Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

phanatic sanoi:
Itse kyllä muistelisin, että naperona tuli kaverin luona tahkottua niitä muutamia NES-pelejä illasta ja viikosta toiseen tuntikaupalla silmät punaisina. Ja C64-ajan kökköjäkin jaksoi vatkata aamunkoittoon asti. En ymmärrä mistä tuo oletus pelin muutaman tunnin käyttöiästä on peräisin.

Ja tosiaan kuten muutkin ovat maininneet, voi sieltä alelaarista ostaa kympillä pelinkin, joskaan Wii-pelit eivät vielä ole laariin asti ehtineet. Eivätkä Nintendon omat pelit maksa uutena kuutta kymppiä :)
Koko tuo Wii Sports-mutsi-selitys ontuu niin pahasti, ettei sille kannata antaa sen enempää painoarvoa. Lähinnä epätoivoista selittelyä sille miten "Gamecube2" voi menestyä maailmanlaajuisesti, kun odotettu ja hypetetty mahtava multimediakeskus konttaa kaikilla suurimmilla markkina-alueilla.

Voisinhan minäkin väittää, että PS3:n tämän hetkiset omistajat ovat vanhempiensa kellareissa asuvia laatikkopäitä, joiden vuosien viikkorahasäästöt menivät pelkän laitteen ostamiseen, minkä vuoksi PS3-pelit eivät myy koska valtaosalla laitteen omistajista ei ole varaa ostaa pelejä ennen kuin jouluna, kun isi ja äiti antavat taas vähän rahaa. Perustelut tämän ryhmän olemassaololle? Ei niitä ole, mutta minulla on sellainen fiilis. Ja pakkohan sen on noin olla, miten muutenkaan?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vinnie sanoi:
the kummisedässä ei vain ole kovin kummoinen tuo suojasta suojaan-systeemin toteutus,
red steelin toteutuksesta en voi kommentoida, koska ei löydy omakohtaista kokemusta ko. pelistä.

mutta samaa mieltä olen kyllä kanssasi siitä että gears of war on boksin THE peli,
kiistaton laitekannan kasvattaja pikku virheistään huolimatta.

resistance gearsin graafisella loistolla? kyllä kiitos :cool:

No minä olin hiukan yllättynyt tuosta että mitenkä hyvin tuo suojasta suojaan-juttu gummiksessa toimii. Viholliset on lähes aina jossain suojassa ja he vaihtelevat tulisasemiakin parempiin. Sen lisäksi jos jooseppi lähtee kekkuloimaan ilman suojaa niin hyvin helposti joosepin elämän mittari hupenee. Kaiken lisäksi muu liikenne tuo oman osansa mafia sotaan, tulee likkuvia suojia jonka takana voi itsekkin kykkiä. Se mikä on PAREMPAA kummisedässä kuin esim. GTA:ssa on se että autot ei räjähdä tyyliin kahdesta haulikon laukauksesta joten ne antaa suojaa oikeasti. Vähän tuo realistisuutta.

Red steelissä on elämän ehto se että pysyttelee suojien takana. Eri suojat antavat eri tasoisen suojan, isoimman osan voi aikaa myöten ampua edestä pois. Uutta tässä pelissä on se että itse voi tehdä suojia kaatamalla pöytiä eteensä ja kyykkiä siellä takana.

Mutta en tosiaankaan väitä etteikö gearssissa nämä asiat tehdä PAREMMIN.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Uutta tässä pelissä on se että itse voi tehdä suojia kaatamalla pöytiä eteensä ja kyykkiä siellä takana.


Itseasiassa tuon pystyi tekemään PS2:sen loistavassa Cold Winterissä jo paljon aiemmin :cool:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas sanoi:
Itseasiassa tuon pystyi tekemään PS2:sen loistavassa Cold Winterissä jo paljon aiemmin :cool:

Okei, no ei ollut uusi idea sitten. Mutta siitäkin huolimatta ihan hyvä idis tuo pöytien kaataminen suojiksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pox83 sanoi:
Tässä ovat Neogaffin keräämät vuositulokset eri valmistajien peliosastoille vuodesta 1998 alkaen. Eikö olekin hämmentävää että Sony onnistui yhdessä vuodessa tuhoamaan lähes kaiken sen mitä se oli rahallisesti saavuttanut PS2-sukupolvesta? Itse asiassa jos katsotaan viimeisemmän seitsemän vuoden örvellystä, Sonylle on jäänyt siitä käteen vain 313 miljoonaa* dollaria. Tehottomuus huipussaan.

* (-409,000,000) + 623,000,000 + 939,000,000 + 650,000,000 + 404,000,000 + 75,000,00 + (-1,969,000,000) = 313,000,000

Kyllä on kerrassaan karmea tuo Sonyn viimeisin tappio. Vielä tuohon päälle se tappio mitä he itse odottavat nyt seuraavana vuonna, niin he ovat hassanneet kaikki rahat mitä ikinä ovat pelibisneksestä saaneet. Ihan kuin eivät olisi koskaan koko bisneksessä mukana olleetkaan. Niin se katoaa mainen mammona:D

Pahalta näyttää myös ms'n luvut, mutta hehän uskovat nyt kuluvana vuonna pääsevänsä ensimmäistä kertaa voitolle. Saapi nähdä, mutta jos näin käy, niin suunta on tietysti oikea.

Ja mitä tulee Nintendoon, niin eiköhän nuo luvut näytä lahjomattomasti sen, kuka oikeasti on kaikkien konsolisotien 'voittaja' ollut. Sillä rahaahan yritysten täytyy tuottaa ja kuka tuottaa eniten, on paras.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
...mitä tulee Nintendoon, niin eiköhän nuo luvut näytä lahjomattomasti sen, kuka oikeasti on kaikkien konsolisotien 'voittaja' ollut. Sillä rahaahan yritysten täytyy tuottaa ja kuka tuottaa eniten, on paras.

Jos tämä on ollut koko ajan tämän sodan idea, olen ymmärtänyt vallan väärin koko ketjun..;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Foxi sanoi:
Jos tämä on ollut koko ajan tämän sodan idea, olen ymmärtänyt vallan väärin koko ketjun..;)

Eiköhän tuo ole noille yrityksille se sodan idea tottakai. Meille se sota on jotain muuta, vaikka itsellänikin on välillä vaikea käsittää miksi soditaan. Varmaankin siksi, että haluaisi sen tyyppisen pelaamisen menestyvän josta itse pitää. Se takaa jatkossakin sellaisten pelien julkaisun.

Edit: Mutta siis se kannattaa muistaa, että ei se pelkkä tietyn vuoden tulos sitä "sotaa" ratkaise, koska välillä joudutaan tekemään suuriakin investointeja tulevaa ajatellen. Vaikka nyt kyllä vaikuttaa siltä kuin Sony olisi haukannut aivan liian suuren palan. Myöskin brändin rakentaminen on tärkeää. Vaikka esimerkiksi Nintendo teki todella kannattavaa bisnestä viime sukupolven aikoihinkin, ei sillä mennyt niin vahvasti brändin osalta, mikä ei koskaan lupaa hyvää tulevaa ajatellen. No nyt Nintendo tosin onnistui sen nostamaan korkealle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Foxi sanoi:
Jos tämä on ollut koko ajan tämän sodan idea, olen ymmärtänyt vallan väärin koko ketjun..;)

Miehistä mahhoiluahan tää vain on. Idea hukassa. Mutta viihdyttävää ja yleensä informaatiorikasta.

Nyt joudun pidättämään hengitystäni että olisikohan tämä oikea uutinen vaiko pelkkä juoru:
http://www.cubed3.com/news/7563

5 päivän päästä sen näkee oliko totta vai ei.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Kyllä on kerrassaan karmea tuo Sonyn viimeisin tappio. Vielä tuohon päälle se tappio mitä he itse odottavat nyt seuraavana vuonna, niin he ovat hassanneet kaikki rahat mitä ikinä ovat pelibisneksestä saaneet. Ihan kuin eivät olisi koskaan koko bisneksessä mukana olleetkaan. Niin se katoaa mainen mammona:D

Niin, otat tietysti huomioon että pox83:n laskelma sisälsi vain edelliset seitsemän vuotta. Sieltä siis tuli vajaan kolmen miljardin edestä voittoja vuosilta 98/99/00. Oho, etpä ottanutkaan. Voi minua hyväuskoista, kun kuvittelin että Nintendoleirissä on varaa antaa lukujen puhua puolestaan manipuloimatta niitä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Foxi sanoi:
Jos tämä on ollut koko ajan tämän sodan idea, olen ymmärtänyt vallan väärin koko ketjun..;)

Juu ei, minun moka:( Taloudellisella tuloksella ei ole mitään merkitystä yrityksen toimintaan eikä sitä kautta pelikonsoleihin eikä peleihin. Täällä täytyy vaan verrata sitä, että kumman koneen porttauksessa päähenkilön nenäkarva näkyy selvemmin. Vain sillä on merkitystä, vain siten saadaan selville "voittaja" ;) Vertailuvideoita kehiin!!!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

remform sanoi:
Niin, otat tietysti huomioon että pox83:n laskelma sisälsi vain edelliset seitsemän vuotta. Sieltä siis tuli vajaan kolmen miljardin edestä voittoja vuosilta 98/99/00. Oho, etpä ottanutkaan. Voi minua hyväuskoista, kun kuvittelin että Nintendoleirissä on varaa antaa lukujen puhua puolestaan manipuloimatta niitä.

VOI ANTEEKSI! En tosiaan innoissani huomannut, että tuohan laskelma on ihan väärä koska se on järkyttävän puutteellinen. Siitä on varmasti joku nintendohinttari tahallaan häivyttänyt nuo ensimmäiset vuodet, jolloin Sony ihan varmasti teki giljardin voitot ja Nintendo ziljardin tappiot. Näin on taitavasti saatu taas Sony huonoon valoon.

Anna minun muotoilla uudelleen tuo valheellinen lausuntoni:

Kyllä on kerrassaan karmea tuo Sonyn viimeisin tappio. Vielä tuohon päälle se tappio mitä he itse odottavat nyt seuraavana vuonna, niin he ovat hassanneet kaikki rahat mitä psonen jälkeen ovat pelibisneksestä saaneet. Ihan kuin eivät olisi psonen jälkeen koko bisneksessä mukana olleetkaan. Niin se katoaa mainen mammona

Helpottiko? Lähtikö paha mieli pois? Paraniko Sonyn tulos? Suukkoja sinne!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
VOI ANTEEKSI! En tosiaan innoissani huomannut, että tuohan laskelma on ihan väärä koska se on järkyttävän puutteellinen. Siitä on varmasti joku nintendohinttari tahallaan häivyttänyt nuo ensimmäiset vuodet, jolloin Sony ihan varmasti teki giljardin voitot ja Nintendo ziljardin tappiot. Näin on taitavasti saatu taas Sony huonoon valoon.

Anna minun muotoilla uudelleen tuo valheellinen lausuntoni:

Kyllä on kerrassaan karmea tuo Sonyn viimeisin tappio. Vielä tuohon päälle se tappio mitä he itse odottavat nyt seuraavana vuonna, niin he ovat hassanneet kaikki rahat mitä psonen jälkeen ovat pelibisneksestä saaneet. Ihan kuin eivät olisi psonen jälkeen koko bisneksessä mukana olleetkaan. Niin se katoaa mainen mammona

Helpottiko? Lähtikö paha mieli pois? Paraniko Sonyn tulos? Suukkoja sinne!

Noin pahalta tuntuva vihantunne voi jo vaatia lääkityksen....mutta minkäs teet. Ehkä torstai-pullo on jo korkattu :) Kaikkea hyvää siihenkin suuntaan, ei se elämä siitä huonommaksi muutu vaikka Sony ei menisikään konkurssiin (mikä nyt on itsestäänselvyys), varmasti pääset siitä yli jos firma jatkaa vielä peli-alalla.

Eiköhän jokainen ole sitä mieltä että Nintendo on ylivoimainen voittaja tällä hetkellä, jos sen haluat kuulla niin lue tuo lause uudestaan ja uudestaan. Pelillisesti se ei sitä ole, mutta hyvä että sillä ei mitään merkitystä ole enää pelimaailmassa, ja vaikka niitä nenänkarvoja joku vertaileekin niin on niistä grafiikoista siltikin vähän iloa pelatessa jos peli on muutenkin hyvä. Toiset tykkää Bemarista ja toiset Skodasta, ei siinä mitään vikaa ole. Go Godfather ja Manhunt 2 FTW. Sarkasmia ja vittuilua ilmassa, pahoittelut moderaattoreille jo etukäteen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Pelillisesti se ei sitä ole, mutta hyvä että sillä ei mitään merkitystä ole enää pelimaailmassa, ja vaikka niitä nenänkarvoja joku vertaileekin niin on niistä grafiikoista siltikin vähän iloa pelatessa jos peli on muutenkin hyvä.
Juuri näin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Noin pahalta tuntuva vihantunne voi jo vaatia lääkityksen....mutta minkäs teet. Ehkä torstai-pullo on jo korkattu :) Kaikkea hyvää siihenkin suuntaan, ei se elämä siitä huonommaksi muutu vaikka Sony ei menisikään konkurssiin (mikä nyt on itsestäänselvyys), varmasti pääset siitä yli jos firma jatkaa vielä peli-alalla.

Noh noh, ei tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin, eihän? Eikös täällä ole sellaiset säännötkin, ettei toisia hulluiksi haukuta, kun ethän sinä taida minua edes tuntea? Missäs kohdin minä olen sinua tai yleensä ketään muutakaan jäsentä tai hänen henkistä tilaansa kommentoinut? Ota ihan iisisti, halaa vaikka Sonyn konsolia hetken;)

Eiköhän jokainen ole sitä mieltä että Nintendo on ylivoimainen voittaja tällä hetkellä, jos sen haluat kuulla niin lue tuo lause uudestaan ja uudestaan.

Ei, minä en oikeastaan koskaan ihmeemmin pitänyt Nintendosta, sen voitto tai tappio ei minua liiemmin heiluttaisi mihinkään. Pääasia on katsos se, että Sonylla menee ihan h****tin huonosti ainakin jonkun aikaa. Jos sen saa aikaan Nintendo, niin hyvä. Jos taas ms, niin ihan yhtä hyvä. Jos kummatkin yhdessä, niin entistä parempi:cool: Mutta kuten olen useasti sanonut, niin Sony ei saa kadota markkinoilta, sillä sitä tarvitaan pitämään noita muita aisoissa. Mutta nöyrtyä, ah niin kovasti se saa vielä nöyrtyä ja saada lokaa niskaan, siit mie tykkään:D Antifanittamista, you know. Ei kenenkään puolella, mutta Sonya vastaan:D

Ah, ja kohta saadaan lisää herkkua Japanista ja jenkeistä. Ole huoleti, kirjoitan kyllä tänne sitte heti uutisia kun niitä tulee:D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Eiköhän jokainen ole sitä mieltä että Nintendo on ylivoimainen voittaja tällä hetkellä, jos sen haluat kuulla niin lue tuo lause uudestaan ja uudestaan. Pelillisesti se ei sitä ole, mutta hyvä että sillä ei mitään merkitystä ole enää pelimaailmassa, ja vaikka niitä nenänkarvoja joku vertaileekin niin on niistä grafiikoista siltikin vähän iloa pelatessa jos peli on muutenkin hyvä.

No herranjumala eihän menestystä voida mitata hyvillä peleillä koska se on vain mielipideasia. Tottakai hyvillä peleillä on merkitystä ja kuluttajan kannalta se suurin merkitys, mutta ainoa asia millä konsolisotaa voidaan mitata muulla kuin mielipidetasolla on tuo yritysten tuottama tulos. Ja ottaa kyllä päähän tuollaiset julistukset tietyn firman pelien tasosta. Tässä jälleen esimerkki siitä kuinka et osaa pitää mielipidettäsi erillään yleisistä asioista vaan julistat ne totuutena kuten moni muukin täällä tekee. Tuollainen vain aiheuttaa turhaa riitaa. Mutta sitä tässä ehkä haettiinkin ikävä kyllä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
No herranjumala eihän menestystä voida mitata hyvillä peleillä koska se on vain mielipideasia. Tottakai hyvillä peleillä on merkitystä ja kuluttajan kannalta se suurin merkitys, mutta ainoa asia millä konsolisotaa voidaan mitata muulla kuin mielipidetasolla on tuo yritysten tuottama tulos. Ja ottaa kyllä päähän tuollaiset julistukset tietyn firman pelien tasosta. Tässä jälleen esimerkki siitä kuinka et osaa pitää mielipidettäsi erillään yleisistä asioista vaan julistat ne totuutena kuten moni muukin täällä tekee. Tuollainen vain aiheuttaa turhaa riitaa. Mutta sitä tässä ehkä haettiinkin ikävä kyllä.
Olen osittain samaa mieltä. Ts. konsolisodan voittajaa ei tietenkään ratkaista subjektiivisella pelimaulla. En kuitenkaan pidä voittajana sitä, joka tahkoaa parasta tulosta, vaikka liiketaloudellisesti ja tosiasiallisesti se pitääkin paikkansa. Yleisön silmissä uskon konsolisodan olevan sota lähinnä myyntiluvuista ja imagosta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zelme sanoi:
Olen osittain samaa mieltä. Ts. konsolisodan voittajaa ei tietenkään ratkaista subjektiivisella pelimaulla. En kuitenkaan pidä voittajana sitä, joka tahkoaa parasta tulosta, vaikka liiketaloudellisesti ja tosiasiallisesti se pitääkin paikkansa. Yleisön silmissä uskon konsolisodan olevan sota lähinnä myyntiluvuista ja imagosta.

En tietenkään minäkään pidä. Pidän sodan voittajana omalta kohdaltani sitä jonka koneella on minulle parhaat pelit. Ja vähän yleisemmällä tasolla sitä, joka hoitaa homman hyvin kokonaisuudessaan. Siis myynnit, imago ja pelit nyt ainakin. Valitettavasti vain noita todellisia mittareita taitavat olla ainoastaan myynnit ja firmojen tulokset. Yksittäisille pelaajille noilla on vähäisempi merkitys.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Valitettavasti vain noita todellisia mittareita taitavat olla ainoastaan myynnit ja firmojen tulokset. Yksittäisille pelaajille noilla on vähäisempi merkitys.
Päinvastoin. Yksittäiset pelaajat kokevat nämä asiat hyvin konkreettisesti pelituen vaihteluna.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom