Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
No hoh-hoh. Eipä sillä x360:llä olla nähty vielä mitään niin järisyttävää tähän mennessä että saisi edes ykkös metroid primen punastumaan. Ei todellakaan ole pienintäkään huolenhäivää etteikö MP3 voisi olla ihan Wii:n raudallakin pyöritettynä aivan juuri niin eeppinen kokemus kun mitä sen kuuluukin olla. SNES:in FF6 ja Saturnin Panzer Dragoon Saga ovat edelleenkin yhtiä kaikkien aikojen eeppisimmistä seikkailupeleistä vaikkei sen kummempia tehoja löydykkään...

Tiedä sitten mikä oli, mutta ensimmäinen Metroid Prime ei sykähdyttänyt pahemmin GameCubella. Liekö huono RGB-kaapeli pilannut nautinnon :rolleyes: Tarinaa en jaksanut seurata, kun ei dialogia pahemmin ollut pelissä. Tunnelmaa kyllä riitti esimerkiksi silloin, kun pimeys valtasi maailman ja päästiin lämpönäkövisiirillä leikkimään. Kesken se peli kuitenkin jäi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

OIkeestaan, mennään kaikki takasin Commodoren ääreen.:rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
OIkeestaan, mennään kaikki takasin Commodoren ääreen.:rolleyes:

Se tuntuu olevan monen täällä vaikeata tajuta että kehitystä voi tapahtua myös muilla alueilla kuin resoluutiossa ja grafiikoissa. Siitä että nämä asiat olisivat jotenkin suhteessa pelien laatuun, itse _pelien_ kehittymiseen, tai että pelien kehittyminen olisi jotenkin sidottu näihin asioihin ei ole tässä vaiheessa vielä minkäänlaista näyttöä. Tämä ollaan nähty myös kannettavien konsolien saralla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jep, mitä turhaa maksaa 650e uudesta vehkeestä kun voi ottaa NESin esiin. Sillähän ne parhaat ja eeppisimmät pelit on.

Miksi ne tehtailee niitä parempia koneita? Ei mitään järkeä.
EDIT: VHS ja mustavalkoiset elokuvat takaisin!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minä olen vahvasti sitä mieltä että tässä vaiheessa laitteiden tehot ovat saavuttaneet sellaisen kypsyyspisteen, jossa grafiikan suhteen on tärkeämpää se visio kuin tehot. Otetaanpa esimerkkinä tuo Oblivion, jonka itse löysin helkutin mälsäksi. Olihan siellä paljon muovista veistettyjä puita ja kukkuloita, pökkelöiltä näyttäviä ihmisiä ja bumppista rakennuksissa, mutta yleisilme on helkutin tylsä, ellei jopa täysin mauton ja hajuton. Tämän pelin suhteen moni pelaaja hehkutti grafiikoita vain sen takia että niiden tiedettiin olevan (ainakin teoreettisesti) mahdottomia tämän sukupolven laitteilla. Pelin grafikoita ei hehkutettu sen takia, että peli olisi oikeasti ollut graafisen designin tai vision merkkipaalu.

Toisessa ääripäässä ovat sitten Okami, Killer 7 ja LocoRoco. Nämä pelit eivät todellakaan puske alustan tehojan huippuunsa eivätkä pröystäile uusimmalla tekniikalla. Silti ne ovat tyylikkäitä pelejä, joiden suhteen tuottajan ja graafikoiden näkemys tuotti vaikuttavan lopputuloksen rajatusta tekniikasta huolimatta. Ja uskallan väittää että edellä mainitut kolme peliä ovat sellaisia jotka eivät merkittävästi olisi enää hyötyneet suuremmasta määrästä polygoneja (vaikka parempi anti-alias olisikin ollut jees).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Muistaakseni juuri Clover Studion (Viewtiful Joe, Okami jne.) heput jossain haastattelussa selostivat, että vaikka cel-shading -grafiikkka on yksinkertaisen näköistä, ei se suinkaan ole kevyttä koneelle. Kyse on kuitenkin 3D-graffasta, joka lopuksi silataan cel-shadingillä näyttämään piirretyltä 2D-kuvalta.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että tehoja enemmän tarvitaan näkemystä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Muistaakseni juuri Clover Studion (Viewtiful Joe, Okami jne.) heput jossain haastattelussa selostivat, että vaikka cel-shading -grafiikkka on yksinkertaisen näköistä, ei se suinkaan ole kevyttä koneelle.

Mutta silti hienosti toteutettavissa jo nykyisellä konesukupolvella. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Siis en tiedä teknisesti grafiikoista mitään, ja pidän Oblivionia henkeäsalpaavan hienona. Auringonlaskut alkuillasta sankassa metsässä, iso laakso joka täynnä puita ja alapäässä järviä, oblivionin portin ohi juostessa maailman muuttuminen epätoivoisen punaiseksi ja myrskyiseksi, ym. Aivan mahtavan upean näköinen peli. Uskomaton. Pelin hyvyys omalta osalta perustuu 50% ulkoasuun. 59h pelasin, ja koko ajan ihmettelin maisemien hienoutta. Noin pitkä aika ja silti ihmetytti aina vaan hienous...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Siis en tiedä teknisesti grafiikoista mitään, ja pidän Oblivionia henkeäsalpaavan hienona. Auringonlaskut alkuillasta sankassa metsässä, iso laakso joka täynnä puita ja alapäässä järviä, oblivionin portin ohi juostessa maailman muuttuminen epätoivoisen punaiseksi ja myrskyiseksi, ym. Aivan mahtavan upean näköinen peli. Uskomaton. Pelin hyvyys omalta osalta perustuu 50% ulkoasuun. 59h pelasin, ja koko ajan ihmettelin maisemien hienoutta. Noin pitkä aika ja silti ihmetytti aina vaan hienous...

Tässä tosin varmaan näkyy kuinka turtunut meikäläinen on. Mikään noista ei aiheuttanut "upeeta mageeta" fiilistä. Tosin olemme kaikki erilaisia. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Minä olen vahvasti sitä mieltä että tässä vaiheessa laitteiden tehot ovat saavuttaneet sellaisen kypsyyspisteen, jossa grafiikan suhteen on tärkeämpää se visio kuin tehot. Otetaanpa esimerkkinä tuo Oblivion, jonka itse löysin helkutin mälsäksi. Olihan siellä paljon muovista veistettyjä puita ja kukkuloita, pökkelöiltä näyttäviä ihmisiä ja bumppista rakennuksissa, mutta yleisilme on helkutin tylsä, ellei jopa täysin mauton ja hajuton. Tämän pelin suhteen moni pelaaja hehkutti grafiikoita vain sen takia että niiden tiedettiin olevan (ainakin teoreettisesti) mahdottomia tämän sukupolven laitteilla. Pelin grafikoita ei hehkutettu sen takia, että peli olisi oikeasti ollut graafisen designin tai vision merkkipaalu.

Henkilökohtaisesti pidin Oblun ulkoasusta lähinnä samasta syystä kuin Pibe jo mainitsikin. Auringonlasku vuorilla vaeltaessa oli varsinkin ensimmäisellä kerralla todella säväyttävä kokemus. Tuosta vielä jonkin verran parannettuna roolipeleistä ei pitäisi teknisten syiden takia puuttua tunnelmaa.

Toisaalta olen samaa mieltä kanssasi. Koko ajan entistä tärkeämmäksi osaksi ulkoasua tulee se taiteellisuus. Suorastaan pelottaa nähdä, kuinka monen pelin alla hyrrää Unreal 3 -moottori. Suurin osa näistä tekeleistä muistuttaa nimittäin todella paljon toisiaan. Lost Planet saattaa kuvissa näyttää rumemmalta kuin Gears of War, mutta liikkeessä se on kumman viehättävä. Ei sillä, että GoW mikään ruma peli olisi =)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Samaa mieltä grafiikoiden "taiteellisuudesta", koska en teknisistä jutuista edes ymmärrä mitään. Joku Quake4 sun muut aivan kauhean näköisiä. Rinnalle kun heittää vaikka edelliseltä sukupolvelta Metroid Primen tai FFX:n, on tappio minun silmissä varma. Siinä hyvä esimerkki omalla kohdalla tuhlatuista tehoista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hitto.... Oblivionin pelikellossa yli sata tuntia ja olen diggaillutkin vain tyylitöntä pintakiiltoa!

Ai niin, makuasioitahan nämä ovat, eli mahdollisesti riippuvia siitä minkä firman nimi pelikoneen päällä lukee.

Tottahan tyyli on tärkeää ja joissain peleissä suurikin tyylittely paikallaan. Keskustelun kääntäminen tyyliin on kuitenkin niin vanha temppu, että luuli siitä päästyn jo edellisellä kierroksella. Miten se nyt menikään?

Ai niin..... PS2:ssa oli kuulemma niin paljon tehopotentiaalia, että se olikin oikeasti kilpailijoitaan tehokkaampi. Sitten kun vasta-argmentiksi tuli Haloa, DOA3:sta yms. muuttui PS2:n vahvuudeksi pelien tyylikkyys.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Jep, mitä turhaa maksaa 650e uudesta vehkeestä kun voi ottaa NESin esiin. Sillähän ne parhaat ja eeppisimmät pelit on.

Miksi ne tehtailee niitä parempia koneita? Ei mitään järkeä.
EDIT: VHS ja mustavalkoiset elokuvat takaisin!

Miksi turhaan maksaa 650 € kun 250 €:llä saa NESin, SNESin, N64, Gamecuben, ja siihen päälle vielä jonkin sortin uuden vehkeen, jossa on kuulemma ihan uudenlainen ja kovasti ennakkoon kehuttu ohjaussysteemi.

Olisi se tosiaan parempi, että television vieressä olisi rivissä tusina erilaista laitetta ja kullekin erikseen vielä pelinsä.

Tuohon edittiinhän on pakko heittää se ikuinen, eli Citizen Kane, joka mustavalkoisena ja 60 vuotta vanhanakin on maailman arvostetuin elokuva. Taitavat olla leffakriitikkojenkin syvät rivit täynnä vanhan ajan retropappoja, jotka eivät osaa arvostaa uusien elokuvien audiovisuaalista loistoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Tuohon edittiinhän on pakko heittää se ikuinen, eli Citizen Kane, joka mustavalkoisena ja 60 vuotta vanhanakin on maailman arvostetuin elokuva. Taitavat olla leffakriitikkojenkin syvät rivit täynnä vanhan ajan retropappoja, jotka eivät osaa arvostaa uusien elokuvien audiovisuaalista loistoa.

Toisaalta ihmettelen taas tätä nykysukupolvea jonka mielestä Matrix on jonkinlainen elokuvataiteen merkkipaalu, ja Pierce Brosnanin bondit ovat parempi kuin ne vanhat. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Siis en tiedä teknisesti grafiikoista mitään, ja pidän Oblivionia henkeäsalpaavan hienona. Auringonlaskut alkuillasta sankassa metsässä, iso laakso joka täynnä puita ja alapäässä järviä, oblivionin portin ohi juostessa maailman muuttuminen epätoivoisen punaiseksi ja myrskyiseksi, ym. Aivan mahtavan upean näköinen peli. Uskomaton. Pelin hyvyys omalta osalta perustuu 50% ulkoasuun. 59h pelasin, ja koko ajan ihmettelin maisemien hienoutta. Noin pitkä aika ja silti ihmetytti aina vaan hienous...

Muistan samanlaisen tunteen Legend Of Zelda: Ocarina Of Time pelistä... Aamun vaihtuessa iltaan oli kaunis ja hieno kokemus. Peli oli myös teknisesti eri luokkaa kuin muut pelit.

Peli on edelleenkin hyvä ja suosittelen sitä muillekkin N64 konsolin omistajille (tosin onhan tuosta jo cubekäännöskin)

Mikään uusi peli taas ei saa enää aikaan samanlaista "vau" tunnetta grafiikoillaan. Enemmänkin pelissä tapahtumat ovat "vau":n tuoneet... lähimmäksi muistan DK: Jungle Beat pelin nopeatempoisuudeen liaaneista -> jakkihärällä ratsastamiseen :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Ai niin, makuasioitahan nämä ovat, eli mahdollisesti riippuvia siitä minkä firman nimi pelikoneen päällä lukee.

Vihje: Käytin esimerkissäni lähinnä Sonyn laitteille tulleita pelejä. Eli yritätkö nyt tunkea minut Sony fanaatikojen leiriin? :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Täällä taitaa osa porukasta olla muita parempia..... tai ainakin kuvittelee olevansa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Vihje: Käytin esimerkissäni lähinnä Sonyn laitteille tulleita pelejä. Eli yritätkö nyt tunkea minut Sony fanaatikojen leiriin? :)
Olitpa ovela. :rolleyes:
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom