Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

JayeizH sanoi:
Eli...pidät noista LBP ja Viva Pinata peleistä, sitten ihmettelet että miten Nintendo pelejä pelaavat eivät niistä kiinnostu ja samaan syssyyn heität kuinka Nintendon pelit eivät sinua kiinnosta.

Hmmm....kuulostaa lähes skitsofrenialta ;)

Hmm,katsotaanpa nykyistä pelitarjontaa, Super paper mario olisi varmasti se kiinnostavin. Muuten löytyy Scarfacea, Godfatheria, ja Zeldaa. Katsos kun en Zeldasta ole ikinä välittänyt, aivan kuten en FF-sarjasta, ja boksin puolelta Halosta. LBPssä kiinnostaa eniten miten tuo editori on tehty ja kuinka helppoa se kentän tekeminen sitten loppujen lopuksi on. Vähän tulee vanha mario 3 mieleen nykyaikaan siirrettynä, jota muuten pelaillaan tässä taloudessa silloin tällöin edelleen. Pahoittelen että en voi sinua miellyttää ja en löydä Wiin arsenaalista tällä hetkellä sellaista peliä mikä saisi minut juoksemaan kauppaan. Siinä mielessä voit olla oikeassa että pidän realistisuudesta, että jos vaihtoehtona on Motorstorm ja Excite truck, niin niistä Motorstorm kiinnosti enemmän. Tietenkin se on tapauskohtaista, truck nyt ei vaan sytyttänyt, ja Mopon nettipeli on erinomainen. Viva pinata oli itselle yllätys siinä mielessä koska tuollaiset pelit ei yleensä ole sytyttänyt, jotenkin siihen vaan jäi kiinni. Hyvä ja koukuttava FPS-peli Wiin puolelle olisi nannaa, mieluummin nettipelin tuella. Ei siihen tarvita samantasoista grafiikkaa tai realistisuutta kuin kilpailjoilla, mutta pelin on oltava hyvä. COD ja Red Steel esimerkiksi, ei nyt näissä oikein onnistunut, vai oletko eri mieltä?

EDIT : Joosepin kanssa samaa mieltä silti , SSX varmaan on tuon 8-8.5 arvoinen ,kuten edeltäjänsäkin. Uusille SSX - pelaajille varmasti iloinen pelikokemus.
EDIT 2: Luulin että Super paper Mario on jo markkinoilla, mutta ei ilmeisesti Euroopassa? Julkaisupäivästä tietoa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Hmm,katsotaanpa nykyistä pelitarjontaa,
Haluaisin kysyä, että miksi Wiillä katsotaan nykyistä pelitarjontaa, mutta PS3:lla tulevia pelejä?
samuel6 sanoi:
EDIT 2: Luulin että Super paper Mario on jo markkinoilla, mutta ei ilmeisesti Euroopassa? Julkaisupäivästä tietoa?
Ei. Veikkaan syksyä. Tästä taidettiin keskustella jossain ketjussa, mutta miksei peliä portata suoraan jenkkiversiosta Australiaan? Sieltä voisi halukkaat sen PAL-version napata, jossei suurempaa lokalisaatiota tarvitse.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Haluaisin kysyä, että miksi Wiillä katsotaan nykyistä pelitarjontaa, mutta PS3:lla tulevia pelejä?

Heh, eiköhän täällä ole listattu tulevia ja olevia jo molemmilla koneilla siihen malliin että vieläkö uskot että tässä johokin hymistelevään konsensukseen päästään ko aiheesta? Jos molemmat osapuolet tekeytyy "täyttä ymmärrystä vailla"-moodiin, niin tämmönen keskustelu siitä seuraa. Harmi sinäänsä, esillä konsolisota alue voisi olla ihan mielenkiintoinenkin foorumi ajatusten vaihtoon, nyt se ei ole.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TJS sanoi:
Heh, eiköhän täällä ole listattu tulevia ja olevia jo molemmilla koneilla siihen malliin että vieläkö uskot että tässä johokin hymistelevään konsensukseen päästään ko aiheesta? Jos molemmat osapuolet tekeytyy "täyttä ymmärrystä vailla"-moodiin, niin tämmönen keskustelu siitä seuraa. Harmi sinäänsä, esillä konsolisota alue voisi olla ihan mielenkiintoinenkin foorumi ajatusten vaihtoon, nyt se ei ole.
Totta. Nykyisellään se on "puolustellaan-omaa-konetta-ja-mollataan-muita -lallallaa-en-kuule-negatiivisia-asioita-omasta-koneestani" -alue. Jotten edesauttaisi alueen nykyistä luisua yhä syvemmälle, voin pohtia asioita *köh* puolueettomasti.

Wiin ongelmana tällä hetkellä on pelitarjonta. Nintendon omat "tekniikkademot" myyvät eniten, ja suurin osa nykyisestä pelivalikoimasta on portteja, joita (riippumatta käännöksen laadusta, esim. Godfather) vieroksutaan. Pelinkehittäjien ongelma Wiillä onkin päästä perille koneen vaatimista jipoista. Uusi ohjaustapa paitsi mahdollistaa uusia asioita, myös pakottaa pelintekijät niihin. Suurin osa tähänastisista yrityksistä on ollut enemmän tai vähemmän väkisinväännetyn oloisia, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. On myös tärkeää miettiä, minkälaiselle yleisölle konetta tällä hetkellä myydään. Arvelisin, että hyvin suuri osa nykyisestä asiakaskunnasta on casual-pelaajia tai sellaisia henkilöitä, jotka eivät pelikonetta ole aiemmin ostaneet. Wii Sports on luonut Wiistä valtaisan ilmiön, ja kehittäjillä on nyt suuri työ lyödä rahoiksi sen menestyksellä. Toivottavasti pikkuhiljaa aletaan nähdä laadukkaitakin pelejä rahastuksen (*köh* Ubisoft *köh*) sijaan.

360:lla on Japania lukuunottamatta pullat kohtalaisen hyvin uunissa. Gears auttoi konetta joulumyynneissä todella paljon, ja lupaavia pelejä on tulossa vastakin. Arvelisin, että Elite-mallin julkistamisesta noussut kohu rajoittuu melko pitkälti pelifoorumeille. On helppo kritisoida päätöstä, mutta suurempi kritiikin kohde olisi suuremman kiintolevyn hinta. Mielestäni Microsoft olisi voinut tuoda kiintolevyn markkinoille huomattavasti edullisemmin, koska sen hankkineet asiakkaat käyttävät todennäköisesti VMC:tä sen verran, että tuotantokustannukset olisi saatu katettua hyvin halvalla hinnallakin. Toinen XO:n ongelma on hajoavat laitteet, joko valmistusvirheiden tai firmispäivitysten takia. On toki mahdollista, että osa ilmoituksista on FUDia, mutta todennäköisesti jossain kohtaa valmistusprosessia tai laitesuunnittelua kusee ja pahasti.

PS3:n suurin ongelma (pelien puutteen ohella) on hinta. 599 dollarin tai 649 euron hintainen laite on todella kallis. Kun HD-videosoittimia alkaa saada jo 500 eurolla, ja Blu-Ray-soittimiakin 600 eurolla, ei PS3:sta voi enää mainostaa halvimpana soittimenakaan. Toki on muistettava, että PS3:lla voi myös pelata. Pelejä on tulossa, mutta tulevatko ne tarpeeksi ajoissa? On helppo väittää, että PS3 am d00med, kun Capcomin kaltaiset yritykset hyppäävät multiplattarikelkkaan (tosin Dead Risingin PS3-versiosta ei liene tietoa?), mutta syksy ja ensi joulu näyttävät, voiko PS3 nousta nykyisestä ahdingostaan. Hinnanalennus ja loppuvuoden pelit varmasti auttavat konetta, mutta odottavatko kehittäjät? On tosiaan mielenkiintoista katsoa, minkä verran PS3-exclusiveja ilmoitetaan seuraavan puolen vuoden aikana.

Yllättäen tällä hetkellä tilanne onkin se, että Sonylla on vain voitettavaa ja Nintendolla vain hävittävää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikö ole melko hassua että Esim Wiin Godfather, ssx blur ja tiger ovat ainoastaan porttauksia, kun taasen Ps3:lle oblivion ei sitä ole :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

noose01 sanoi:
Eikö ole melko hassua että Esim Wiin Godfather, ssx blur ja tiger ovat ainoastaan porttauksia, kun taasen Ps3:lle oblivion ei sitä ole :D

Oletko kuullut "valon taittumisesta". Universumin ulkonäkö riippuu siitä millä puolella prismaa istut :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

noose01 sanoi:
Eikö ole melko hassua että Esim Wiin Godfather, ssx blur ja tiger ovat ainoastaan porttauksia, kun taasen Ps3:lle oblivion ei sitä ole :D

Miten niin ei ole? Porttaushan se on, mutta ei paljon haittaa menoa, onneksi portataan vuoden ehkä paras peli ja sitä vielä vähän parannellaankin latausaikojen suhteen. :) Mutta portti se on silti. En ole edes laittanut merkille että joku väittäisi vastaan..?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Miten niin ei ole? Porttaushan se on, mutta ei paljon haittaa menoa, onneksi portataan vuoden ehkä paras peli ja sitä vielä vähän parannellaankin latausaikojen suhteen. :) Mutta portti se on silti. En ole edes laittanut merkille että joku väittäisi vastaan..?

Juu, mutta sitä ei porttauksena pidetä automaattisesti negatiivisena asiana kuten Wiin vastaavia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Tuosta voi nyt sitten itse kukin yrittää päätellä, miten kivenkovaan Jaffe vastustaa BD-aseman liittämistä osaksi pleikkaria. Ainakaan tuon perusteella Jaffe ei pidä sitä teknisesti kökkönä ratkaisuna, olisipa vain halunnut myydä enemmän konsoleita.

Kyse ei ollutkaan vastustamisesta, vaan tarvitsemisesta. En ymmärrä, miten joku voisi käsittää tuon niin, että Jaffe haluaisi kiertää maailman pelikaupat ja henkilökohtaisesti repiä BR-asemat pois PS3:ista. Täydessä ja kokonaisessa muodossaan Jaffen kommentti antaa erittäin vahvan vasta-argumentin Sonyn sisältä sitä alkuperäistä, perusteettomaksi havaittua väitöstä kohtaan, että työkseen pelejä tekevät tarvitsevat ja vaativat BluRay-asemaa juuri nyt.

Neljä vuotta ei ole ihan mikään lyhyt aika pelikonsolille. Se oli Xboxin elinikä, GBA:n elinkaari ennen DS:ää ja vain vuoden vajaa pelikonsolien keskimääräisestä eliniästä ennen seuraavan sukupolven konsoleiden julkaisua. Hassusti Sony on saattanut PS3:lla pakottaa itsensä siihen asemaan, että heidän täytyy ottaa aloite seuraavassa konsolikilvassa, uudelleenbrandata PlayStation ja julkaista uusi konsoli kolmen tai neljän vuoden päästä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllähän se Oblivion on porttaus (sarkasmi ymmärretty), vähän vaan hiotumpi mitä X360:sellä. Ja Wiinhän Godfather on kuulemma ylivoimaisesti paras versio mitä pelistä on saatavilla jo pelkän ohjaustapansa ansiosta. Viime sukupolvellahan porttauksilla oli enemmänkin eroja esim. Xboxin 2k6 lätkässä oli 3d yleisö, SUURI (aivan SUURI) määrä enemmän cutscenejä ja peli näytti paljon paremmalta ja pyöri paremmin kuin PS2:lla. Melkein olisi voinut luulla että kyseessä on eri vuoden versio.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Capcomin lehdistömailista

Hi

Capcom has just made a number of exciting announcements including obtaining the PlayStation format rights for the worlds most exciting motor sport, MotoGP and that Lost Planet: Extreme Condition is heading to the PC.

Saa nähdä milloin tuo Lost Planet ilmoitetaan saapuvaksi PS3:lle. Tai Dead Rising.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Okei, tarkkaan ottaen keskustelu meni näin:

Geoff: "If you'd designed the Playstation 3, what one thing would you have changed about it?"
David: "This will bite me in the ass if four years, because it was probably a smart decision, but I probably would have taken the BluRay out, sold it for less money."
Geoff: "Why?"
David: "I think it could have been a more competitive system that way. I think more gamers would have bought it. And, ultimately, I am not personally convinced that the average - or even above average consumer is that interested in trading their DVD collection to another format right now. Sony always surprises me, because they are a hell of a lot smarter than I think, when I hear the first initial decision. So, it will probably work out great. I hear BluRay is doing really well."

Tuosta voi nyt sitten itse kukin yrittää päätellä, miten kivenkovaan Jaffe vastustaa BD-aseman liittämistä osaksi pleikkaria. Ainakaan tuon perusteella Jaffe ei pidä sitä teknisesti kökkönä ratkaisuna, olisipa vain halunnut myydä enemmän konsoleita.

Olisipa vain halunnut myydä enemmän konsoleita. Tuohan se tärkein asia pelinkehittäjille, eli että tarvittava määrä koneita löytyy kuluttajilta, jotta voivat laskea pelilleen mahdollisia tuottomääriä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Jos seuraava lista ei ole YHTÄÄN vakuuttava, niin sitten vaan ei:
Heavenly Sword, Lair, Ninja Gaiden Sigma, Uncharted, R&C5, Singstar PS3, Pro Evo 7, Assassins Creed, GTAIV, Burnout 5, The Darkness, Warhawk, MGS4, Little Big Planetin demo (tärkeä siksi,että on mahd. päästä BluRaylle), GT5:Prologue nettipelin kera, DMC4, Home. Ja tuossa on vasta päästäni nopeasti heittämät ja tiedetyt ilmestyjät.

Mahewcoro sanoi:
"Joo, tänä vuonna tulee Wipeout, Ratchet ja Warhawk ja ne ovat kaikki AAA-luokan killeripelejä joita kaikki haluavat pelata genrerajoista riippumatta, ihan kun Resitance ja Motostorm".

Kyse oli peleistä, joita on tulossa tämän vuoden puolella. En oikein usko että edes luit viestiäni, taisit vain vilkaista nimimerkkiä ja ratjeta remakkaan nauruun. Ihan hyvä keskustelutaktiikka sinänsä, joten vastapainoksi tarkistin uudelleen vielä noiden mainitsemiesi pelien julkaisuaikataulut linkittämästäni listasta.

Heavenly Sword olikin se kommentin kärki, osoitus että myös PS3-pelit voivat viipyä ja myöhästellä ilman selityksiä. Se tulee Euroopan-julkaisuun! (Eikun ei tullutkaan.)

Lair: viipyy, viipyy. Toukokuussa Amerikkaan, ties milloin tänne?

Ninja Gaiden Sigma. Ahaa, tämä onkin ilmestynyt jo! Xboxin alkuperäisversiona nimittäin. Hyvä, että tiedät pelin julkaisuaikataulun, kun tämän hetken yleinen tieto näyttää olevan TBA/TBA/TBA.

Uncharted. Yritetään puskea jenkkilässä ulos jouluksi. Onnistuuko vai ei, se jää nähtäväksi.

Ratchet and Clank 5, TBA/TBA/Q4(US), ihan taattu 2007-julkaisu siis!

Singstar PS3, oikeasti tulossa tänä vuonna.

Pro Evo 7, ei edes löydy listasta. Multiplattari.

Assassins Creed, ilmeisesti tosiaan tulossa tänä vuonna... jolloin useimmat ostavat sen Xbox 360:lle. GTAIV sama juttu.

Burnout 5, ei julkaisuaikaa tiedossa. Multiplattari.

The Darkness, ilmeisesti tulossa pian. Siihen nähden pelistä puhutaan erittäin vähän, ikään kuin se olisi vielä pimeän peitossa.

Warhawk, Q3 (US). Ei ole mitään mahdollisuutta myöhästyä lisää.

MGS4, listattu optimisesti "2007". Uskoo kun näkee.

Little Big Planetin demo (tärkeä siksi,että on mahd. päästä BluRaylle). Eikös samalla logiikalla Warhawkin pitäisi olla vähemmän tärkeä, koska sillä ei ole paljoa mahdollisuuksia päästä BluRaylle?

GT5:Prologue nettipelin kera, TBA/TBA/TBA. Saako demoversiota sanoa kokonaiseksi peliksi? Aijaa, siinä olikin jo LBP yllä. Mahtavia demojulkaisuja tulossa PS3:lle tänä vuonna, ehkä!

DMC4, tulossa optimisesti juuri vuoden loppuun mennessä... tai kenties ei sittenkään. Nykyiset ja tulevat Xbox 360 -omistajat odottavat innolla, PS3-omistajat ovat vannoneet itku kurkussa jättävänsä pelin ostamatta Capcomin petturuuden vuoksi.

Mitä tuosta jää jäljelle erityisesti PS3:n myyntivalteiksi tänä vuonna?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Täydessä ja kokonaisessa muodossaan Jaffen kommentti antaa erittäin vahvan vasta-argumentin Sonyn sisältä sitä alkuperäistä, perusteettomaksi havaittua väitöstä kohtaan, että työkseen pelejä tekevät tarvitsevat ja vaativat BluRay-asemaa juuri nyt.
Täydessä muodossaan Jaffen kommenttiin kuuluu vielä tämä lopetus:
"Jos olisin ollut päättämässä asiasta silloin, olisin ehkä jättänyt BluRayn pois."
Tuolloin = 3-4 vuotta sitten.
Ehkä = jotain muuta kuin ehdoton kanta.

Ja tuo on tosiaan vastauksena kysymykseen: jos muuttaisit yhden asian PS3:ssa, niin mikä se olisi. Ei "haluaisitko muuttaa PS3:ssa jotain".

sawe sanoi:
Tuohan se tärkein asia pelinkehittäjille, eli että tarvittava määrä koneita löytyy kuluttajilta, jotta voivat laskea pelilleen mahdollisia tuottomääriä.
Kyllä pelinkehittäjälle tärkeintä on myydä sitä omaa peliä. Huikea määrä konsoleita ei tarkoita, että sitä omaa peliä ostetaan huikeita määriä. Ja huippupeli toisaalta myy konsolia. Jos konsolien myyntimäärät olisivat se tärkein asia, niin miksi kukaan kehittäisi yhtään peliä millekään muulle alustalle kuin PS2:lle?

Ja toisaalta: Jaffenhan ei tarvitse laskeskella. Hän tekee töitä SCEA:lle, joka julkaisee pelejä Playstationeille riippumatta siitä, paljonko konsoleita on myyty. Jaffen tapauksessa konsolin kyvyt ovat huomattavasti tärkeämpi asia kuin asiakaspohja, minkä lisäksi hän rummuttaa juuri tällä hetkellä enemmän PSN:n mahdollisuuksista kuin fyysisellä medialla julkaistavista peleistä (mihin hänellä taas on henkilökohtaiset syynsä).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Kyse oli peleistä, joita on tulossa tämän vuoden puolella. En oikein usko että edes luit viestiäni, taisit vain vilkaista nimimerkkiä ja ratjeta remakkaan nauruun. Ihan hyvä keskustelutaktiikka sinänsä, joten vastapainoksi tarkistin uudelleen vielä noiden mainitsemiesi pelien julkaisuaikataulut linkittämästäni listasta.



Lair: viipyy, viipyy. Toukokuussa Amerikkaan, ties milloin tänne?

Ninja Gaiden Sigma. Ahaa, tämä onkin ilmestynyt jo! Xboxin alkuperäisversiona nimittäin. Hyvä, että tiedät pelin julkaisuaikataulun, kun tämän hetken yleinen tieto näyttää olevan TBA/TBA/TBA.

Assassins Creed, ilmeisesti tosiaan tulossa tänä vuonna... jolloin useimmat ostavat sen Xbox 360:lle. GTAIV sama juttu.

Mitä tuosta jää jäljelle erityisesti PS3:n myyntivalteiksi tänä vuonna?

Lair, in July, pelintekijän suusta, joten en tiedä mistä toukokuun repäisit? Ninja Gaidenia tarjotaan ainakin gamespotin previkassa kesäkuulle. Muuten ei jaksa edes ottaa kantaa näihin, Assassins creediä odotin ensimmäisen videon jälkeen innolla, kunnes X06 tapahtumassa, peli teki noin 90% pudotuksen graafisesti verrattuna alkuperäiseen. GTAta sen sijaan jaksetaan jauhaa loppusyksy, ja Little big Planetin demo kiinnostaa jo sen takia, että näkee miten se editori on tehty ja kuinka toimivaksi se on saatu. Toivottavasti yhtä helppokäyttöinen kuin miltä se näyttää, siinä meneekin sitten emännyksen kanssa pelailuksi :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Miksi MGS4 myöhästyy?

Syyksi ei riitä se, että se on MGS ja PS3 pelit myöhästyy aina. MGS2:kin tuli muuten aikanaan vuonna 2001, vaikka Euro-versio tulikin vasta seuraavana vuonna. En näe syytä miksei MGS4 voisi ehtiä täksi vuodeksi. Gran Turismo olisi eri asia, se ei ehtisi, mutta MGS-sarjalla ei ole ollut tapana myöhästellä.

No jos on syy pakko nähdä niin ehkä Kojiman halu julkaista peli konsolille, jolla on jo yli kymmenen miljoonaa pelaajaa. Voipi olla hiljaista MGS4:n kanssa, jos PS3:sta ei ole ehditty kymmentä miljoonaa myydä vuoden loppuun mennessä. Muutoin MGS4:n ehtiminen tai myöhästyminen on ihan täyttä arvailuja, joita nettimaailman pessimisti-kyynikot heittelee ja tavoittelee nopeaa tietä nörttijumaluuteen, koska he "oikeasti tietävät".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PS3:n hinnanalennuspaineet voimistuvat voimistumistaan. Japanin johtava talousalan lehti on huolissaan paitsi Sonyn pelijaoston odotettavissa olevista miljardiluokan tappioista tänäkin vuonna sekä PS3:n onnettomasta menekistä, myös näköpiirissä olevien laatupelien puutteesta:

We think Sony will find it hard to get through the financial year (which began this month) without cutting the price of the console, and expect further game segment losses of over $1 billion during that period, commented researchers from leading Japanese investment firm, Nomura, in a private briefing to clients this morning.

"In the six months the PS3s was on sale up to March 31 (though for only one month in Europe) it sold 3mn units. To boost that substantially in the fiscal year (which began this month) without lowering prices would in our view need major software hits. We do not see the necessary drawing power in the title pipeline at this point."

http://texyt.com/Sony%20PS3%20price%20cut%20expected%20unsold%20058
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Rocky_Balboa sanoi:
Unohdit sen tärkeimmän pelin: Home! :D

Noh onneksi PLAYSTATION®3 on joka kodin MULTIMEDIAKESKUS, jolla voi tehdä paljon muutakin niitä oikeita pelejä odotellessa. ;)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom