Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Sitä vähän mietin että josko ne yrittävät kerätä pientä varastoa joulua varten.
Ainiin että jos vaikka mä meen hakeen konetta, mulle sanotaan: "sori, nää on Joulumyyntiin..":D

Jotenkin tuntuu että niin Nipa kun kaikki muutkin valmistajat EI tarkoituksellisesti kerää yhtään ainutta konetta varastoon, vaan kaikki myydään mitkä menee..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Foxi sanoi:
Ainiin että jos vaikka mä meen hakeen konetta, mulle sanotaan: "sori, nää on Joulumyyntiin..":D

Jotenkin tuntuu että niin Nipa kun kaikki muutkin valmistajat EI tarkoituksellisesti kerää yhtään ainutta konetta varastoon, vaan kaikki myydään mitkä menee..
Ihmettelen, jos joulukuun myynnit jäävät esim. Yhdysvalloissa alle miljoonan koneen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Ihmettelen, jos joulukuun myynnit jäävät esim. Yhdysvalloissa alle miljoonan koneen.
Ei, en myyntejä millään lailla kyseenalaistanut. Tuumasin vaan että tuskin niitä koneita varastoon jätetään. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Kieltämättä Sonylla on laitevalmistuksessa pieni etulyöntiasema, kun firmalla on kaiken mahdollisen elektroniikan valmistamiseen omien tehtaiden lisäksi varmasti lukuisia alihankkijoita, joiden resursseja voidaan sitten kohdistaa tarpeen mukaan.
Mutta yli 100 miljoonaa Wiitä voidaan unohtaa, ellei tahti parane.
Mitään konsolia ei tätä vauhtia ennätetä myymään 100 miljoonaa tai yli.
Laitevalmistajana Sonylla on huomattava etu puolellaan. Ja kun tiedetään kuinka he ovat tehneet jo 2 onnistunutta konsolia niin miksi kolmas olisi poikkeavuus?
Odotankin ensi vuoden jouluksi SLIM-PS3:sta. JA HD-Wiitä. Eli myydään sama kaksi kertaa niin saadaan se 100 miljoonaa nopeammin.
Esim. PS2:sia on suurimmalla osalla fanipojista jo toinen tai kolmas menossa, eli 100 miljoonaa myytyä ei ole 100 miljoonaa käyttäjää. Veljeni osti nyt 2 viikkoa sitten taas PS2:n kun vanhasta hajosi DVD-aseman lukupää, vasta 4:s menossa.
Sonynhan tämä pitäisi viedä 100-0, tietenkin kun PS3:n hinta on 199 tai 299 niin varmasti ihmiset sen ostavat, mutta näillä hinnoilla Sony saa odottaa sen 10 vuotta suuria myyntejä.
Killzone2:sta hypetetään ja myynnit ovat max. 2 miljoonaa. Halo3:sta hypetetään ja myynnit 5 miljoonaa ja ylikin. Missä ero? Molemmat huippupelejä (luultavasti) mutta MS:llä tietyt pelisarjat pyyhkivät Sonyn tarjoamat vastaavat sarjat 100-0. MGS4:n taitaa olla ainut jolle ei varsinaista uhkaajaa ole. GT5:sta voi vaan sanoa karkkimarkit ja arcade. Sega Rallykin on enemmän simulaatioa kuin GT5:n (huono vertaus).
Itse toivoisin uusia innovatiivisia pelejä. Näitä tulee tietenkin molemmille Alan Wake, etc.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nyt lähti kyllä niin sekavaa ja legendaarista settiä Weldomitelta ettei voi sanoa oikein mitään. Sekavaa joka tapauksessa. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Foxi sanoi:
Ei, en myyntejä millään lailla kyseenalaistanut. Tuumasin vaan että tuskin niitä koneita varastoon jätetään. :)
Eli olemme molemmat sitä mieltä, että varastoidut koneet myydään jouluna? Vai meinasitko, että Nintendo maagisesti valmistaa marraskuussa kolme kertaa normaalia enemmän koneita?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Eli olemme molemmat sitä mieltä, että varastoidut koneet myydään jouluna? Vai meinasitko, että Nintendo maagisesti valmistaa marraskuussa kolme kertaa normaalia enemmän koneita?

Siis jos Nintendolla on varaa myös ns. säästää koneitaan joulumyyntiin, olen ollut väärässä. Nää mun mietteet on MUN mietteitä..:)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Plaa plaa plaa...
Olipa katkeraa, niin katkeraa... Miksi ?

Sonylla ei varmaankaan kukaan ole puhunut 100 miljoonasta myydystä PS3:sta, vai onko ? Microsoftin pomot uhittelivat miljardilla käyttäjällä E3:ssa 2005... Pilvilinnat ja niin edelleen...

Oliver taisi alkujaan ihmetellä, että 100 miljoonaa Wiitä on tiukassa ellei valmistustahti ja myynti kiihdy...

Aivan loistava tuo "neljäs PS2:nen menossa"... Eli Sonylla on oikeasti 25 miljoonaa käyttäjää, joilla on jokaisella neljä konsolia hyllyssä... Et näin sanonut, mutta... Jätäpä lauantaikalja väliin ensi kerralla, niin puheet pysyvät jotenkin hanskassa...

Meikäläinen lähtee synnytykseen...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Foxi sanoi:
Siis jos Nintendolla on varaa myös ns. säästää koneitaan joulumyyntiin, olen ollut väärässä. Nää mun mietteet on MUN mietteitä..:)
Minun mielestäni Nintendolla ei ole varaa olla säästämättä. Tuleva joulu tulee ratkaisemaan hyvin paljon tämän sukupolven suhteen. GTAIV:n siirtyminen ensi vuodelle on juuri tästä syystä iso ongelma etenkin Sonylle. MS:lla on Halo, Nintendolla kova kolmikkonsa (joista tosin ainakin Euroopassa odotellaan Brawlia vuodenvaihteen yli), mutta Sonylta puuttuu se iso joulumyyntiä nostattava peli. Vai olenko jättänyt jotain huomioimatta?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Microsoftin pomot uhittelivat miljardilla käyttäjällä E3:ssa 2005... Pilvilinnat ja niin edelleen...

Kyse taisi olla pelialasta yleensäkin. Missään vaiheessa ei puhuttu Xboxeista ja PC:stä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Minun mielestäni Nintendolla ei ole varaa olla säästämättä. Tuleva joulu tulee ratkaisemaan hyvin paljon tämän sukupolven suhteen. GTAIV:n siirtyminen ensi vuodelle on juuri tästä syystä iso ongelma etenkin Sonylle. MS:lla on Halo, Nintendolla kova kolmikkonsa (joista tosin ainakin Euroopassa odotellaan Brawlia vuodenvaihteen yli), mutta Sonylta puuttuu se iso joulumyyntiä nostattava peli. Vai olenko jättänyt jotain huomioimatta?
Lue niitä aikasempia viestejä, mä vastasin niihin.En parempaan pysty nyt PS3..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On vaan jotenkin niin huvittavaa seurata tätä ketjua. Mieleni tekisi osallistua spekulointiin , mutta oon vaan siinä niin huono. Baron: Kerro toki lisää omia visioitasi konsolisodasta - niitä on niin hauska lukea. Kuka voittaa: PS3 , 360 vai Wii?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Toisilla on hyvä maku, ja toiset juo Pepsiä.... :p
...ja toiset juo halpoja olvi kolia ja vapaa-ajankeskuksessa kaljaa :D
EDIT!: Koska kukaan ei ole aikoihin eksynyt offtopicin ihanille teille nii minäpäs taas menen! :D
Eli siis olisiko jollakulla myydä mulle Final Fantasy kasin PC-versiota. Jos löytyy pistä privaviestii.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei ollut tarkoitus olla katkera, mutta 100 miljoonaa konsolia tässä uudessa generaatiossa = impossible. Varmaan tuo viski auttoi asiaa, että meni homma yli hilseen, vielä tänä aamunakin jäi wc:n hanan kahva käteen. Meni putkeen kyllä tämä vloppu.

100 miljoonaa käyttäjää on eri asia kuin 100 miljoonaa myytyä. Tietenkin millä tämän asian varmistaa, ei mitenkään. Veljellä tosissaan 4:s PS2:n menossa. Varaosina loput, mutta silti yksittäinen käyttäjä on saattanut ostaa useammankin kun hinta ei päätä pakota. Se ei muuta miksikään tuota myyntimäärää, tosin ei tuossa ollut tarkoitus kuin hieman tokaista asiasta.

MS:n pomot nyt maalailevat yhtä sinisiä taivaita kuin Sonylla. Pitihän Sonynkin mielestä PS3:n olla heti hitti, ei kai sitä muuten edelletty 1.5-2 miljoonan konsolin valmistusmääriä kk:ssa. Tätä Sonyn odotti myynnin olevan = yli miljoona kk. Tosin XO:lle taidettiin laskea yli 12-15 miljoonaa myytyä ennen toisten valmistajian konsolijulkaisuja.

Pelikonsolit myyvät, viihdekeskukset eivät. Tämä ehkä lauantain nerokkain ideani.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Tämä ehkä lauantain nerokkain ideani.
Varsin kiva lukea näitä ei niin pahansuopaisia mietteitä, varsinkin täällä sotapolulla!! Lisää vaan näitä niin ei mene liian vakavaksi. :)
E: tosin se saatetaan luokitella offtopiciksi.. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nakkisipuli sanoi:
Baron: Kerro toki lisää omia visioitasi konsolisodasta - niitä on niin hauska lukea. Kuka voittaa: PS3 , 360 vai Wii?
Vittuiluako ? :p

Siis tämähän on jo selvä peli: Wii pieksee ja kepittää muut mennen tullen myyntimäärissä ja fanitpojat taistelevat siitä, että onko Wii tätä sukupolvea vai ei ja ovatko Wiin ostajat pelaajia vai ei... Ja miten tämä liittyy koko pelialan tulevaisuuteen plaa plaaa plaa... Tuloksena kohta 17 000 viestiä paskaa... Oli miten oli, niin Wii on ehdottomasti sukupolven suurin voittaja, ellei myynnit pysähdy jostain kumman syystä Cuben 20 miljoonaan... Who knows...

Ja mitä tulee sitten nokittelupariin XO ja PS3, niin Sonyn tarjosi PS3:llaan kirkasta voittoa Microsoftille, joka onnistui tyrimään kaiken tullessaan liian aikaisin ulos onnettoman suunnitteluvirheen kanssa joka varmaankin on saanut liian isot mittasuhteet. Huomaa että kyseessä on softafirma eikä konevalmistaja... No olisiko parin kuukauden laitteen lisätestauksella saatu mitään aikaan, sitä ei voida koskaan tietää... Microsoftin voi kanssa julistaa voittajaksi, jos myynnit ylittävät originaalin XBoxin, jolloin markkina on kasvanut edellisestä sukupolvesta... Nyt myynnit tökkii ja pahasti, mutta sieltä on tulossa Halo3... Onko tämä system seller vai onko kaikilla sarjan faneilla jo XO ? Joulu kertonee sen....

Ja Sonylla ei ollut muuta kuin hävittävää tässä polvessa PS2:n jäljiltä... Ilmeisesti halusivat tyriä oikein kunnolla ja kerralta, niin ei jäisi mitään spekuloinnin varaan... Suurin ongelma on Blu-ray, hinta ja vuosi etumatkaa Microsoftille. Sonyllakin varmaan jokainen tajusi, että 100 miljoonaa ei ole realistinen vaihtoehto... Tai sitten siellä on pelkkiä idiootteja pomoina... No Kutargi sai jo kenkää/joutui sivuun... Sonyn valttikortti "tässä polvessa" perustuu siihen, että laite tullee olemaan 10 vuotta markkinalla (ehkä) ja sitä kautta suhteellisen pienistä myynneistä saadaan rakennettua jonkinlainen about 30 miljoonan konekanta... Ehkä suurempikin, jos hinnanalennukset ja tulevat pelit osuvat kohdalleen sekä Blu-ray pyyhkii HD-DVD:llä lattiaa...

Mutta summa summaa rum: Wii voittaa kirkkaasti (myyntilukua en arvioi, sillä tuotanto varmaankin kiihtyy koko ajan), XO natisee liitoksistaan ja saavuttaa ehkä 20-30 miljoonan konekannan ja Sonylla toivotaan sormet ristissä 30 miljoonan puhkaisua vuonna 2016... Mutta pelit ratkaisevat ja Sonylla formaattisota. Itselläni ei ole hajuakaan mitä pelejä tulee vuonna 2011 ulos, joten joudun syömään sanani vielä moneen kertaan...

Kansa sai mitä tilasi, joten olkaa hyvä
Weldomite sanoi:
Varmaan tuo viski auttoi asiaa, että meni homma yli hilseen, vielä tänä aamunakin jäi wc:n hanan kahva käteen. Meni putkeen kyllä tämä vloppu
:D Samat aatteet kuin Foxilla, yritä pärjäillä siellä... Itse suuntaan takaisin kohti synnäriä, jos siellä kohta tapahtuisikin jotain...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Sonylla ei varmaankaan kukaan ole puhunut 100 miljoonasta myydystä PS3:sta, vai onko ? Microsoftin pomot uhittelivat miljardilla käyttäjällä E3:ssa 2005... Pilvilinnat ja niin edelleen...
Kyllä niitä henkseleitä on paukuteltu niin moneen otteeseen Sonynkin suunnalla, että ihan pahaa tekee: http://www.gamespot.com/news/6156046.html?tag=latestnews;title;0

Ei ihme että nyky-Sonysta puhuttaessa yleisin adjektiivi on "arrogant".
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom