Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vielä jäi Wiiltä mainitsematta Medal Of Honor: Heroes, jota IGN:n hehkutuksien jälkeen odotan innolla, vaikka WW2 ja MOH aika väsyneitä juttuja noin yleisesti ovatkin. Zack & Wiki vaikuttaa myös lupaavalta, ja juuri point'n'click-tyylisiä pelejä toivoisinkin Wiille lisää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

fuller sanoi:
Mikä sen AAA-pelin sit tekee? Että joku japanilainen kriitikko sanoo niin? :) Vai pelin myyntilukuja? Vaiko kenties budjettia jolla peli tehtiin/hypetettiin?

Oma kokeilu demon parissa, arvostelut ja previkat antavat odottaa loistavaa peliä. Voit koittaa etsiä jostain jutun, jossa Galaxya ei kehuttaisi maasta taivaisiin. AAA-pelin määritelmää ei varmaan ole kiveen kirjoitettu, mutta jos sinulla on esittää joku hyvä määritelmä, niin anna palaa. Selvästi sinulla on termin merkityksestä näkemys, johon Galaxy ei mahdu. Metroid Prime 3 taas on parasta, mitä Wiillä on tähän mennessä nähty, ja tunnelmallisin pelaamani peli RE4:n jälkeen. No ok, Twilight Princess on samalla tasolla, mutta huomattavasti vaatimattomampi graafisesti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

phanatic sanoi:
Oma kokeilu demon parissa, arvostelut ja previkat antavat odottaa loistavaa peliä. Voit koittaa etsiä jostain jutun, jossa Galaxya ei kehuttaisi maasta taivaisiin. AAA-pelin määritelmää ei varmaan ole kiveen kirjoitettu, mutta jos sinulla on esittää joku hyvä määritelmä, niin anna palaa. Selvästi sinulla on termin merkityksestä näkemys, johon Galaxy ei mahdu.

Joo, onhan minulla. Hyvä peli. :D

edit: perustellaan sit

Omasta mielestäni hyvän pelin täytyy olla kiinnostava, toimiva ja graafisestikin hieno. Toimivuudesta en osaa vielä sanoa, mutta vaikka olisikin toimiva toteutus niin jo tuo kiinnostavuuden puute tekee pelistä mielestäni huonon. :) Sahalaitoja ei nykyisissä peleissä enää pitäisi olla...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

fuller sanoi:
Joo, onhan minulla. Hyvä peli. :D

Voi olla, että bannivasara kolkuttaa jo aika lähellä. Mielipiteet on toki mielipiteitä, mutta yleensä niitä pitää perustella. Ilmeisesti Zelda ja Metroidkaan ei ole mistään kotoisin?

E: ei siis sillä, että mä siitä bannista päättäisin, mutta aika asiaton viesti jokatapauksessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
Voi olla, että bannivasara kolkuttaa jo aika lähellä. Mielipiteet on toki mielipiteitä, mutta yleensä niitä pitää perustella.

Ahaa, bannia jos ei pidä mariota hyvänä pelinä? Ookoo.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Repsahdin tuossa kohtaa nauramaan mielessäni. Swordsko? Vai mikä Dragon Quest?

No more heroesilta ja crystalilta en kauheita odottaisi.

Juurikin sitä tarkoitin. Kyseessähän on spin-off mutta kerrotko mikä sinut saa "repsahtamaan" kun mainitsen kyseisen pelin nimen? Jaa kaikki tietosi meille.

Kiinnostavaa tietää miltä peleiltä odotat jotain, kerro toki lisää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

avanto sanoi:
Saat tottakai kirjoittaa mitä haluat, kuten jo aikaisemmin kirjoitin, nämä itkunkatkuiset viestit ovat sitä parasta viihdettä. Voinko kuitenkin sanoa, että useimmat arvostelijat pitävät pitävät Halon kolmatta tuloa ehtana AAA viihteenä (93,3 pts, Gamerankings) ja myös kaupoissa on käynyt huima, ennätyksiä rikkonut, kuhina pelin ympärillä. CoD 4 vaikuttaa olevan seuraava Messias FPS -pelien saralla, varmasti yksi joulun myyntihiteistäkin, joten sitä siis seuraavaksi hehkutetaan. Mitä se on pois Halo 3:n ansioista? Onko CoDin tarinassa jotain uutta ja upeata? Ei ainakaan Pelaajan mukaan. Graafisesti peli on toki upea, enkä muutenkaan epäile salaliittoja erinomaisien arvosteluiden takana, eiköhän kyseessä ole arvosteluidensa arvoinen tekele. Hype ja arvostelumenestys lyövät kättä päälle, mikä yleensä tarkoittaa onnistunutta peliä. Jotenkin vain siis tuntuu, että jos CoD tulisi vain Boksille, se ei ehkä olisikaan kehujensa ansioinen -- ?

Joka tapauksessa, itse olen pelannut useita tunteja Halon toista tulemista netissä ja varmasti aikanaan myös kolmannen kohdalla tulee itselleni monia tunteja, niin kamppanjan kuin nettipelinkin kanssa. Trilogian päätösosa, netti Co-Op ja kamerointiominaisuudet kun sattuvat jo pelkästään kuulostamaan tarpeeksi suurilta uudistuksilta itselleni. Kuten myös sadoille tuhansille muille pelaajille. Eikä peli suinkaan ole saanut sarjansa parhaita arvosanoja, ei, vaan keskiarvoltaan (Gamerankings) trilogian päätösosa on saanut "huonoimmat" arvostelut. Halo on kuitenkin ilmiö, yksi genrensä suurimmista ja eittämättä yksi suurimmista Tapauksista, varsinkin konsolipelaamista ulkopuolelta tarkastelevalle. Nykyajan Mario, Sonic tai Pac-Man, niin yksinkertaista se on.



Itkunkatkuista? Vittuilua ilmassa? osaatko skrollata sen verran tämän viestin alle, että näet nimikirjoituksessani Liven gamertagin? Ilmeisesti olen maininnut tuhannen kertaa että tässä sukupolvessa ylivoimainen suosikkipelini on Gears of war, Bioshockin ja Motorstormin tullessa perässä. Milläköhän tavalla tämä vaikuttaisi COD4n arvosanaan jos viittaat tällä todella nerokkaalla kommentilla minuun?

Meillä taitaa olla se ero, että arvostelen pelejä sen mukaan millaisia ne ovat, enkä sen mukaan minkä laatikon sisään ne menevät. Tällä matematiikalla voin sanoa jo nyt että Marion uusi räpellys tulee olemaan loistava ja olen suorastaan surullinen etten konetta omista. Gearsistä pidin 3rd person näkökulman ja stop-and-pop pelitavan takia. En fanita kuin yhtä pelisarjaa (GTA), ja Halot olen läpi hakannut. Ensimmäinen osa antoi eniten hymyä huulilleni, mutta on vaikea uskoa hypeä taikka hehkutusta pelistä, jonka moninpelikenttiä kutsutaan jo nyt pelisivustojen puolelta (1up) ankeaksi, jossa aseet ovat tähän päivään katsottuna mielikuvituksettomia, tarina on korkeintaan kohtuullinen ja grafiikka mitäänsanomatonta. Ja putkijuoksuahan tämäkin on, vain huonompaa kuin niiden kilpailijoiden. Ainakin COD4 tuo pelisarjan tähän aikaan ja todella upealla tavalla. Se riittää jo aika pitkälle kun puhutaan hyvästä pelisarjasta. Halo ei pystynyt siihenkään muutokseen. Ja jos co-op on niin tärkeää, Haze on sitten varmaan vuoden peli. :p

Eli jätähän fanipoikatitteleiden jakaminen vähemmälle jos sopii. Surullista jos Sony sattuisi ohittamaan Boksin tässä sukupolvessa, koska siinä vaiheessa taidat olla mielialalääkityksen tarpeessa. Minulle sillä ei ole suurtakaan merkitystä kun keskityn pelaamiseen enkä sen toitottamiseen että jonkin on oltava hyvää kun kaikki sitä ostaa. Annetaan sitten kaikki Oscaritkin Transformerssille. Senhän on nähnyt kaikki!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

fuller sanoi:
Ahaa, bannia jos ei pidä mariota hyvänä pelinä? Ookoo.

Yleensä sitä saa provoamisesta, flametuksesta trollaamisesta herjaamisesta etc. Je ei, en pidä provoamisena sitä että et pidä mariosta, vaan sitä että sanot "yleisenä totuutena", ettei SMG ole hyvä peli vailla mitään perusteluja.

"Gears of War on huono" vai "En pidä gearsista"?

Tosin kyllähän täällä kaikenlaista törkyä siedetään, joten jäähystä puhuminen voi olla aika liioiteltua.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
Yleensä sitä saa provoamisesta, flametuksesta trollaamisesta herjaamisesta etc. Je ei, en pidä provoamisena sitä että et pidä mariosta, vaan sitä että sanot "yleisenä totuutena", ettei SMG ole hyvä peli vailla mitään perusteluja.

"Gears of War on huono" vai "En pidä gearsista"?

Tosin kyllähän täällä kaikenlaista törkyä siedetään, joten jäähystä puhuminen voi olla aika liioiteltua.

Ei se kyllä minua haittaa vaikka sanoisit suosikkipeliäni kuinka huonoksi, itse kykenen ymmärtämään että ihmisillä on erilaisia makuja..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tätähän tämä on ollut täällä jo muutaman vuoden (siitä siis viittaus 2005-2007 rekisteröityneisiin), peleistä ei pysty keskustelemaan ilman alustan mukaan vetämistä. Itselläni on tällä hetkellä ainoastaan DS Lite, joka mahdollisesti lähtee myyntiin vielä ennen vuoden vaihdetta. Kesään asti pois Suomesta, joten ei ole tarvetta omistaa mitään television alla. Jos jonain fanina haluat pitää minua, niin pidä vaikka Nes -fanaatikkona tai pelisarjoista Mega Mania fanittavana. Tämä kuitenkin minusta. Ei monen vuoden konsolipelaamisen jälkeen jaksa enää olla täällä kinastelamassa laput silmillä uusista riemuraudoista, ainoastaan Halon tusinaräiskinnäksi leimaaminen ja näiden arvosteluiden kyseenalaistaminen sai itseni osallistumaan tähän ketjuun.

Viimeisimmässä viestissäsi ei kuitenkaan ollut mitään, johon voisi tarttua, joten tehtäväni on kaiketi suoritettu. Mielipiteesi tusinaräiskinnästä on, noh, mielipiteesi tusinaräiskinnästä. "Marion räpellys" saattaa tosiaan olla todella osuva peli, jos genre uppoaa. Muu viestisi olikin sitten lähinnä jotain lapsellista länkytystä, mutta sitähän keskustelu täällä lähinnä on.

Jatkakaa, en enää häiritse keskusteluanne.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

fuller sanoi:
Ei se kyllä minua haittaa vaikka sanoisit suosikkipeliäni kuinka huonoksi, itse kykenen ymmärtämään että ihmisillä on erilaisia makuja..

asdf, älä unohda, että sanoit, ettei wiille ole aaa pelejä. Nyt menee taas niin päättömäksi jutut, että vetäydyn loppuillaksi pois tästä keskustelusta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No mietitään sitä wiin tulevaa pelivalikoimaa yhdessä.

Tänä vuonna euroopassa ilmestyviä pelejä joista voi odottaa keskivertoa parempia:

MOH:Heroes 2
Endless Ocean (Todellakin!! Saanut hyviä arvosteluja ja itseäni ainakin kiinnostaa)
Super Mario Galaxy
Guitar Hero 3
Zack&Wiki
Manhunt 2
Geometry Wars: Galaxies
Resident Evil: UC
Fire Emblen
Tomb Raider (Itseäni kiinnostaa, jokaisen Laran seikkailun skipannut. Olisi jo aika tutustua pelisarjaan)


Vuonna 2008
PES 2008
Nights
Battallion Wars 2
Brawl
Okami
Star Wars:Force Unleashed
Civilisation:Revolution
No More Heroes (Jos kaavoihin kangistuneet räiskinnät on sun juttu, niin tämä peli ei sitä ole)
2xFinal Fantasy (Enpä usko että kumpikaan surkea olisi)
Monster Hunter 3 (Ehkä jo ensi vuonna???)
Spore (Sama kuin yllä)
King Story


Siinä on lista minkä kokosin tuosta vaan ilman suurempia muistelemisisa. 2008 pelit laitettu jonkinlaiseen mahdolliseen ilmestymisjärjestykseen. On se monipuolinen lista ja etukäteen se näyttää soveltuvan omaan pelimakuuni pirun hyvin. (Tykkään monenlaisista peleistä) Pelejä jäi vielä mainitsematta iso tukku, jokainen voi kerätä omanlaisensa listan.Esim. Mahe tykkäisi kumminkin Raving Rabbits kakkosesta ja uudesta Trauma centeristä.


Toki kunnon autopeli ja GTA4/sen tyylinen peli vielä mukaan ensi vuodelle mahtuisi. Mutta hyvä näinkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Toki kunnon autopeli ja GTA4/sen tyylinen peli vielä mukaan ensi vuodelle mahtuisi.

En voi käsittää, miten saatoit unohtaa, enkä väitä että tämä olisi "kunnon" autopeli sinun tarkoittamassa muodossa, mutta ehdottomasti maintisemisen arvoinen peli ensi keväälle on Mario Kart Wii. Tätä tuskin voinee kukaan kieltää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

SOJ sanoi:
En voi käsittää, miten saatoit unohtaa, enkä väitä että tämä olisi "kunnon" autopeli sinun tarkoittamassa muodossa, mutta ehdottomasti maintisemisen arvoinen peli ensi keväälle on Mario Kart Wii. Tätä tuskin voinee kukaan kieltää.
Nosiis semmosta kunon ajotuntumaa ja oikeita autoja jos sais (tai sitä tässä ehkä haettiin). Mutta mun mielestä semmoset kannattaa suosiolla jättää PC:n ja varauksella tehokonsolien huoleksi.

Mutta mario kart on onnistuessaan kova kipale...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Wiillä ne 70--79 pisteen pelit ovat jostain kumman syystä parempia kuin ne 80--89 pisteen pelit, eivätkä ne 90-- pisteen pelitkään oikeasti niin hyviä ole että olisi 20 pisteen ero noihin muihin. Metacriticistä 70 pisteen joukosta löytyy mm. Wii Sports, Rayman Raving Rabbids, Metal Slug Anthology ja Excite Truck, ja arvostelijoiden mukaan esim. Trauma Center, Naruto: Clash of Ninja Revolution ja Madden NFL 07 ovat kaikkia näitä parempia pelejä? Vaikka jätettäisiin muut konsolit ihan kokonaan pois, niin itse Wii-pelien keskinäisessäkin vertailussa arvostelijat ovat ihan hukassa. Tällaisessa tilanteessa alkaa olla pahuksen vaikea luottaa niihin arvosteluihin ja etenkin aggregate-sivustoihin, ja pelien kokeilu itse kannattaa enemmän kuin koskaan ennen. Sama tilanne tosin oli näkyvissä jo PlayStation 2:lla, arvostelijat olivat irtaantumassa selvästi omasta pelimausta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

fuller sanoi:
Omasta mielestäni hyvän pelin täytyy olla kiinnostava, toimiva ja graafisestikin hieno. Toimivuudesta en osaa vielä sanoa, mutta vaikka olisikin toimiva toteutus niin jo tuo kiinnostavuuden puute tekee pelistä mielestäni huonon. :) Sahalaitoja ei nykyisissä peleissä enää pitäisi olla...
Et voisi kovin paljoa enempää olla väärässä. Lisätietoa ensi maanantaina, kun on varaa puhua tarkemmin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

fuller sanoi:
Joo, onhan minulla. Hyvä peli. :D

edit: perustellaan sit

Omasta mielestäni hyvän pelin täytyy olla kiinnostava, toimiva ja graafisestikin hieno. Toimivuudesta en osaa vielä sanoa, mutta vaikka olisikin toimiva toteutus niin jo tuo kiinnostavuuden puute tekee pelistä mielestäni huonon. :) Sahalaitoja ei nykyisissä peleissä enää pitäisi olla...

Hyvää keskiviikkoa kaikille.

Ymmärrän kyllä jos peli ei kiinnosta, mutta kai sitä pitäisi kokeilla, ennen kuin sanoo onko se hyvä vai huono... Kai final fantasytkin on hyviä pelejä, mutta mua ei kyllä kiinnosta pätkän vertaa. Tekeekö se niistä huonoja?

Sahalaidat nyt on tallella gears of waria myöten. Ja nuhruisista tehstuureistakaan ei ole pulaa. Kannattaa koota joku 5 tonnin PC jos haluaa virheetöntä kuvaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
Hyvää keskiviikkoa kaikille.

Ymmärrän kyllä jos peli ei kiinnosta, mutta kai sitä pitäisi kokeilla, ennen kuin sanoo onko se hyvä vai huono... Kai final fantasytkin on hyviä pelejä, mutta mua ei kyllä kiinnosta pätkän vertaa. Tekeekö se niistä huonoja?

Sahalaidat nyt on tallella gears of waria myöten. Ja nuhruisista tehstuureistakaan ei ole pulaa. Kannattaa koota joku 5 tonnin PC jos haluaa virheetöntä kuvaa.

No, miksikäs tarvitsisi jos kyseinen genre ei kiinnosta sit pätkääkään? :P Niin ja sahalaidoista..

http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/831/831684/super-mario-galaxy-20071031104223518.jpg

http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/784/784754/gears-of-war-20070501095754831.jpg

Jostain kumman syystä minun silmääni sattuu nuo marion sahalaidat hitusen pahemmin kuin gowin. :D Karmeaa katsottavaa, 90-luvun pc-pelit tulee mieleen.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom