Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kojo sanoi:
En tiedä mistä "laumasta" puhut, mutta itsellä on kaksi PS2:sta, ostettu julkaisupäivänä, eikä niissä ole ollut mitään vikaa. Lukee edelleenkin kaikkia tuettuja medioita.
Pelejä käsittelen niin että niihin ei tule naarmuja eikä muutakaan töhnää, mikä jää sitten lukupäähän kiinni.

Olen omistanut XO:n julkaisupäivästä lähtien ja se on toiminut aina moitteetta. Musta tuntuu, että ehkä juuri arviolta 99,75% XO:n hajoamisista johtuu käyttäjien mokista koska mun kone ei ole hajonnut.

tsinivuo voisi varmaankin lopetta itkuraivarit ps2:n ongelmat vs. XO:n ongelmat...

Johan noilla ketjuillakin on eroa täällä: "PS2 ongelmat" 16-sivua ja "XO:n ongelmat" 65-sivua... Siitä saa varmaan jonkinlaista suhteellisuuden tajua, mutta kaipa minulla sitten on siniset lasit päässä...

tsinivuo sanoi:
Noh, ilmeisesti denial-lasit on tällä sinisellä fanilaumalla päässä. Kyllä niitä PS2:ia lähti ahkeraan maahantuojalle vaihtoon minun tuttavapiirissä. Ei ole minun ongelma toki, jos he eivät osanneet sitä korjata itse..

Vinkki: pidä pelilevyt koteloissa ja kotelot siististi hyllyssä niin ei tule mitään disc read erroreita...

Baron sanoi:
tsinivuo voisi varmaankin lopetta itkuraivarit ps2:n ongelmat vs. XO:n ongelmat...

Johan noilla ketjuillakin on eroa täällä: "PS2 ongelmat" 16-sivua ja "XO:n ongelmat" 65-sivua... Siitä saa varmaan jonkinlaista suhteellisuuden tajua, mutta kaipa minulla sitten on siniset lasit päässä...

Joo siis mehän ollaan ihan fanipoikia, kun väitetään, että Messiasfirma Microsoftin tuotteissa olis muka jotain vikaa. Ja siis ne "väitetyt" viat XBOX360:sissa on ihan vaan siitä, että käyttäjä ei ole käyttänyt konsoliaan tarpeeksi viileässä ilmastossa(ilmeisesti konsolia pitäisi käyttää vähintään Etelänavalla, jottei se lämpenisi liikaa).
Ja todellakin suurin osa "Disc Read Erroreista" johtuu levyjen huonosta kunnosta, joka yleensä johtuu niiden huonosta käsittelystä. Itse pidän pelit aina koteloissaan ja pyyhin ne säännöllisin väliajoin mikrokuituliinalla, jolloin kaikki pienikin pöly yms saadaan pois ja levyjen käyttöikä pitenee huomattavasti.

Eikö tämä nyt todella rupea olemaan kulunutta juttua? Eikös tuossa joku sata viestiä sitten sovittu, että tiettyihin aiheisiin ei palata enää?

EDIT antaa olla, tsinivuolle olikin jo moni kommentoinut samaa asiaa. Ja kyllä sitä boksia voi käsitellä kuin kukkaa kämmenellä, kuten tässä osoitteessa. Silti yksi on hajonnut omassa käsittelyssä, toinen jo valmiiksi paskana saapuessa. Enpä sitten kait osaa pitää tavaroistani huolta. :P

nothing sanoi:
Eikö tämä nyt todella rupea olemaan kulunutta juttua? Eikös tuossa joku sata viestiä sitten sovittu, että tiettyihin aiheisiin ei palata enää?
Erittäin hyvin sanottu... En tiedä kuka aiheen kaivoi takaisin esille, mutta joku alkoi täällä väittämään, että XO:n luotettavuus on samalla viivalla PS2:n kanssa... Falconin myötä asia voikin olla näin.

Aleksi sanoi:
Vinkki: pidä pelilevyt koteloissa ja kotelot siististi hyllyssä niin ei tule mitään disc read erroreita...
:confused: Sanoinko, että minulla olisi ko. ongelmaa esiintynyt. Ehei. Mulla oli ja on PS2:ssa 80gb kiintolevy estääkseni turhaa levyaseman raiskausta.
Ei minulla ole todellakaan vaikeuksia myöntää, että XO:t laukeilee 40% vauhdilla. Mutta teille on vaikeuksia myöntää, että jopa muutama PS2 on hajonnut juuri takuuajan loputtua. Ja se korjaus/vaihto uuteen? maksoi 100.

PS. XO:n luotettavuus ei tule korjaantumaan kyllä tuon Falconinkaan myötä paljoakaan. Netissä on jo videota nykyfalconin punaisista rinkuloista. Kait se Jasper sitten korjaisi sen suurimman luotettavuusongelman, joka ei itse prossu ole ollut vaan GPU.

PPS. Voisiko joku näyttää kohdan, jossa väitän XO:ta yhtä kestäväksi kuin PS2:ta?

Ei se ole vaikeaa myöntää että niitä on hajonnut. Kaikki hajoaa joskus. Vertaaminen PS2:n hajoamisissa ja XO:n hajoamisissa on se, mikä pisti itselleni silmään.

Siis oikeasti...
tsinivuo sanoi:
Niino, mieluummin hajoaa takuuaikana kuin vuoden takuun jälkeen. Muistaa kasan hajonneita PS2:ia, jotka poksahtelivat takuuajan JÄLKEEN.
Toki sen vaihdatettua uuteen 100 hintaan, kun tökki maahantuojaa. Mutta... kumpi parempi?

Tottakai XO:lla on enemmän ongelmia. Täällä vedettiin jostain syystä sellaiset johtopäätökset, että ps2:lla olisi ihan yhtäpaljon. Se ei ollut mun pointti.

Kyllä mun mielestä ps2 ja XO:n tyyppivika on vertailukelpoinen. Jos uskallat avata hajonneen ps2:n puhdistusta varten, uskallat varmasti kääriä pyyhkeeseen XO:n. (takuuajan jälkeen tietenkin). Kummassakin tapauksessa värkki alkaa toimia ja ilmat tätä toimenpidettä se ei toimi. Mikä tässä nyt muka mättää?

Toimiiko boxi muuten luotettavasti pyyhekikan jälkeen? Vai toimiiko se vain ikää pidentävänä operaationa niin, että takuuaika ylitetään ja sitten joutuu maksamaan korjauksesta joka tapauksessa?

Pibe sanoi:
Toimiiko boxi muuten luotettavasti pyyhekikan jälkeen? Vai toimiiko se vain ikää pidentävänä operaationa niin, että takuuaika ylitetään ja sitten joutuu maksamaan korjauksesta joka tapauksessa?

Ei ole 100% luotettava. Joillakin jotka ovat tuon tehneet, on toiminut tunnin, päivän tai parikin, joillakin taas on toiminut niin hyvin, että ei ole punaiset valot enää kummitelleet.

Pibe sanoi:

Mjaa-a. paha sanoa. Mutta jos nyt miettii, niin suurin osa bokseista ei ole tähän päivään mennessä menneet paskaksi. Jos ajatellaan, että virhe/juotos joka ei kestä emon taipumista jossain tuotantolinjan kohdassa tulee vaikka 50% todennäköisyydellä, niin voihan se olla, että tällä siitä päästään eroon...

Toki, eihän kuumuus sille laitteelle varmaan hyvästä ole :D Eikä meillä oikeastaan ole vielä mitään hajua, miten nää pyyhehemmojen boksit on myöhemmin toiminu ja millä todennäköisyydellä.

Pibe sanoi:
Ei se ole vaikeaa myöntää että niitä on hajonnut. Kaikki hajoaa joskus. Vertaaminen PS2:n hajoamisissa ja XO:n hajoamisissa on se, mikä pisti itselleni silmään.

Siis oikeasti...
Ja tuossahan en sano, että PS2 on hajonnut yhtä paljon, vaan että niitä on hajonnut enimmäkseen takuuajan loputtua. Kun taasen XO:t hajoavat takuuaikana. Määristä en puhunut mitään. Kasa voi merkitä ihan mitä tahansa määrää. Ziizuz. En jaksa, kun täällä luetaan sitä raamattua pirun kanssa .

Kaippa se pointti oli, että kunnon takuuaika on hyvä juttu.

Ja vielä kerran. Se aukaisu vie takuun periaatteessa, mutta käytännössä ne kaverit siellä Saksassa paskat nakkaa, jos sä olet aukonut oman laitoksesi.

XO:lla on poikkeuksellisen pitkä takuuaika, jonka puitteissa varmaan miltei kaikki vialliset konsolit saadaan huollettua. Pyyhekikka on niitä varten, jotka ovat syystä tai toisesta rikkoneet takuuehtoja eivätkä siksi voi laittaa konetta huoltoon. Normaalissa käytössä ei joudu onneksi kikkoihin turvautumaan. 3 vuoden takuu tuo kyllä melkoisen turvallisuudentunteen ja toivoisin pitkien takuuaikojen yleistyvän kun nykykonsolien tekniikka on niin vikaherkkää. PS3:n kestävyydestä voi alkaa toden teolla keskustelemaan joskus vuoden päästä kun käyttöikää konsoleilla alkaa olla tarpeeksi.

Doctor Pepper sanoi:
Olen omistanut XO:n julkaisupäivästä lähtien ja se on toiminut aina moitteetta. Musta tuntuu, että ehkä juuri arviolta 99,75% XO:n hajoamisista johtuu käyttäjien mokista koska mun kone ei ole hajonnut.

Taitaa siinä punaisessa kuoleman ympyrässä olla jotain perää. Omistin 2 premiumia, toisen möin ja se on kuulemma täysn ok, mutta toinen on nyt Saksassa kun boxi heitti yks-kaks käynnistäessä punaista rinkulaa, vaikka oli ollut viikon käyttämättä.
En jaksanut kuitenkaan odotella boxia takaisin ja ostin Eliten samana iltana, eikä ole kaduttanut pätkääkään.

Mitä tuosta ongelmasta tiedän niin se kai koskisi lähinnä yhden kasaustehtaan boxeja.Kaikki kyseisen tehtaan boxit todennäköisesti hajoavat saman vian takia jossain vaiheessa ja MS investoi miljardi dollaria tilanteen korjaukseen. Kuulemma MS sanoi tehtaan kanssa sopimuksen irti viime vuoden lopulla.

Korjaan edellistä viestiäni:
Ei ollut tarkoitus haukkua ketään tai mitään, totesin vain sarkasmilla höystettynä, ettei PS2:n/PS3:n luotettavuuksia voi verrata XBOX360:n luotettavuuteen millään, koska ne ovat niin eri viivalla, koska Sonyn tuotteet vaan kestävät paremmin. Harmillista sinänsä MS:n kannalta, mutta näin se vaan on.

Zamppa86 sanoi:
Korjaan edellistä viestiäni:
Ei ollut tarkoitus haukkua ketään tai mitään, totesin vain sarkasmilla höystettynä, ettei PS2:n/PS3:n luotettavuuksia voi verrata XBOX360:n luotettavuuteen millään, koska ne ovat niin eri viivalla, koska Sonyn tuotteet vaan kestävät paremmin. Harmillista sinänsä MS:n kannalta, mutta näin se vaan on.

Alkuperäinen Xbox kesti käsittääkseni ihan yhtä hyvin kuin muutkin konsolit. Jos nyt on tullut muutama virheellinen erä XO:n alkuvaiheessa, se ei tarkoita, että vaan Sony osaa valmistaa konsoleita. Ei ole mitään järkeä vertailla edellisiä sukupolvia kun XO ja PS3 ovat ihan eri tason laitteita, niitä voi verrata vain toisiinsa. Luulisin, että näissä uusissa konsoleissa tulee olemaan enemmän vikoja kun ne joutuvat huomattavasti suurempaan rasitukseen.

Doctor Pepper sanoi:
Alkuperäinen Xbox kesti käsittääkseni ihan yhtä hyvin kuin muutkin konsolit. Jos nyt on tullut muutama virheellinen erä XO:n alkuvaiheessa, se ei tarkoita, että vaan Sony osaa valmistaa konsoleita. Ei ole mitään järkeä vertailla edellisiä sukupolvia kun XO ja PS3 ovat ihan eri tason laitteita, niitä voi verrata vain toisiinsa. Luulisin, että näissä uusissa konsoleissa tulee olemaan enemmän vikoja kun ne joutuvat huomattavasti suurempaan rasitukseen.

Kummallista, ettei mun PS3:ssa ole ollut mitään vikaa koko aikana *koputtaa puuta*, vaikka on ollut kyllä melko kovassa käytössä jo huhtikuusta asti. Samaten kaverin PS2 kestänyt ilman mitään vikoja 5 vuotta.
Valitettavasti "sen toisen konsolivalmistajan" konsoleiden omistajilta tulee jatkuvaa viestiä, että taas on sen ja sen konsoli Saksassa korjattavana.

Zamppa86 sanoi:
Kummallista, ettei mun PS3:ssa ole ollut mitään vikaa koko aikana *koputtaa puuta*, vaikka on ollut kyllä melko kovassa käytössä jo huhtikuusta asti. Samaten kaverin PS2 kestänyt ilman mitään vikoja 5 vuotta.
Valitettavasti "sen toisen konsolivalmistajan" konsoleiden omistajilta tulee jatkuvaa viestiä, että taas on sen ja sen konsoli Saksassa korjattavana.

Kaikki varmaan jo tietävät että boksia hajoilee. Annetaanko jo olla? Keksikää oikeasti jotain muuta.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom