Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hide sanoi:
Mitä täytyy vetää että tulee noin killerit tripit?
Maalaisjärkeä ja todellisuudentajua? Lievällä PR-materiaalilla höystettynä, toki.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Edittiä
Viimeisimmät tiedot kertovat että Wiin draqon sword olisi myynyt japanissa 200 000 kipaletta ensimmäisen päivän aikana. Se siitä että nintendo tappaa hc-pelit.
PS2:n Dragon Guest VIII myi aikoinaan kahdessa päivässä lähes 2,2 miljoonaa: http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=ps2&id=1756
Japanissa oikeita hittipelejä ei edes päästetä myyntiin arkipäivänä, jotta porukka muistaisi käydä töissä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Maalaisjärkeä ja todellisuudentajua? Lievällä PR-materiaalilla höystettynä, toki.

Wiin menestys varmasti pohjaa pitkälti tuohon, mutta ei se silti tee spektaakkelipadipelamisesta tylsää, kuin niiden mielestä joille se on ollut aina tylsää. Toki poikkeuksiakin on mutta....
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TJS sanoi:
Wiin menestys varmasti pohjaa pitkälti tuohon, mutta ei se silti tee spektaakkelipadipelamisesta tylsää, kuin niiden mielestä joille se on ollut aina tylsää. Toki poikkeuksiakin on mutta....

Aika yksinkertaista, jos ihmisten pelimaku pysyy aina samana. Pelit muuttuvat, ihmiset muuttuvat ja odotukset muuttuvat. Uskoisin helpommin, että viimeisten kymmenen vuoden aikana ihmiset ovat saattaneet alkaa kypsyä vallinneeseen pelityyliin. MGS oli joitakin vuosia sitten paljon päräyttävämpi kokemus kuin MGS3. Jos ihmisten pelimaku ei muuttuisi, miksi suurin osa pelaajista siirtyi 3D-peleihin ja vain pieni vähemmistö jäi inisemään 2D-pelien vähenemisestä?

Tuskinpa nuo HD-"spektaakkelipelit" koskaan kokonaan kuolevat. Wii toi kuitenkin tasapainoa tilanteeseen, jossa pelimarkkinat oli kyllästetty tietynlaisella pelityylillä. Nyt päästään sitten samalla katsomaan, kuinka suuri osa pelaajista kaipaa näitä HD-spektaakkeleja, ja kuinka suuri osa on näitä vanhaan kyllästyneitä ja Wiihin siirtyneitä. Jahka tässä kuluu muutama vuosi, konsolien myyntiluvuista voi katsella näiden trendien toteutumista tarkemmin. Sukupolven loppupäässä joskus viiden vuoden päästä voi vaikka ilmetä, että HD-konsolit pärjäsivät ihan kohtuullisesti, esim. yhteisesti 50 %:n markkinaosuudella Wiin 50:ntä vastaan. Jokin 80 % Wiille olisi jo aika ääripäätä, mutta toisaalta olisi myös ihme, jos Wii menisi alle 40:n. Väistämättä ne spektaakkelipelit ovat jonkinasteinen häviäjä, mutta Wii-ilmiön suuruutta, uuden pelaamisen kannatusta ja spektaakkelipeleihin kyllästymisen astetta povataan yhä teelehdistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Aika yksinkertaista, jos ihmisten pelimaku pysyy aina samana. Pelit muuttuvat, ihmiset muuttuvat ja odotukset muuttuvat. Uskoisin helpommin, että viimeisten kymmenen vuoden aikana ihmiset ovat saattaneet alkaa kypsyä vallinneeseen pelityyliin. MGS oli joitakin vuosia sitten paljon päräyttävämpi kokemus kuin MGS3. Jos ihmisten pelimaku ei muuttuisi, miksi suurin osa pelaajista siirtyi 3D-peleihin ja vain pieni vähemmistö jäi inisemään 2D-pelien vähenemisestä?

Tuskinpa nuo HD-"spektaakkelipelit" koskaan kokonaan kuolevat. Wii toi kuitenkin tasapainoa tilanteeseen, jossa pelimarkkinat oli kyllästetty tietynlaisella pelityylillä. Nyt päästään sitten samalla katsomaan, kuinka suuri osa pelaajista kaipaa näitä HD-spektaakkeleja, ja kuinka suuri osa on näitä vanhaan kyllästyneitä ja Wiihin siirtyneitä. Jahka tässä kuluu muutama vuosi, konsolien myyntiluvuista voi katsella näiden trendien toteutumista tarkemmin. Sukupolven loppupäässä joskus viiden vuoden päästä voi vaikka ilmetä, että HD-konsolit pärjäsivät ihan kohtuullisesti, esim. yhteisesti 50 %:n markkinaosuudella Wiin 50:ntä vastaan. Jokin 80 % Wiille olisi jo aika ääripäätä, mutta toisaalta olisi myös ihme, jos Wii menisi alle 40:n. Väistämättä ne spektaakkelipelit ovat jonkinasteinen häviäjä, mutta Wii-ilmiön suuruutta, uuden pelaamisen kannatusta ja spektaakkelipeleihin kyllästymisen astetta povataan yhä teelehdistä.

Laitatko Mahew privaa kun ne "uudet" mullistavat pelit tulevat...?Koska tähän mennessä minipelejä/Wii Sportsia lukuunottamatta, it's same old shit uudella ohjauksella ja vielä rumempana mitä naapureilla. Minä silmät kirkkaana ajattelin ja jopa toivoin, että esim. Call of duty sarja olisi herkumpaa Wiillä. Kuinka väärässä olinkaan....ehkä jonain päivänä, mutta siihen asti kun pelit paranee tuo mullistava kone saa pysyä kaupassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Jos ihmisten pelimaku ei muuttuisi, miksi suurin osa pelaajista siirtyi 3D-peleihin ja vain pieni vähemmistö jäi inisemään 2D-pelien vähenemisestä?

Koska tuossa siiryttiin aina vain komeampaan ja spektaakkelimaisempaan tapaan pelin esillepanossa. Wiin tapauksessahan ikäänkuin tyydytään tietynlaiseen downgreidaukseen kiillossa ja kimalluksessa uuden ohjaustavan ollessa se uusi juttu.

Enkä väitä etteikö jutuissasi olisi myös ihan vinha pointti. En vain niele sitä ihan ruotoineen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
PS2:n Dragon Guest VIII myi aikoinaan kahdessa päivässä lähes 2,2 miljoonaa: http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=ps2&id=1756
Japanissa oikeita hittipelejä ei edes päästetä myyntiin arkipäivänä, jotta porukka muistaisi käydä töissä.
Vertaatko nyt vakavalla naamalla Japanin suosituimman pelisarjan pääjatko-osaa spinoffiin? Katsotaanpa, mitä edelliset DQ-spinoffit ovat myyneet ensimmäisen viikon aikana.

Koodi:
Game Name:		Sys:	1st Week:	
DQ Monsters	  	       GB		 333,114  	
DQ Monsters 2: Coby     GB	           501,081 	
DQ Monsters 2: Tara	 GB	           133,723 	
DQ Monsters 3		     GBA	      210,427 	
DQ Monsters 1+2		  PSX	            132,479 	
DQ Monsters Joker	 NDS	          633,084 	
DQ Slime Morimori	 GBA	           67,797 		
DQH: Rocket Slime	NDS	          43,995 		
DQ: Young Yangus	PS2 	          151,570 	
DQ Swords		       Wii	           200,000 (yhden päivän myynnit)

Vajaan 3 miljoonan koneen käyttäjäkannan omaavan Wiin DQ-spinoff myi siis yhdessä päivässä noin 5 kertaa enemmän kuin noin 17 miljoonan (aikoinaan) potentiaalisen käyttäjän DS-versio. Veikkaan, että päästään aika lähelle GB:n ensimmäisen DQ Monstersin viikkomyyntiä. Jalkoihin jäivät päivässä siis myös PSX:n ja PS2:n DQ-spinoffit.

Voidaan toki vertailla parin vuoden päästä Wiille tulevan DQX:n myyntiä DQVIII:iin, jos vaikka olisi reilumpi vertailukohta?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vertasin sitä lähinnä siihen, että alle miljoonan julkaisuviikollaan myyneitä pelejä ei voi Japanissa vielä pitää minään jättihitteinä. Ja toisaalta jokin Dragon Quest Swords on ainakin länsimaisittain aika kaukana ns. HC-pelaajien materiaalista, vaan aika puhdasta fanirahastusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kauppari sanoi:
Koskahan saamme tietää Amerikan laite myynnit kesäkuulta?
Ilmeisesti torstaina tai perjantaina, riippuen aikavyöhykkeestä. Myynnit julkaistaan iltaneljältä Yhdysvaltain länsirannikon aikaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kun aikoinaan kuulin wii:stä ensinmäisen kerran olin innoissani. En ole hirveän innokas sen suhteen, että pitää aina rahastaa uusila konsoleilla, joiden pelit näyttävät paremmilta kun vanhat. En ainakaan pidä siitä miten usein näitä tehdään. Tässä nyt sitten tehtiin uusi gamecube halpaan hintaan, uudenlaisilla kontrolleilla. Ei sitä silloin osannut aavistaa, mitä kauheuksia se toisi mukanaan. On aika turhaa puhua siitä, miten uudenlaisia ja hienoja wii pelit ovat, kun kaikki sen odotetut pelit tuntuvat kuitenkin olevan vanhojen nintendosarjojen uusia versioita. Miksi uutta ohjaus-systeemiä hyödynnetään tekemällä minipelikuraa, huonosti liikettä tunnistavia pelejä ja waggle-remakeja vanhoista peleistä?!? Vaikka wii tennis oli kiva peli, se perunamies silti löi välillä jopa täysin vastakkaisessa suunnassa kuin itse löin.

Jotenkin wii:stä tulee mieleen DS:n väkinäinen touch-screenin käyttö perinteisissä huippupeleissä. DS:n castlevania DS on tiukka peli, mutta ei uusien ominaisuuksien takia. Se on kuvottavaa, että siihen on tungettu kuviopiirtelyä ja jääpalojen raaputtamista.

Olen edelleenkin positiivinen wii hardan suhteen, se vaan vaatii järkevää pelikehitystä. Saa nähdä tuleeko sitä, kun kuran valmistuksesta palkitaan niin kovin avokätisesti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kauppari sanoi:
Koskahan saamme tietää Amerikan laite myynnit kesäkuulta?

Tässä muuten vielä yhteenveto Japanin laitemyynneistä samalla ajanjaksolla, vertailun vuoksi:

Japanese Sales June 4 - July 8

NDS - 696,596
WII - 344,830
PSP - 162,305
PS2 - 65,469
PS3 - 52,443
360 - 19,009
GBA - 3,253
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Tässä muuten vielä yhteenveto Japanin laitemyynneistä samalla ajanjaksolla, vertailun vuoksi:

Japanese Sales June 4 - July 8

NDS - 696,596
WII - 344,830
PSP - 162,305
PS2 - 65,469
PS3 - 52,443
360 - 19,009
GBA - 3,253
Sieltä se PS3 nousee. MGS4:n julkaisuaikoihin odotettavissa myynnin nousua Japanissa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Nyt kaikille kännykät hälyyttämään.

Heh

Mutta ihmettelen että Wii ei ole vielä mennyt boxin ohi vaikka myy yli 15 kertaa boxia enenmmän kuukaudessa japanissa. Ja Amerikassakin yli kaksi kertaa enemmän. No olihan boxilla n 10 miljoonan koneen johto kun Wii astui kehiin mutta tuntuu että ei siinä enää kauaa voi mennä että Wii boxin myynneissä ohittaa.

Paljonko muuten Wiitä nyt on myyty tarkalleen? Eikös E3 sanottu myynneistä jotain?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kauppari sanoi:
Heh

Mutta ihmettelen että Wii ei ole vielä mennyt boxin ohi vaikka myy yli 15 kertaa boxia enenmmän kuukaudessa japanissa. Ja Amerikassakin yli kaksi kertaa enemmän. No olihan boxilla n 10 miljoonan koneen johto kun Wii astui kehiin mutta tuntuu että ei siinä enää kauaa voi mennä että Wii boxin myynneissä ohittaa.

Paljonko muuten Wiitä nyt on myyty tarkalleen? Eikös E3 sanottu myynneistä jotain?
Perjantaina saa taas päivitettyä tietoa jenkkien tilanteesta, sitä ennen on hieman turha spekuloida kokonaismyyntejä. Olettaisin, että Wiin myynnit liikkuvat maailmanlaajuisesti jossain 8 ja 9 miljoonan välimaastossa. Se on tällä hetkellä jopa hieman PS2:sta edellä julkaisuajankohdasta laskien.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TJS sanoi:
Koska tuossa siiryttiin aina vain komeampaan ja spektaakkelimaisempaan tapaan pelin esillepanossa. Wiin tapauksessahan ikäänkuin tyydytään tietynlaiseen downgreidaukseen kiillossa ja kimalluksessa uuden ohjaustavan ollessa se uusi juttu.

Enkä väitä etteikö jutuissasi olisi myös ihan vinha pointti. En vain niele sitä ihan ruotoineen.

Jos uudessa Metroidissa ja Mariossa ei tarpeeksi kiiltoa ja kimallusta niin sitten kannattaa katsoa peiliin.

Saa olla nimittäin aikamoinen tissiposki jos resoluutio määrää onko peli hyvä vai ei.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ludson sanoi:
Sieltä se PS3 nousee. MGS4:n julkaisuaikoihin odotettavissa myynnin nousua Japanissa?

Aikamoinen ihme täytyy tapahtua siihen että pleikkari tuolta nousee. Ei pelkkä MGS4 tai FFmikäseseuraavaversionytsittenolikaan enää taida riittää.

Muutes, PS3 taitaa periä Xboxilta FPS-konsoli meriitin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Saa olla nimittäin aikamoinen tissiposki jos resoluutio määrää onko peli hyvä vai ei.

Nyt meni metsään niin että ropisi. Joissain peleissä nimenomaan resoluutio ratkaisee. Kyllä itse mieluummin pelaan Auto ja FPS pelejä HD-Ready tai Full-HD. PC:lläkin resot aina tapissa. Syy siihen ettei tarvitse arvata mitä se pikseli kasa on.

SD-resoluutiolla joutuu ajamaan radat läpi jotta voit edes vähän ennakoida tulevaa. Ei oikeassa elämässä tätä joudu tekemään. Kyllä kun ajaa Tampereelta Helsinkiin, näkee jo kaukaa mutkan ja puut. SD-resolla on monta kertaa pikselimössöä josta ei ota erkkikään selvää.

Vielä kauheampaa se on FPS peleissä. Kyllä Operation Flashpointissa vietiin 1024 * 768 miehiä 1600 * 1200 resolla. Ne joutui arvaamaan onko se puu, oma vai vihollinen. Kiikarreiden käyttö oli LIIAN HIDASTA jos se oli vihollinen.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom