Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Jep, tuosta juuri "kinaankin". Ovatko modernit algoritmit riittävän fiksuja tunnistamaan alkuperäisen progen?
Tarkassa kuvassa, kuten videopelit (tai kohisevassa kuvassa) voi olla todella suuria pikselin värieroja per scanline.
Siksi esim. edge-detection voi olla paikoitellen hyvin virhealtista!

Edit/OT:
Esimerkki laiskasta lomituksen poistosta: mun Sonyn plasmassa täytyy itse valita halutaanko käyttää 1080i:ssä
weavingia (sopii staattisiin kuviin) vai jonkinlaista blendingiä (parempi liikkuvaan kuvaan). Eli se siitä "älykkyydestä". :D

Mulla on sama valinta DVD-soittimessa. Valintana on myös automaattinen valinta niiden välillä. En ole koskaan huomannut, etteikö tunnistus olisi toiminut.

En tiedä mistä se tarkalleen johtuu, mutta proge-HD-matskun lomituksen poisto tuntuu olevan selvästi helpompi tehtävä kuin DVD-reson materiaalin. Kokeiltu on useammalla laitteella.

Hex sanoi:
En tiedä mistä se tarkalleen johtuu, mutta proge-HD-matskun lomituksen poisto tuntuu olevan selvästi helpompi tehtävä kuin DVD-reson materiaalin.

Vissiin helpottaa materiaalin analysointia kun on enemmän dataa...

Mutkun GeoW ja uusi Ratchet & Clank.

Ainoa next-gen kokemus minkä HD-laitteilla olen kokenut oli Dead Rising. Sitä ei kakkospleikkarilla olisi saatu aikaan. Kaikki muu on Bumb-mappingia ja vanhan lämmittelyä (näin lievästi kärjistettynä).

Metroid Prime + Galaxy Bundle missä viivyt!!

Zoukka sanoi:

Ainoa next-gen kokemus minkä HD-laitteilla olen kokenut oli Dead Rising. Sitä ei kakkospleikkarilla olisi saatu aikaan. Kaikki muu on Bumb-mappingia ja vanhan lämmittelyä (näin lievästi kärjistettynä).

Ei ole tulossa. Tässä syy:
http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=7690&Itemid=2

Wiitä valmistetaan 1.8 miljoonaa kappaletta joka kuukausi, siltikkin nintendo kamppailee saadakseen tarjonta kysyntää vastaavaksi. Näin ollen ei ole tarvetta hinnanalennuksille eikä tuskin bundlejakaan ole odotettavissa. Huono kuluttajan kannalta mutta wii on muutenkin sen verran halpa että hakemaan oma pois vaan jos konsoli kiinnostaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Uusimmat Edgetykset (eikai tätä vielä ole postattu?)

Orange Box - 10
Ratchet & Clank - 8
Folklore - 5
Eye Of Judgement - 4
Wipeout Pulse - 7
Jericho - 5
Conan - 7
Race07 - 7
Juiced 2 - 6
Monster Hunters Freedom 2 - 7
Pursuit Force Extreme Justice - 6
Ace Combat 6 - 8
Dewys Adventure - 6
MySims (Wii) - 6
Tingle DS - 6

Zoukka sanoi:

Tälläisellä kriittisyydellä uskaltaisin lisätä listaan ainakin The elderscrolls: oblivionin, sitä kun ei kakkospleikkalle oltaisi saatu edes palasina.

Zoukka sanoi:
Uusimmat Edgetykset (eikai tätä vielä ole postattu?)

Orange Box - 10
Ratchet & Clank - 8
Folklore - 5
Eye Of Judgement - 4
Wipeout Pulse - 7
Jericho - 5
Conan - 7
Race07 - 7
Juiced 2 - 6
Monster Hunters Freedom 2 - 7
Pursuit Force Extreme Justice - 6
Ace Combat 6 - 8
Dewys Adventure - 6
MySims (Wii) - 6
Tingle DS - 6

Kyseisen lehden arvosteluista en ole itse ainakaan noteerannut vähään aikaan. Sellaista kuraa näyttää olevan edelleenkin. Folklore - 5 <- Edge saa haistaa pitkät

Tälläisellä kriittisyydellä uskaltaisin lisätä listaan ainakin The elderscrolls: oblivionin, sitä kun ei kakkospleikkalle oltaisi saatu edes palasina.

Uskaltaisin jopa vetää Morrowind kortin tässä vaiheessa hihasta.

Kyseisen lehden arvosteluista en ole itse ainakaan noteerannut vähään aikaan. Sellaista kuraa näyttää olevan edelleenkin.

Ai sulla onkin se lehti jo. No eihän se mikään IGN ole, mutta...

:p

Zoukka sanoi:

Heh, omasta mielestänikin Dead rising on sellainen peli, jota ei saataisi aikaan ilman HD-vehkeitä. Joku oli eri mieltä..taisi olla yllättäen jooseppi...
Kerrankin olemme samaa mieltä jostain asiasta:p

Pelisuunnittelija kertoo mielipiteensä, miksi ps3 on niin surkea verrattuna boxiin.

This post might come across as a lot of Sony bashing, but it's just the reality from the trenches. Sony let their hardware be designed by a comity of business interests rather than a well thought out design that would serve the game development community. They are going to loose hard this round because of it, and I hope that in the next round they take lessons from this round and produce a more balanced and usable machine.

Ps3 sukkaa verrattuna boxiin

Centauri sanoi:
Pelisuunnittelija kertoo mielipiteensä, miksi ps3 on niin surkea verrattuna boxiin.

Ps3 sukkaa verrattuna boxiin

Byäh, ei näitä, nämä on jo niin huonoja.

"Will never be as good as 360 counterparts.."

Oblivion oli huonompi? COD4 tulee olemaan huonompi? Entäs Assasins? GTA? Ainakin pelisivustojen perusteella samaa kamaa. GTAsta nyt ei pahemmin voi sanoa mutta Rstarin pojat on lausuneet useasti että peleissä ei tule olemaan muuta eroa kuin ladattava sisältö.

samuel6 sanoi:
Byäh, ei näitä, nämä on jo niin huonoja.

"Will never be as good as 360 counterparts.."

Oblivion oli huonompi? COD4 tulee olemaan huonompi? Entäs Assasins? GTA? Ainakin pelisivustojen perusteella samaa kamaa. GTAsta nyt ei pahemmin voi sanoa mutta Rstarin pojat on lausuneet useasti että peleissä ei tule olemaan muuta eroa kuin ladattava sisältö.
On tuossa jutussa kyllä hyviäkin pointteja todella paljon. Mutta jos PS3 tosiaan on noin paljon boksia tehottomampi, niin millä ihmeellä minä sitten pelaan esimerkiksi Gran turismoa,joka on paremman näköinen, kuin yksikään XO:n autopeleistä.

karpaasi sanoi:
On tuossa jutussa kyllä hyviäkin pointteja todella paljon. Mutta jos PS3 tosiaan on noin paljon boksia tehottomampi, niin millä ihmeellä minä sitten pelaan esimerkiksi Gran turismoa,joka on paremman näköinen, kuin yksikään XO:n autopeleistä.

Onhan siinä varmasti, mutta tämä lause riitti minulle :

"For those unaware, I'm going to break it down simply and explain exactly why ports to the ps3 will never be as good as their 360 counter parts, and why most ps3 exclusives will likely continue to suck"

Fantastista.

karpaasi sanoi:

Laitetaan Forzalle yhtä pitkä kehitysaikataulu ja yhtä suuri määrä ohjelmojia ja katsotaan sitten mikä on tulos.

Sniper sanoi:
Laitetaan Forzalle yhtä pitkä kehitysaikataulu ja yhtä suuri määrä ohjelmojia ja katsotaan sitten mikä on tulos.

Portit näyttää huonolta = Sony on paska
Multiplattarit näyttää samalta = PSN on paska
Sonyn autopeli näyttää kilpailijaa paremmalta = Sony on paska ne tekee liikaa duunia

Vakuuttavia argumentteja.

samuel6 sanoi:
Portit näyttää huonolta = Sony on paska
Multiplattarit näyttää samalta = PSN on paska
Sonyn autopeli näyttää kilpailijaa paremmalta = Sony on paska ne tekee liikaa duunia

Vakuuttavia argumentteja.
Olisiko tuon argumentin perusteella juuri noin? Vai voiko kenties olla, että Polyphony Digital kehittää peliään pidemmällä aikajänteellä? Jos ei, miksei peli ole jo ulkona, kun PS3 mahdollistaa kauniin grafiikan ilman työtä? Veikkaanpa, että puoli totuutta on Sniperin viestissä. GT on suuremman budjetin peli kuin Forza, ja sitä tullaan ostamaan enemmän, valitettavasti. Pohjaan pessimismini siis pelikokemuksiin, en pelien alustaan.

Voi lammaskoira.
Ps3:lle julkaistaan hiomaton peli = Sony on paska
Ps3:lle julkaistaan hyvä peli = Peli on kait ihan ok, mut PS3 on paska, joten ei kiinnosta.
Ps3:lle julkaistaan ajalla & rahalla tehty GT5 prologuen demo ja se sattuu olemaan jo (demondemo-asteella) hienompi kuin X0:n ajopeli = Sony on paska ja X0:lla ois ollu viel parempi jos ne ois saanu samat resurssit.

Menkää nyt hetki itteenne noiden aivoilujenne kanssa.
Se taitaa olla ihan sama et mitä ps3:lle tulee. Vaikka ps3:lle tulis peli joka sisältää koko maailman kaikkineen yksityiskohtineen ja aitoine fysiikoineen. Lopputulos taitais boxaajan mielestä olla silti:
Sony on paska ja täki ois ollu parempi X0:lla. Teh Win argument!

Itse voin ihan suoraan sanoa, että boxille on pirun hyviä pelejä joista kaikki ei tule varmasti koskaan Ps3:lle. Ihan nöyrää faktaa ja sen asian kanssa pystyn (toistaiseksi) elämään.
Mutta sen voin sanoa suoraan, että itse X0 konsolia ei voi kehua. Mikään ketuttais niin kovin kuin pelata juuri saamaansa huippupeliä ja sit ennen save-pointtia konsolin iloisiin diskovaloihin muodostuu teksti: Liian hapokasta, Ei pysty pelaamaan! Pakko päästä Saksaan lomalle.
Tämäkin ihanuus on toistunut melko monella useampaankin kertaan.

En vihaa Nintendoa, Sonya taikka Microsoftia. Vihaan kalliita laitteita jotka hajoavat käsiin parin vuoden sisällä.
Enkä todellakaan mielelläni maksa konsolipelaamisesta kerran/kk jotain verkkomaksua. Aivan käsittämätöntä touhua jos ajatellaan, että pc:llä on verkkopelejä pelattu "ilmaiseksi" iät ja ajat.
Nettiropet on sit asia erikseen.

Sniper sanoi:

Tehdään sama kaikille peleille vittu.

Joko ne tehdään kunnolla alusta loppun kunnes ovat valmiita tai sitten ei. Lopputulos on se mikä ratkaisee.

Viimeksi muokannut moderaattori:

ColdFire sanoi:
Mutta sen voin sanoa suoraan, että itse X0 konsolia ei voi kehua. Mikään ketuttais niin kovin kuin pelata juuri saamaansa huippupeliä ja sit ennen save-pointtia konsolin iloisiin diskovaloihin muodostuu teksti: Liian hapokasta, Ei pysty pelaamaan! Pakko päästä Saksaan lomalle.
Tämäkin ihanuus on toistunut melko monella useampaankin kertaan.

Hohhoi. Arvostelet muita jostain ja sorrut itse samaan. :)

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom