Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Kukin tyylillään, mutta aina ei voida mennä hitaimman mukaan. Rattaat pyörivät ja hyvä niin.

Kyllä sitä on hitaimman mukaan menty jo pitkään. Mieti jotain PS2ta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Oliko se nyt niin, että Wii ei toista DVD-elokuvia suoraan pakkauksesta?

Eipä toista. Syynä on se, että Nintendo ei halua maksaa jokaisesta konsolista DVD-toistoon vaadittavia rojaltimaksuja, vaan myy toisto-ominaisuuden erillisenä pakettina sitä haluaville. Samaahan taktiikkaa Microsoft käytti Xboxin kanssa. Varsinainen DVD-toiston dongelihan tulee muistaakseni läpän alle.

EDIT: echotin näemmä sitten sph:ta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Kyllä sitä on hitaimman mukaan menty jo pitkään. Mieti jotain PS2ta.

Eiköhän nyt Nisu tarkoittanut että kehitys menee eteen päin, vaikka kaikki eivät siitä olisi kiinnostuneet.

Eikä sitä, että multi julkaisut kasattiin monesti heikoimman konsolin mukaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nyt kyllä yritetään puskea liian monta asiaa samaan aikaan läpi. Ei minua ainakaan huvittaisi hankkia uutta telkkaria että uutta toistolaitetta, kun telkkari on vasta pari-kolme vuotta vanha (meillä hajosi vanha telkkari ennen HD-telkkarien tuloa kauppaan) ja DVD on ihan kelpo ja riittävä.

Ei PC-maailmassakaan vedetä aina kerralla kaikkea uusiksi. Kehitys saa mennä eteenpäin, kunhan se keskittyy yhteen asiaan kerrallaan. Keksisivät vielä heittää äänentoistopuolet uusiksi tähän samaan syssyyn, niin johan on hauskaa :rolleyes: "Kaikkien täytyy vaihtaa suonensisäiseen äänentoistoon! Nyt IN! Ennenkokematon uskomaton kokemus, voittaa vanhan äänentoiston satanolla!"
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
Eiköhän nyt Nisu tarkoittanut että kehitys menee eteen päin, vaikka kaikki eivät siitä olisi kiinnostuneet.

Eikä sitä, että multi julkaisut kasattiin monesti heikoimman konsolin mukaan.

Enköhän tarkoittanut sitä että aina on jotain hidastamassa sitä kehitystä ja se on yleensä se etteivät ihmiset tarvitse kaikkea uusinta uutta. Oliko PS2 syypää rumiin peleihin? Tietenkään ei. Se että ihmisille kelpasivat rumat pelit oli se syy.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Merri sanoi:
Nyt kyllä yritetään puskea liian monta asiaa samaan aikaan läpi. Ei minua ainakaan huvittaisi hankkia uutta telkkaria että uutta toistolaitetta, kun telkkari on vasta pari-kolme vuotta vanha (meillä hajosi vanha telkkari ennen HD-telkkarien tuloa kauppaan) ja DVD on ihan kelpo ja riittävä.

No sitten et hanki, niin yksinkertaista se on.:D

En ymmärrä mitä niin kamalaa tässä HD:n tulossa on. Jokainen siirtyy käyttämään tulevia systeemeitä silloin kun parhaakseen näkee. Minullakin on vielä Nokian 3210, enkä ole yhtään itkenyt, kun koko ajan markkinoille pusketaan toinen toistaan kalliimpia puhelimia. Ostan sitten joskus sellaisen, jos tarpeelliseksi näen ja rahatilanne antaa siihen mahdollisuuden.:D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Merri sanoi:
Ei PC-maailmassakaan vedetä aina kerralla kaikkea uusiksi. Kehitys saa mennä eteenpäin, kunhan se keskittyy yhteen asiaan kerrallaan.
PC- ja konsolimaailmoissa on se ero, että uuden konsolin julkaisuun menee aina vuosia. Silloin kannattaa ympätä mukaan paljon asioita. PC-puolella voi lisätä koko ajan pieniä asioita.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Onhan se oikeastaan erinomaista, että taulutelevisioiden suosio, HD-konsolit sekä HD-DVD ja Blu Ray osuvat samaan aikaan. Yhteiskustannus on tietysti kova, mutta HD-näyttölaite ilman HD-materiaalia on aika hyödytön ja tietysti päinvastoin, joten muissa vaihtoehdoissa saisi joka tapauksessa rahoille huonosti vastinetta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
mutta HD-näyttölaite ilman HD-materiaalia on aika hyödytön ja tietysti päinvastoin, joten muissa vaihtoehdoissa saisi joka tapauksessa rahoille huonosti vastinetta.

Niinpä.:D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Kukin tyylillään, mutta aina ei voida mennä hitaimman mukaan. Rattaat pyörivät ja hyvä niin.

Kun taas itse _pelien_ kehittyminen minua kiinnostaa suuresti. Tälläkään saralla PS3:n tarjonta ei ainakaan vielä tässä vaiheessa vakuuta kovin paljoa...Omasta perspektiivistäni tällä saralla Sony on se kuka laahaa perässä...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sinällään hassua, miten helposti Xboxin olemassaolon unohtaa niin helposti. Tähän tulee tätä PS3 <-> Wii -erottelua, koska PS3 ja Wii ovat julmettoman erilaisissa lähtökuopissa. Wii lähtee lähes pelkästään pelaamisen linjalle ja kehittämään pelaamista. Sony taas yrittää pönkittää omaa viihdemediasirkustaan PS3:n avulla ja yrittää luoda jonkinlaisen monopolin Cellille ja Blu-raylle. Tuntuu että Microsoftkin on paremmin juuri pelipuolella mukana uuden sukupolven osalta kuin Sony ja on rehellisempi pelaamiselle ja pelaajille.

- "Hei, mikssä ostit PS3:n?"
- "No et olis hyvä syy sille et mulla on HD-töllö"

Tämä on vähän tätä: aina kun puhutaan PS3:sta, puhutaan uudesta hienosta tekniikasta sun muusta, että se ja se on tärkeää että se löytyy, mutta peleistä, pelaamisesta ja kuluttajien oikeista tarpeista ei ole oikeastaan yhtään puhetta. HD:llä ei ole mitään tekoa pelaamisen kanssa.


Minä taidan poiketa aika paljon muista täkäläisistä konsolipelaajista. Jotenkin vain tuntuu, että täällä porukat ostaa aivan julmettoman paljon pelejä, pelaa niitä hetken ja sitten ne joko homehtuu suuren osan aikaa tai sitten myydään/vaihdetaan pois (mikä ei tarkoita etteikö joitakin pelejä pelattaisi paljon). Minulla on hyvä jos ostan kuukautta kohti yhden uuden pelin ja yhden uuden laitteen vuodessa. Ostan pelin lähinnä vain jos olen varma, että se kykenee naulitsemaan minut itsensä ääreen. Ehkä tämä tausta valottaa, miksi minulle PS3 ei kuulosta hyvältä vaihtoehdolta: ei ainuttakaan itseäni kiinnostavaa peliä, vaatii paljon rahaa ja hinta peliminuuttia kohden jäisi aika kovaksi.

PS2:nkin osalta on käynyt vähän niin, että sen pelien pelaamiseen käyttämäni aika minuuteissa on vähäisempi kuin eurot jotka siitä maksoin (vaikka ostin sen käytettynä!). Onneksi sisko on saanut siitä enemmän irti (FFX). Ja olen minäkin pelannut FF9:ää kertauksella jonkun verran. Ai joo ja on PS2 DVD-soittimena toiminut!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itse asiassa Merrillä tuntuu olevan hirmu hyvä huomio Konsolifinin normikäyttäjästä.

Itse olen huomannut viime aikoina sen, että Guitar Heroa tulee väännettyä, koska kaikki muut pelit tuntuvat jotenkn turhan raskailta. Niitä kuitenkin itselleni tuntuu kasaantuvan älyttömästi (ei, en valita), mutta viimeeksi olen jaksanut todella tahkota vain Oblivionia, SOCOM3a ja Guitar Heroa. Oblivioni pitäisi kyllä vääntää läpi, mutta olen tuon kanssa hiukkasen hiipunut.

Itselleni PS3 kyllä tarjoaa mielenkiintoisia pelejä, niistä genreistä joista pidän. HDTV telkkari tarvitaan PS3n kylkeen oikeastaan vasta, kun halutaan todella katsella BR leffoja. Tottakai pelien graffatkin tuosta paranevat, mutta XOkaan ei näytä rumalta normi töllöllä.

Sitten on tuo Wii. Hirmu hyviä idiksiä, mutta... Enemmän ja enemmän kun katson noita videoita, itselleni tulee sellainen olo, että konetta pitää päästä ensin kunnolla testaamaan ennenkuin ostaa, niin ehkäpä vältyn tuolta XO krapulalta. Ei siinä, ettei XO olisi ihan hyvä kone. On vain tullut katseltua sitä tässä, ja mietittyä joskos sen myisi poies.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Juu, onhan tuo.. Ja onhan tuolla nintsikalla kopioitu.. Wiihän käyttää DVDtä. Takasin pikku diskeihin tai niihin kortteihin vai mikä niitten nimi oli, mars. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

"With Nintendo, I’m trying to think of anything we’ve copied... but I can’t."

Let me help you: Wario Ware (total rip-off of Konami's Bishi Bashi Special from 1998)

No juu, kaikkia kunnia ja silleen ja ihan hyvä, että firma on taas herännyt kotikonsoleihinkin muutamien vuosien räpellyksen jälkeen. Ja onneksi ainakin pelien hinnat ovat laskeneet Nintendon kulta-ajan (sitä vaadittiin myös pelien ostamiseen) jälkeen.

EDIT: Niin ja Nintedohan taisi ainakin konsoliosastolla luoda ensimmäisenä uraa myös noiden aluerajoitusten kanssa. Tosin pelikasettien mekaaniset estot olivat ohitettavissa pienellä "viilauksella", mutta innovaatiosta edelleen peukkua.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Inquirer heitti taas kunnon skandaalin peliin.. :D
"We are waiting for Nintendo to get back to us with a comment."
Oh please! Ihan kun joku edes viittis...:rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=12739&rp=1

Wii beta olikin Cuben kotelossa..



http://www.theinquirer.net/?article=31829

Inquirer heitti taas kunnon skandaalin peliin.. :D

Juu ja sony feikkas Blu Ray demonsa

http://gearlog.com/blogs/gearlog/articles/11657.aspx

No, uskokoon ken haluaa, tai olkoon uskomatta...

Samapa tuo mitä ne siellä messuilla näyttää, kunhan tuovat meille kotiin laatutavaraa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karvapallo sanoi:
Juu ja sony feikkas Blu Ray demonsa

http://gearlog.com/blogs/gearlog/articles/11657.aspx

No, uskokoon ken haluaa, tai olkoon uskomatta...
http://www.theinquirer.net/?article=31769
Inquirerilta löytyy joskus ihan tietoakin. Tosin olivat ensin mukana huutamassa feikkisyytöksiä, kunnes totuus *) paljastui. :p

*) Eli Sony oli esitellyt Vaio-läppäreidensä Blu-Ray -asemia ja näyttänyt kahdella läppärillä vertailukuvaa Lentävien tikarien talon Blu-Ray - ja DVD-versioista. PC Magazinen journo oli sitten demonstraation jälkeen mennyt painamaan ejectiä koneesta, jossa pyöri poltettu DVD+R -levy ja alkoi kohisemaan ympäri nettiä, että Blu-Rayta demottiin DVD+R -levyllä. Viereisessä koneessa olisi ollut Blu-Ray -levy.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom