Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Sinun ajatusmallin mukaan PS3:n GT5:sta myydään 5 miljoonaa kpl:tta..

Olen 100% tätä mieltä. Vähintään 5mil.
Weldomite sanoi:
PSN tunnusta en anna kun en antanut Live tunnustakaan
Tiedän, että kuulostaa oudolta, mutta pidän itseni mieluummin tuntemattomana henkilönä ..Etenkin kun en vaan osaa pelata..

"Mulla on ferrari oikeesti ja mun mielestä ferrarit on ihan surkeita. Pakko teidän on uskoa mua koska miks haukkuisin ferraria kun mulla kerran on itelläni ferrari. Musta ja mun ferrarista mä en kyllä anna teille kuvaa, koska en antanu musta ja mun fordistakaan."
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
XO on kehittynyt..Paljon enemmän kuin PS3:n..Siitähän otettiin kaikki PS2:n hardware pois..PS3:n kehitys on toiseen suuntaan eli tuodaan markkinoille 40gb mallia ja XO:lla kehitetään kaikkia eteenpäin..Olisi muuten PS3:n mukaan voinut pistää sen HDMI-kaapelin jos se HDMI on NIIN iso asia..Kun eihän sillä peruspaketilla saa HD:ta ulos toisin kuin XO:n peruspaketilla Coresta alkaen..

Arvaas monko kertaa olen kironnut tuota ps2 raudan poistoa. Hyllyssä pari peliä joita tuo kolmosmalli ei suostu käynnistämään. Juu kyllä se kyrsi ostaa kauko-ohjain ja HDMI-piuha erikseen. Samalla olen antanut kiitokseni jumalille että sain mallin josta ei ole poistettu liikaa. Tuo 60 GB levy oli muutenkin liian pieni (Ihan oikeasti storesta ostetut pelit ja ladatut demot sekä muutaman pelin tallennus ja asennus sai kiintolevyn natkumaan liitoksistaan).

Joo tulihan X0:n mukana piuha jolla saadaan irti HD-kuvaa, mutta DVD-elokuvia se ei skaalaa sillä. Osta erillinen VGA-johto siihen jos löytyy paikka TV:stä.

Tässä huviksi listaa mitä tarvitaan saadakseen PS3 mediakeskus

  • TauluTV (Mirai Full HD 1267 )
  • Vahvistin joka ymmärtää HDMI äänen erottelun ja dekoodauksen (Onkyo 699 )
  • Kaiuttimet ja subbari, en laita edes arvio hintaa matopurkkeja saa parilla kympillä ja kunnollisia alkaen 300 pari
  • Ulkoinen kiintolevy. USB tai Verkko UPnP/DLNA (100 tai 226)
  • W-lan Asema (60 )
  • Tietokone
  • Internetyhteys (KK-maksu)

Toisaalta yläpuolisia tarvitaan myös TV:n katseluun, tietokoneella pelaamiseen ja työskentelyyn. Ne ei ole pakollisia pelaamiseen, eli SD-putkitöllö riittää. Todelliseen hyötykäyttöön tarvitaan sitten todella paljon. Se Videotykki ja kangas jäi pois.

Playstationin pakolliset

  • Playstation 3 (669 )
  • HDMI-Piuha (19 )
  • Kaukosäädin (30 )
  • 160 GB 2,5 HDD Sata liittimellä (100 ) Vaihdetaan suurempaan laitteen oma

Onhan tuo konsoli imenyt rahaa paljon mm. 33 HD-elokuvaa, 12 BD-peliä, Storen pelit, SOCOM-kuulokkeet, Muistikortin lukija, pakkaus jossa kaksi 3-metristä kaapelia ohjaimille, HDMI-piuha, kauko-ohjain, uusi Sata levy koneen sisään.

Itsellä on viisivuotis listalla FullHD, Vahvistin ja kunnon kaiuttimet. Nykyinen äänisysteemi antaa 5.1 äänet ulos vain DTS tai DoblyDigital, ei parempina, samoin TV on vain HD-ready. Täytynee himmata kun tuo Nauhoittava DigiBoksi vei rahaa. Silti ne olisin ostanut muutenkin, joten ne ei lisää konsolin hintaa.

Toisaalta nykyinen systeemi on valmis ottamaan vastaan X360:n kun ostan. Siihen kuitenkin joutuu ostamaan kanssa isomman kiintolevyn, kaukosäätimen, HD-DVD-aseman, HDMI-piuhan ja W-lan palikan.

Miksi puhe. On ihmisiä joita kiinnostaa myös ottaa laitteesta suurinosa tehosta irti. PS3 laitettuna putkitöllöön kuulostaa resurssien tuhalukselta. Ostihan suurinosa jo edellisessä polvessa parempi piuhoja kuvaan ja ääneen(RGB-piuhaa ja optista-kaapelia). Kysyi tunnenko ihmisiä jotka ostaa PS3 viihde käyttöön. Suurin osa tutuistani jotka on ostanut PS3 on painottanut juuri noita HD-arvoja. Parhaimmassa taupauksessa henkilöllä on vain yksi BD-peli ja ostaa ehkä toisen vuoden sisällä. Median streamaus oli pakollinen ominaisuus myös kyseiselle henkilölle. (Toisaalta nämä henkilöt ei ole se Major-ryhmä joka ostaa konsoleita). Silti kyllä puuttee raudassa ja liitännöissä karsii ostajia.

Tässä nähdään Wiin helppous. Ei pakollisia lisiä. Kone kaupasta kotiin ja homma toimii mikäli on TV. Internettiä varten tarvitaan W-lan-asema ja Internetyhteys. Ehkä tämä on hinnan ja ohjauksen lisäksi yksi syy menestykseen.

Tuli muuten tässä mieleen että sitten tulee monille itku kun peleihin tulee taustapeli PSP:stä. Osta siinä sitten 99 - 199 maksava käsikonsoli taustapeiliksi. Formulan esittelyversiossa oli kuulemma ollut. Myyntiversiossa ei ollut. Toisaalta itse voisin ostaa PSP:n taustapeiliksi, kartaksi , inventaario/info-ruuduksi peleihin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

manmangler Tässä sinulle ehkä vuosisadan ehdotus tai vinkki..
Toivotaan, että Suomessakin tulee tapahtumaan Sonyn kampanja, jossa HD-telkun mukaan saat ilmaiseksi PS3:n!!
Tässä sinulle ehdotus..Ostat Sonyn HD-telkun ja myyt PS3:n..En tiedä tarkkaan mitä malleja koskee tämä "alennus" ja tuleeko tämä nyt suomeen, mutta ehkä vuosisadan paras tarjous..
Itse olen harkinnut PAL-konsolin hankkimista ja jos hinnasta sovittaisiin niin voisin sinulta tuon ostaa pois kun hankit HD-telkun..?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
No sitten selität minulle miksei sitä osteta miljoonittain??

No, itse asiassa ostetaanhan sitä. Hieman lähteestä riippuen n. 5 miljoona myyty, josta suomen osuus jotain 13-16.000 laitteen välillä, oman arvioni mukaan, perustuen kesäkuun Nordisk Filmin 10.000 myydyn laitteen ilmoitukseen.

Mutta tarkoittanet, miksei sitä myydä kuin leipää? Syynä kaiketi se, että hinta on edelleen karvan verran yli 50 euroa, mikä hintataso vasta käynnisti esim. DVD laitteiden massamyynnin sinne perähikiän takamaillekin. Siitä taas pitävät huolen aikanaan tulevat halpis HD-toistimiset. Elokuvaharrastajat ja teräpiirtokuvaa halajavat ovat toistaiseksi vähemmistönä, mutta tilanne muuttuu.

Selitä minulle heikot myynnit Japanissa vaikka hinta ei päätä pakota..Tai USA:ssa vaikka sielläkin tekniikasta tykätään??

En tiedä. Siellä kuluttajat ovat tietämättömiä ja tyhmiä? Jos tietäisin olisin varmasti kallispalkkaisena konsulttina sitä Sonylle neuvomassa. Tosin, molemmissa maissa on myynnit miljoona lukemissa myöskin, ja myynti on ollut nousussa koko ajan, ja varmasti jatkaa nousuaan edelleen.
 
Vastaus: Ällös rienaa!

hartzu sanoi:
Näinhän se on, kyseinen firma pystyy tekemään laatua, mutta heiltä löytyy myös alhaisemman laatutason tuotantolinjat, joissa arvattavasti esim. Xbox 360:ä on tuotettu. Asiakas saa sitä mitä tilaa. Toivottavasti Sony ymmärtää pitää PS3:n luotettavasta maineesta kiinni, tai sitten El Cheapo malleihin pitää kiinnittää mainos/varoitustarra "Yhtä kestävä kuin Xbox360".

Joka ikinen elektroniikan sopimusvalmistaja hyödyntää ilman omantunnon tuskia Kiinan ja muiden alhaisen kustannustason maita, ja säälimättä ryöstöviljelee tietämättömiä työntekijöitään, ja pitää heitä surkealla palkalla surkeissa oloissa.

PS3:ssa ei ole mitään karsittavia ominaisuuksia, mitä ei oltu karsittu jo 20GB versiossa, joten jos spekuloitu uusi karvalakkimalli olisi tulossa, olisi se käytännössä tuo vanha 20gb malli isommalla levyllä, ja tietystin ilman EmotionEngineä joka jo muutenkin on poistunut muistakin malleista. Kustannusäästöä siis WLAN ominaisuuksien ja korttilukijoiden puuttumusella.

Repesin tolle "Yhtä kestävä kuin XBOX360" :D Jos tollasen tekstin painais jonkin elektroniikkatuotteen pakettiin, niin sehän olisi toisin sanottuna "tämä tuote on rikkaan suurfirman tekemä, joka ei välitä paskaakaan, kestääkö laite vaiko ei... Ja luultavasti laite hajoaa alle kolmasosan takuuajasta käytössä olleena" :D
Toi onkin hyvä lausahdus :D Rupeenkin aina kysymään kavereilta, kun ne ostaa uuden kännykän tms, että lupasiko myyjä, että laite on yhtä laadukas kuin XBOX360 :D *nauraa niin, että vedet vuotavat silmistä*
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
yli 100 miljoonaa konetta eli 10 miljoonaa on aika helppo saavuttaa..Vertaa Xboxin tai XO softamyynteihin per konsoli..Aika paljon enemmän kuin PS2:lla tai PS3:lla.

P.S sanokaa mikä on se raja, että pelistä tulee menestys? Arvosteluissa sen tietää eli 80+ mutta entäs myynneissä??

Ai 10 miljoonaa on helppo saavuttaa? Aika paskoja pelejä suoltaa sitten pelitalo toisensa perään, kun 100 miljoonan kannalla ei ole kuin muutama yli 10 miljoonan myynyt peli. Vaikka alekoreissakin yrittävät myydä, eivät saa tuota rajaa rikki.

Etkö ymmärrä, että kun koneesta tulee niin iso menestys, että se myy yli 100 miljoonaa, sen käyttäjäkunta on jo niin jakautunut ettei yksi ja sama peli voi kiinnostaa koko asiakaskuntaa jolloin automaattisesti vaikkapa nyt Gran Turismon myynnit laitekantaan suhteutettuna laskevat.

Ja mikä on raja menestykselle? No jotenkin uskaltaisin väittää edelleen sinun "vähemmistön suosikki" kommenttien jälkeenkin, että esim. Gran Turismo on todella helvetin paljon tuon rajan yläpuolella, se on yksi pelimaailman suurimmista menestyksistä samassa joukossa vaikkapa Marion, Zeldan, GTA:n ja Halon kanssa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Etkö ymmärrä, että kun koneesta tulee niin iso menestys, että se myy yli 100 miljoonaa, sen käyttäjäkunta on jo niin jakautunut ettei yksi ja sama peli voi kiinnostaa koko asiakaskuntaa jolloin automaattisesti vaikkapa nyt Gran Turismon myynnit laitekantaan suhteutettuna laskevat.
Ja mikä on raja menestykselle? No jotenkin uskaltaisin väittää edelleen sinun "vähemmistön suosikki" kommenttien jälkeenkin, että esim. Gran Turismo on todella helvetin paljon tuon rajan yläpuolella, se on yksi pelimaailman suurimmista menestyksistä samassa joukossa vaikkapa Marion, Zeldan, GTA:n ja Halon kanssa.

Siis jos 1/10 ihmisestä hankkii pelin niin eikö kyseessä ole vähemmistö?? Jos niitä olisi 6/10 tai etc niin silloin puhuttaisiin enemmistöstä..En tiedä sitten onko sinun mielestäsi 1/10 enemmistö vai olenko täysin ymmärtänyt väärin matematiikan ja tilastotieteet..
Mario on ainakin ihan omassa kastissaan..Pelkkä Mario pelissä myy melkein sen 3 miljoonaa :)

P.S Tämän jälkeen en enää kirjoita mitään konsolisotaan..

EDIT:
NES 60+ milj. myytyä konsolia
Super Mario Bros 40.24 milj.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Siis jos 1/10 ihmisestä hankkii pelin niin eikö kyseessä ole vähemmistö?? Jos niitä olisi 6/10 tai etc niin silloin puhuttaisiin enemmistöstä...

Ahaa, hait tuollaista logiikkaa, ihan puhtaasti matemaattista. Siinä tapauksessa käsittääkseni pelimaailmassa ei ole yhtäkään peliä, joka olisi enemmistöjen suosikki tai iso hitti. Vai onko olemassa peli, joka löytyy yli puolelta jonkin konsolin omistajista?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
P.S Tämän jälkeen en enää kirjoita mitään konsolisotaan..
En kyllä ihmettele. Jos tuollaista skeidaa suoltaa, niin pakko se on jossain vaiheessa tajuta ja nolostua.

Siis väitöksesi oli, että kaikkien aikojen myydyimmän pelikonsolin myynnillisesti top 10:ssä olevat pelit eivät ole menestyneitä superhittejä. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

manmangler sanoi:
Tässä nähdään Wiin helppous. Ei pakollisia lisiä. Kone kaupasta kotiin ja homma toimii mikäli on TV. Internettiä varten tarvitaan W-lan-asema ja Internetyhteys. Ehkä tämä on hinnan ja ohjauksen lisäksi yksi syy menestykseen.

Tästäpä tulikin mieleeni, mitkä mielestäni ovat Wiin parhaat puolet kilpailijoihin verrattuna:

1. Tuo edellämainittu yksinkertaisuus. Kone kaupasta kantoon, ja mukaan toinen peli, ja jo on hauskaa.

2. Koneessa EI ole mitään helv*tan dvd-soittoa, se ei yritä olla mikään mediasoitin eikä tietokone eikä mitään muuta kuin pelikonsoli.

3. Ohjaus

4. Erilaiset pelit. Kun nykyään tuntuu että FPS, urheilu- ja autopelit on niitä suosituimpia. Ja itseä nuo eivät juurikaan kiinnosta.

Monelle hinta on melkoinen etu ostamiseen. Itse päätin silloin kun ohjauksesta ekakertaa kuulin, että moinen masiina tulee kotiin, hinnalla eikä valmistajalla mitään väliä. Jos PS3 tai Xbox360:nen olisi sisältänyt saman, tilanne olisi aivan toinen. PAITSI että sekä PS3 että X0 yrittävät olla niin mediakeskusta/tietokonetta/pelikonetta/kahvinkeitintä/siivousrobottia jne että pursuu jo korvista yli. IMO pelikone on pelikone ja medialaitteet ja tietokoneet erikseen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
On! Master Systemin moottoripyöräily ja etana-labyrintti peli!
Oih! Vähänkö noiden parissa tuli vietettyä aikaa kun ei ollut konsolin kaveriksi varaa ostaa peliä! :D
 
Vastaus: Ällös rienaa!

Zamppa86 sanoi:
Aika hyvin, 55 viestiä ja 'taso' säilytetty hienosti.

Pistin juuri kotiteatterin uusiksi ja nyt vain odotellaankin Sonyn hinnan alennusta. OK, Xboxilla on selkeästi tällä hetkellä parhaat pelit, mutta PC:lle ilmestyy kumminkin osa koneen tarjonnasta. Kunhan vain Sony saisi jotain pelaamisen arvoista kohta maailmalle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

En tiedä onko tämä pointti tullut, mutta tähän naurettavaan pelien myyntisuhteiden laskemiseen kommentoin nyt vaan, että koska ollaan KUITENKIN aika alkuvaiheessa konsolien elinkaarta, niin näitä ostaa vasta ihmiset jotka edes hieman pelaavat harrastusmielessä ja osaavat siinämielessä arvostaa sellaisia pelejä, kuin vaikkapa bioshock ja tämä arvostus on siten kutakuinkin yksimielistä => iso osa konsolin omistajista kipaisee sen kaupasta.

Myöhemmin laitteiden omistajakunta muuttuu satunnaispelaajapainotteiseksi ja väittäisin, että heiltä ei esim. bioshock saa välttämättä niin lämmintä kättä (sen hienouksia ei ymmärretä jne.) ja heidän piireissään pelimakukin vaihtelee enemmän, kuin näillä early adaptoreilla.

Halo3 myy tietenkin laitekantaansa nähden vitusti aivan joka tapauksessa+lisäksi lukuisia konsoleita. siitä pitää huolen jo mainoskampanja.
 
Vastaus: Ällös rienaa!

Jarppa sanoi:
Aika hyvin, 55 viestiä ja 'taso' säilytetty hienosti.

Pistin juuri kotiteatterin uusiksi ja nyt vain odotellaankin Sonyn hinnan alennusta. OK, Xboxilla on selkeästi tällä hetkellä parhaat pelit, mutta PC:lle ilmestyy kumminkin osa koneen tarjonnasta. Kunhan vain Sony saisi jotain pelaamisen arvoista kohta maailmalle.

Omasta mielestäni viestini ovat suhteellisen tasokkaita. Pystyn ainakin perustelemaan mielipiteeni, toisin kuin eräät, jotka huutavat täällä kilpaa "PS3 on liian kallis ja ihan paska eikä sille oo pelattavaa siks ku mä sanon niin ja mun iskä sanoo nii vaikka oikeesti mä haluisin PS3:n mutku iskä ei suostu ostamaan ja siks mä mesoa täällä netissä" :D
 
Zamppa86 sanoi:
Omasta mielestäni viestini ovat suhteellisen tasokkaita. Pystyn ainakin perustelemaan mielipiteeni, toisin kuin eräät, jotka huutavat täällä kilpaa "PS3 on liian kallis ja ihan paska eikä sille oo pelattavaa siks ku mä sanon niin ja mun iskä sanoo nii vaikka oikeesti mä haluisin PS3:n mutku iskä ei suostu ostamaan ja siks mä mesoa täällä netissä" :D

Vaikka trolli varmasti oletkin niin on pakko todeta, että ei herranjumala sentään. Pitäisitte edes jotain tasoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

moshrum sanoi:
Vaikka trolli varmasti oletkin niin on pakko todeta, että ei herranjumala sentään. Pitäisitte edes jotain tasoa.

En mä mikään "trolli" ole, saatan vaan olla välillä vähän provosoiva ja tuoda mielipiteeni vähän turhankin kärkkäästi ilmi
 
Vastaus: Ällös rienaa!

Zamppa86 sanoi:
Omasta mielestäni viestini ovat suhteellisen tasokkaita. Pystyn ainakin perustelemaan mielipiteeni, toisin kuin eräät, jotka huutavat täällä kilpaa "PS3 on liian kallis ja ihan paska eikä sille oo pelattavaa siks ku mä sanon niin ja mun iskä sanoo nii vaikka oikeesti mä haluisin PS3:n mutku iskä ei suostu ostamaan ja siks mä mesoa täällä netissä" :D
No mitenkäs perustelet tuon? Kuka on sanonut noin?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom