Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hide sanoi:
Pakko kysyä: Oletko sä oikeasti tosissasi?

Siinä kyllä että versiot näyttävät olevan aika tasoissa.Ja eiköhän sinun kannattaisi suunnata tuo kysymyksesi jollekkin toiselle.

Smirre sanoi:
Olen periaatteessa multiplattareiden kannalla, koska silloin pelit edes tehdään muillekin koneille eikä kisaa voita se kenen tilillä on eniten katetta. Silti ei noita multiplattaripelejä montaa tuolla hyllyssä ole eli tulee suosittua yksinoikeuspelejä ;)
Siis mitä? :D

Itse olen yksinoikeuksien kannalla, koska hyvät yksinoikeuspelit repii lähes poikkeuksetta kovempia tehoja siitä tietystä konsolista sekä peleissä keskitytään osa-alueisiin, joissa kone on hyvä. Ja muutenkin yksinoikeudet on aina laadukkaampia pelejä. Enpä tiedä löytyisikö omalta "parhaat pelit"-listalta montaakaan multiplattaria. Ei pakosti yhden ainutta.

Smirre sanoi:
PS2 oli yksinoikeusmestari viime sukupolvessa. Xboxin kovemmat tehot ei päässyt kunnolla oikeuksiin, koska pelit tehtiin PS2 ehdoilla.

Vielä törkeämmin tuo tuli eteen PC:llä Grand Theft Autoissa. Katoavat autot ja ihmiset johtui konsolitaustasta (Muistin vähyys yms).

Tämä on syy miksi en tykkäisi että Wii voittaa erän. Tulee pelko että multiplattarit suunnitellaan Wiin tehoilla ja haistatellaan Kolkkoboksille, Kolmosasemalle ja PuuSeelle pitkät.

Muuten minusta Wii saa mellastaa kuinka paljon haluaa. Kunhan vaan muutkin saa pelejä.

pziuz sanoi:
Juurikin näistä alustaversioiden eroista johtuen, itseäni ottaa päähän multiplattarit. Toivon kovasti yksinoikeuksia.
Vähän samaa mieltä. Mitä noiden pelitalojen kommentteja on lukenut (Naughty Dog, Insomniac, Ubisoft), niin yhdelle alustalle pelin kehittäminen on siinä mielessä mukavampaa, että ei tarvitse tehdä minkäänlaisia kompromisseja. Toisaalta vain 1st partyilla on yleensä motivaatiota ja rahkeita lähteä tälle tielle, mutta siihen on oikeasti syynsä, miksi Gears ja God of Warit keräävät palkintoja samaan aikaan kun multiplattarit kärsivät grafiikka- ja ruudunpäivitysongelmista.

Multiplatform-pelit voivat kyllä tuottaa iloa yhden alustan uskolliselle omistajalle, mutta käytännössä moisella rajottuneisuudella asettaa itsensä alttiiksi jatkuville pettymyksille.

Pibe sanoi:

Se oli heitto noista MS:n rahankäytön otteista :)

p.s taitaa mennä niin, että PS-miehet on jyrkästi yksinoikeuksien puolella. Onhan tässä nimittäin jo pelkoa koneen tulevaisuudesta ja entinen yksinoikeusmestari on ottanut lukua jo moneen otteeseen tällä rintamalla. Boxerit on enemmän multiplatform myönteisiä (PC-tausta), ryövätään PS3-puolelta pelit multiplattareiksi heh. Nipat tietää, että yksinoikeuskamaa on tulossa pilvin pimein joten siitä ei tarvitse olla niin huolissaan ja kaikki 3rd party pelit on sitten plussaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Vaikka en koskaan uskonutkaan niihin "PS3 on 100 kertaa paperilla tehokkaampi kun XO" niin nyt alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että jos kohta ei ala näkyä sitä peliä joka tuota väitettä tukee, niin ko. väitteet PS3:n ylivertaisesta tehokkuudesta ainakin alkavat joutaa hautuumaalle. Mun päänuppiin -vaikka olen jonkin verran jopa työkseni koodaillut - kun ei millään mahdu ajatus, että jatkuvasti tulee näitä juttuja että PS3-pelien versiot näyttävät rumemmilta ja pyörivät huonommin kun XO:lla. Miten paska pitää olla koodaamaan että ei niin suurilla tehoilla muka saisi hommaa toimimaan? On tässä jo ollut aikaa opetella..

Smirre sanoi:
Se oli heitto noista MS:n rahankäytön otteista :)

p.s taitaa mennä niin, että PS-miehet on jyrkästi yksinoikeuksien puolella. Onhan tässä nimittäin jo pelkoa koneen tulevaisuudesta. Boxerit on enemmän multiplatform myönteisiä, ryövätään PS3-puolelta pelit multiplattareiksi heh. Nipat tietää, että yksinoikeuskamaa on tulossa pilvin pimein joten siitä ei tarvitse olla niin huolissaan ja kaikki 3rd party pelit on sitten plussaa.

Kutakuinkin näin. Itsellä ei ole minkään valtakunnan mielenkiintoa laittaa useita satoja euroja lisää itse konsoleihin, vaan mieluummin tuhlaan nekin rahat (ainakin osan) peleihin/varusteisiin/ohjaimiin. Tästä syystä olen melko varma että minulle ei toista konsolia tule. Eli minulle on plussaa mitä enemmän tulee multiplattereita: sen isompi pelivalikoima on minulla mitä pelata. Eli isot plussa minulta multiplattereille. Toki isoin osa jumalpeleistä on niitä 1st party pelejä joita ei kilpailijoiden koneilla näy ja nehän jää valtaosaltaan pelaamatta..

Ja tuosta pelien myöhästymisestä ja parantumisesta: Joku yksi kuukausi ei vielä kesää tee.. Metroid on nyt rapiat 9 kuukautta myöhässä ja jälki on sen mukaista: peli on kuulemma kaunis! Eikä pelkästään wiin mittapuulla. Sama Battallion Warssilla, myöhässä jo 4 kuukautta. Vastapainona pikkulinnut kertoi että peli on hyvännäköinen. Jos joku darkness kuukauden myöhästyy niin tuskin siinä mitään mullistavaa saadaan aikaiseksi.

Scatterbrain XO sanoi:
Vaikka en koskaan uskonutkaan niihin "PS3 on 100 kertaa paperilla tehokkaampi kun XO" niin nyt alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että jos kohta ei ala näkyä sitä peliä joka tuota väitettä tukee, niin ko. väitteet PS3:n ylivertaisesta tehokkuudesta ainakin alkavat joutaa hautuumaalle. Mun päänuppiin -vaikka olen jonkin verran jopa työkseni koodaillut - kun ei millään mahdu ajatus, että jatkuvasti tulee näitä juttuja että PS3-pelien versiot näyttävät rumemmilta ja pyörivät huonommin kun XO:lla. Miten paska pitää olla koodaamaan että ei niin suurilla tehoilla muka saisi hommaa toimimaan? On tässä jo ollut aikaa opetella..

Uskoitko todella että PS3 on todellakin monta kertaa parempi.

Okei laskentatehoahan on enemmän. Tämä voi näkyä tuelvaisuudessa mm. fysiikanmallinnuksessa ja tekoälyssä (Jota ei muuten IKINÄ tule tapahtumaan, yhtä idioottia se AI aina on).
Rumuus ja nykivyys verrattuna XO tulee varmasti seuraavista seikoista
- Vaikeampi ohjelmoida
- Todellisuudessa heikompi grafiikkaa piiri ja/tai se muisti (Ainakin jossain oli juttua että tekstuureista ei saada yhtä näyttäviä kuin XO)

Ja ennekuin PS-dudekset vetää herneen nenään omistan PS3:n, en XO:ta

manmangler sanoi:
Uskoitko todella että PS3 on todellakin monta kertaa parempi.

No, en että monta kertaa. Mutta nimenomaan paperilla siinä on paljon enempi laskentatehoa, graffapiiristäkään tuon ei pitäisi johtua tai muistista jota on molemmissa yhtä paljon (teoriassa) käytössä vaikka PS3:ssa se jaetaankin eri osa-alueiden kesken. Ja tehokkaimpama vehkeenähän tuota PS3:sta on markkinoitu. Kyllä IMO sen pitäisi suoriutua noista multiplattareista (jotka nyt eivät XO:llakaan ota tehoista juuri mitään irti esim johonkin Gearssiin verrattuna) pikkaisen paremmin mitä on saanut lukea.

Kyllä se ripeämpi 3D-kiihdytin vaan vaikuttaa, koska normaalissa pelienginessä se suorittaa
raskaimman työn. (Tai ainakin kaiken visuaalisuuteen liittyvän työn ;) )

Ja huhujen mukaan PS3:n käyttöjärjestelmä haukkaa ison palan 256 megan perusmuistista.

Näistä seikoista huolimatta suurin syy on cellin rakenne; ripeän koodin loihtiminen alustalle
jossa tehoja pitää kaivella häkäten ja viritellen johtaa huonolaatuiseen "purkkakoodiin".

Hatunnosto silti Sonylle kunnianahimoisesta suunnitelmasta, ja vahingoniloiset naurut toteutuksen epäonnistumiselle.

Scatterbrain XO sanoi:
No, en että monta kertaa. Mutta nimenomaan paperilla siinä on paljon enempi laskentatehoa, graffapiiristäkään tuon ei pitäisi johtua tai muistista jota on molemmissa yhtä paljon (teoriassa) käytössä vaikka PS3:ssa se jaetaankin eri osa-alueiden kesken. Ja tehokkaimpama vehkeenähän tuota PS3:sta on markkinoitu. Kyllä IMO sen pitäisi suoriutua noista multiplattareista (jotka nyt eivät XO:llakaan ota tehoista juuri mitään irti esim johonkin Gearssiin verrattuna) pikkaisen paremmin mitä on saanut lukea.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, PS3:lle ohjelmointi on niin erilaista kuin muille alustoille, että multiplattarin kunnollinen siirto PS3:lle tarkoittaa käytännössä koko pelin uudelleen rakentamista, johon tuskin monellakaan pelitalolla on haluja ja/tai rahaa. Pelit siirretään siis rimaa hipoen ja mahd. nopeasti pleikalle, joka on tietysti huono homma pleikan multiplattari-pelejä ajatellen.

Kuten Pziuz totesi, olsi mielenkiintoista nähdä multiplattari, joka on kehitetty PS3:lle ja siitä portataan muihin. Cellin etuna on valtava potentiaali ja kääntöpuolena sen valjastamisen hankaluus. Aikaa on kehittäjillä ollut runsaasti ja mielestäni pelkästään Sonyn 1st partyt ovat kyenneet antamaan edes lupausta siitä, mihin PS3 todella pystyy (yhtenä esimerkkinä Lairin viimeisimmät videot

http://www.us.playstation.com/Media/Inside_the_Game/16315/Lair_Behind_the_Scenes_Mastering_the_Beast

http://www.playsyde.com/stream_4006_en.html ).

Psyko sanoi:
Kuten Pziuz totesi, olsi mielenkiintoista nähdä multiplattari, joka on kehitetty PS3:lle ja siitä portataan muihin.
Hazehan on tuollainen ilmeisesti.

Smirre sanoi:
p.s taitaa mennä niin, että PS-miehet on jyrkästi yksinoikeuksien puolella.
Enpä tiedä puhutko minusta, mutta kuottasit minua ja puhuit samasta aiheesta. Itse ainakin haluan vain yksinoikeuksia, koska silloin saadaan koneesta 10000% varmasti enemmän irti ja omistan kummankin koneen jolle näitä pelejä tulee. Ei tarvitse valita parempaa versiota kahdesta paskasta (kuten darkness), vaan voi napata hyllystä Mass Effectin ja Unchartedin.

Pibe sanoi:
Enpä tiedä puhutko minusta, mutta kuottasit minua ja puhuit samasta aiheesta.

Noo se oli yleistä pohdiskelua. Tuli vaan mieleen tuosta kirjoituksestasi niin ymppäsin sen siihen samaan viestiin, ei siis kohdistettu nimenomaan sinulle vaan kaikille.

Mielummin otan pelistä sen version, joka toimii luotettavammalla alustalla (PS3). Mitä väliä jollain pikku hidastelulla tms. kunhan konsoli pysyy toimintakykyisenä eikä hajoa käsiin (360).

Kun noita failure rate -lukemia on tutkaillut niin voi hyvillä mielin jättää 360:n kauppaan huolimatta pelien lievästä paremmuudesta ko. konsolilla.

Esim. tässä The Darknessin tapauksessa PS3-versio on minulle todellakin ainoa varteenotettava vaihtoehto kun versioiden välillä eroa ei paljoa ole.

Scatterbrain XO sanoi:

PS3 ja Xbox arkkitehtuurit eroavat melkoisesti toisistaan, ja niille samat asiat pitää toteuttaa eri lailla, jotta molemmista saa täydet tehot irti. Oikotietä siihen ei ole. Opetteluun ja parhaiden käytäntöjen löytämiseen menee oma aikansa, ja Xbox on senkin osalta vuoden edellä. Kyse ei ole pelkästä numeronmurskaustehosta, vaan siitä miten ohjelmistoarkkitehtuuri on suunniteltu ja toteutettu. Laiteläheinen/embedded ohjelmointi on muutenkin todella kaukana nykyisestä Java/Web koodauksesta, jossa suorituskykyä ei juuri koodaamalla haeta, vaan lyödään lisää rautaa peliin.

Jos kehittäjä tekee kehitystyön Xboksilla, ja ei näe kunnolla vaivaa PS3 käännöksen tekemiseen, on jälki aina enintään samaa tasoa kuin boksilla.

Joku kehittäjä, en muista mikä, totesi, että Xbox -> PS3 porttaus on vaikeampaa kuin toisinpäin.

Psyko sanoi:
Kuten Pziuz totesi, olsi mielenkiintoista nähdä multiplattari, joka on kehitetty PS3:lle ja siitä portataan muihin.
Eikös myös VF5 ole tuommoinen... korjatkaa toki(XO versiosta hypetyksen mukaan kuitenkin uupuu sahalaidat)

Dreamfly sanoi:
Mielummin otan pelistä sen version, joka toimii luotettavammalla alustalla (PS3). Mitä väliä jollain pikku hidastelulla tms. kunhan konsoli pysyy toimintakykyisenä eikä hajoa käsiin (360).

Kun noita failure rate -lukemia on tutkaillut niin voi hyvillä mielin jättää 360:n kauppaan huolimatta pelien lievästä paremmuudesta ko. konsolilla.

Esim. tässä The Darknessin tapauksessa PS3-versio on minulle todellakin ainoa varteenotettava vaihtoehto kun versioiden välillä eroa ei paljoa ole.

Itse taas odottaisin, että jos hommaan konsolipaketin melkein 800 :lla (Ps3, lisäohjain, kaapeli, peli jne.) niin pelit eivät sillä niin hirmuisesti nykisi.

Danekky sanoi:
Eikös myös VF5 ole tuommoinen... korjatkaa toki(XO versiosta hypetyksen mukaan kuitenkin uupuu sahalaidat)

Näinhän se taitaa olla. Jostain myös luin että VF5:n arcadeversio on lähempänä PS3:a, joten
porttaaminen sille oli helppoa. Saa nähdä millainen lopputulos Boxi-versio on, toivottavasti hyvä.

edit: Tässä jotain tarinaa Boxi-versiosta.
edit: Enemmän tarinaa Boxi-versiosta.

Graphically, VF5 on 360 looks just as awesome as the PS3 version, with subtle enhancements, like improved anti-aliasing which is especially noticeable in the background details. Other improvements, albeit improvements that are less visible to the naked eye, are things like improved A.I. of the CPU opponents in the Quest mode. If you thought the competition was a pushover in the PS3 version, then the 360 roster should offer a stiffer challenge. The functionality of the Dojo mode has been enhanced as well, with added stances implemented so that players can practice throws and throw evasion more easily than they could in the PS3 version.

Ai niin, eikös Virtua Tenniksen kehitys mennyt Pleikkarin ehdoilla? Boxi version teki joku pienempi tiimi. (???)

Danekky sanoi:
Itse luin jostain erilaista hypetystä-->Xo versio on melkein yhtä komea. Tosin tässähän on sitten kyseessä osaksi jo "Oblu-ilmiö", eli XO-versiota on hiottu enemmän. Aletaanko väittelemään Oblivionista;)

12 XO menossa:eek: Taas yksi kaveri kertoo karun totuuden XO:n kirpputorikomponenteista, tällä kertaa on mahdollisuus jopa kuunnella tyypin ja MS:n asiakastuen välinen keskustelu:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3160603

Tässähän täytyy alkaa kiittelemään jumalia, kun oma kone ei ole kertaakaan reistaillut, ei edes jumittunut kesken pelin:p

Cactus80 sanoi:
Itse taas odottaisin, että jos hommaan konsolipaketin melkein 800 :lla (Ps3, lisäohjain, kaapeli, peli jne.) niin pelit eivät sillä niin hirmuisesti nykisi.

Paremminki niin että kun ostaa isolla rahalla konsolin niin olettaa että se toimisi.Nykimistä tulee aina jossain määrin olemaan niin kauan kuin pelejä tehdään.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom