Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
karpaasi sanoi:
Eli PS3:n pelivalikoimaa huonontavat sille tulevat hyvät pelit, jos niiden versiot ovat huonompia kuin XO:n vastaavat? Logiikka missä?Eivät ne huononna konsolin valikoimaa millään tavalla.
Ellei tietysti puhuta statuksesta, mutta se nyt ei liity kovinkaan oleellisesti pelivalikoiman runsauteen ja ostajan vapauteen hyvien pelien suhteen.
Uskaltaisin myös väittää, että trendi tulee muuttumaan multiplattareissa, joiden kehitys kummallekkin konsolille alkaa samaan aikaan. Puhuin tässä Wiin pelivalikoimasta verrattuna kahden huonommin myyvän vastaaviin. On hauskaa, että kun Wiin pelivalikoima on mitä on, alat vertaamaan kahden altavastaajakonsolin valikoimia toisiinsa! Niin, ja Wii kaikkivoipana yksinoikeuspeleineen?Missä muut kuin Nintendon pelit? Ja älä vaan sano SSX, kun on sanomattakin selvää, että peli julkaistaan myös toisille konsoleille!
Joo hyvin taas oletetaan ja vedetään löyhiä johtopäätöksiä toisten viesteistä.
"Puhuin tässä Wiin pelivalikoimasta verrattuna kahden huonommin myyvän vastaaviin. On hauskaa, että kun Wiin pelivalikoima on mitä on, alat vertaamaan kahden altavastaajakonsolin valikoimia toisiinsa! "
Sanomattakin lienee selvää, että wii on hieman erityylinen konsoli, kuin kilpailijansa ja siten varsinkin tällä hetkellä ps3 kilpailee XO:n kanssa ostajista, joten näiden kahden pelivalikoiman vertaileminen on mielestäni aika oleellista, kun mietitään kumpi on järkevämpi hankinta (noin yleisesti)
Kun puhutaan lähitulevaisuudessa julkaistavista peleistä, on vielä kyse siitä, etteivät julkaisijat ole tienneet millaisella volyymillä kannattaisi pelejä alkaa wii:lle tuomaan. Sanomattakin (pitäisi) olla selvää, että hyvin myyvä konsoli tulee kuitenkin niitä pelejä saamaan. Te puhutte jatkuvasti maaliskuusta. Minä puhun siitä, millaista huomiota mikäkin konsoli tulee jatkossa saamaan. On se nyt jumalauta ku ei mene jakeluun. Tässä suhteessahan koko alkuvuoden pelitarjonnan vertailu on turhaa. Itse vedit keskustelun PS3:selle lähitulevaisuudessa saatavilla oleville peleille ja ilmaisin vain, kuinka paljon edellä XO on.
Wii:llä taas on potentiaalia saada hyviä "perinteisiä" pelejä, mutta sen tämänhetkinen pelivalikoima poikkeaa paljon muista konsoleista, joten vertailua ei voida käydä. Jotkut tukkää jotkut ei. Itse kuulun ensimmäiseen ryhmään.
PS3 takkuaa, enkä näe sen ostamista järkevänä, ellei se vedä jotain turbovaihdetta päälle jossain vaiheessa.
"Niin, ja Wii kaikkivoipana yksinoikeuspeleineen?Missä muut kuin Nintendon pelit? Ja älä vaan sano SSX, kun on sanomattakin selvää, että peli julkaistaan myös toisille konsoleille!"
Nintendon pelit itsessäänhän on ihan hyviä. Aika näyttää tuleeko SSX Muille konsoleille, mutta varmasti aika paljon köyhempi pelikokemus jos tulee.
"Ja muuten, onnea vaan Formula 1:n metsästykseen Wiille. varmasti kapulalla saa paremman tuntuman kuin ratilla"
No voi vit... Taidat pitää minua idioottina tai vaihtoehtoisesti olet sitä itse. Miksi edes vaivauduin vastaamaan.
E: nojoo eihän se pelivalikoima huonone, mutta pelikonsolina PS3 voidaan tavallaan mieltää kehnommaksi, kuin XO jos sen pelivalikoima häviää XO:lle. Pelit kuitenkin herättää sen konsolin eloon... Jos XO:ta ei olisi, voitaisiin PS3 mieltää paljon paremmaksi ostokseksi (noin yleisesti ottaen erinäisten sarjojen fanit poislukien)
pziuz sanoi:
Heh heh heh heh hee.
Mistäs hankit oman krisallipallosi? Voitko kertoa? Mulla alkanut oma jo naarmuttumaan pinnasta, niin on tuo tulevaisuuden katsominen hieman utuista...
T: Velhokopin jolppi
Verkkokaupassa oli tarjous.
Ei vaan kaikki merkit viittaavat siihen, että XO:lla saadaan paremmat tekstuurit ja onhan siinä näyttiksestä enemmän teoreettista laskentatehoakin, kuin PS3:sen näyttiksessä. Niitä on vaan vähän hakala verrata. (voin kaivaa jotain artikkelia tästä jos erikeen pyydät)