Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4-käyttäjien hallinta

Bandicoot

Well-Known Member
Olen pääkäyttäjä PS4 konsolillamme ja molemmilla lapsilla on alitilit. He voivat siis pelata ostamiani pelejä omilla tunnuksillaan. Kutsutaan tätä jatkossa kotikonsoliksi.

Kuvitellaan tilanne, että ostan uuden konsolin ja vien sen mökille. Kutsutaan tätä jatkossa mökkikonsoliksi.

Voivatko nämä konsolit olla verkossa samaan aikaan?

Pystyykö kotikonsolilla ja mökkikonsolilla pelata samaan aikaan siten, että mökkikonsolissa pelaa pääkäyttäjä ja kotikonsolilla alikäyttäjä?

Miten ratkaisisitte tilanteen, jossa molempia halutaan pelata samaan aikaan?

Voiko esim. alikäyttäjää muuttaa pääkäyttäjäksi?

Vai voiko kotikonsoliin luoda uuden pääkäyttäjän, jonka alikäyttäjiksi tulisi kotikonsolit alitilit?

Pitääkö vaan tyytyä tappioonsa ja luoda molempiin omat pääkäyttäjät ja ostaa molempiin plussa ja pelit...

Löytyykö jostain kattavaa opasta näihin päätilien ja alitilien sekamelskaan?

Kiitos ja anteeksi :)
 
Juu mulla on kaksi konsolia.

Lyhyesti sanottuna onnistuu, mutta pidemmin:

Tässä tapauksessa lienee tärkeintä se, että kotona lapset voi pelata omalla tunnuksellaan? Silloin laitat kotikonsolin ensisijaiseksi, kuten ilmeisesti jo nyt on. Tällöin kotikonsolilla voidaan pelata ihan millä tunnuksella vain, jopa ilman nettiyhteyttä.

Mökkikonsolia ei määritetä mitenkään ensisijaiseksi tms. Ainoastaan kirjaudut sillä sun päätunnuksellasi. Tällöin mökkipleikalla voit pelata vain ja ainoastaan sillä sun tunnuksellasi. Lisäksi vaatii jatkuvan nettiyhteyden jotta pelit toimii. Eli kun PS network tai netti on alhaalla, et voi mökillä pelata ollenkaan, kotona voi kaikki.

Mökillä jos on pakko pelata muilla tunnuksilla, joutuu luomaan toisen päätunnuksen ja sille omat pelit.

Mutta jos toteutat ylläolevalla tavalla, voit pelata samaan aikaan kotona alitileillä ja mökillä omalla tunnuksella. Vaikka samaa peliä netin yli vastakkain. Tällöin riittää yksi peli ja yksi PS plus.

Itellä on pojan kanssa pleikat toteutettu näin. Mun pleikka on toissijainen ja pojan ensisijainen. Näin me voidaan pelailla vaikka Farming simua kimpassa.
 
Sen verran tähän caseen liittyen vielä, että

-voiko "mökkikoneella" ostaa ja ladata pelejä ihan normaalisti?

-voiko mökkikoneelta rajoittaa kotikoneen peliaikoja, ikärajoja yms.?
 
Sen verran tähän caseen liittyen vielä, että

-voiko "mökkikoneella" ostaa ja ladata pelejä ihan normaalisti?

-voiko mökkikoneelta rajoittaa kotikoneen peliaikoja, ikärajoja yms.?
Omilla tunnuksillasi voit toimia samalla tavalla molemmilla laitteilla, eli onnistuu ostot.
Mutta toisen laitteen aikoja ei taida pystyä säätämään kuin paikallisesti. Ei taida onnistua edes mobiili aplikaatioilla, kuten Nintendolla.
 
Lisäksi jos vaikka tulee kunnon kesä, pitkä mökkilomajakso ja muksut haluaa pelata myös mökillä, pitäähän sen sataakin välillä, niin voit laittaa mökkikonsolisi ensisijaiseksi siksi aikaa kun mökillä olette eli että lapsetkin voi pelata omilla tunnuksillaan ja sitten kun kotiudutte niin vaihdat kotikonsolin ensisijaiseksi takaisin ja kaikki jatkuu kuten ennen lomaa.

Paljon itekki värkänny kahden tilin välillä vaikka on vain yksi plussatili minulla ja pojalla sitten oma tili jolla pystyy pelata kaikki pluspelit etuineen siinä konsolissa minkä minä olen ensisijaiseksi laittanut. Itsellä on samoin kuin Ompulla eli pojan kone on ensisijainen ja tämä minun käyttämä konsoli on minun satunnaisia autopelihetkiä varten.
 
Ylös Bottom