Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eihän tämä nyt yllätä enää yhtään ketään, mutta täytyy varmaan ihan velvollisuudentunnosta ohimennen väsyneesti todeta, että PS3 menetti taas yhden aiemmin yksinoikeutena hehkutetun pelin. Linkitän nyt tällä kertaa kaikesta huolimatta Destructoidiin, kun uutisen kuva-aihe on niin osuva:

The latest headshot to Sony's PlayStation 3 is the confirmation today by Electronic Arts that Mercenaries 2 will NOT be a PS3 exclusive as was once thought. Damn Sony, it must be hard out there for a pimp

http://www.destructoid.com/ps3-titanic-loses-another-passenger-29994.phtml
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Eihän tämä nyt yllätä enää yhtään ketään, mutta täytyy varmaan ihan velvollisuudentunnosta ohimennen väsyneesti todeta, että PS3 menetti taas yhden aiemmin yksinoikeutena hehkutetun pelin.
Onneksi jossakin fanipojat osaavat uutisoida hiukan varovaisemmin sanakääntein. ;)
http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=ps2&id=3206
Pitäisi olla kenelle tahansa selvää, että EA:n, THQ:n, Activisionin tms. julkaisukoneistoon joutuneet pelit voivat ajautua mille alustoille tahansa.
Eiköhän EA:n omistama Jamdat väännä Mersun vielä kännyköillekin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Uutisointi kuuluisi tietysti Xbugsille, mutta säästetään kaveri vaivalta: :p

PlayStation 3 in Europe will play fewer old games

Siis hohhoijaa.. nyt alkaa kyllä itseäkin ärsyttää Sonyn toiminta. Eurooppalaiset maksavat PS3:sta eniten ja silti saavat karsitun version siitä? Ei näin....

Sitten sanovat vielä:
"Rather than concentrate on PS2 backwards compatibility, in the future, company resources will be increasingly focused on developing new games and entertainment features exclusively for PS3," Sony Computer Entertainment said in a statement.

Kyllä minulle ainakin taaksepäin yhteensopivuus on erittäin tärkeä ominaisuus konsolia hankittaessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Onhan tuo joillekkin taas iso miinus Sonya kohtaan. Itse en kyseisestä ominaisuudesta välitä, en pelannut PS2:lla yhtään PS1:n peliä, enkä luultavasti tule pelaamaan PS3 yhtään PS2:n peliä. Aikansa kutakin. Toivottavasti Sony nyt hoitaa homman kuitenkin niin että eniten myyneet PS2:n pelit toimii varmiten kolmosella, muuten voi tulla paljon vihaista palautetta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Uutisointi kuuluisi tietysti Xbugsille, mutta säästetään kaveri vaivalta: :p

PlayStation 3 in Europe will play fewer old games
No johan nyt on kerpele! Lausunto antaa ymmärtää että ei edes olisi tiedossa softapäivityksiä asiaa korjaamaan :confused:

Saas nähdä mitkä pelit eivät toimi... Luulisi että ns. "suuret" pelit kaikki toimivat, mutta väkisinkin jonkun oma suosikkipeli jää pyörimään vanhalle konsolille. Toivottavasti näin ei käy Socomille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Uutisointi kuuluisi tietysti Xbugsille, mutta säästetään kaveri vaivalta: :p

Kiitän! Sonyn tuntien urakkaa on vielä jäljellä aivan valtavasti, joten apu on perin juurin tervetullutta...

Parempi (rautapohjainen) PS2-emulointi oli yksi niistä harvoista syistä, joilla PS3:n hankintaa olisi voinut perustella heti julkaisun yhteydessä - Sonyhan oli ilmoittanut myöhemmin siirtyvänsä halvempaan softapohjaiseen emulointiin, joka tunnetusti toimii epäluotettavammin.

Nyt tämäkin ostopäätöksen syy on viety eurooppalaisilta kaikessa hiljaisuudessa. Alkaa yhä vahvemmin näyttää siltä, että Sony tosiaankin haluaisi päästä eroon kaikista eurooppalaisista asiakkaistaan.

Tämä tempaus on jälleen jatkoa Sonyn "mielenkiintoisille" matemaattisille määritelmille, joiden mukaan tuntuvaa heittoa löytyy niin vuosiluvuissa, konsolin porttien lukumäärissä, myyntiin tulevissa konsolierissä (Sonyn "miljoona" voikin olla aivan hyvin 200 000). Nyt ketjuun voidaan siis lisätä vielä "100-prosenttinen yhteensopivuus" joka sekin on Sonyn toteuttamana erittäin joustava määritelmä...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Nyt tämäkin ostopäätöksen syy on viety eurooppalaisilta kaikessa hiljaisuudessa. Alkaa yhä vahvemmin näyttää siltä, että Sony tosiaankin haluaisi päästä eroon kaikista eurooppalaisista asiakkaistaan.

Äläs ny, eurooppa on Sonylle se hakattu vaimo joka aina palaa "oman kullan kainaloon" pienen lätkimisen jälkeen ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Virallinen lehdistötiedoite täältä
Tuo olisi ok jos tiputtaisivat sitten hintaa jos kerran jättävät PS2 rautaa sisältä pois verratuna USA/Japani versioihin mutta ei.

It also embodies a new combination of hardware and software emulation which will enable PS3 to be compatible with a broad range of original PlayStation® (PS) titles and a limited range of PlayStation®2 (PS2) titles.
Sony se tykkää Euroopasta. http://faq.eu.playstation.com/bc/
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

huolestuttavaa toimintaa, alkaa noita nauloja olemaan sonyn
arkussa täälläkin kohta riittävästi hautaamiseen.. :(

playstation kakkosella on kuitenkin tullut pelailtua ensimmäisen playstationin pelejä todella runsaasti:
metal gear solid, theme hospital, command & conquer, gt-sarja, ff...
kakkosen pelikokoelmasta löytyy monta pelattavaa peliä, joita on/oli tarkoitus vääntää kolmosella aivan normaalisti.
jollei tukea löydy kolmosesta, niin konsolille varattu paikka tv-tasossa kuuluukin playstation kakkoselle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Parempi (rautapohjainen) PS2-emulointi oli yksi niistä harvoista syistä, joilla PS3:n hankintaa olisi voinut perustella heti julkaisun yhteydessä - Sonyhan oli ilmoittanut myöhemmin siirtyvänsä halvempaan softapohjaiseen emulointiin, joka tunnetusti toimii epäluotettavammin.
Kyseenalaistan tuon halpuudenkin. Emotion Engine ei voi olla nykyisellään kovin kallis, sitä on tehty niin pitkään, niin paljon, niin pitkälle integroituna, niin halpaan laitteeseen. Kuudensadan euron laitteessa parin euron säästäminen tuollaisella kuulostaa täysin älyvapaalta, varsinkin kun sitten siihen softaemulointiin täytyy laittaa kehityskustannuksia. Minä olen aivan varma, että valitus nousee äkkiä ja sen jälkeen Sonyn on pakko laittaa rahaa sen emulaation kehittämiseen pitemmälle että peliyhteensopivuus ei olisi aivan niin onnetonta, ja lopputuloksesta tulee kalliimpi kuin olisi ollut pitää se EE PS3-laudan nurkassa. Sony on kuitenkin sentään mainostanut sitä yhteensopivuutta suuremmalla rummutuksella kuin Microsoft, joka alunperin toppuutteli aika hissukseen koko ajatusta.

Ei siinä muuta, mutta aivan kuten Xboxin kanssa, yleispätevään emulaatioon ei yksinkertaisesti riitä tehot, joten erilaisia ajureita ja optimointeja on pakko tehdä enemmän tai vähemmän peli- tai pelienginekohtaisesti. Omasta Xbox-pelivalikoimastani vain noin kolmannes olisi tuettuna 360:lla, saas nähdä miten kehnoon prosenttilukuun Sony pääsee PS3:n kanssa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos importtaaminen on käynyt mielessä, kannattaa se tehdä pian, sillä tottahan muidenkin alueiden koneet ovat kohta noita.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sph sanoi:
Ei siinä muuta, mutta aivan kuten Xboxin kanssa, yleispätevään emulaatioon ei yksinkertaisesti riitä tehot, joten erilaisia ajureita ja optimointeja on pakko tehdä enemmän tai vähemmän peli- tai pelienginekohtaisesti.

No boxin tapauksessa taitaa enemmän painaa se että muuntavat wanhat xbox-pelit tukemaan
720p resoluutiota. Tottahan siinä pelikohtaista patchia tarvitaan kun pelin sisäinen mekaniikka
muuttuu. Konsolipelit kun kannattaa optimoinnin vuoksi hardkoodata käyttämään oletettua
resoluutiota, joka siis ensimmäisen boxin peleissä on <720p.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Jos importtaaminen on käynyt mielessä, kannattaa se tehdä pian, sillä tottahan muidenkin alueiden koneet ovat kohta noita.
Ainakin sulla ja Hakkizilla kävi nyt yllättävänkin hyvä munkki. Yleisesti huono uutinen kaikille PS3:sta odottaville mutta muutamille importatun masiinan ostaneille ei lainkaan huono uutinen, sillä koneen jälleenmyyntiarvo nousi varmaan sadalla eurolla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
No boxin tapauksessa taitaa enemmän painaa se että muuntavat wanhat xbox-pelit tukemaan
720p resoluutiota. Tottahan siinä pelikohtaista patchia tarvitaan kun pelin sisäinen mekaniikka
muuttuu. Konsolipelit kun kannattaa optimoinnin vuoksi hardkoodata käyttämään oletettua
resoluutiota, joka siis ensimmäisen boxin peleissä on <720p.
Kääntäisin tämän ennemmin niin päin, että koska 360:n kanssa on tehosyistä joka tapauksessa tehtävä emulaatiota korkeammalla tasolla ja useimmiten vieläpä pelikohtaisesti, on samalla helppoa myös muuttaa joitakin siellä korkeammalla tasolla hallittuja asioita, kuten vaikka sitä kohderesoluutiota. Eli 720p-tuki ei ole syy emulointiratkaisuille, vaan seuraus niistä, koska niitä olisi joka tapauksessa ollut pakko käyttää.

Täysin yleispätevä emulaatio onnistuu vain hyvin matalalla piiritason emuloinnilla tai täydellä rautatoteutuksella, ja siellä on käytännössä mahdoton mennä muuttamaan joka paikassa korkeammalla tasolla oletettuja asioita, kuten resoluutiota. Siksi PS3:n rautapohjainen PS2-yhteensopivuus (ja PS2:n PSX-yhteensopivuus) ei kajonnut mitenkään resoluutioon. Sen sijaan PS3:n PS2-emuloinnilla nyt olisi osittainen, mutta oletettavasti PS2:n ja PS2-pelien teknisten ratkaisujen vuoksi paljon Xboxia rajallisempi, mahdollisuus nostaa resoluutiotakin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sph sanoi:
Kyseenalaistan tuon halpuudenkin. Emotion Engine ei voi olla nykyisellään kovin kallis, sitä on tehty niin pitkään, niin paljon, niin pitkälle integroituna, niin halpaan laitteeseen. Kuudensadan euron laitteessa parin euron säästäminen tuollaisella kuulostaa täysin älyvapaalta.

Käsittääkseni noissa laitteissa on ollut Emotion Enginen lisäksi GS ja RDRAM muistit, muuta en nyt tähän hätään muista, mutta olen nähnyt arvioita, että tuo rautapohjainen taaksepäin yhteensopivuus maksaisi Sonylle lähelle 30$ per kone, joten kyseessä on erittäin huomattava menoerä.

Itseäni ei taaksepäin yhteensopivuus juurikaan kiinnosta, mutta mielestäni Sony on kokonaisuutena hoitanut tämän asian epäkunniakkaasti, koska taaksepäin yhteensopivuutta on käytetty hyödyksi markkinoinnissa jne. Nyt sitten pikkuhiljaa vedetään mattoa alta, hauskaa tosiaan tuokin, että vasta julkaisupäivänä saadaan lopullinen lista tuetuista peleistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sony sitten osaa yllättää, mutta harvemmin positiivisesti. PS3 alkaa tuntua yhä enemmän erillislaitteelta PS1:een ja 2:een verrattuna, eikä ollenkaan samalta PlayStation-jatkumolta kuin PS2 aikanaan. PS2 tulee yhä olemaan paras laite pelata PS2-pelejä, kun PS3:sta puuttuu tärinätuki, valmiit muistikorttipaikat ja nyt jopa luvattu rautatuki.

Hex sanoi:
Jos importtaaminen on käynyt mielessä, kannattaa se tehdä pian, sillä tottahan muidenkin alueiden koneet ovat kohta noita.

Tämä tuottaisi vielä lisää vaikeuksia. Miten Sony yhtäkkiä selittäisi amerikkalaisille ja japanilaisille asiakkaille, että kaupassa myytävän mallin taaksepäinyhteensopivuus putoaa rajusti, vaikka hinta pysyy samana? Ratkaisun eristäminen PAL-alueille antaa Sonylle mahdollisuuden myydä vähän halvempaa rautaa pienemmällä tappiolla uudella alueella, ilman että aikaisempi malli synnyttää tavatonta sekaannusta. Sekaannusta tosin varmasti siltikin syntyy, kun jotkut PS3:n ostaneista eurooppalaisista taviskuluttajista eivät pystykään pelaamaan kaikkia vanhoja pelejä odotustensa mukaan.

Kun PS3:n Euroopan-julkaisua lykättiin, monet PS3-fanit löysivät siitä hyviäkin puolia, kuten "paremman julkaisupelivalikoiman" ja "raudasta pois hiotut pikkuviat". Kukaan, edes Sony-kriitikot, eivät tulleet ajatelleeksi, että neljän kuukauden lisäajan turvin laitteesta karsittaisiin ominaisuuksia pois.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Sony sitten osaa yllättää, mutta harvemmin positiivisesti. PS3 alkaa tuntua yhä enemmän erillislaitteelta PS1:een ja 2:een verrattuna, eikä ollenkaan samalta PlayStation-jatkumolta kuin PS2 aikanaan. PS2 tulee yhä olemaan paras laite pelata PS2-pelejä, kun PS3:sta puuttuu tärinätuki, valmiit muistikorttipaikat ja nyt jopa luvattu rautatuki.

Tulee mieleen Sonyn visionäärisen johdon kommentit viime syksyltä kun haukuttiin oikein tuelta XO:n rautatuen puutetta. Pistää harmittamaan tämä toiminta ihan kunnolla taas, vaikka en aio PS3:a todellakaan ostaa. Tämmöisen jatkuvan BS:n jälkeen voi mihinkään luottaa.
Mutta ei tässä enää viitsi edes tylyttää pahemmin kun Sony hoitaa faniensa piiskaamisen ihan itse joka käänteessä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom