailutuloksiin.

Ja mielestäni multiplattareiden vertailu on ollut aina typerää. Aina on se kone, jolle peliä on alettu suunnittelemaan ja se on tälle koneelle siitä syystä hienompi. Jos peli on yksinoikeus ja suunniteltu vartavasten tietylle koneelle, hyödyntää se konetta oikeasti. Esim. Assassins Creed olisi aivan varmasti hienompi ja parempi jos se olisi suunniteltu yksinoikeudella kummalle tahansa koneelle.

Ja sitten alan itse vasta huimiin vertailuihin kun saan vaikka Bioshockin Boxille ja Heavenly Swordin PS3:lle, omalle töllölle.
En tule edes nauttimaan peleistä, koska kaikki aikani tulee menemään grafiikkavertailuihin.
edit Ainiin::rolleyes: ;) :confused: :rolleyes: ;) :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Oletetaan että XO:n ohjelmoinnin opiskeluilla osataan nyt tietty prosenttimäärä sen mahdollisesta tehon annosta. PS3:lla tuo prosenttimäärä on paljon pienempi. Vuoden päästä päästään täten oikeampiin vertailutuloksiin
Meinaatko, että vuoden päästä X0:n ohjelmoinnista on otettu kaikki irti? Kyllä boksi tulee aina olemaan vuoden edellä. Niin se vaan on. Plus että on vielä mainittu, että PS3:n tehot on vaikeampi valjastaa koodiksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Saa nähdä, saa nähdä.
Ja huomasitko siis jossain vaiheessa, että sanoin XO:n tehojen "loppuvan kesken" vuoden päästä?
Ja se, että "PS3:n tehot on vaikeata valjastaa koodiksi" aiheuttaa vaan kehityskaarta peleille, kuten PS2:lla. Vertaa Timesplitters1 - FFXII, aika vitun iso ero.
Ajattele siis mihin MotorStormista päästään:
http://www.youtube.com/watch?v=TN8rjevi7JA&NR
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Oletetaan että XO:n ohjelmoinnin opiskeluilla osataan nyt tietty prosenttimäärä sen mahdollisesta tehon annosta. PS3:lla tuo prosenttimäärä on paljon pienempi. Vuoden päästä päästään täten oikeampiin vertailutuloksiin.

Ei se ihan noin mene, tehot eivät ole lineaarisesti mitattava suure, jota uutetaan tietty määrä per
vuosi. Pelistudioilla on enginensä, jotka jotkut arkkitehtuurinsa puolesta yksinkertaisesti toimivat
paremmin tietynlaisella alustalla. Tähän vaikuttaa miljoona seikkaa; kuinka kukin prosessori
suoriutuu loopeista, miten muistihaku toimii, kuinka kunkin alustan kääntäjä optimoi koodia, yms yms.

Niitä tehoja tullaan uuttamaan molemmista laitteista vuosia, jopa vuosikymmeniä, jos laitteet
pysyisivät niin pitkään elossa. Tänä päivänä revitään Commodore 64:stä aivan uskomattomia
tehoja verrattuna kulta-aikaansa. ;)

edit: Moniydinarkkitehtuurin lisäksi XO esitteli myös toisen uuden ja ihmeellisen ominaisuuden,
'general purpose' varjostimet. Kunhan nämä yleistyvät myös PC-puolella, niin tietotaito lisääntyy
ja XO:n GPU tulee loihtimaan vielä kummallisia juttuja. ;)

edit edit: Ja ennenkuin kukaan viilaa pilkkua, niin kyllä, teho on mitattava suure. :D Tarkoitan ekassa
lauseessa tietenkin sitä että tehojen hyödyntäminen eri alustoilla ei ole se triviaali seikka. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin, kaikki tämä on nyyppien spekulointia. Ei me mitään tiedetä, me vaan 'uskotaan'. Itse uskon siihen, että PS3:lla päästään monipuolisempaan ja hienompaan ulosantiin kuin boxilla.
Kyllä PS3:kin tulee 'loihtimaan' vielä kummallisia juttuja. Eiköhän niitä päästä kokemaan sitten hamaassa tulevaisuudessa.
Nyt koen vain näitä XO:n loihtimia juttuja, jotka ovat nekin helvetin hienoja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Niin, kaikki tämä on nyyppien spekulointia. Ei me mitään tiedetä, me vaan 'uskotaan'. Itse uskon siihen, että PS3:lla päästään monipuolisempaan ja hienompaan ulosantiin kuin boxilla.
Kyllä PS3:kin tulee 'loihtimaan' vielä kummallisia juttuja. Eiköhän niitä päästä kokemaan sitten hamaassa tulevaisuudessa.
Nyt koen vain näitä XO:n loihtimia juttuja, jotka ovat nekin helvetin hienoja.

Kyllä leuokoja loksauttavia pelejä tulee varmasti PS3:lle. Se ei vain tehnyt sitä julkaisussa kuten monet ihmiset odottivat kaiken hypen jälkeen. Tämän seurauksena ihmiset sitten ovat alkaneet vihdoin tajuamaan, että ei laitteiden real world tehoissa ole mullistavia eroja ja tästä kaiketi kaikki tämä vertailu. Erot ovat ehkä samaa luokkaa kuin vanhoilla vehkeillä mutta tällä kertaa toisin päin, vaikka siltikin löytyy kehittäjiä jotka vannovat, että joissain tilanteissa XO voi jopa suoritutua PS3:a paremmin.

Pelinkehityskustannuksien ollessa taivaissa, yhdelle alustalle tehtyjen eksklusiivisten pelien määrä tuntuu olevan roimassa laskussa ja nimenomaan näissä multiplatformeissa tuntuu, että suurimmat erot eivät näy suinkaan ruudulla, vaan ne näkyvät siinä kakkulassa mitä pidät kädessä ja kaikkeen siihen liittyvässä (ohjattuvuudessa yms.).

Positiivisena puolena mainittakoon, että 7:ssä konsoligeneraatiossa (ei tämä generaatio ei ole 3. vaan 7.) näyttäisi olevan mukavasti ainesta kiplailuun, joka toivottavasti tuottaa tulokseksi hyviä pelejä ja halpoja hintoja kuluttajien eduksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karvapallo sanoi:
Kyllä leuokoja loksauttavia pelejä tulee varmasti PS3:lle. Se ei vain tehnyt sitä julkaisussa kuten monet ihmiset odottivat kaiken hypen jälkeen. Tämän seurauksena ihmiset sitten ovat alkaneet vihdoin tajuamaan, että ei laitteiden real world tehoissa ole mullistavia eroja ja tästä kaiketi kaikki tämä vertailu. Erot ovat ehkä samaa luokkaa kuin vanhoilla vehkeillä mutta tällä kertaa toisin päin, vaikka siltikin löytyy kehittäjiä jotka vannovat, että joissain tilanteissa XO voi jopa suoritutua PS3:a paremmin.

Pelinkehityskustannuksien ollessa taivaissa, yhdelle alustalle tehtyjen eksklusiivisten pelien määrä tuntuu olevan roimassa laskussa ja nimenomaan näissä multiplatformeissa tuntuu, että suurimmat erot eivät näy suinkaan ruudulla, vaan ne näkyvät siinä kakkulassa mitä pidät kädessä ja kaikkeen siihen liittyvässä (ohjattuvuudessa yms.).

Positiivisena puolena mainittakoon, että 7:ssä konsoligeneraatiossa (ei tämä generaatio ei ole 3. vaan 7.) näyttäisi olevan mukavasti ainesta kiplailuun, joka toivottavasti tuottaa tulokseksi hyviä pelejä ja halpoja hintoja kuluttajien eduksi.
Halvat hinnat olisi kyllä jees! :D Kelpaisi!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karvapallo sanoi:
Positiivisena puolena mainittakoon, että 7:ssä konsoligeneraatiossa (ei tämä generaatio ei ole 3. vaan 7.) näyttäisi olevan mukavasti ainesta kiplailuun, joka toivottavasti tuottaa tulokseksi hyviä pelejä ja halpoja hintoja kuluttajien eduksi.
Jep, ties vaikka päästäisiin samanlaisiin jännittäviin tilanteisiin kuin 16bittisten kaudella, jolloin
Sega hallitsi Jenkkejä, Nintendo taasen Japania (ja Eurooppaa?).

Pakka sekaisin saamme vaihtelua.
 
Paolo sanoi:
XO vs. PS3, grafiikkavertailua Gamespotissa.

NFS:C on paremman näköinen PS3:lla
Call Of Duty 3 parempi Xbox360:llä
Madden 07 Xbox360:llä
Marvel Ultimate Alliance Xbox360:llä
NBA 2K7 ihan millin verran parempi Xbox360:llä mutta käytännssä SAMA
FN3 on parmepi PS3:lla
Tony Hawk's Project 8 parempi Xbox360:llä
Tiger Woods PGA Tour 07 Xbox360:llä


Eli Xbox360 voittaa PS3 tässä "kisassa" 5-2.
Tuosta NBA 2K7:sta en antanut kummallekkaan pistettä.

Pibe sanoi:
No sinulta toivon perehtymistä tuon sanan syvimpään olemukseen. Sanan merkityksen taidat kyllä tietää, mutta se ei tarkoita että huumorisi olisi hyvää. Ei todellakan.

Olen 99% että huumorini ei ole hyvää mutta ilman huumoria tekisin itsemurhan. :D
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom