Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Mulla on sama valinta DVD-soittimessa. Valintana on myös automaattinen valinta niiden välillä. En ole koskaan huomannut, etteikö tunnistus olisi toiminut.
En tiedä mistä se tarkalleen johtuu, mutta proge-HD-matskun lomituksen poisto tuntuu olevan selvästi helpompi tehtävä kuin DVD-reson materiaalin. Kokeiltu on useammalla laitteella.
Paolo sanoi:Jep, tuosta juuri "kinaankin". Ovatko modernit algoritmit riittävän fiksuja tunnistamaan alkuperäisen progen?
Tarkassa kuvassa, kuten videopelit (tai kohisevassa kuvassa) voi olla todella suuria pikselin värieroja per scanline.
Siksi esim. edge-detection voi olla paikoitellen hyvin virhealtista!
Edit/OT:
Esimerkki laiskasta lomituksen poistosta: mun Sonyn plasmassa täytyy itse valita halutaanko käyttää 1080i:ssä
weavingia (sopii staattisiin kuviin) vai jonkinlaista blendingiä (parempi liikkuvaan kuvaan). Eli se siitä "älykkyydestä".![]()
Mulla on sama valinta DVD-soittimessa. Valintana on myös automaattinen valinta niiden välillä. En ole koskaan huomannut, etteikö tunnistus olisi toiminut.
En tiedä mistä se tarkalleen johtuu, mutta proge-HD-matskun lomituksen poisto tuntuu olevan selvästi helpompi tehtävä kuin DVD-reson materiaalin. Kokeiltu on useammalla laitteella.