Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hifi_Mies sanoi:
Mitä tarkoitat tällä? Näillä näkymin xbox360 ei sisällä DVI-liitäntää.

No sitä, että samasta liitännästä pystyy antamaan analogista ja digitaalista signaalia. X360:ssa ei ilmeisesti tule olemaan valmiina mitään normaaleja liittimiä takana, vaan oman standardin mukainen liitin, ja MS voi itse päättää, että mitä kaikkea se tukee, ja saman liittimen voi rakentaa tukemaan sekä analogista, että digitaalista signaalia.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hifi_Mies sanoi:
Mitä tarkoitat tällä? Näillä näkymin xbox360 ei sisällä DVI-liitäntää.

Hmm... Pelit-lehdestä poimittua: "Korkearesoluutioista kuvaa varten lootan takana on digitaalinen DVI-liitäntä."

Totta vai tarua? Teksti pohjautuu paitsi E3-esitykseen myös huhtikuussa MS:n päämajassa järjestettyyn Xboxin 360:n lehdistöesittelyyn.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hakkiz sanoi:
Hmm... Pelit-lehdestä poimittua: "Korkearesoluutioista kuvaa varten lootan takana on digitaalinen DVI-liitäntä."

Totta vai tarua? Teksti pohjautuu paitsi E3-esitykseen myös huhtikuussa MS:n päämajassa järjestettyyn Xboxin 360:n lehdistöesittelyyn.

Olisko väärinkäsitys? Eikös tuossa uudessakin Xboxissa ole jokin MS:n oma liitin/systeemi josta sitten otetaan ulos haluttu signaali samaan tapaan kuin nykyisessäkin värkissä?! Jolloin tuo DVI-liitin siis olisi mukana, mutta ei kiinteänä liittimenä Xbox 360:n perässä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Jokainen kone Pelit-lehdessä oli kyllä erittäin mielenkiintoinen. Revolutionin speksejä olisi huvittanut myös lukea, mutta kuuleehan niistä myöhemminkin. taitaa näistä jokainen päätyä telkkareiden joukkoon ennemmin tai myöhemmin. Keräilyharrastus se on tämäkin :D .
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

ErnoMies sanoi:
taitaa näistä jokainen päätyä telkkareiden joukkoon ennemmin tai myöhemmin. Keräilyharrastus se on tämäkin :D .

Valinta on myös minulla harvinaisen helppo: Xbox 360 ja PS3 ostetaan molemmat joka tapauksessa, Revolution pistetään harkintaan. Luin jostain että Revolution tulisi Eurooppaan
vasta 2007 keväällä, eli noin vuosi PS3:n jälkeen - mitä helkkaria Nintendo oikein meinaa, kuka
Revolutionia enää silloin muistaa ja edes haluaa (paitsi uskollisimmat Nintendo-fanit), kun
kaikilla on jo joko Xbox 360 tai PS3 (tai molemmat)? Vai lasketaanko Nintedolla, että Revolutionin markkinoinnin kohderyhmä on niin erilainen kuin kahdella muulla konsolissa, että
häiritsevää päällekäisyyttä ei synny ja potentiaalisia ostajia yhä löytyy?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Azathoth sanoi:
Valinta on myös minulla harvinaisen helppo: Xbox 360 ja PS3 ostetaan molemmat joka tapauksessa, Revolution pistetään harkintaan. Luin jostain että Revolution tulisi Eurooppaan
vasta 2007 keväällä, eli noin vuosi PS3:n jälkeen - mitä helkkaria Nintendo oikein meinaa...

Mitä helkkaria tuollaisen kirjoittaja meinaa?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
Mitä helkkaria tuollaisen kirjoittaja meinaa?

Kirjoittaja varmasti luulee että kaikki kolme konsolia ovat samanlaisia ja valmistuvat samaan aikaan... siten ainoa ero olisi ilmestymisaikataulu euroopan kauppoihin :D
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hakkiz sanoi:
Tekniikasta ymmärtäville lisää luettavaa Xbox 360:n CPU:sta: http://arstechnica.com/articles/paedia/cpu/xbox360-2.ars/1

Aika jännää jos tosiaan molemmilla koneilla pelattavuus ja tekoäly on asetettu noinkin tois-sijaiseks jutuks kuin kyseisen artikkelin kirjoittaja antoi ymmärtää.. Toisaalta, kuinkahan paljon esim. ps2:ssa on omistettu tehoja pelattavuudelle, ja miten tämä vertautuu uusien koneiden kanssa? Luulisi määrän olevan moninkertainen?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

BadMF sanoi:
Toisaalta, kuinkahan paljon esim. ps2:ssa on omistettu tehoja pelattavuudelle

Pelattavuus, ainakin siinä mielessä kun itse termin ymmärrän, ei vaadi suorastaan konetehoja. Paitsi tietysti kunhan kone jaksaa grafiikkaa pyörittää tasaisella ruudunpäivityksellä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

BadMF sanoi:
Aika jännää jos tosiaan molemmilla koneilla pelattavuus ja tekoäly on asetettu noinkin tois-sijaiseks jutuks kuin kyseisen artikkelin kirjoittaja antoi ymmärtää.. Toisaalta, kuinkahan paljon esim. ps2:ssa on omistettu tehoja pelattavuudelle, ja miten tämä vertautuu uusien koneiden kanssa? Luulisi määrän olevan moninkertainen?


Siis tuossa verrattiin uusien konsolien tekoälyn, fysiikan, ymssin sekä janiinedelleenin suorituskykyä niiden graafiseen kykyyn, jossa se jää jälkeen. On sitä silti selkeästi enemmän kuin tässä sukupolvessa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

BadMF sanoi:
Aika jännää jos tosiaan molemmilla koneilla pelattavuus ja tekoäly on asetettu noinkin tois-sijaiseks jutuks kuin kyseisen artikkelin kirjoittaja antoi ymmärtää.. Toisaalta, kuinkahan paljon esim. ps2:ssa on omistettu tehoja pelattavuudelle, ja miten tämä vertautuu uusien koneiden kanssa? Luulisi määrän olevan moninkertainen?
Kaikki on kovin suhteellista. Koska näissä uusissa koneissa on liukulukutehot (grafiikka, fysiikka) räjäytetty katosta läpi kokonaan uudelle tasolle on ehkä pieni yllätys, että tuo integer-tehopuoli (pelilogiikka) on jätetty suhteessa melko vaatimattomaksi. Yksi tuollainen 3.2GHz:llä pyörivä 360:n core+VMX varmasti häviää vaikkapa 3.2GHz:n Pentium 4:lle integer-tehossa, mutta floating pointtien kanssa Pentium 4 ei ansaitse tulla edes mainituksi samassa asiayhteydessä. Tämä suuntaus alkoi edellisessä sukupolvessa, eli pelikonsolien kehittäjät ovat katsoneet liukulukutehon paljon kokonaislukutehoja tärkeämmäksi moderneissa peleissä. Miljoonien polygonien puskeminen nielee käsittämättömän paljon tehoa verrattuna vaikkapa muutaman tuhannen objektin skriptaukseen.

Jos tuo kuulostaa kovin heikolta niin ei kannata unohtaa että yhdessä tuollaisessa coressa on kuitenkin helposti kymmenkertaisetkin tehot verrattuna PS2:n EE.coreen, ja ehkäpä kolminkertaiset tehot verrattuna Xboxinkin mutanttiprosessoriin. Ja tämä on todellakin vain osa koodista. Hieman ihmettelin kyllä kun Hannibal puhui kovin myös fysiikkojen pyörivän kokonaislukupuolella, eiköhän niistä suurin osa kuitenkin pyöritetä nykyään liukulukuina.

Yritetäänpä hiukan suhteuttaa näitä prosessorien tehoja. Liukulukutehojen eli GFLOPS-lukemien pitäisi olla suht validit kaikkien ilmoitusten ja teoreettisten laskelmien pohjalta (käytännössä hyödynnettävissä näistä sitten vain murto-osa). Samanlaisten laskeminen integer-puolelle on paljon vaikeampaa, joten nämä GIPS-lukemat (miljardia käskyä sekunnissa) on vanhemmille laitteille ilmoitettujen Dhrystone MIPS -lukemien pohjalta, ja uusille konsoleille sitten melkoisen puhdasta hihanravistusta ja hakuammuntaa laajalla haarukalla. Tarkoitus on kuitenkin antaa kuvaa suhteellisista suorituskyvyistä verrattuna toisiinsa ja liukulukusuorituskykyyn, ja siihen arvot ovat ainakin vähän sinne päin. Lisää koulutettuja arvauksia kuunnellaan mielellään.

PS2: 0.5GIPS / 6.2GFLOPS
Cube: 1.1GIPS / 1.94GFLOPS
Xbox: 2.0GIPS / 2.93GFLOPS

PS3: 5-8GIPS / 218GFLOPS
Xbox 360: 10-20GIPS / 115GFLOPS

Pentium 4/3.2GHz: 8GIPS / 6.4GFLOPS
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Onkos tämä avautuminen jo ollut täällä? :D

Tätä en voi käsittää. Halo 2:nhan on suurinpiirtein graafisesti konsolien siisteimpiä pelejä MGS2:n kanssa. Vai mikäs tuossa oli pointtina? Päiväyksestä voisin vetää sellaisen johtopäätöksen, että herraa ottaa päähän kun Bungie julkaisi päivityksen, joka estää suurimman osan glitcheistä ;)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Onkos tämä avautuminen jo ollut täällä? :D

Noinhan se menee molemmilla firmoilla :p Kannattaa uskoa grafiikan olevan aitoa pelikuvaa vasta sitten kun se pyörii omassa olohuoneessa... niin ei mene elämä noin pahasti pilalle :D
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
"George Harrison then confirmed that past-gen, Nintendo-created titles will indeed be downloadable for free."

Lähde: http://gamesradar.msn.co.uk/news/default.asp?pagetypeid=2&articleid=36071&subsectionid=1587

Juu, mutta ei se ihan niin menekään:

http://cube.ign.com/articles/622/622870p1.html

June 7, 2005

Iwata sanoi:
"There's some disappointing news for those expecting these classics to be available for free. Nintendo is planning on pay downloads as being the standard for this download system. There will be many types of services, though, including limited time free downloads. One possibility mentioned by Iwata is free downloads as bonuses for buying new games."

Btw.

mm. seuraavan lainauksen linkittäminen hiljentänee useat ominpäin tulkitsijat Nintendon tulevastakin pelipolitiikasta:

Iwata sanoi:
"The Revolution, Iwata revealed at the press conference, will actually feature simple titles like Otona no DS Training. But don't worry -- you'll also get big, epic titles like Zelda."

:)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Onkos tämä avautuminen jo ollut täällä? :D

no joo eipä halo 2:den grafiikoissa mielestäni ollut valittamista, peli oli muuten vaan paska eikä sitä olisi hyvät graffatkaan pelastaneet
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Onkos tämä avautuminen jo ollut täällä? :D

Liittyypä taas aiheeseen, enkä tiedä, miksi edes vaivaudun vastaamaan.

Kuitenkin, vain täysi idiootti kuvittelee nykykonsolien peleistä julkaistujen pressikuvien olevan aitoa pelikuvaa. Konsoleiden on yksinkertaisesti mahdotonta pyörittää niitä resoluutioita, millä Bungiekin kuvansa on julkaissut. Esimerkiksi tuo ensimmäinen kuva on Bungien sivuilla 1600x1200-resoluutiolla ja siltikään kuvassa ei ole sahalaidan sahalaitaa. Xbox ei edes tue noin suurta resoluutiota saatikka pyöritä täyttä reunojen pehmennystä sillä.

Eri asia on uuden sukupolven konsoleiden kohdalla, tosin resoluutioiden tarkkailu ja AA-tason silmäily on sallittua. 720p:n kuva ilman yhtäkään rosoreunaa? Kuva on feikki. Jopa Activisionin julkaisemissa (järjettömissä) 4000x3000 pikselin Quake 4 -kuvissa on huomattavaa sahalaitaisuutta. Sahalaidat katoavat vasta sitten, kun kuva puristetaan pienelle ruudulle.

Totisesti, Fuck you all. (:p)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Loistavaa kamaa tämä Eurogamerin siteerama Kutaragin haastattelu. Myös kommenttiosio on lukemisen arvoinen.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=59569

Erityisesti pidin seuraavasta -faktasta-

"It's all about real-time, essentially, as the PS3 demos on show at E3 proved, says Ken: "They used real-time on-the-fly calculations rather than pre-rendering and pre-calculations. For the graphics too, determining which movements to make were all calculated."
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom