Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

ei vaan peliä pelataan pelien takia mutta eräällä konsoolilla ihmisille tärkeintä tuntuu olevan se ohjain tärkein juttu ja sitten vasta tulee peli

Varskinkin kun esimerkiksi viimeisimmässä jumalapelissä ei ole sitä _THE JUTTUA_ käytetty ollenkaan...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Johan tätä vallankumouksellista tekniikkaa saa ujutettua Commodorellekin:

Commodore leikkii Wiitä

Taulutelkkariin kiinni vain ja kuva skaalataan HD:ksi niin eiköhän se olisi siinä. Ympäri mentiin ja tähän tultiin takaisin.

Edit: hitto, hymiöt unohtuivat. ei todellakaan tullut vakavalla naamalla...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Johan tätä vallankumouksellista tekniikkaa saa ujutettua Commodorellekin:

Commodore leikkii Wiitä

Taulutelkkariin kiinni vain ja kuva skaalataan HD:ksi niin eiköhän se olisi siinä. Ympäri mentiin ja tähän tultiin takaisin.
On/Off -liikkeentunnistusta, hurjaa! Mitenhän keilaus onnistuu tuolla?

Varskinkin kun esimerkiksi viimeisimmässä jumalapelissä ei ole sitä _THE JUTTUA_ käytetty ollenkaan...
Parasta Wiissä on että sille voidaan julkaista liikkeentunnistusta ja perinteistä ohjaustapaa käyttäviä pelejä. Esim, fps:t toimii parhaiten IR:llä, urheilupelit liikkeentunnistuksella ja tappelupelit perinteisesti napeilla, ristiohjaimilla ja tateilla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Parasta Wiissä on että sille voidaan julkaista liikkeentunnistusta ja perinteistä ohjaustapaa käyttäviä pelejä. Esim, fps:t toimii parhaiten IR:llä, urheilupelit liikkeentunnistuksella ja tappelupelit perinteisesti napeilla, ristiohjaimilla ja tateilla.
Näkökulmasta kiinni. Wiin tehoja on vaikea päivittää, mutta uuden ohjaimen julkaisu on aina suht helppoa konsolille kuin konsolille.

Ei sillä, että liikkeentunnistin enää XO:ta tai PS3:a pelastaisi konsolisodassa, mutta jos nyt otetaan vain ominaisuudet syyniin... Itse kylläkin toivon, ettei liikkeentunnistusohjaimia kilpailijoilla nähdä ainakaan vielä. Monipuolisuus ja erilaiset vaihtoehdot ovat parasta tässä sukupolvessa. Miksi XO:n pitäisi leikkiä Wiitä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minusta Wiin hieno liikkeentunnistin korvaa mainiosti PS2 aikaisen valopyssyn. Sopivalla pyssylisävarustuksella tietysti. Saahan Wiille sekä House of Dead 2&3 ja Residentin valopyssy version. Kumpikin hupaa väliaikaa samalla kun pelaa HD pelejä kunnon efekteillä PS3:lla ja XO:lla ja FPS:n vääntäminen alkaa maistua puulta.

Ja kyllä kalastus/mäkihyppy/hulahulan vatkaus on jo lähellä seurapelinä Buzzia ja Singstaria. Ainakin vaimoväen mielestä. Muutoin Wii valitettavasti kerää pölyä hetkellisen Wiifit hurman jälkeen.

No, ehkäpä Nintendolla on jotain takataskussaan, kunhan se ei ole Starfox, Mario, Donkey Kong, Metroid tms. "uudella" ohjauksella. :rolleyes:

Miten niin ei kykene? Kone kiinni HD-televisioon komponentilla, ja 480p-kuva skaalataan vaikka 720p:hen. Samaa skaalaustekniikkaa ne kaksi muutakin "HD"-konsolia käyttävät.

Kun saisi ne efektitkin vielä skaalauksen mukana kuten muissa....
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

En okka pitkään aikaan kirjottanu tänne, mutta tää paikka tarvii uutta verta.

Onko täälä puhuttu myyntiluvuista vähään aikaan. No täs ois kuitenki famitsun myyntilukuja:

1. Daigasso! Band Brothers DX (NDS) 56.000 [178.000]
2. Initial D Extreme Stage (PS3) 48.000 [48.000]
3. Derby Stallion DS (NDS) 38.000 [185.000]
4. Nanashi no Game (NDS) 32.000 [32.000]
5. Wii Fit (Wii) 30.000 [2.291.000]
6. Tales of Symphonia 2: Dawn of the New World (Wii) 28.000 [179.000]
7. Mario Kart Wii (Wii) 23.000 [1.550.000]
8. Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots (PS3) 20.000 [596.000]
9. Super Mario Stadium Baseball (Wii) 18.000 [104.000]
10. Monster Hunter Portable 2nd G (PSP)

Ja konsolimyynti:

Wii: 65.000
PSP: 55.000
NDS: 48.000
PS3: 13.500
PS2: 6.500
X360: 4.500

Nää oli huijaust postitan oikeat numerot ku ne vaan ilmestyy!!!!!!!!!!!!!!!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei sillä, että liikkeentunnistin enää XO:ta tai PS3:a pelastaisi konsolisodassa, mutta jos nyt otetaan vain ominaisuudet syyniin... Itse kylläkin toivon, ettei liikkeentunnistusohjaimia kilpailijoilla nähdä ainakaan vielä. Monipuolisuus ja erilaiset vaihtoehdot ovat parasta tässä sukupolvessa. Miksi XO:n pitäisi leikkiä Wiitä?
Vaikka toivonkin muidenkin valmistajien kopioivan loistavan idean Wiimotesta, niin en usko että PS3:n ja 360:n konsepti tulisi muuttumaan. HD-konsolien kantava idea olisi siltikin jossain muualla kuin liikkeentunnistuspelaamisessa. Monipuolisuus siis säilyisi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vaikka toivonkin muidenkin valmistajien kopioivan loistavan idean Wiimotesta, niin en usko että PS3:n ja 360:n konsepti tulisi muuttumaan. HD-konsolien kantava idea olisi siltikin jossain muualla kuin liikkeentunnistuspelaamisessa. Monipuolisuus siis säilyisi.

Todennäköisesti jos esimerkiksi XO:lle julkaistaisiin Newton niin sille saisi muutaman Play -tyylisen kokoelman, minipelejä ja pari ohjaimelle sopivaa genreä. Paskaksi se menisi jos Halo 3:t, CoD4:t ja muut pelit patchattäisiin toimimaan uudella ohjaimella. Saatan kuulostaa dinosaurukselta, mutta on edelleen ihmisiä (kuten minä), jotka haluavat pelata näitä pelejä perinteisellä ohjaimella ja tällöin on eduksi että myös pelikaverit käyttävät samaa ohjainmenetelmää esimerkiksi nettipeleissä.

Ymmärrän kyllä miksi ihmiset hehkuttavat Wiitä ja sen ominaisuuksia. Pidän itsekin Wiistä ja sen peleistä, mutta pidän myös XO:sta ja sen peleistä sekä ohjaimesta. Minulla on siis paha ongelma, sillä minua huvittaisi pelata perusohjaimella vielä tulevina vuosinakin, mutta todennäköisesti Wiimotet hallitsevat alaa jo seuraavassa sukupolvessa.

edit: Zoukka missasi lahjakkaasti pointtini siitä, miten pidän asioista sellaisina kuin ne nyt ovat. Wii on Wii ja XO on XO.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TPaskaksi se menisi jos Halo 3:t, CoD4:t ja muut pelit patchattäisiin toimimaan uudella ohjaimella. Saatan kuulostaa dinosaurukselta, mutta on edelleen ihmisiä (kuten minä), jotka haluavat pelata näitä pelejä perinteisellä ohjaimella ja tällöin on eduksi että myös pelikaverit käyttävät samaa ohjainmenetelmää esimerkiksi nettipeleissä. .

Minä taas voisin jopa Xbox360:sen tai PS3:sen hankkia jos niille tulisi Wiimoten tähtäilyä vastaava ohjain, joka toimisi hyvin FPS, seikkailu- ja muissa peleissä. Olisihan se ihan yliveto nykyiseen verrattuna.

Miksi muut eivät saisi tuota uutta ohjausmenetelmää käyttää jos sinä et sitä haluaisi? Jos esim Halo3 tarjoaisi molemmat, mikä estäisi käyttää sitä ohjausmetodia mikä tuntuu paremmalta? Tosin voisin veikata että tähtäily tekee asiasta nopeampaa, mutta oma valintahan se olisi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minä taas voisin jopa Xbox360:sen tai PS3:sen hankkia jos niille tulisi Wiimoten tähtäilyä vastaava ohjain, joka toimisi hyvin FPS, seikkailu- ja muissa peleissä. Olisihan se ihan yliveto nykyiseen verrattuna.

Miksi muut eivät saisi tuota uutta ohjausmenetelmää käyttää jos sinä et sitä haluaisi? Jos esim Halo3 tarjoaisi molemmat, mikä estäisi käyttää sitä ohjausmetodia mikä tuntuu paremmalta? Tosin voisin veikata että tähtäily tekee asiasta nopeampaa, mutta oma valintahan se olisi.
Nettipeleissä on eduksi jos kaikilla on sama ohjausjärjestelmä käytössään. Tatilla kääntyminen on nopeampaa ja Wiimotella tähtääminen, joten pelistä tulisi heti äärimmäisen epätasainen. Tasapaino on kaikki kaikessa.

Toki pelit voisi rajata niin, että padin käyttäjät olisi omissa huoneissaan ja moten käyttäjät omissa. CoD4:ssä ja Halo 3:ssa tämä toimisi vielä kun pelaajia on miljoonittain, mutta entäs vähän pienemmän luokan peleissä? Pelejä on joskus tarpeeksi vaikea löytää muutenkin, joten tuollainen järjestely käytännössä vaikeuttaisi kaikkea.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nettipeleissä on eduksi jos kaikilla on sama ohjausjärjestelmä käytössään. Tatilla kääntyminen on nopeampaa ja Wiimotella tähtääminen, joten pelistä tulisi heti äärimmäisen epätasainen. Tasapaino on kaikki kaikessa.

Toki pelit voisi rajata niin, että padin käyttäjät olisi omissa huoneissaan ja moten käyttäjät omissa. CoD4:ssä ja Halo 3:ssa tämä toimisi vielä kun pelaajia on miljoonittain, mutta entäs vähän pienemmän luokan peleissä? Pelejä on joskus tarpeeksi vaikea löytää muutenkin, joten tuollainen järjestely käytännössä vaikeuttaisi kaikkea.

Luulen että jos Halo 4 toteutettaisiin IR:llä niin nopeasti täällä päät kääntyisi. Olen sanonut aikaisemminkin, mutta kyllä Ir on wiin suurin uudistus. Liikkeentunnistus on pirun hyvä kanssa, mutta IR:ää voi käyttää niin moneen asiaan ja se parantaa poikkeuksetta pelin/ohjelman käytettävyyttä,kuten Wiin näppärä käyttöjärjestelmä/nettiselain osoittaa. IR on varmasti kilpailijoiden koneissa tulevaisuudessa.

Tulee vain mieleen että miksi kukaan ei ole aikaisemmin sitä keksinyt :confused:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aiheen vierestä täytyy huudahtaa, että...

Maailman paras peli: Ultima IV: Quest of the Avatar

Vastustan! VI oli parempi.

Nettipeleissä on eduksi jos kaikilla on sama ohjausjärjestelmä käytössään. Tatilla kääntyminen on nopeampaa ja Wiimotella tähtääminen, joten pelistä tulisi heti äärimmäisen epätasainen. Tasapaino on kaikki kaikessa.

Eli siis tunnustat, että ohjain on vähemmän ideaali, mutta silti vastustat liiketunnistusta? Jos ohjain olisi esimerkiksi vaikka huhuttu kahtia halkaistava Dual Shock, niin siinähän tulisi kummankin ohjaustavan parhaat puolet eikä silloin pitäisi olla mitään ongelmaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aiheen vierestä täytyy huudahtaa, että...

Vastustan! VI oli parempi.

Eikä ollut. Nelonen vie voiton pelin avatarimaisen päämäärän takia - eli koska siinä ei ole mitään kliseistä pääpahista voitettavana, vaan kunhan vain päähenkilö onnistuu kahdeksan hyveen hallinnassa ja pääsee Codexiin.

Mutta loppuu offtopic minultakin tähän.

Ensi sukupolvessa varmaan kaikilla on tarjolla jonkunsortin liikkeentunnistavat ohjaimet. Toivottavasti tosiaan on myös Joosepin mainitsema IR-pointteriominaisuus mukana - se on se juttu mikä rokkaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luulen että jos Halo 4 toteutettaisiin IR:llä niin nopeasti täällä päät kääntyisi. Olen sanonut aikaisemminkin, mutta kyllä Ir on wiin suurin uudistus. Liikkeentunnistus on pirun hyvä kanssa, mutta IR:ää voi käyttää niin moneen asiaan ja se parantaa poikkeuksetta pelin/ohjelman käytettävyyttä,kuten Wiin näppärä käyttöjärjestelmä/nettiselain osoittaa. IR on varmasti kilpailijoiden koneissa tulevaisuudessa.

Tulee vain mieleen että miksi kukaan ei ole aikaisemmin sitä keksinyt :confused:
IR on loistava ominaisuus, mutta silti vanhana jääränä en ole valmis luopumaan ohjaimesta täysin edes fps-peleissä. Wiillä ei toistaiseksi ole vielä yhtäkään loistavaa fps-peliä, vaikka Wiimoten piti tehdä laitteesta maailman paras fps-alusta. Kääntyminen peleissä Wiimotella on tuskallisen hidasta, jos motea esimerkiksi osoittaa liikaa sivuun se katoaa kokonaan ruudulta eikä pelaaminen tunnu muutenkaan yhtä vakaalta kuin tatilla pelatessa.

Ohjaustapa itsessään on loistava, mutta siinä on vielä omat ongelmansa ja niin kauan kuin siinä on omat ongelmansa minä pelaan fps-pelini tattia kääntäen.

Toisaalta esimerkiksi Resident Evil 4:ää pelatessani en halua enää palata tattiin ollenkaan. Tämä kuitenkin johtuu siitä, että RE4 on hidas ja kankea, toisin kuin perinteinen fps-peli. Streiffaaminen ei onnistu, tähdätessä ei kävellä eikä juosta, ruutu käänty h i t a a s t i ja niin edelleen. Nopeatempoisissa peleissä Wiimote ei vielä pysty lunastamaan odotuksiaan (minun kohdallani).

Toki jos Moteen ruuvataan kiinni tatti voi asiat muuttua, mutta tekeekö se siitä jo liian monimutkaisen ja vaikean käyttää?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kääntyminen peleissä Wiimotella on tuskallisen hidasta, jos motea esimerkiksi osoittaa liikaa sivuun se katoaa kokonaan ruudulta eikä pelaaminen tunnu muutenkaan yhtä vakaalta kuin tatilla pelatessa.

Eihän tuo nyt pidä yhtään paikkaansa, jos vain on pelannut niitä muutamia pelejä joihin tuo ohjaus on saatu kuntoon. Metroidissa kääntyminen on nopeimmillaankin melko hidasta, mutta se johtunee lähinnä pelin Metroid tyylisestä hieman raskaammasta ohjauksesta. Eli pelissä on säilytetty tavallaan vanha ohjaustuntuma uudesta ohjauksesta huolimatta, joka tuo liikkumiseen enemmän painontuntua. Mutta vakaa se ohjaus ainakin on. MoH:Heroes 2 taas osoittaa, ettei sen kääntymisen tarvitse olla yhtään hidasta. Sen saa asetettua todella nopeaksi ja ainakin itselläni ohjaus toimi tuollonkin erittäin hyvin ja vakaasti viimeistään pienen totuttelun jälkeen.

Tuohon vakauteen ei voi sanoa muuta kuin, että jos siltä tuntuu niin ei ole pelannut tarpeeksi, sillä pahimmillaankin pienen totuttelun jälkeen se ei ole ongelma (ainakaan edellämainituissa peleissä). Tai ehkä jotkut eivät vain osaa. Ei siis millään pahalla, mutta ehkä Wiimote ei vain sovi kaikille. Toisaalta itselläni homma sujuu niin luonnostaan, että tuota on vaikea uskoa.

Kyllä ainakin omalta kohdaltani täytyy sanoa, että Wiin ohjaus fps-peleissä on ehkä paras mahdollinen. Jopa parempi kuin hiiri ja näppis, vaikkei ihan niin tarkka. Wiimote on mukava keskitie. Hiiri ja näppis on tarkempi, mutta näppis on se huono puoli tuossa yhtälössä ja muutenkin ergonomia on kaukana parhaasta mahdollisesta. Mutta Wii ei kyllä valitettavasti ole mikään fps-konsoli. Ei sinänsä ihan minun lempigenre eli ei minua haittaa paljoakaan, mutta toivotaan nyt kuitenkin edes muutamaa hyvää peliä kun ohjaus kerta niin hyvin peleihin sopii.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itseasiassa Metroidista voisi pölliä sen lukitus systeemin muihinkin räiskintöihin. Ei siis niin, että lukitut hahmoihin, vaan niin, että kuvakulma lukittuu ja voit hienosäätää tähtäystä paremmin. Näin normaalin kääntymisenkin saisi niin herkäksi kuin haluaisi tarkkuuden kuitenkaan kärsimättä.

Saa nähdä kuka oivaltaa ensimmäisenä käyttää tuota.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikä ollut. Nelonen vie voiton pelin avatarimaisen päämäärän takia - eli koska siinä ei ole mitään kliseistä pääpahista voitettavana, vaan kunhan vain päähenkilö onnistuu kahdeksan hyveen hallinnassa ja pääsee Codexiin.

Mutta loppuu offtopic minultakin tähän.

Ensi sukupolvessa varmaan kaikilla on tarjolla jonkunsortin liikkeentunnistavat ohjaimet. Toivottavasti tosiaan on myös Joosepin mainitsema IR-pointteriominaisuus mukana - se on se juttu mikä rokkaa.

eipäs vaan molemmat 7 osat oli parhaita ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä ainakin omalta kohdaltani täytyy sanoa, että Wiin ohjaus fps-peleissä on ehkä paras mahdollinen. Jopa parempi kuin hiiri ja näppis, vaikkei ihan niin tarkka. Wiimote on mukava keskitie. Hiiri ja näppis on tarkempi, mutta näppis on se huono puoli tuossa yhtälössä ja muutenkin ergonomia on kaukana parhaasta mahdollisesta.

Mitenhän hiiri+näppis häviää ergonomisuudessa näille kapuloille ja ohjaimille mitä pitää kannatella kädessä koko ajan kun hiiren ja näppiksen päällä käsi saa levätä? Wiimotella kun pitää vielä sihtailla ruudullekkin koko ajan eikä tuo wiimote nyt ihan niin kevyt kapistus ole.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom