Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5]*We Are The Champions*

Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Tänään sitten Spa edessä.

Ilmoitelkaa taas jos tiedätte ettette ehdi paikalle, niin ei turhaan odotella ja arvuutella.

Lobby nousee pystyyn klo 20, ja laitan kasilta kutsut kaikille. Sessioon voi myös liittyä kaverin kautta.

kossu94 lisätty Manorille huristelemaan, katsotaan miten rallimiehelle käy formulan ratissa. :D

Ja viilataan sääntöjä nyt niin, että otetaan molempiin startteihin short qualifying.

lisäksi jälkimmäiseen starttiin pakotettu kuiva kisa kokeilussa tuon varikkostoppi-säännön vuoksi.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Siin ois tuo shadownikken sekoilu aika-ajossa. Olin just alottamas aika-ajo kierrosta ni tahallaan törmäilee päin.




Hyvät kisat oli muuten vaikka ei oikeen kunnon varmaa ajoa ja vauhtia löytynytkään.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Eka kisa: https://youtu.be/KG4ARJ6U14o?t=1130
Toka kisa: https://youtu.be/KG4ARJ6U14o?t=4496

No joo, eipä oo tullu näin paljon mokailtua aiemmin aika-ajoissa. Kiire saaha aika ennen sadetta, mutta oikasen kutosmutkassa, samoilla renkailla toinen veto, ja oikasen Eau Rougessa. Pakko ottaa uuet renkaat ettei oo liian kuluneet kisaan, niin sitten sataa vettä sen verran että monta sekuntia hitaampi, joten varikolle että saa kovat renkaat starttiin. No enpä saanu :D.

Kisan alku oli hyvä, pääsin hyvin nousemaan ekalla stintillä kolmanneks. Stoppien jälkeen taas kolmas. Pysyttiin siinä Storkin kanssa Simosta näköetäisyydellä, niin oottelin vaan pysähtyylö Simo uuestaan, kun aikasessa vaiheessa teki ekan stopin. Ei pysähtyny, joten pysähyin ite toisen kerran. Stopin jälkeen vielä pääsin ohi Storkista, jolla oli kovemmat renkaat. Onnistuin vielä lopussa ottamaan rankun oikasusta, mutta sain tarpeeks revittyä eroo taaksepäin.

Toisessa kisassa hyvä startti, ja Eau Rouge Storkin kanssa rinnakkain. Toisella kierroksella sitten Storkki ja Zetor pääs heittämällä ohi. Niitten takana sitten jumissa, joten riskillä päätin koittaa pitempää stinttiä, ja hyökätä lopussa tuoreemmilla renkailla, kun ei muuten ohi päässy. Varikolle tullessa osun sitten muuriin ja siinä meni tärkeet pari-kolme sekuntia. Sitten vielä Simon kanssa osuma ja spinni, mun silmiin näyttää siltä että Simolla puskis suoraan, oiskohan Simon pelissä osuma tullu jo aiemmin? https://youtu.be/KG4ARJ6U14o?t=5320 Viimesillä kierroksilla vielä vääntöö Kiraihin kanssa, oli mulla sen verran paremmassa kunnossa vissiin renkaat että sain tiputettua kyydistä viimesen kierroksen kakkossektorilla. Onneks, muuten ois tullu heittämällä vikalla suoralla ohi.

Ois näköjään pitäny ajaa minimisiivillä, mulla oli eessä 3 takana yks, mutta aika paljon rokottaa suorilla. On vaan niin älyttömän aliohjaava toi että pakko olla eessä siipee.

Ei kyllä tässä pelissä oikein maistu tää Spa, sama kun Monza. Imu on ihan älytön mutta mutkissa voi kuitenkiin seurata eellä ajavaa ilman ongelmia, niin pysyy perässä vaikka eellä ajava ois nopeempi. Jokohan seuraavassa pelissä olis likasta ilmaa mallinnettu?

Edit. Joo näköjään Simon striimissä mä osun takarenkaaseen.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Siin ois tuo shadownikken sekoilu aika-ajossa. Olin just alottamas aika-ajo kierrosta ni tahallaan törmäilee päin.




Hyvät kisat oli muuten vaikka ei oikeen kunnon varmaa ajoa ja vauhtia löytynytkään.

Oli kyllä aika jäätävää menoa. Poika ajaa niinku ois kilpailun viimeinen kierros menossa ja taistelu voitosta. Liekö ollu ees nopealla kun eka antaa tilaa kuitenkin?
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Olikohan se nyt nikke joka pilasi omankin ensimmäisen kisan jättämättä tilaa mulle tokan sektorin alussa. Siinä meni sitten etusiipi ja melkein koko kierros körötellä ilman siipeä varikolle. Näkyy videolla ja lataan sen sitten kun on aikaa niin voitte kertoa omat näkemyksenne tapahtuneesta.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Oli kyllä aika jäätävää menoa. Poika ajaa niinku ois kilpailun viimeinen kierros menossa ja taistelu voitosta. Liekö ollu ees nopealla kun eka antaa tilaa kuitenkin?

Ei ollu nopeella ku tää tapahtu aika ajon alussa ni ei ollu viel kukaa kerenny alottaa nopeeta. Onneks oli alussa ni kerkesin viel ottaa uuden yrityksen.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Olikohan se nyt nikke joka pilasi omankin ensimmäisen kisan jättämättä tilaa mulle tokan sektorin alussa. Siinä meni sitten etusiipi ja melkein koko kierros körötellä ilman siipeä varikolle. Näkyy videolla ja lataan sen sitten kun on aikaa niin voitte kertoa omat näkemyksenne tapahtuneesta.

Tuo tilanne näkyy hyvin tossa mun striimissä. https://youtu.be/KG4ARJ6U14o?t=1168 Nikke oikasee mutkan ja sitten tulee suoraan sun eteen. Pittää kyllä Niken ottaa muut huomioon paremmin jatkossa, on kyllä mun silmään aika räikeitä noi osumat Rantalan ja Storkin kanssa. Varsinkiin kun kahesti tulee radan ulkopuolelta toisen kylkeen.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Tuossa oma kisa tuntuin kulkevan todella hyvin lopussa meinas vaan kovat pettää alta mutta kakkos sia sentään säilyi,
näitä ehjiä kisoja ei ole kyllä tullut liikaa.

Ihmeellistä ajoa kyllä tuolta nikeltä vois vähän varoa kun tulee radalle tai sitten aika-ajoissa voisi vähän kattoa miten ajelee.

https://www.youtube.com/watch?v=Bf20vRCgWLw
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Kooste starteista:
[video=youtube;caNk2OJYwns]https://www.youtube.com/watch?v=caNk2OJYwns[/video]

Alkaa musavaihtoehdot pian loppumaan selvästi.

Eka startti oli haastava, aika-ajossa missasin alun kun sade tuli ja eka kiekka meni hylätyksi. Tarkotus oli sit tulla vaihtaa kovat ja ajaa niillä hidas kiekka, mut rengasbugi iski taas. Kisaan lähdettiin sit valmiiks kuluneilla renkailla.

Startissa penailin ja vedin ekaan mutkaan Zetorin perään, onneksi ei kummallekaan käyny mitään. Takasuoralla ja Eau Rougessa sit pääsin nousemaan ja vältin kolarit. Lähinnä eka startti meni tsekkaillessa mitä muut tekee taktiikoiden kanssa. Ajattelin eka vetää yhdellä ja yrittää ottaa 3. sijan, mutta sit vauhti hidastu niin että päätin tehä kuitenki tokan stopin ja satsata toiseen starttiin. Perus sijoitus, alun jälkeen ei juuri taistelua ollut. Pari tyhmää penaltya otin mut eroa oli onneks taaksepäin paljon.

Toinen startti meni vähän pieleen kun jäin poikien hidastelun taakse jumiin ja piti nostaa etten vedä taas rantalan persuksile startissa :D Ekat kiekat kovilla jäin vähän pehmeiden vauhdista, mutta sit rantalan ja kossun taistellessa pääsin lähemmäs ja ohikin. Pojat sit kolaroi ja sain rauhassa ajella ja vaihtaa kohta pehmeisiin.

Pehmeillä tavote oli storkkia ottaa kiinni, kun oli kovilla. Sit Simo ja Thuto kolaroikin ja pääsin heidän väliin. Pääsin Thutosta ohi, mutta sit Simo veti ohi vikaan shikaaniin tullessa ja jarrutin liian aikaisin ja Thutokin pääsi ohi. Sit loppukisa oli lähinnä pitkän suoran odottelua ja imusta ohitusyritystä. Tokavikalle kiekalle lähtiessä pääsin ohi, mutta sit vikalla kiekalla Thuto pääs ohi pitkällä suoralla. Ois ehkä pitäny sisäreunaan ite jäädä, nyt jäi vähän ovi auki liikaa. Eturenkaat olikin sit liian kuluneet ja rupes meneen leveeks mutkat, jäin sit sekunnin vikalla kiekalla ja en päässy enää yrittään ohi lopussa.

Spa ei oikein ikinä onnistu itellä. Mut ihan kivoja kisoja oli kuitenkin.

Nikke veti kyllä ihmejuttuja tässä, varmaan pitää ihan virallinen varoitus antaa ja toivoa että vastaavaa ei enää tuu. Kisatilanteet vielä jotenkin ymmärrän, mutta että aika-ajossa kilkata toista ulos. Fiksumpi ois jättänyt tilaa ja keskittyny omaan kiekkaan sen jälkeen kun toinen ohittaa. Venäjällä kuitenkin ajoi kai suht siististi, joten katsotaan nyt miten jatkuu. Toivoisin kyllä myös hieman lukemisen ymmärtämistä Nikkelle, oon aikataulut ja ohjeet sanonu jo monesti, ja silti tuntuu ettei mee kaaliin. En tiiä miten nuori jätkä on kyseessä, mutta kuitenkin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Nikke on pilannut minulta 2-3 kisaa. Venäjällä ajoi suoran lopussa perääni täysillä jolloin mun auto meni päin seinää jossa meni etusiipi rikki. Ja sit tuo mikä näkyy Thuton videolla. (Voin ladata nämä silloin kun on aikaa ja kiinnostusta)
On se kyllä hassua että aika-ajoissa estellään toista noin aggressiivisesti.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Jälkkäri

Eka kisa oli aika vaikea, kun alhaset rengaspaineet laitto auton sellaseks, että pohjas ihan saatanasti Eau Rougessa ja Pouhonissa. Oli pakko ajaa yhdellä stopilla. Toisessa kisassa olis tullut tiukka taistelu voitosta toisella taktiikalla, mutta halusin laittaa renkaat sellaisessa järjestyksessä että joutuu ohittelemaan. Olis ollu tylsä ajella yksin ja laittaa vikalle kiekalle primet. Kakkossija silti todella hyvä tulos.

Hauskat yksityiskohdat Zetorin voitossa, että tuli vikasta ruudusta ja nopein kierros oli porukan hitain, niistä ketkä ajo maaliin.

Päivitin pisteet. Ei varmaan haittaa, että yhdistin Lotuksen ja Force Indian pisteet, niin saadaan vähän vääntöä tallien kakkossijasta.

Samadhi vois vähän valistaa shadownikkeä moottoriurheilun säännöistä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Muistuttelen tämän päivän kisasta Singaporessa. Ilmoitelkaahan jos ette paikalle pääse. Kutsut lähtevät tuttuun tapaan klo 20 alkaen, 1. aika-ajo starttaa klo 20.15.

Itsellä tänään vuorossa perinteinen "lost in Singapore, part 2".
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Eka kisa: https://youtu.be/h8t0kT5Jp8E?t=1250
Toka kisa: ei ajettu, kiitos PSN:n

Singaporen kisa, odotukset aika nollissa, paljon hitaita mutkia joista lähteminen aika tuskaa (hyvällä tavalla) ilman luistonestoo. Aika-ajoissa kuitenkiin vaan reilu puol sekuntia Simosta. Startissa Storkki pääs eelle, mutta pysy näköetäisyydellä Simosta, ja kun ite pysyin helposti Storkin perässä, vauhti näytti hyvältä. neljännellä kierroksella pääsin Storkista ohi ja edelleen pysyin Simon vauhissa. Kun Simo pysähty jo viiennellä kierroksella ja itellä renkaat vielä hyvässä kunnossa, niin näytti että voin taistella jopa voitosta, kun Simolla joko kaks stoppia tai vanhat renkaat lopussa. Sopivasti varikolta Storkin eelle, ja Simo edelleen vaan kolmen sekunnin päässä. Hyvältä näytti, mutta Storkki pääs liian lähelle stopin jälkeen, ja ohitti DRS-suoralla. Tässä vaiheessa luovutin Simon suhteen, ja rupesin ajamaan vaan Storkkia vastaan. Huomasin että Storkilla pehmeet renkaat joten toinen stoppi jälellä, joten samantien ite uuestaan sisään ja undercutilla Storkin ohi. Lopulta aika selvä kakkossija, kun Kiraih pysähty vielä eestä ja Samadhi pyörähti.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Voisin tulla Force Indialla mukaan loppukaudeks jos on tilaa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Päivitin pisteet.

Tais olla tuo USA sellanen, jossa kaks stoppia ei ollut ihan älyttömästi huonompi kuin 1. Ehkä jotain 5sek vaan hitaampi.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

En enää koosteita oo näistä kahdesta vikasta jaksanut tehdä. On niin huonosti mennyt ja lähinnä yksin ajelua.

Austinin rata ei omiin suosikkeihin kuulu, vaikka ihan mielenkiintoinen rata onkin. Tokalla sektorilla jää tuhottomasti aikaa muihin verrattaen kun pitkän takansuoran pian tuleva "neulansilmä" oikealle on sellainen mutka, johon ei mun tatti käännä autoa riittävästi. Kuski tekee sellaista sahaliikettä ohjaamossa siinä ja auto ei käänny kuten pitäisi. Varmaan sekunti meni liki joka kierros siinä aikaa. En tiiä onko joku bugi vai onko vaan mulla tatit niin rikki.

No kuitenkin. 1. starttiin Lähdin pehmeillä vikalta sijalta. En aika-ajossa saanut onnistumista, ja jäin niin paljon muille etten jaksanut kuluttaa renkaita. Ei tullu yhtään reenattua ennen kisaa, ja se taas näkyi. Kisassa olin viimeisenä, vaikka alussa pääsin hyvin roikkumaan mukana. Ihan hyvä oli seurata mitä muut tekee. Ajattelin eka vetää yhdellä stopilla, kun porukka rupes pysähteleen edeltä. Tarkoitus oli saada korkeempi sijoitus edes toisessa startissa. Zetor (joka ekana pysähty tokalle stopille) sitten kuitenkin saavutti mua niin nopeasti, että olisin varmaan päätynyt sijalle 6. vaikka oisin vetänyt yhdellä. Tein sit toisen stopin myöskin. Lopussa pehmeillä oli hyvä vauhti ja pääsin vähän kiinni rytmistä tälle radalle.

2. startti oli parempi. Lähdin kovilla ja onnistuin ekat kierrokset roikkumaan vielä porukan mukana. Sitten renkaat kului ja auto ei kääntyny enää mihinkään. S-mutkat oli yhtä vääntöä kun ei vaan taipunut, ja rankkua sateli. Lopuksi sitten pehmeille ja vähän pääsi taistelemaan kun 2. stoppia tekevät Thuto ja Samadhi oli takana. Molemmat tuli kuitenkin ohi ja lopussa sitten meni rytmi rankkujen takia ja en päässyt enää haastamaan.

Tupla 6. sija. Ei huono.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Oli hauska kisa ajaa. Pari nopeata mutkaa tuli tehtyä isommat virheet, kun edessä oli auto enkä nähnyt mistä kohtaa kanttarit menee tai sitten vaan rytmi sekosi kun oli oltava tarkkana ettei kolaroi. Ekaan kisaan lähin kovilla renkailla ja kokeilin matalammilla rengaspaineilla kun mitä olin viikon aikana harjotellu, se oli virhe kun auto oli hiton liukas ajaa, mihin en ollut tottunut. No moni veti sen kisan kahdella stopilla ja oma vauhti riitti osittain senkin takia kakkossijaan. Tokaan stoppiin sitten se pakollinen kaks stoppia ja alotin pehmeillä kakkosruudusta. Ekaan stoppiin mun oli tarkotus jatkaa pehmeillä mutta unohdin säätää ne joten varikolla laittovat sit kovat alle ja plääni meni pieleen :) Lopputulos tais olla viides, kun mokasin pari ratkaisevaa hetkeä siinä thuton takana joka oli suunnilleen samalla taktiikalla liikkeellä.. väittäisin et olin nopeempi tälläkertaa mut ku ei pysy tiellä ja ei osaa oikein kunnolla ohittaa ni ei mahtanut mitään. Streamiklippi on youtubessa..

https://www.youtube.com/watch?v=0TZ8gdRE-lE
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2015 [KAUSI5] Ilmoittautuminen käynnissä

Ei ollu tällä kertaa striimi päällä, katotaan jaksaako leikkailla pienen koosteen. Eka aika-ajoissa vauhti oli ihan kohillaan, muutama kymmenys vaan Simosta. Startissa jäi vähän jarrutus pitkäks, ja osuin vähän Storkkiin, sori siitä. Putosin sitten viienneks, mutta pääsin nousemaan sieltä takasin toiseks. Stopin jälkeen ei sitten vauhtia ollu kovilla renkailla yhtään, ja oli aika tuskaa.

Toisessa kisassa kahella stopilla oli mukavampi ajella, ja ekan stintin pysyin vielä ihan hyvin Simon läheisyydessä, mutta toisen Stopin jälkeen Simo meni ihan maisemaan.
Pystyykö vielä osallistumaan?
Tottakai, tosin yks kisa ennää jälellä. Tiiä sitten riittääkö ennää osallistujia uuteen kauteen.

Mietiskelin tossa että oisko muilla kiinnostusta 100% kisaan, ois ihan kiva ajaa semmonenkii. Ei siis välttämättä sarjaa mutta ainakii yks kisa.
 
Ylös Bottom