Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Laitetaan suoraan tähän, niin laiskatkin näkevät.

Kesäkuun jenkkimyynnit, konsolit ja pelit:

Official June 2007 NPD Sales Data
--------------------------------------------------------------------------------

Source: NPD/NeoGAF/Konsolifin

(Note: previous 230.1k psp number was a typo on NPD's part)

Nintendo DS 561 900 ( ed. kk 423 150)
Wii 381 800 (ed. kk 338 278)
PSP 290 100 (ed. kk 221 120)
PlayStation 2 270 700 (ed. kk 187 765)
Xbox 360 198 400 (ed. kk 154 932)
GBA 109 400 (ed. kk 80 554)
PlayStation 3 98 500 (ed. kk 81 604)

Top SKU's June 2007

01. Wii Mario Party 8 -- 426.2k
02. Wii Play w/ remote -- 293.2k
03. NDS Pokemon Diamond Version -- 288.4k
04. NDS Pokemon Pearl Version -- 214.7k
05. 360 Forza Motorsport 2 -- 197.40k
06. PS2 Guitar Hero 2 w/ Guitar -- 197.35k
07. 360 Guitar Hero 2 w/ Guitar -- 177.6k
08. Wii Pokemon Battle -- 157.9k
09. Wii Resident Evil 4
10. 360 The Darkness
11. PS2 Naruto: Ultimate Ninja 2
12. PS2 Transformers: the Game
13. 360 Tenchu Z
14. NDS New Super Mario Bros
15. PS2 Tomb Raider: Anniversary
16. Wii Super Paper Mario
17. 360 Transformers: The Game
18. PS2 MLB '07: The Show
19. Wii Big Brain Academy: Wii
20. 360 Dirt

Top Ten SKU's YTD (eli vuoden myydyimmät pelit tähän päivään asti)

01. NDS Pokemon Diamond Version
02. Wii Play w/ Remote
03. NDS Pokemon Pearl Version
04. PS2 God of War II
05. PS2 Guitar Hero 2 w/ Guitar
06. 360 Guitar Hero 2 w/ Guitar
07. Wii Mario Party 8
08. 360 Crackdown
09. NDS Diddy Kong Racing
10. Wii Legend of Zelda Twilight Princess

Konsolimyynnit yhteensä Tammi-kesä 07 (usa):

Nintendo DS: 2,688,000
Wii: 2,109,000
PS2: 1,527,000
PSP: 1,261,000
360: 1,248,000
PS3: 763,000
GBA: 742,000

Usan ja Japanin yhdistetty virallinen konsolimyynti tammi-kesäkuu 2007:

US + Japan YTD Ultimate Combination of Doom

NDS: 6,639,518
Wii: 4,063,852
PSP: 2,344,147
PS2: 1,947,373
360: 1,366,583
PS3: 1,255,931
GBA: 782,804

Omia ajatuksia:

- psp myy tosi hyvin, mutta koska ds myy järkyttävän paljon, niin siksi psp'n hyvää myyntiä ei tule huomanneeksi.
- Hyvä kuukausi konsoleille, myynnit nousiva kivasti.
- Jos käy kuten sony toivoo eli ps3 tuplaa myyntinsä alennuksen jälkeen, niin heinäkuussa voisi teoriassa ps3 ohittaa 360'sen kuukausimyynnissä.
- Mario Party aloitti tosi tanakasti ja RE4 on ihan tavoitteessaan Wiin osalta.
- Jessus toi ds myy valtavia määriä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Wii vetää joukkoja noiden myyntien mukaan. Ja nyt myös ekslusiiveja alkaa tulla eniten Wiille:

http://www.gamingtarget.com/article.php?artid=7252

Mutta koska Wii ei ole current-gen konsoli, ja koska Xbox360 hajoilee koko ajan joten sillä ei voi pelata, voidaankin päättää että PS3:lla on eniten ekslusiiveja current-gen koneista. Eli, PS3 on tämän kisan jo voittanut.

Eikös PS3:n ostajat osta ollenkaan pelejä?
Kovinkaan monella myyntilistalla ei ole näkynyt PS3:n pelejä? Ostetaanko PS3:n vain multimediaa varten.
Laitemyynnin kasvulla ei Sonyn kannata juhlia kun sitä rahaa tulisi paremmin jos kunnon pelejä olisi tarjolla.
Se, että pari peliä tulee vuoden välein jotka myyvät pari miljoonaa ei auta kovinkaan paljoa myyntejä. Hinnanalennuskin on naurettava Euroopassa kun pitää pakottaa ostamaan kasan pelejä ja rumblettoman lisäohjaimen.

Weldomite sanoi:
Eikös PS3:n ostajat osta ollenkaan pelejä?
No perkule kun sille on ne neljä tai viisi peliä katsontakannasta riippuen....

Mutta toisaalta on sanottava, että joku Oblivion on myynyt tosi huonosti pleikkarille Amerikassa... Edes joka kymmenes PS3:n omistaja ole sitä pominut omaksensa, joten aikamoisia jeesuspelejä saa laitteelle tulla ennen kuin pelimyynnit pomppaavat ylös...

Centauri sanoi:
Top SKU's June 2007

01. Wii Mario Party 8 -- 426.2k
02. Wii Play w/ remote -- 293.2k
08. Wii Pokemon Battle -- 157.9k
19. Wii Big Brain Academy: Wii

Omia ajatuksia:
- Mario Party aloitti tosi tanakasti ja RE4 on ihan tavoitteessaan Wiin osalta.
- Jessus toi ds myy valtavia määriä.

Mua alkaa enemmän ja enemmän huolestuttaa, että N tappaa kunnon pelit. Ei vi**u mitä paskaa nuo lainaamaani tekstiin jättämät pelit. EI!!!!!!

Ja edelleen ihmettelen käsilaitteiden suosiota? Eikö ihmisillä ole muuta elämää, kuin pelaaminen, että pelilaitteet pitää olla mukana poissa kotoakin? Noh, minä olen hommanut elämänkin. Ei voi käsittää, mutta kai minä olen vanhanliiton ihminen. JA ei, en lentomatkusta kuin kerran 5 vuodessa. Sen kerran voi relax viinatarjoilusta nauttien.

Onkohan kukaan muuten edes ajatellut, entäs sitten kun Wiin gimmick&uutuudenviehätys menee massoilta ohi. HC-pelaajat ei tuohon tauhkaan sorru. Yhtäkkiä peliteollisuus on ihmeissään kun ei pelit myy ja käsissä on vaikka miten paljon jotain kapulanveivaus pelejä, joita kukaan ei osta. Nice...

Onneksi on vielä tulevaisuudessa PC. Sitä ei N pysty onneksi tappamaan.

BTW: Tässä muuten uusi aspekti next-gen sotaan. XO:ta ostetaan nyt rutkasti HD-mediaplayeriksi netistä imuroitaviin HD-leffoihin. No HD-addon needed for those eli leffat toistuvat suoraan XO:lla. Kaveri vääntää kiinteitä suomi-tekstejä jo niihin. Nice! Xvid 2 on syntynyt. :D

tsinivuo sanoi:
Onkohan kukaan muuten edes ajatellut, entäs sitten kun Wiin gimmick&uutuudenviehätys menee massoilta ohi. HC-pelaajat ei tuohon tauhkaan sorru. Yhtäkkiä peliteollisuus on ihmeissään kun ei pelit myy ja käsissä on vaikka miten paljon jotain kapulanveivaus pelejä, joita kukaan ei osta. Nice...

Ei saa pelotella!

* A flood of poor titles from hastily financed startups, combined with weak high-profile Atari 2600 games based on the hit movie ET and the popular arcade game Pac-Man.

* The news media sensationalized both the boom days of 1980 and the problems of 198283. In particular, the story of Atari burying millions of ET cartridges in a New Mexico landfill shifted the outlook of the video game market in the eyes of many media outlets.

http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_crash_of_1983

tsinivuo sanoi:
Mua alkaa enemmän ja enemmän huolestuttaa, että N tappaa kunnon pelit. Ei vi**u mitä paskaa nuo lainaamaani tekstiin jättämät pelit. EI!!!!!!

Ja edelleen ihmettelen käsilaitteiden suosiota? Eikö ihmisillä ole muuta elämää, kuin pelaaminen, että pelilaitteet pitää olla mukana poissa kotoakin? Noh, minä olen hommanut elämänkin. Ei voi käsittää, mutta kai minä olen vanhanliiton ihminen. JA ei, en lentomatkusta kuin kerran 5 vuodessa. Sen kerran voi relax viinatarjoilusta nauttien.

On kumma, että Nintendo yksinään pystyy tuhoamaan koko pelikulttuurin. Se, että markkinoille on julkaistu Mario Party 8, varmistaa sen, että enää ei tulee yhtään HC-FPS:ää (köh, Halo, köh, Killzone) saati kunnon autopeliä (köh, PGR4, GT5) tai muitakaan HC-pelaajalle suunnattuja nimikkeitä (köh, Bioshock, Lair, Heavenly Sword, MGS4). Nintendo ei voi vaikuttaa HC-pelaamisen kuolemiseen. HC-pelaamisen tulevaisuudesta päättävät HC-pelaajat. Jossei pelejä osteta, ei niitä myöskään tehdä. Sen, että markkinoille tulee HC-hutun lisäksi uudenlaisia peli-ideoita, ei luulisi olevan pois keltään paitsi innokkaimmilta "huspoisminunpeliharrastuksesta"-sisäpiiriläisiltä.

Käsikonsoleista sen verran, että onko käynyt mielessä, että niillekin voidaan tehdä hyviä pelejä?

Baron sanoi:
No perkule kun sille on ne neljä tai viisi peliä katsontakannasta riippuen....

Mutta toisaalta on sanottava, että joku Oblivion on myynyt tosi huonosti pleikkarille Amerikassa... Edes joka kymmenes PS3:n omistaja ole sitä pominut omaksensa, joten aikamoisia jeesuspelejä saa laitteelle tulla ennen kuin pelimyynnit pomppaavat ylös...

Toisaalta Oblivion ei ole mikään erikoinen peli. Suoraan sanoen siinä on kiva hiekkalaatikko mutta skaalautuvat viholliset, jousipyssy joka on ritsan luokkaa ja lopuksi taistelusysteemi joka on aika surkea. Esimerkiksi olen hakannut Mount and Bladea taistelusysteemin ja hevosella ratsastuksen takia hillittömästi enemmän kuin oblia. Dark Messiah Might And MAgic voi olla putki mutta hakkaa myös oblin pelillisesti.

Moni pelaaja tälläkin foorumilla on joutunut ihmettelemään, miksi Sony on kerta toisensa jälkeen sortunut idioottiratkaisuihin aivan kuin tietoisesti tehdäkseen viimeisistäkin jäljellä olevista kannattajistaan katkeroituneita vihamiehiä. Tällaista päättymätöntä virheliikkeiden, hölmöilyjen ja epäonnistumisten sarjaa ei voi selittää edes galaksin huonoimmalla säkällä, mutta riittääkö selitykseksi edes johtoportaan kollektiivinen aivokuolema tai Jumalan kosto anglikaanisen kirkon häpäisemisestä?

Ei riitä. Vertaansa vailla olevilla ääliölausunnoillaan ikuisen paikan videopelialan häpeäkellarista Ken Kutaragin ja Kaz Hirain vierestä itselleen lunastanut David Reeves on vihdoin paljastanut, millainen ajatusmalli on ollut Sonyn muutaman viime vuoden "strategian" takana:

"One of the objectives we gave Phil Harrison," explains Sony Europe president David Reeves, "is to make people cry".

http://www.gamesradar.com/gb/ps3/game/news/article.jsp?releaseId=2007072315232109092&articleId=2007072315232109092&sectionId=1006

tsinivuo sanoi:

Minä pelaan tällä hetkellä enemmän käsikonsolilla kuin pöytäkonsoleilla, suhde on varmasti 80/20. Ja minä pelaan käsikonsolilla kotona. Miksikö? Minulla on DS tässä työpöydän vieressä ja Age of Empires on sisällä. Kun laitan ds'n päälle, niin siitä tasan 14 sekunnin olen siinä kohdassa mihin viimeksi seivasin ja jatkan peliä. Kun haluan lopettaa, niin siinä ei taas montaa sekuntia mene. Jos taas istun sohvalle ja alan pelaamaan Viva Pinataa, niin siinä ei ehdi edes minun vanha telkkari lämmitä 14 sekunnissa + sitten se julmettu valikoissa pyöriminen. Pöytäkonsolilla ei minusta voi enää nykyään pelailla 'siinä sivussa', vaan jo sen aloittaminen vie minulle liikaa aikaa.

Eli käsikonsolilla voin pelata hyvin työn ohessa/ruokapöydässä/pytyllä istuessani/sohvalla löhötessä telkkarin ollessa muuten auki. Sen lisäksi voin oikeasti ottaa käsikonsolin mukaan työmatkoille. Lisäksi DS on halvempi kuin kotikonsolit ja sen pelit ovat paljon halvempia ja niitä löytää myös käytettyinä hyvin.

tsinivuo sanoi:
Niinpä, Wiin gimmick ja uutuuden viehätys menee ohi aivan kuten DS:nkin.

HC-pelaajat, eli se vajaa prosentti pelaajista, voivat yhätikin tulla huijatuksi ikivanhojen pelien uudelleenjulkaisujen muodossa kiitos live arcaden ja kumppaneiden. Ei tarvise koskea Wii-peleihin.

keiu sanoi:
Niinpä, Wiin gimmick ja uutuuden viehätys menee ohi aivan kuten DS:nkin.

Ai samalla tavalla kuin meni Nintendon kehittämä ristiohjain ja analogiohjainkin?

Prisoner sanoi:
Ai samalla tavalla kuin meni Nintendon kehittämä ristiohjain ja analogiohjainkin?

Todellakin. Luulisi Nintendon jo oppineen historiasta etteivät gimmickit toimi eikä millään pokemoneilla tehdä rahaa. Ottaisivat oppia Sonyltä.

Moore jätti uppoavan laivan ja syystä. Kim Shame, MSn peliosaston jehuja ei ole kovinkaan perillä asioista.
http://gameinformer.com/News/Story/200707/N07.0720.1230.26535.htm?Page=1

GI: I saw Halo 3, but its not playable.

Kim: You will see it here.

GI: Its not playable here.

Kim: In terms of you getting your hands on it? Maybe.

GI: It was being driven. Why wasnt the controller in my hands?

Kim: Thats a good question for those guys. Obviously, they want to control the demo. Maybe theyd let you pick it up.

GI: I asked.

Kim: They wouldnt let you pick it up?

GI: Nope.

Kim: I promise you, its real.

Lupaile mitä lupailet.

Kim: Yeah, but heres the thing: I think one of the most important, subtle announcements at the Xbox 360 briefing is that Resident Evil is coming to Xbox 360. Yes, its from Capcom, whos been a great supporter of us.

GI: But we knew that two years ago.

Kim: What?

GI: Resident Evil. It was shown at TGS two years ago.

Kim: No, but coming to Xbox 360.

GI: Yeah. It was at the press event.

Kim: I dont think so.

GI: Im positive. I was there.

Kim: Really?

GI: It was shown at both press conferences.

Kim: That RE5 was coming to?

GI: Yep.

Kim: Im going to have to confirm that. That was supposed to be the big announcement.

...hehe ...he

GI: Are you planning on making a big splash at TGS?

Kim: I dont know. I dont know about any third-party announcements that are being lined up there. I wouldnt know right now, anyway.

GI: I meant first party.

Kim: No, not really. For us, again, I think youre going to see the same messaging that we have at E3, which for us in Japan is about bringing our other content, our Western content, to Japan. Lost Odyssey has to be the big splash. Showing that its real, getting Sakaguchi-san up therein the same way we did with Blue Dragon last year. Hes going to get up there and say, Hey, this is my next masterpiece, I hope you like it.

Eli ei paljon kannata Microsoft osalta odotella mitä TGSn tuo tullessaan.

tsinivuo sanoi:
Ja edelleen ihmettelen käsilaitteiden suosiota? Eikö ihmisillä ole muuta elämää, kuin pelaaminen, että pelilaitteet pitää olla mukana poissa kotoakin?

Ainakin monessa oikeasti isossa kaupungissa työ/koulumatkoihin kuluu rutkasti aikaa metrolla tms. Siinä samalla on aikalaista näppärä kuluttaa aikaa esim. pelaamalla.

tsinivuo sanoi:

Miksikähän se muuten menisi ohi? Itse olen ainakin jo vakuuttunut uudesta tavasta ohjata senverran, että periteisellä pädillä ohjattavia FPS tms. pelejä tähtäyksineen en hanki enää koskaan. Oma veikkaus on ennemminkin, että MS ja Sony tekevät vastaavanlaiset systeemit seuraaviin konsoleihinsa (elleivät jo lisälaitteina nykyisiin). Sitten voi MS/Sony fanboyt kuuluttaa kuinka uusi ja mahtava se tähtäily onkaan :)

Vanki sanoi:
Miksikähän se muuten menisi ohi? Itse olen ainakin jo vakuuttunut uudesta tavasta ohjata senverran, että periteisellä pädillä ohjattavia FPS tms. pelejä tähtäyksineen en hanki enää koskaan. Oma veikkaus on ennemminkin, että MS ja Sony tekevät vastaavanlaiset systeemit seuraaviin konsoleihinsa (elleivät jo lisälaitteina nykyisiin). Sitten voi MS/Sony fanboyt kuuluttaa kuinka uusi ja mahtava se tähtäily onkaan :)

Fanitusta se on sekin että hehkuttaa omaa suosikkiaan eli tässä tapauksessa ohjausta, ja kaikki muu on väärin. Itse en näe padiohjauksessa mitään vikaa, ja hyvin tuntuu pelittävän. Aika hauska myös arvioida että Wiin ohjauksen takia padipelaaminen on historiaa jo lähitulevaisuudessa. Se on siis ohimenevä trendi koska Nintendo muutti jotain...? Ja samoin se että ohjaus on se suurin ja ainoa syy uusien asiakkaiden haalimiseen, kyllä se hinta on myös suurimpia myyntivaltteja. Sisko osti lapsilleen Wiin ainoastaan hinnan pohjalta, kun ei tiedä yhtikäs mitään peleistä tai pelikoneista. Ilmeisesti lapset tässä perheessä eivät ymmärrä hyvän päälle kun ps2 jauhaa päällä ja Wii homehtuu kulmassa.

samuel6 sanoi:
Fanitusta se on sekin että hehkuttaa omaa suosikkiaan eli tässä tapauksessa ohjausta, ja kaikki muu on väärin. Itse en näe padiohjauksessa mitään vikaa, ja hyvin tuntuu pelittävän. Aika hauska myös arvioida että Wiin ohjauksen takia padipelaaminen on historiaa jo lähitulevaisuudessa.

Ei kaikki muu ole väärin. Padiohjaus vaan ei IMHO toimi ollenkaan kyseisissä peleissä. Autopeleissä tai tasoloikissa padi toimii ihan OK. Mutta en usko että kyseessä on jokin ohimenevä ilmiö ohjauksessa, joka jotenkin menee "pois muodista". Liikkeentunnistus on tullut jäädäkseen, ja sitä kehitetään edelleen jatkossa. Toki joskus tulevaisuudessa joku kehittää taas jotain uutta.

Ei padipelaaminen historiaa ole. Sille tulee vain vähän erilainen rooli, niinkuin Wiin nunchuckissa tai Sonyn kapulassa, osa toiminnoista hoidetaan padilla, ja osa liikkeentunnistuksella.

EDIT. Aikoinaan kun pelikoneena oli C64 ja digitaalinen (on-off) joystick, ei siinäkään tuntunut olevan mitään vikaa kun parempaa ei ollut tarjolla. Sitten tuli hiiri ja analogiset vastineet, ja kas, vanhat joystickit kyllä vähitellen hävisivät

Tuomas sanoi:
Tulipa tänään pari kaveria kylään toisella oli Wii mukanaan joten pääsimme sitä ensin kerran koettaan.Ensimmäinen mikä shokeerasi että laite on vielä paljon pienenmpi mitä kuvista näkee.Vähän pienempi mitä semmoinen vanha pc-peli loota.Kyllä oli mukavaa näiden "epäpelien" kanssa,kun keilattiin ja golfattin ja kalastettiin :D Keilaamisessa kun pääsi jyvälle niin oli kyllä tosi hauskaa :) Samoiten golffi.Käväisipä jo mielessä Wiin osto :eek: mutta eipä sitä ole tällä hetkellä varaa.Tosin vielä ei wiille ole tullut pelejäkään mitkä itseä kiinnostais.Excite Truckkia tuli myös pelattua.Hauskaa oli kaikin puolin :)

Juu ihan hauskaa oli. Huvittavaa touhua, ja kun onnistui niin kyllä miellytti. Tosiaan, Wiin koko, mahtui 37" töllön ja PS3:sen väliin. :D Ei ainakaan jäänyt huonoa makua suuhun, näin ensikosketuksena Wiihin. :)

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom