Solid Snake
Active Member
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Ensimmäistä Haloa myytiin "vain" yli viisi miljoonaa, mutta jokatapauksessa Halon media-arvo ja killer-peli arvo on jopa Super Smashiä suurempi.
Sinänsä Smash Brosin killeri arvo on kyllä jumalattoman suuri, mutta on silti lähinnä yllätys, että se on myynyt enemmän kuin yksikään muu GC peli. Voisi jopa olettaa, että oikeasti koneiden myynnin kannalta suurempia tekijöitä ovat olleet Wind Waker ja Super Mario Sunshine ja Super Smash on sitten vain ostettu kun kerta kone on jo omistettu. Vaikea tietenkin lähteä arvaamaan, mutta minun arveluni mukaan homma menee niin, että esim. 3 miljoonaa pelaajaa on ostanut Cuben Wind Wakerin takia ja kakkospeliksi he ostivat Smashin. Onhan siinäkin Link mukana, onhan se Nintendon laatupeli ja hauskaa porukassa. Mukavaa olla uudelle Wind Wakeria pyörittävälle konsolille muutakin kuin Wind Waker.
Sitten kaksi miljoonaa Sunshinen ostajaa osti Super Smashin kakkospeliksi samoin periaattein. Onhan siinäkin Mario, hauska peli, Nintendon taattua laatua etc.
Yllättäen Smash Bros. on GC:n myydyin peli, mutta suurin osa ei ostanut GC:tä tuon pelin takia, vaan ostivat alunperin jonkun toisen pelin takia ja sitten Smash Bros ostettiin kun kaivattiin vähän lisää pelattavaa. Jokatapauksessa siinä on todella paljon hahmoja, sitä voi pelata Metroid-fanit, Zelda-fanit, Mario-fanit, Nintendo-fanit ja ne ketkä ei Nintendon hahmoista perusta ostavat sen silti, koska loppujen lopuksi itse pelikin on erinomainen.
No, Brawlin merkitys tuntuu nyt jo huomattavasti suuremmalta, joten analyysini koski vain Meleetä.
migge sanoi:Ei missään nimessä. Merkittävyydellä tarkoitin raakoja myyntilukuja ja pelien ympärille kasvanutta kulttia. Cuben Melee möi maailmanlaajuisesti 6,58 miljoonaa kappaletta. Jos et ymmärrä mitä luku tarkoittaa niin sanompa vain että enemmän kuin Halo.
Wikipedia sanoi:On June 20, 2006, Xbox.com reported that more than a half-billion games of Halo 2 have been played on Xbox Live since its debut; it also reported that 9.2 million units of Halo 2 have been sold worldwide
Ensimmäistä Haloa myytiin "vain" yli viisi miljoonaa, mutta jokatapauksessa Halon media-arvo ja killer-peli arvo on jopa Super Smashiä suurempi.
Sinänsä Smash Brosin killeri arvo on kyllä jumalattoman suuri, mutta on silti lähinnä yllätys, että se on myynyt enemmän kuin yksikään muu GC peli. Voisi jopa olettaa, että oikeasti koneiden myynnin kannalta suurempia tekijöitä ovat olleet Wind Waker ja Super Mario Sunshine ja Super Smash on sitten vain ostettu kun kerta kone on jo omistettu. Vaikea tietenkin lähteä arvaamaan, mutta minun arveluni mukaan homma menee niin, että esim. 3 miljoonaa pelaajaa on ostanut Cuben Wind Wakerin takia ja kakkospeliksi he ostivat Smashin. Onhan siinäkin Link mukana, onhan se Nintendon laatupeli ja hauskaa porukassa. Mukavaa olla uudelle Wind Wakeria pyörittävälle konsolille muutakin kuin Wind Waker.
Sitten kaksi miljoonaa Sunshinen ostajaa osti Super Smashin kakkospeliksi samoin periaattein. Onhan siinäkin Mario, hauska peli, Nintendon taattua laatua etc.
Yllättäen Smash Bros. on GC:n myydyin peli, mutta suurin osa ei ostanut GC:tä tuon pelin takia, vaan ostivat alunperin jonkun toisen pelin takia ja sitten Smash Bros ostettiin kun kaivattiin vähän lisää pelattavaa. Jokatapauksessa siinä on todella paljon hahmoja, sitä voi pelata Metroid-fanit, Zelda-fanit, Mario-fanit, Nintendo-fanit ja ne ketkä ei Nintendon hahmoista perusta ostavat sen silti, koska loppujen lopuksi itse pelikin on erinomainen.
No, Brawlin merkitys tuntuu nyt jo huomattavasti suuremmalta, joten analyysini koski vain Meleetä.