Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

Itellä on Sharkoonin X Taticit ja alkaa kettumaan toi johto tossa ja paljon! Se menee aina ihan kiemuralle ja hajottanut jo tuon mikrofonin!

Mitkä ovat parhaat 5.1 tai 7.1 kuulokkeet mitä pleikalle saa ja siis langattomat ehdottomasti?

Itselläni myös sharkoonit. Piuhan kanssa olen oppinut elämään, mutta tuo puheäänien särinä vähän vie fiilistä. Silti tulee ennemmin pelattua 5.1 soundeilla halvan äänenlaadun kera ja AKG:t ovat jääneet nurkkaan.

Ja olen elänyt siinä käsityksessä, että kunnollisia ja laadukkaita langattomia kuulokkeita ei yksinkertaisesti edes ole olemassa. Noista IR-räpellyksistä tosin ei ole tietoa. Se on vissiin ainoa tekniikka jolla tuota kuulokkeiden langattomuutta voidaan jokseenkin järkevästi toteuttaa.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

Itselläni myös sharkoonit. Piuhan kanssa olen oppinut elämään, mutta tuo puheäänien särinä vähän vie fiilistä. Silti tulee ennemmin pelattua 5.1 soundeilla halvan äänenlaadun kera ja AKG:t ovat jääneet nurkkaan.

Ja olen elänyt siinä käsityksessä, että kunnollisia ja laadukkaita langattomia kuulokkeita ei yksinkertaisesti edes ole olemassa. Noista IR-räpellyksistä tosin ei ole tietoa. Se on vissiin ainoa tekniikka jolla tuota kuulokkeiden langattomuutta voidaan jokseenkin järkevästi toteuttaa.
Entä noi turle beachit? Niis ei vaan mikki toimisi pleikkarilla.
edit: tarkoitan siis langattomia turtleja
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

Noista IR-räpellyksistä tosin ei ole tietoa. Se on vissiin ainoa tekniikka jolla tuota kuulokkeiden langattomuutta voidaan jokseenkin järkevästi toteuttaa.

Kyllä ne megahertzeillä nykyään enemmänkin on toteutettu, IR on historiaa langattomissa kuulokkeissa. Eli radiotaajuuksilla.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

Toivottavasti nyt ei aivan tysin väärään ketjuun mene tämä viesti..

Mulla on Digital Pioneer 007-merkkiset langattomat kuulokkeet ja ongelmana on, että aina kun pelaa jotain peliä niin ääni häviää kun ampuu tms. (esim. deadspacen footstompin kun tekee).

Äänet menee hdmi:llä töllöön ja töllössä kuulokeliitännässä kiinni tuo langaton lähetin (toimii vissiin radiaallooilla).

Olen myös kokeillu ps3-->rca-yhdistelmää tuohon langattomaan lähettimeen, sama ongelma!

Normaalisti kun liittää kuulokkeet piuhan avulla kiinni niin toimii moitteettomasti, mut siinä menee sitten omasta mielestäni hieman ajatus puihin "langattomista" kuulokkeista :rolleyes:

Onko jotain neuvoja, anyone??
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

Moro. Mulla on jotkut tämmöset Logitechin usb headsetit ja niistä ei oikeen kuulu mitään, kun kytken sen PS3:een. Kuulen kyllä oman ääneni, kun menen lisälaiteasetukset --> Audiolaitteiden asetukset ja laitan sieltä headsettini syöttölaitteeksi ja ulostuloksi. Mikrofooni kyllä toimii, mutta en kuule esim. pelatessa mitään ääntä kuulokkeista.

Voikos joku kertoa, että miten saisin kuulokkeeni toimimaan.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

Neuvoa olen minäkin kyselemässä.

Ongelma on hyvinkin yksinkertainen, mutta Googlen kanssa tehty etsintä sai minut epäilemään tietojani. Nykyinen TV huutaa hiljaisimmillakin liian kovaa (tiedän, että on ihmeellinen ongelma, mutta näin on asian laita) ja äänenlaatu kärsii aika dramaattisesti, kun käyttelee sitä pienemmällä kuin 5/50 (tuo siis koittaa kuvastaa äänen voimakkuutta). Olin vain ostamassa tavalliset kuulokkeet joilla korjata ongelma; TV ei enää huutaisi ja toivottavasti äänenlaatukin paranisi, mutta sitten tielleni sattui näitä "pelikuulokkeita". Itseltä löytyy PS3 jonka äänet haluaisin tietenkin kuulla kuulokkeiden kautta, enkä huudattaa TV:n läpi. Kysymykseni onkin, että miten "pelikuulokkeet" eroavat ihan tavallisista, noin mikin puuttumista lukuun ottamatta? Pystyisinkö käyttämään esim. px21 vain TV:tä katsellessa tai voinko käyttää ihan tavallisia kuulokkeita pelaamiseen? Ovatko nämä pelikuulokkeet vain joku rahastushuijaus vai ovatko ne jotenkin oikeasti erityisiä?

Vaikka esim. tuo px21 malli onkin aika edullinen niin en mielelläni lähtisi laitetta enää jälkikäteen vaihtamaan toimivampaan ratkaisuun.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

Moro. Mulla on jotkut tämmöset Logitechin usb headsetit ja niistä ei oikeen kuulu mitään, kun kytken sen PS3:een. Kuulen kyllä oman ääneni, kun menen lisälaiteasetukset --> Audiolaitteiden asetukset ja laitan sieltä headsettini syöttölaitteeksi ja ulostuloksi. Mikrofooni kyllä toimii, mutta en kuule esim. pelatessa mitään ääntä kuulokkeista.

Voikos joku kertoa, että miten saisin kuulokkeeni toimimaan.

Edelleenkään et saa peliääniä tuolla systeemillä ulos pleikkarista, yksinkertaisin tapa olisi laittaa ne kuulokkeet suoraan telkkariin(jotkut laittavat vahvistimen/ym. kautta), yleensä telkkarista löytyy 3,5mm plugi joka on kuulokkeissa. Jossei telkkarissa sitä ole, voi yrittää etsiä muita liittimiä siihen väliin.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

Edelleenkään et saa peliääniä tuolla systeemillä ulos pleikkarista, yksinkertaisin tapa olisi laittaa ne kuulokkeet suoraan telkkariin(jotkut laittavat vahvistimen/ym. kautta), yleensä telkkarista löytyy 3,5mm plugi joka on kuulokkeissa. Jossei telkkarissa sitä ole, voi yrittää etsiä muita liittimiä siihen väliin.

Tarvin siis jonkun palikan, jolla voin liittää usb kuulokkeet televison 3,5mm plugiin? Milläs nimellä niitä myydään ja missä?
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

Tarvin siis jonkun palikan, jolla voin liittää usb kuulokkeet televison 3,5mm plugiin? Milläs nimellä niitä myydään ja missä?
Mutta noissa Logitechin kuulokkeissa ei taida olla 3,5mm plugeja ollenkaan, joten et saa sieltä peliääniä ulos.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

Neuvoa olen minäkin kyselemässä.

Nykyinen TV huutaa hiljaisimmillakin liian kovaa (tiedän, että on ihmeellinen ongelma, mutta näin on asian laita) ja äänenlaatu kärsii aika dramaattisesti.

Kysymykseni onkin, että miten "pelikuulokkeet" eroavat ihan tavallisista, noin mikin puuttumista lukuun ottamatta? Pystyisinkö käyttämään esim. px21 vain TV:tä katsellessa tai voinko käyttää ihan tavallisia kuulokkeita pelaamiseen? Ovatko nämä pelikuulokkeet vain joku rahastushuijaus vai ovatko ne jotenkin oikeasti erityisiä?

Vaikka esim. tuo px21 malli onkin aika edullinen niin en mielelläni lähtisi laitetta enää jälkikäteen vaihtamaan toimivampaan ratkaisuun.
Joo mä tilasin vähän aikaa sitten noi PX21:t videogamesplus.ca:sta. Saapuvat varmaan tuossa joku päivä. Noita en löytänyt vielä Suomesta, joten siksi tilasin tuolta Kanadasta, hintaa taisi tulla joku 80e postikulujen kanssa. Sitten, kun pääsen testaileen noita, voin laittaa jonkun näköistä arvostelua.

Nuo PX21:t ovat juuri siksi hyvät, koska ei tarvitse mitään äänikorttiviritelmiä, vaan ne saa suoraan kytkettyä tuohon PS3:een ja löytyyhän niistä muutama juuri pelaamisessa hyödyllistä ominaisuutta.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

Mutta noissa Logitechin kuulokkeissa ei taida olla 3,5mm plugeja ollenkaan, joten et saa sieltä peliääniä ulos.

Sitä varten tarttee sen plugin väliin, esim. tälläisen DealExtreme: $1.45 USB to 2.5mm Charging and Data Cable .
Pahoin vaan pelkään, että tossa on "väärä" USB pää, kun niissä kuulokkeissa kuitenkin ei ole "vastaanottavaa"(narttu) päätä, jotenka tuo ei taida olla oikea. Tuon tyylinen sen kuitenkin tarvitsee olla jos tosiaan haluat niitä USB-kuulokkeita käyttää. Itellä oli aikasemmin sellaset ja joku kiinaihme-piuha välissä jolla se toimi mutta äänet nyt oli mitä oli, jopa huonommat kuin mitä nyt multa tulee suoraan telkkarista.

E: Kohta googlea selaillut 5min ja epäilen ettei noita ainakaan Suomesta saa ellet jotain erikoiskauppaa löydy jolla saattaisi olla tollasta, oma kappale sattuukin olemaan jostainpäin Aasiaa tuotu. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

Moro. Mulla on jotkut tämmöset Logitechin usb headsetit ja niistä ei oikeen kuulu mitään, kun kytken sen PS3:een. Kuulen kyllä oman ääneni, ...
Tuote toimii oikein ja on tarkoitettu nimenomaan tsättäilyyn eli korvaan tulee pelikavereittesi puhe ilman taustamölyjä. Tuollaisen headsetin (mitä itse myös käytän) kanssa peliäänet tarvitsee tuottaa jotenkin muuten esim. telkkarista tai stereoista. IMO selkeä systeemi kun tsättipuhe säilyy selkeänä.

Tuossa hasselhoffi mainitsi jotain plugeista, mutta mä en ainakaan sellaisia toimivia ole nähnyt. Eli jos haluat peliäänet luureihin niin sitten pitää käyttää tuota Gfiz:in esittämää tapaa ja ostaa 3,5mm-plugeilla varustetut luurit.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

Tuote toimii oikein ja on tarkoitettu nimenomaan tsättäilyyn eli korvaan tulee pelikavereittesi puhe ilman taustamölyjä. Tuollaisen headsetin (mitä itse myös käytän) kanssa peliäänet tarvitsee tuottaa jotenkin muuten esim. telkkarista tai stereoista. IMO selkeä systeemi kun tsättipuhe säilyy selkeänä.

Tuossa hasselhoffi mainitsi jotain plugeista, mutta mä en ainakaan sellaisia toimivia ole nähnyt. Eli jos haluat peliäänet luureihin niin sitten pitää käyttää tuota Gfiz:in esittämää tapaa ja ostaa 3,5mm-plugeilla varustetut luurit.
Hmm. Multa löytyy ennestään Labtec 242 headsetti, joten toimisko se PS3:lla, jos ostaisin usb-äänikortin?
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

Joo mä tilasin vähän aikaa sitten noi PX21:t videogamesplus.ca:sta. Saapuvat varmaan tuossa joku päivä. Noita en löytänyt vielä Suomesta, joten siksi tilasin tuolta Kanadasta, hintaa taisi tulla joku 80e postikulujen kanssa. Sitten, kun pääsen testaileen noita, voin laittaa jonkun näköistä arvostelua.
Itse niitä katselin ihan verkkokauppa.com. Kolmaskymmenes päivähän ne vasta tulevat, mutta kyllä sitä sinne asti voisi odottaa.

Nuo PX21:t ovat juuri siksi hyvät, koska ei tarvitse mitään äänikorttiviritelmiä, vaan ne saa suoraan kytkettyä tuohon PS3:een ja löytyyhän niistä muutama juuri pelaamisessa hyödyllistä ominaisuutta.
Eli tarvitsisin jonkin erillisen äänikortin, jos haluaisin käyttää niitä "tavallisia" kuulokkeita pelaamiseen? Ilmeisesti pystyn kuitenkin kuuntelemaan TV ääniä näillä px21? Siinä tapauksessa olisi varmaan järkevämpää hankkia ne, jos sillä välttyy äänikorttisähellykseltä?
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat kuulokkeet + USB-äänikortit

Itse niitä katselin ihan verkkokauppa.com. Kolmaskymmenes päivähän ne vasta tulevat, mutta kyllä sitä sinne asti voisi odottaa.

Eli tarvitsisin jonkin erillisen äänikortin, jos haluaisin käyttää niitä "tavallisia" kuulokkeita pelaamiseen? Ilmeisesti pystyn kuitenkin kuuntelemaan TV ääniä näillä px21? Siinä tapauksessa olisi varmaan järkevämpää hankkia ne, jos sillä välttyy äänikorttisähellykseltä?

Tuossa Px21 manuaalista ohjeet kytkentään, eli sama idea kuin erillisessä Headset/äänikortti virityksessä.

Pitäisi kuulua "chatti" ja peliäänet aivan samalla tavalla kuin erillisessä Headset/usb äänikortti systeemissä.



Px21 äänikortti on tuossa johdossa heti luurien jälkeen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Erillisen usb-äänikortti ja headsetin etuna tosin on että käyttäjä saa valita omaan päähän/budjettiin sopivat luurit kunhan ovat 2x 3.5mm liitännällä (EI USB).

Ääänikortiksi käy DealExtreme:in $2.23 maksava malli.
(Esim. jos budjetti on tiukka tai talosta löytyy jo mieleinen headsetti sopivalla liitännällä)






Mikä on 2x 3.5mm liitäntä?
Mikä on usb liitäntä?
Mikä on usb äänikortti?

Katso kuvat!

2x 3.5mm
231282.jpg



USB
usb_headset.jpg



USB-äänikortti
sku_22475_1.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom