Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Ihan tälläista ajatusleikkiä vaan.
Ihan pieni ajatusleikki vain.

Ottaisinko version, jossa:
Napin painallus on korvattu kapulan heiluttamisella.

Edit: Nettipeli on nykyään urheilupeleissä melko tärkeä osa-alue ja Wiin versio ottaa takkiin aika pahasti. Ei voice chattia, ei Wiin omaa friends-listaa, ainoastaan persoonatonta 1vs1 pelaamista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
3.Samat ominaisuudet kuin muissakin, mukaan lukien nettipelin.

Taitaa kuitenkin olla niin että esim. 360-versio on aika mukava hyppäys muutenkin kuin graaffisesti minimaalisen kehitystyön PS2-versioon verrattuna johon Waggle-versiokin perustuu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Taitaa kuitenkin olla niin että esim. 360-versio on aika mukava hyppäys muutenkin kuin graaffisesti minimaalisen kehitystyön PS2-versioon verrattuna johon Waggle-versiokin perustuu.
Ainoa ero on 360-version uudet liikekaappaukset, ainakin jos maahantuojan tuoteinfoon on luottaminen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eiköhän siihen tehojen myötä ole jotain muutakin tullut lisää, kuin vain grafiikat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Jää paitsi padipeleistä, jonkin muun konsolin omistaja taas jää paitsi liiketunnistuspeleistä. Jos pitää valita, niin otan jälkimmäisen, ja niin näyttävät valitsevan monet muutkin. Kuluneen vuoden aikana liiketunnistuspelit ovat kerta toisensa jälkeen osoittaneet paremmuutensa padipeleihin, ja nykyään yhdessäkin konsolissa tuntuu olevan niin paljon pelattavaa, että ei välttämättä jää kaipaamaan sitä lisää paljoa josta jää paitsi vanhan paljon lisäksi. .


Kerro toki lisää tästä liiketunnistuspelien voitonmarssista? Kieltämättä Party - ja minipeleissä kapulan heiluttelu on todella hauskaa hupia, mutta siihen se jääkin. Itse olen suuri autopelien ja FPS:ien ystävä ja tällä saralla Wii on ainakin toistaiseksi epäonnistunut surkeasti.
Etukäteen hypetettyä lisäarvoa (autopeleissä olo on kuin ratilla ajaisi jne.) tältä saralta ei juurikaan ole näkynyt. Tietenkin aina voi vetää pelinkehittäjien osaamattomuuskortin esiin, mutta ei sitäkään voi loputtomasti käyttää. Tai niinhän se menee: kun peli on Wiimotella parempi - on kyse ylivertaisesta ohjaimesta. Mikäli peliä on padilla luonnollisempi ohjata, on kyse huonosta ohjelmoinnista?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TeRm0z sanoi:
...kun peli on Wiimotella parempi - on kyse ylivertaisesta ohjaimesta. Mikäli peliä on padilla luonnollisempi ohjata, on kyse huonosta ohjelmoinnista...
No ymmärsithän sinä sen kun tarpeeksi yritit :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
.Kiitellyt kontrollit (entistään parannetut)
2.Enemmän pelimuotoja: family play ja 23 mini/partygeimiä+muuta kivaa

Tuo Family play on sellainen juttu että oksat pois. Mahtavaa! Se sais tulla kaikkiin urheilupeleihin.

Ja nyt kun kaikki HC pelaajat älähtävät, niin selitys. Viimeinkin voin pelata alle kouluikäisten lasteni kanssa jotain urheilupeliä, kontrollit ovat helpot ja tenavilla tekemisen tunnetta kuitenkin. Ja kun tenava kehittyy pelaamisessa niin sitten voi laittaa normaalit kontrollit päälle.

TeRm0z sanoi:
Kerro toki lisää tästä liiketunnistuspelien voitonmarssista? Kieltämättä Party - ja minipeleissä kapulan heiluttelu on todella hauskaa hupia, mutta siihen se jääkin. Itse olen suuri autopelien ja FPS:ien ystävä ja tällä saralla Wii on ainakin toistaiseksi epäonnistunut surkeasti.

FPS:issähän tuo liiketunnistus/osoitteluohjaus voittaa pädiohjauksen 100-0 (esimerkiksi, nunchukin tatilla ohjaillaan kaveria, kallistelemalla voi kurkkia nurkkien taakse, ja wiimotella tähtäillään ja ammuskellaan).

Toimintaseikkailut (esim. Zelda) mote+nunchuck toimii älyttömän hienosti. Pädillä jäis kyllä Zeldat läpipelaamatta.

Autopeleissä pädi toimii ihan hyvin, kun kapulaa pitää ilmassa niin ohjaustuntuma on hieman huterahko ja sopii kaahailuihin mutta ei simuihin. Simuihin toki ratti+polkimet on ainoa oikea.

Yksi pelisarka missä wiimote toimii todella hyvin on erilaiset seikkailupelit, kun sillä voi hiirimäisesti osoitella ja klikkailla. Tuo voittaa padin vielä reilummin kun fps:issä.

Tappelupeleissä en wiimotelle näe erikoista hyötyä, tosin enpä ole pelannutkaan sellaisia. Samoten urheilupelit. Mutta kuulemma muutamissa urheilupeleissä on hyvät kontrollit, pitää testata ennen kun voi sanoa mielipidettä asiaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vanki sanoi:
FPS:issähän tuo liiketunnistus/osoitteluohjaus voittaa pädiohjauksen 100-0 (esimerkiksi, nunchukin tatilla ohjaillaan kaveria, kallistelemalla voi kurkkia nurkkien taakse, ja wiimotella tähtäillään ja ammuskellaan).


No näinhän sitä mainoksissa luvataan. Sääli vaan, että käytännön toteutus on ollut aivan jotain muuta tähän asti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TeRm0z sanoi:
No näinhän sitä mainoksissa luvataan. Sääli vaan, että käytännön toteutus on ollut aivan jotain muuta tähän asti.
Niinpä. FPS oli silloin joskus isoin asia mitä odotin. Nyt tehoja ei oikein olekaan ja tähänastiset FPS-pelit ei ilmeisesti oikein loista ohjauksillaan. Voihan olla, että tämäkin muuttuu. Silti esteenä odottamiini nettiräiskintöihin on olemassa ongelmia, kuten tehot, kaverilistat ja puhetuet.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TeRm0z sanoi:
No näinhän sitä mainoksissa luvataan. Sääli vaan, että käytännön toteutus on ollut aivan jotain muuta tähän asti.

Ainoa FPS:ää läheltä liippaava mitä olen testaillut on RE4, siinä homma toimii. Kaverin mukaan COD3:n kontrollit toimii melkotavalla hyvin, en ole itse testannut kun kyseinen peli ei innosta. Kunhan kunnon seikkailu-FPS (Metroid 3) tulee niin voi olla testin paikka. Ehkäpä jopa joku "perinteinenkin" fps löytää paikkansa pelihyllystäni, vaikka en genrestä erikoisemmin tykkääkkään.

Mitä olet testannut, missä homma ei toimi?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vanki sanoi:
Toimintaseikkailut (esim. Zelda) mote+nunchuck toimii älyttömän hienosti. Pädillä jäis kyllä Zeldat läpipelaamatta.

Täytyy olla Zeldan vissiin todella paska peli sitten. Ymmärrän näkökantasi, itse jätin juuri kirjakauppaan luupäät pölyttymään koska uuteen painokseen ei vieläkään ollut vaihdettu courier comic fonttia.

Mutta family play kuulostaa kyllä (oikeasti) hienolta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vanki sanoi:
Ainoa FPS:ää läheltä liippaava mitä olen testaillut on RE4, siinä homma toimii. Kaverin mukaan COD3:n kontrollit toimii melkotavalla hyvin, en ole itse testannut kun kyseinen peli ei innosta. Kunhan kunnon seikkailu-FPS (Metroid 3) tulee niin voi olla testin paikka. Ehkäpä jopa joku "perinteinenkin" fps löytää paikkansa pelihyllystäni, vaikka en genrestä erikoisemmin tykkääkkään.
Mitä olet testannut, missä homma ei toimi?


Itse olen "päässyt" testaamaan Red Steeliä ja juurikin tuota Cod3:sta (mieluummin pelaan PS3/XO versiota koska vaan) ja Excite Truckia on tullut kokeiltua. Kieltämättä tuo RE4 voi olla tapaus erikseen, koska pelimekaniikka on hieman erilainen. Oma suhtautuminen moteen näissä pelityypeissä vahvasti varauksellinen.
Ja mitä urheilupeleihin tulee, riippuu varmasti paljon lajista missä toimii, missä ei. Padilla saadaan kuitenkin keskimäärin joka lajista hieno virtuaalikokemus - ohjain ei vain nouse pääosaan, vaan muut pelilliset seikat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Eiköhän siihen tehojen myötä ole jotain muutakin tullut lisää, kuin vain grafiikat.

Tässähän se juju onkin että ei ole.

Olenkin ruvennut ihmettelemään että mitä tehä hirveillä tehoilla koska ne vähäisetkin jää käyttämättä. :confused:


Luckyman
Taitaa kuitenkin olla niin että esim. 360-versio on aika mukava hyppäys muutenkin kuin graaffisesti minimaalisen kehitystyön PS2-versioon verrattuna johon Waggle-versiokin perustuu.

Jo 07-versio maddenista sai korkeamman pistekeskiarvon aikaiseksi kuin 360 versio (ja ps3) jopa ILMAN NETTIPELIÄ. EN tiedä mihin suuntaan se 360 versio lie hypännyt, ei ainakaan parempaan suuntaan.

Rocky:
Edit: Nettipeli on nykyään urheilupeleissä melko tärkeä osa-alue ja Wiin versio ottaa takkiin aika pahasti. Ei voice chattia, ei Wiin omaa friends-listaa, ainoastaan persoonatonta 1vs1 pelaamista.

Ea käyttää omia systeemeitään. Ei pitäisi voice-chatin ohella muuta oleellista puuttua. Ainakin Fifasssa on samat nettitoiminnot kuin muissakin versioissa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Täytyy olla Zeldan vissiin todella paska peli sitten.

Ei, kyllä Zelda on erittäin hyvä peli. Siinä on vaan aika paljon tähtäilyä ritsalla ja jouskarilla. Suurin nautinto katoaa pelistä jos kontrollien kanssa joutuu tuskailemaan, oli peli miten hyvä muuten tahansa. Kontrollit on todella olellinen osa peliä kuitenkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuosta motesta ja FPS:stä. Ei ne hyvät kontrollit tuosta vaan synny, kyllä siinä on iso työ tehdä ne. Täällä kun jätkät valittaa että pädi on huono fps:ssä niin osa porukasta on toista mieltä että se onkin loistava ja ei parempaa tarvia. Ehkä näin mutta siinä on mennyt monta vuotta että ovat saaneet pädiohjauksen tasolle missä se nyt on. Kokeilkaapa vaikka vuosimallin 2002 mohhia, bondia yms yms. On ne huonoja ohjaukseltaan. Samaa sanotaan nykyisistä wiin fps-peleistä tulevaisuudessa. Metroid tulee tod. näk olemaan kulminaatiopiste.

Ja toisaalta, COD 3 jo on aika hyvä ohjaukseltaan. Muu tekninen toteutus on niin huono että on jäänyt kauppoihin se peli.

Lisäys:

Hehe, eikös october ole lokakuu :D Nyt ei muista millään

Toinenkin lisäys:
Tässä on jokaisen x360 omistajan unelma, myöntäkää pois :p
http://gonintendo.com/?p=22503
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Kokeilkaapa vaikka vuosimallin 2002 mohhia, bondia yms yms. On ne huonoja ohjaukseltaan. Samaa sanotaan nykyisistä wiin fps-peleistä tulevaisuudessa.
Itseasiassa Medal of Honor: Frontlinessä on ihan hemmetin hyvät ohjaukset :D
EDIT: Ja Timesplitters 1:ssä, joka tuli PS2 julkaisussa, on edelleen yhdet parhaista ohjauksista missään peleissä. Aina kun näki vihollisen, sai headshotin. Pelkkää refleksipeliä.

EDIT: No IGN oli näköjään eri mieltä minun kanssa. Pöljiä kun ovat. Muista konsoliräiskinnöistä ovat pitäneet kuitenkin ilmeisesti.
IGN sanoi:
let's compare MOHF to Red Faction, Half-Life, TimeSplitters, or for that matter, even Quake Revolution, which demonstrate the best FPS control on PS2. MOHF offers awkward, imprecise control that's frustrating and the reason for many of the continues I encountered while playing. The control, coincidentally, feels just like that in MOH and MOHU, two 32-bit PlayStation games. Why ddoesn't it feel better? Why don't the guns move smoothly and reponsively, without having to jerk them into position? When a game with such good presentation and realism plays well enough to deliver this good of an experience, it should certainly offer up better control than this.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vanki sanoi:
Ei, kyllä Zelda on erittäin hyvä peli. Siinä on vaan aika paljon tähtäilyä ritsalla ja jouskarilla. Suurin nautinto katoaa pelistä jos kontrollien kanssa joutuu tuskailemaan, oli peli miten hyvä muuten tahansa. Kontrollit on todella olellinen osa peliä kuitenkin.

Mutta sehän sai kutakuinkin samoja huippuarvosanoja myös cubella, joten tuskin siinäkään joutuu ohjaimen kanssa tuskailemaan. Pisteet sisällöstä, ei mekaniikasta jolla sisältöön pääsee käsiksi..

Edit: Jooseppi, ihan rehellisesti sanottuna tuo pelaaminen (tähtääminen) näytti tuossa demossa huomattavasti epätarkemmalta mitä pystyn itse padilla pelaamaan :) Edit 2: mikä luultavasti johtuu siitä, että tuossa motea voi heiluttaa niin nopeasti kun haluaa mutta pelin tähtäys ei vain reagoi samalla tavalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Edit: Jooseppi, ihan rehellisesti sanottuna tuo pelaaminen (tähtääminen) näytti tuossa demossa huomattavasti epätarkemmalta mitä pystyn itse padilla pelaamaan :) Edit 2: mikä luultavasti johtuu siitä, että tuossa motea voi heiluttaa niin nopeasti kun haluaa mutta pelin tähtäys ei vain reagoi samalla tavalla.

No siis, ihan oikeasti. Se oli jonkin kotikutoisen jätkän tekemä puolivillainen viritelmä. Ja vitsinä laitoinkin sen. Se tähtäin ei reagoinut tarpeeksi nopeasti liikkeisiin. JA piti muuten pitää a-nappia pohjassa jos aikoi että tähtäin liikkuu. Eikä tähtäin liikkunut ylös-alas-suunnassa kertaakaan...

Hyppääminen tosin näytti onnistuvan hyvin.

Lisäys: Tosin ihan hyvää työtähän tuokin jätkä oli tehnyt. Hirveet viritelmät täytynyt tehä jotta toimii.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
ihan rehellisesti sanottuna tuo pelaaminen (tähtääminen) näytti tuossa demossa huomattavasti epätarkemmalta mitä pystyn itse padilla pelaamaan :)

Joosepin viestiä olisi voinut lukea vähän tarkemminkin, vaikka Wii onkin järjettömän kokoinen kirosana...
siinä on mennyt monta vuotta että ovat saaneet pädiohjauksen tasolle missä se nyt on.

Padien analogiohjausta on kehitetty enemmän ja vähemmän yli 10 vuotta, digiohjausta tuplat tuohon. Tämä Halo & Wiimote esimerkki on jonkun oma viritelmä itse väännetyillä ajureilla ym. Ehkä hieman eri kaliberin tuotos, eikö? Ei varmaan kovin reilua verrata 1:1.

Kun ammattilaiset kehittävät ja soveltavat pointteriohjausta yli 10 vuotta, niin varmaan tuloskin on vähän erinäköistä tavaraa mitä kehityksen alkutaipaleella?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom