Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
No Kaba antoi ihan hyvän perustelun, arvostelijan failit, epäammattimaisuuden. Sen suhteen myönnän olleeni täysin väärässä ja se on myös asia joka on arvosteluista tosi vaikea huomata. Arvostelijoiden puolustuksesi on sanottava silti se, että vastaava (pää)toimittaja saattaa rankastikin editoida tekstiä, jolloin joku pieni mutta sitäkin tärkeämpi seikka saattaa jäädä julkaisematta. Mutta jollain tavalla sitä on kuitenkin pakko luottaa arvioihinkin, kun jokaista peliä on täysin mahdoton päästä testaamaan omatoimisesti enkä minä ainakaan uskalla luottaa vaikkapa siihen että joku täällä hehkuttaa jotain peliä. Joosepin kummisetä-hehkutustakin olisi helppo uskoa jos hän olisi pelannut muita versioita ja osaisi kertoa miksi se Wii-versio on parempi, eikä vain jankuttaa että se on nyt sellainen huippupeli joka on tehty muita paremmin kun siinä liikkeentunnistus ja enemmän fiilistä. Ja blurin kohdalla on sanottava, että on moni Wii-omistajistakin on moni sitä kritisoinut, ja pitäneet vanhempia SSX:iä jopa parempina. Ovatko nämä kritisoija sitten laiskoja tai huonoja pelaajia jotka eivät ole vaivautuneet peliä opettelemaan vai olisiko silti kyse myös siitä, että jotain siinä pelissä on tehty silti väärin? Mielipiteitä on monia ja ne lipsuu helposti aina mustavalkoisuuden puolelle.

Pieni vinkki, kannattaa lukea arvosteluita eikä vain katsoa pisteitä. Ign on hyvä mesta lukea wii-arvosteluita koska niissä on asiavirheet karsittu minimiin ja pelejä oikeasti pelattu. Arvostelut on kirjoitettu hyvin ja pisteytys on kohdillaan.

Ja mitä godfatheriin, niin olen varmaan miljoonasti tällä foorumilla kirjoittanut miksi se on parempi wii versiona kuin esim. x0:lla tai jopa ps3:lla. Minun mielestä perusteluiksi riittää se että siinä oli ne lisämatskut ja uusi, parempi ohjaustapa. Kukaan peliä pelannut ei varmasti pokalla väitä että on mukavampaa hakata NPC-hahmoa a-nappia painelemalla kuin mätkiä itse fyysisesti vasemmalla ja oikealla suoria ja koukkuja. Tai että voi ampua näpsäkämmin.

Näin niinkuin pelinä godfather taitaa olla yksi parhaista GTA-klooneista mitä on julkaistu. En ole kokeillut saints rowta, vielä. :cool:

Olen kirjoittanut sen ennenkin että nyt jo on muutama genre saanut wii käsittelyn ja pädillä samankaltaisten pelien pelaaminen ei houkuttele. Toisaalta on vielä monta genreä missä wiimotella on parannettavaa pädiin nähden. Sitten on vielä ne genret missä pädi on parempi varmaan ikuisesti.

Kyllä wiin nousseet myyntilukemat huomaa foorumilla. Pitkään ollut tappelu ps3 vs wii-kavereilla. Mikä lie kiristää kelläkin. Boxi ollut suht rauhassa.

Muokkaus:
taas uusi konsoli VC:hen:
http://pelaajalehti.com/2007/04/18/wii-virtual-console-neo-geo/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Äh, lakatkaa jo vertailemasta näitä multiplattareita. Loppujenlopuksi kyse on kuitenkin vain makuasioista, koska faktahan on että sekä perinteinen että liikkeentunnistuksella toimiva ohjaus toimivat. Mielestäni on järjetöntä vertailla esimerkiksi juuri Wiin Godfatheria muihin versioihin koska lähtökohdat ovat aivan erilaisia.

Tapelkaa mielummin millä konsolilla on parhaat yksinoikeuspelit.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

migge sanoi:
Äh, lakatkaa jo vertailemasta näitä multiplattareita. Loppujenlopuksi kyse on kuitenkin vain makuasioista, koska faktahan on että sekä perinteinen että liikkeentunnistuksella toimiva ohjaus toimivat. Mielestäni on järjetöntä vertailla esimerkiksi juuri Wiin Godfatheria muihin versioihin koska lähtökohdat ovat aivan erilaisia.

Tapelkaa mielummin millä konsolilla on parhaat yksinoikeuspelit.
Yksi sana: pelimaku

Tuskin kannattaa Jooseppi antaa vinkkiä Scatterbrainille, että lue niitä arvosteluja:rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

migge sanoi:
Äh, lakatkaa jo vertailemasta näitä multiplattareita. Loppujenlopuksi kyse on kuitenkin vain makuasioista, koska faktahan on että sekä perinteinen että liikkeentunnistuksella toimiva ohjaus toimivat. Mielestäni on järjetöntä vertailla esimerkiksi juuri Wiin Godfatheria muihin versioihin koska lähtökohdat ovat aivan erilaisia.

Tapelkaa mielummin millä konsolilla on parhaat yksinoikeuspelit.

V**tu ku ei niitä ole oikein millekkään koneelle joten siitä tulisi lyhyt tappelu :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karpaasi sanoi:
Yksi sana: pelimaku
Wii-hommissa vertailu menee vielä poikkeuksellista enemmän makuasiaksi. Monelle ohjaimen kanssa heiluminen on hauskaa, vaikka ohjaus ei ole kovin tarkkaa ja itse liikekään ei ole kovin suoraan sitä mitä ruudulla tapahtuu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karpaasi sanoi:
Yksi sana: pelimaku
Joo siis jotkut tykkää kakasta, mutta yksinoikeuspelejä verratessa ollaan paljon vakaammalla pohjalla kun halutaan hakea eroja. Eli kaikki markkinoilla olevat ohjaustavat toimivat, mutta kaikki markkinoilla olevat pelit eivät.

Hex sanoi:
itse liikekään ei ole kovin suoraan sitä mitä ruudulla tapahtuu.
En millään jaksa uskoa että mihinkään julkaistuun peliin ollaan tätä edes haettu. Liikkeen onkin vain tarkoitus muistuttaa ruudulla tapahtuvaa ei simuloida.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

migge sanoi:
Joo siis jotkut tykkää kakasta, mutta yksinoikeuspelejä verratessa ollaan paljon vakaammalla pohjalla kun halutaan hakea eroja. Eli kaikki markkinoilla olevat ohjaustavat toimivat, mutta kaikki markkinoilla olevat pelit eivät.


En millään jaksa uskoa että mihinkään julkaistuun peliin ollaan tätä edes haettu. Liikkeen onkin vain tarkoitus muistuttaa ruudulla tapahtuvaa ei simuloida.

En nyt ihan tajunnut, pahoittelen:o Joku pitää enemmän Zeldasta, Mariosta ja muista N:n yksinoikeuksista. Toinen taas Halosta, Gearsista jne. Kolmas Metal Gearista, Finalista, Gran turismosta jne. Mitä "kakkapeleistä" tykkäämisellä on tekemistä asian kanssa?

Ja kylläpä kyllä, vielä ei tiedetä ovatko FF(nimenomaan XIII) ja MGS yksinoikeuksia.
Kuten Jooseppi sanoi. Ehkä kannattaa aloittaa tästä sotiminen vuoden lopussa, kun mahdollisista huippupeleistä ja yksinoikeustaistoista ollaan selvillä. Vielä on vaikea sanoa ovatko tulevat "huippuexclusivet" todella huippuja tai yksinoikeuksia. Tänä vuonna noita uusia tulokkaita taitaa tulla aika liuta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jumalauta, että ollaan edetty pitkälle sitten edellisten sukupolvien!!

N64:n pelaajat haukkuivat paskoiksi peleiksi PS1:n ekslussiiveja ja toisinpäin. PS2 pelaajat haukkuivat Haloa paskaksi, Gamecube pelaajat haukkuivat Gran Turismoa surkeaksi tekeleeksi jne. Eli siis kaikkien konsolien pelaajat löivät lyttyyn aina kilpailevan laitteen parhaimmistoa.

Nyt "myönnetään" että Halo, Turismo, Metal Gear, Mario ja Zelda ovat kaikki loistavia pelejä, joten sen sijaan tapellaan siitä millä konsolilla on parhaat ja paskimmat multiplättäri/3rd party pelit. Näin sitä pitää pojat, tätä vauhtia ensi kierroksella vertaillaan pelkkiä ohjaimia, koska kaikkien pelit ovat tasavertaisia kaikin puolin kaikkien mielestä..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karpaasi sanoi:
En nyt ihan tajunnut, pahoittelen:o Joku pitää enemmän Zeldasta, Mariosta ja muista N:n yksinoikeuksista. Toinen taas Halosta, Gearsista jne. Kolmas Metal Gearista, Finalista, Gran turismosta jne. Mitä "kakkapeleistä" tykkäämisellä on tekemistä asian kanssa?
Tarkoitukseni meni hieman ohi. My bad.
Pelien vertaaminen on siis paljon järkevämpää kuin pelaamistapojen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

migge sanoi:
En millään jaksa uskoa että mihinkään julkaistuun peliin ollaan tätä edes haettu. Liikkeen onkin vain tarkoitus muistuttaa ruudulla tapahtuvaa ei simuloida.

Tietysti aina simuloidaan. Ainahan liike ei hirveästi vastaa itse pelin tekemistä, esim. snoukkatempun tekeminen ruudulle "piirtämällä". Usein taas simuloitu liike on tietystä kaken liikkeestä aktivoituva purkitettu tapahtuma. Se kuinka hauskaksi nuo kokee tuntuu ainakin näin aluksi jakavan mielipiteitä todella paljon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No okei simuloidaan, mutta tarkoitus ei tosiaan ole tehdä sitä tarkasti. Ja usein käytössä ovat mainitsemasi gesture-pohjaiset liikkeet, jossa tietyn liikeradan omaavat liikkeet tulkitaan pelissä jollain tavalla ja ruudulla tapahtuu sitten jotain sen perusteella. Tämä toimii mielestäni vaihtelevasti, riippuen käyttötarkoituksesta. Toivottavasti tulevaisuudessa näkisimme enemmän ns. realiajassa tapahtuvaa liikkeentunnistusta. Todisteita sen toimivuudesta kun on jo, esim. ExciteTruck.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Jumalauta, että ollaan edetty pitkälle sitten edellisten sukupolvien!!

N64:n pelaajat haukkuivat paskoiksi peleiksi PS1:n ekslussiiveja ja toisinpäin. PS2 pelaajat haukkuivat Haloa paskaksi, Gamecube pelaajat haukkuivat Gran Turismoa surkeaksi tekeleeksi jne. Eli siis kaikkien konsolien pelaajat löivät lyttyyn aina kilpailevan laitteen parhaimmistoa.

Nyt "myönnetään" että Halo, Turismo, Metal Gear, Mario ja Zelda ovat kaikki loistavia pelejä, joten sen sijaan tapellaan siitä millä konsolilla on parhaat ja paskimmat multiplättäri/3rd party pelit. Näin sitä pitää pojat, tätä vauhtia ensi kierroksella vertaillaan pelkkiä ohjaimia, koska kaikkien pelit ovat tasavertaisia kaikin puolin kaikkien mielestä..
Äläs vielä intoile:D Omasta mielestäni tosin kaikki noista ovat mahtavia pelisarjoja, jokainen oman pelilajinsa parhaimmistoa. Tosin voin myös tosissani sanoa, että maailman paras peli on PES, ja koska sitä ei voi pelata Wiillä kunnolla. Ja koska XO:n liipasimet tahi oikea tatti eivät peliin sovi, eikä XO:n graafinen "tekovarjotyyli"(ainakin 6:ssa, toivottavasti korjaavat asian), niin PS3:n SixA:n kera on minun valintani, jos peleistä puhutaan;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä se Wiikake-ohjaus oikeasti on nousemassa sellaiseksi valtiksi, että "Hei, miksi ei tässäkin pelissä?" Esimerkiksi Battalion Warsin (Gamecube) jeeppiä ajellaan analogitatilla, ja kyllä siinä tuli vauhdikkaan takaa-ajonkin aikana mieleen Call of Duty 3:n Wii-rattiohjaus. CoD3:ssa ei yhtäkkiä tarvinnut kaivaa rattia esille, vaan perusohjaimen asennon muuttamisella se ratti oli valmiina käsissä. Se tosiaan vaati opettelua ennen kuin toimi kunnolla, osaksi pelin harhaanjohtavien ohjeiden vuoksi, mutta sitten toimikin hyvin. Perinteisellä analogiohjauksella jeeppi menee kyllä alusta asti sinne minne olettaisikin, mutta ei se ohjaus siitä mihinkään kehitykään.

Kun tusinaräiskinnän sekundaporttauksen kritisoitu osa-alue kepittää Nintendon selvästi korkeammalle arvostetun ja arvostellun pelin saman osa-alueen Wii-ohjauksen ansiosta, voi perustellusti arvella että liiketunnistuksessa on oikeasti ideaa. Sen sijaan, että saadaan 10 % näyttävämpiä pelejä, joissa polygonit ovat hitusen siloitellumpia ja sitä jeeppiä ohjataan yhä analogitatilla kaiken muun toiminnan keskellä, tuokin se uusi Wii-ohjaus oikeasti peliin sitä hauskuutta ja mukana olemisen tunnetta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei pitäisi tietysti ihan suoraan väittää vastaan, mutta COD3:n jeepin ohjaus oli kyllä PASKA. Vastukseton ilmassa pidettävä ohjain ei ole yleensäkään hyvä ratkaisu auton ohjaamiseen, mutta todella skeidaa siitä saadaan, kun niitä on kaksin kappalein, eli kaksi toisistaan irrallista kappaletta "simuloimassa" otetta ratista, jota sitten käännetään. Hyi helvetti, ihan oikeasti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikö siis ole aika lohdutonta perinteisen ohjauksen kannalta, jos sekin päihittää analogiohjauksen? Mutta kuten sanoin, oli minullakin siinä aika valtaisia alkuongelmia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dreamfly sanoi:
Eikö tämän uuden ohjaustyylin pitänyt olla juuri sellainen, että henkilö joka ei ennen ole pelejä pelannut voi helposti omaksua sen? Ei luulisi tässä tapauksessa alan ammattilaisella olevan vaikeuksia ohjauksen opettelussa.
Eikö Hard Core pelejä vaikeammilla controlleilla saisi tulla ollenkaan vai? Se on aivan oikeasti niin että Blurin controllit vaatii harjoittelua.
Pelit-lehden arvostelu valitti että se on liian monimutkainen 3-portainen systeemi ja arvostelijalle "ehkä liiankin vaikea".
Mutta oikeastikin temput vaativat tarkkoja liikkeitä (no ei nyt käsiliikkeitä mutta tarkkuutta kuitenkin tasapainos) sen oon ainaki ite lautailles huomannut.
Scatterbrain XO sanoi:
Tuon nimenomaisen kriitiikin ymmärrän etenkin, koska ilmeisesti opettelunkaan jälkeen ei ole takeita siitä, että onnistuu (joka on vähän sama asia kun että A-nappi olisi rikki sillä lailla, että se välillä reagoi ja välillä ei).
Tai siis tätä tarkoitin enimmäkseen: ---> Ei sen oikean tempun opettelunkaan jälkeen ole takeita, että aina onnistut joten kyllähän tätä voisi sanoa realistisuudeksi(?!?!).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Jumalauta, että ollaan edetty pitkälle sitten edellisten sukupolvien!!

N64:n pelaajat haukkuivat paskoiksi peleiksi PS1:n ekslussiiveja ja toisinpäin. PS2 pelaajat haukkuivat Haloa paskaksi, Gamecube pelaajat haukkuivat Gran Turismoa surkeaksi tekeleeksi jne. Eli siis kaikkien konsolien pelaajat löivät lyttyyn aina kilpailevan laitteen parhaimmistoa.

Nyt "myönnetään" että Halo, Turismo, Metal Gear, Mario ja Zelda ovat kaikki loistavia pelejä, joten sen sijaan tapellaan siitä millä konsolilla on parhaat ja paskimmat multiplättäri/3rd party pelit. Näin sitä pitää pojat, tätä vauhtia ensi kierroksella vertaillaan pelkkiä ohjaimia, koska kaikkien pelit ovat tasavertaisia kaikin puolin kaikkien mielestä..

Topicin toiseksi paras postaus (sen, olikohan Scatterbrainin, legendasetin jälkeen) :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Arvostelijoiden mielestä suurimmassa osassa Wii-pelejä ohjaus ei toimi toivotulla tavalla.
Itse pystyn myöntämään tämän todeksi mutta täytyy ottaa huomioon, ettei suurin osa wii-peleistä ei ole ensi sijaisesti wiille kehitetty (no tähän nyt on turha vetää Red Steeliä, mutta vetääkää jos tahdotte) mutta sitten kun alkaa miettimään esimerkiksi Raymania, Wariowarea, Tony Hawkia (kyllä! tässä ON hyvät kontrollit), tai Eledeessiä. Myös Wii Sportsin voi tähän kastiin nostaa.
Lisäksi on käännöksiä joissa on hyvät kontrollit (Madden, Koronipa (en oo kyl ihan varma onko käännös), ja Godfather).
Tämä mun teksti varmaan näyttää fanipoikasonnalta (ja tottakai se vähän sitä onkin kun wiin omistan ;)), mutta ettepä pysty todistamaan näitäkään väitteitä vääräksi :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Eikö siis ole aika lohdutonta perinteisen ohjauksen kannalta, jos sekin päihittää analogiohjauksen? Mutta kuten sanoin, oli minullakin siinä aika valtaisia alkuongelmia.

Jeeppiä oli ihan hyvä ajaa COD3:n XO-versiossa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Siis kolumni osui niin oikeaan nykyistä tilannetta joten sitä ole pakko kehua. Ps3:sta haukutaan melkeinpä trendinä ja Nintedosta pahaa sanominen on kuin naulaisi itsensä ristiin.

Kuitenkin löytyi mielenkiintoine poll tuolta VG chartsin sivuilta.

(alla suomennettu otsikko)
XO myynnit pitäisi laska uusiksi

Vg chartsilla eräs henkilö väittää että myös rikkinäisten XO:den korvaaminen uudella lasketaan myydyksi konsoliksi. Ja että monet pelikaupat joutuvat myymistään 10-30% vaihtamaan ja näistä jokainen lasketaan uudeksi myydyksi koneeksi. Mikäli näin on voi Wii olla lähempänä XO:n kiinniottoa kuin ihmiset ovat odottaneetkaan!

Todenperäisyyttä tälle en tiedä mutta ei sitä pysty kyllä näillä tiedoilla kieltämäänkään. Jos rikkoutuneen konsolin vaihodkin lasketaan mukaan kokonais myynteihin niin on uudelleen lasku kyllä paikallaan.

- keskustelua
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom