Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Tämä generaatio menee näin:
Nintendo: Ottaa kaiken turhan rahan pois. Jos Wii ei ala menemään kaupaksi niin kauppoihin tulee DS Lite+Wii kompoja. Nintendolle riittää kunhan Japanissa ostetaan pelejä. Jokainen kun on pelkkää plussaa. Seuraava konsoli epäonnistuu taas vertailussa muihin vastustajiin, vai epäonnistuuko?!
MS: Ei saa ikinä 360:iä plussalle. Pelit, Live ja oheistuotteet myyvät kuin häkä ja etenkin huippupelien myynti huimaa. Konsolin hintaa tiputetaan aina jouluisin, tämä lisää myyntiä aina kausittain. Japanissa konsolia ei saada myytyä ollenkaan. Loppuaikana Liven kk-maksut poistetaan, mutta pelien maksullinen sisältö lisääntyy huomattavasti. DVD-koko alkaa näkyä miinuksena, mutta multiplatformit ovat silti täysin samanlaiset kuin BR:lläkin. Seuraava konsoli onnistuu paremmin hinta/luotettavuus-akselilla, mutta Japani syrjii konetta.
Sony: PS3:sta myydään se 10 vuotta, sillä kestää 10 vuotta, että konsolin hinta laskee edes 360 launchihinnan tasolle Euroopassa. Japanissa konsolia myydään vain rajoitetusti ja sesonkien aikaan hintaa lasketaan aina asteittain. Pelien sisältö muuttuu: HD-välidemoja alkaa olemaan yli ½ pelin sisällöstä, itse pelit näyttävät hyvältä, mutta eivät tarjoa mitään pelaajille. Piratismi iskee, mutta tyrehtyy kun pelien ladattava koko kasvaa 100gb:n. Homen tarjoama virtuaalitodellisuus lisää ihmisten no-lifea, suuri pedofiilirengas jää kiinni. Sonyn tappiot kasvavat ja konsolin myynti ei ole sitä mitä sen pitäisi olla. Seuraava konsoli on halvempi ja vain pienin muutoksin täysin PS3:sta vastaava. Mutta sisältää maksullisen verkkosysteemin. Tärinä julistetaan taas vanhaksi, tälläkertaa pelaaja ohjaa aivoillaan peliä ja pystyy muokkaamaan pelin sisältöä paremmin.
Voittajia tässä sodassa on kolme:
1)Nintendo saa eniten rahaa. Analyytikoiden mielestä voittaja taloudellisesti.
2) MS onnistuu valloittamaan markkinaosuuttaan. Mutta jää kolmanneksi tiukassa kisassa.
3) Sony onnistuu häviämään Nintendolle markkinaosuudessaan ja myynnissään. Sony tiukan kisan kakkonen.
Tämä generaatio menee näin:
Nintendo: Ottaa kaiken turhan rahan pois. Jos Wii ei ala menemään kaupaksi niin kauppoihin tulee DS Lite+Wii kompoja. Nintendolle riittää kunhan Japanissa ostetaan pelejä. Jokainen kun on pelkkää plussaa. Seuraava konsoli epäonnistuu taas vertailussa muihin vastustajiin, vai epäonnistuuko?!
MS: Ei saa ikinä 360:iä plussalle. Pelit, Live ja oheistuotteet myyvät kuin häkä ja etenkin huippupelien myynti huimaa. Konsolin hintaa tiputetaan aina jouluisin, tämä lisää myyntiä aina kausittain. Japanissa konsolia ei saada myytyä ollenkaan. Loppuaikana Liven kk-maksut poistetaan, mutta pelien maksullinen sisältö lisääntyy huomattavasti. DVD-koko alkaa näkyä miinuksena, mutta multiplatformit ovat silti täysin samanlaiset kuin BR:lläkin. Seuraava konsoli onnistuu paremmin hinta/luotettavuus-akselilla, mutta Japani syrjii konetta.
Sony: PS3:sta myydään se 10 vuotta, sillä kestää 10 vuotta, että konsolin hinta laskee edes 360 launchihinnan tasolle Euroopassa. Japanissa konsolia myydään vain rajoitetusti ja sesonkien aikaan hintaa lasketaan aina asteittain. Pelien sisältö muuttuu: HD-välidemoja alkaa olemaan yli ½ pelin sisällöstä, itse pelit näyttävät hyvältä, mutta eivät tarjoa mitään pelaajille. Piratismi iskee, mutta tyrehtyy kun pelien ladattava koko kasvaa 100gb:n. Homen tarjoama virtuaalitodellisuus lisää ihmisten no-lifea, suuri pedofiilirengas jää kiinni. Sonyn tappiot kasvavat ja konsolin myynti ei ole sitä mitä sen pitäisi olla. Seuraava konsoli on halvempi ja vain pienin muutoksin täysin PS3:sta vastaava. Mutta sisältää maksullisen verkkosysteemin. Tärinä julistetaan taas vanhaksi, tälläkertaa pelaaja ohjaa aivoillaan peliä ja pystyy muokkaamaan pelin sisältöä paremmin.
Voittajia tässä sodassa on kolme:
1)Nintendo saa eniten rahaa. Analyytikoiden mielestä voittaja taloudellisesti.
2) MS onnistuu valloittamaan markkinaosuuttaan. Mutta jää kolmanneksi tiukassa kisassa.
3) Sony onnistuu häviämään Nintendolle markkinaosuudessaan ja myynnissään. Sony tiukan kisan kakkonen.