Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Välivuoden paikka vissiin.

Nöyrät pahoittelut asiattomasta pettymyksen purkauksesta! Tuntuu vaan siltä että aina kun ennakkoon joku asia onnistuu, tosipaikan tullessa joku menee totaalisesti pieleen. Niin kävi nyt. Harkkasessiossa vauhti oli lupaavaa ja kauden ensimmäiset pisteet oli otettavissa.
Aika-ajot ajettiin ensimmäistä kertaa oikean elämän mukaisella tavalla. Lähdin heti aluksi radalle normaalisti. Kemmelin suoran alussa näin kun storkki lähestyi uhkaavasti McLarenillaan minua kohti. Huomasin että on sitä kuuluisaa lagia eikä minulla kuten storkillakaan ollut mitään tehtävissä tilanteen korjaamiseksi. Siitä täysillä perseeseen ja pyörähdin seinään, kumi puhki. Kakkossektorilla lagitti uudemman kerran. McLareneista Thuto tällä kertaa pyyhkäisi minut päin rengasvallia jonka jälkeen nettiyhteys katkesi. Revin pelihousut jalasta. :D

Kisaan joinasin takaisin mukaan (yritykseksi jäi). Alla Ferrari. Lämmittelykierroksen alkaessa nettiyhteys katkesi jälleen, mikä pahinta, juuri ennen kisan alkua. Aika-ajot seurasin loppuun asti. Eli kisaviikonlopun saldoksi jäi yhteensä 0 kierrosta, kuten myös pistemäärä.

Ensi kaudesta sen verran että voisin osallistuakkin lopulta. Peliähän tämä kaikki vain on. :D. Tallipaikka ratkekoon myöhemmin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Katellaan miten arpakoneet pyörii. ;) Eivaan, tottakai sullakin on kiintiöpaikka kun ilmottelit poissaolosi reilusti etukäteen ja edellisversiosta jo tietää, että normisti löydät tiesi paikalle. Eli varadiktaattorin paikka varattu sulle!

Joo ei mulla poissaoloja muuten oo tulossa enää. Noikin oli lähinnä kesäloman vuoksi, ja niitä nyt ei oo ainakaan 8 kk tiedossa :D

Tässäpä kisaraporttini ja koosteeni:

[video=youtube;tkwJ5fZ2Noc]https://www.youtube.com/watch?v=tkwJ5fZ2Noc[/video]

Suht lyhyt kooste tuli, sillä suurimman osan kisasta ajelin yksin.

Aika-ajo
Q1 oli suht helppo päästä läpi, lähinnä kun siellä oli porukalla ongelmia ja oma kierros oli aika hyvä.
Q2 Odotin suosiolla viimeisille minuuteille kun rata oli kuiva. Lähdin softeilla, koska halusin startata niillä jos jollain onnenkantamoisella pääsisin Q3, mitä en kyllä uskonut. Lopulta olin kuitenkin toisen osion 8. ja pääsin siis vikalle osuudelle.
Q3 ajoin ensin yhden pankkikierroksen ja kattelin mihin muiden vauhti asettuu. Aika kovaa pojjaat meni, joten latasin kaiken toiseen yritykseen. Pari virhettä tuli, mutta silti aika maksimi aika, ja lähtöruutu 9.

Kisa
Sekoilin strategian kanssa, sillä inssi ehdotti 2 stoppia ja halusin tehdä vain yhden. Rupesin muokkaamaan suunnitelmaa, mutta aika loppui ja sinne jäi vaikka mitä rengasta valituiksi. Startin otin varovasti, sillä olin sisälinjalla, ja en halunnu syöksyä kenenkään kylkeen. Hyvä lähtö oli, Senaattori tuli ohi Eau Rougeen ja VSC jäädytti tilanteen pitkälle Kemmelin suoralle.

Menetin alkukierroksilla vielä yhden sijan, kun SS renkailla kaverit tuli ohi helposti. Eka osio kisasta meni lähinnä varikkostoppia odotellessa ja takana olevien eron kontrolloinnissa. Ensin Icemankimiä ja sitten Salmingia yritin pitää takanani. Salmingi nousi ennen stoppia jo suht lähelle.

Stopilla mediumit alle ja juuri Salmingin eteen hänen stoppinsa jälkeen. Huomasin että joillain osioilla olin nopeampi ja joillaki Salmingi sai kovasti kiinni. Sitten lähtösuoralle mentäessä sekoilin vähän vaihteiden kanssa ja sain huonon ulostulon. Salmingi pääsi ekaan mutkaan rinnalle ja menin vähän leveäksi kanttarille. Eau Rougeen mentäessä Salmingi pääsi rinnalle ja ohi, en kehannu riskeerata sinne rinnakkain niin oli pakko höllätä. Pikkasen vedin suoraksi Eau Rougea ja Salmingi samalle taas teki pienen virheen mäen päällä ja pääsin rinnalle Kemmelin suoralle. Jarruissa olin kuitenkin ulkopuolella ja ei riittäny vauhti enää ohi uudelleen. Hieno taistelu kuitenkin ja kiitos siitä kanssa-ajajalle. Reilu meno oli koko ajan.

Loppukisa meni sitten ajellessa. Ero taakse oli suht iso ja eteenpäin Salmingiin ero myöskin kasvoi tasaisesti. Päätin sitten vain seurata eroa taaksepäin ja pitää sen muutamassa sekunnissa. Siellä oli isohko porukka tuloillaan pehmeillä renkailla, joten vähän jänskätti saavatko kiinni, mutta pystyin pitämään eron sopivana. Ja inssi huuteli että siellä on rankkuakin takana olevilla niin en siitä niin stressannut.

Kaikenpuolin ehjä kisa, ja pisteille viimein. Eka kausi oli pettymys, tosin opetellessa on mennyt ratin kanssa, kun ei oikein ole muina aikoina tullut pelailtua. Toiselle kaudelle pitää yrittää enemmän tsempata ja saada tasaisuutta sijoituksiin. Tiiän että vauhtia kuitenkin on pisteille jos vaan ei tyhmiä virheitä tulisi. Kiitos minunkin puolesta kisaajille, hyviä kisoja ollut ja täysi grid melkeenpä. Toivotaan aktiivista toistakin kautta.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Koostetta tullee sitten paremmalla ajalla. Eipä siinä kyllä kummosia sattunu. Hyvä aika-ajo, pääsin softeilla kolmanteen osioon ja viimesellä vedolla vielä hyvä kierros jolla olin viides.

Startti myös oli hyvä, ja onneks tuli heti VSC, kun oli paljon siipee ni ois voinu olla tiukat paikat Kemmelin suoralla. VSC:n loputtua pääsin vielä MeriMaxin ohi, jollon olin kolmas. Siinä sitten koitin roikkua Storkin perässä, kunnes Merimax tuli ohi, jonka jälkeen koitin roikkua sen perässä. Sitten tuli Viltzu ohi, joka kuitenkii ajo vähän ton jälkeen ulos. Vähän myöhemmin tuli vielä Zetor ohi, jonka perässä koitin roikkua. Zetorin kyydistä kun putosin, niin ei muuta kun varikolla ja toivoin, että undercutilla pääsisin Zetorin eelle, mutta en ihan kerenny. Loppukisan ajelinkii sitten yksinäni viientenä. Aika tiukkaa oli sijoista 2-4, harmi kun ei ihan siihen nippuun vauhti riittäny.

Kiitoksia kaikille ekasta kaudesta, omalle kohalle ei sattunu minkäänlaista hölmöilyä, vaan kaikki ajo tosi siististi. Toista kautta ootellessa.

Huomasin että on sitä kuuluisaa lagia eikä minulla kuten storkillakaan ollut mitään tehtävissä tilanteen korjaamiseksi. Siitä täysillä perseeseen ja pyörähdin seinään, kumi puhki. Kakkossektorilla lagitti uudemman kerran. McLareneista Thuto tällä kertaa pyyhkäisi minut päin rengasvallia jonka jälkeen nettiyhteys katkesi. Revin pelihousut jalasta. :D
Ja mun kuvassa oltiin ihan eripuolilla rataa. Sun pitäs kyllä vähän tutkailla nettimarkkinoita, perus 3G-liittymäkii ois varmaan parempi kun toi sun nykynen, harmittavan usein sulla ollu ongelmia.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Sellanen kisa https://www.youtube.com/watch?v=Q0uQ8YYkMdU

Säädöt oli aivan hirveet, kun tuntu viel aika-ajoissa hyvältä, mutta kilpailussa aivan hirveää puskemista ja luistelua. Rengas kuluma noista säädöistä johtuen nousi ja lopulta viimisel kierroksella se rengas rikkokin tuli. (iceman92kimi mitä sul oli renkaissa kulumaa maalis kerran ku vaihdettiin samaan aikaan softit alle?)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Kemmelin suoran alussa näin kun storkki lähestyi uhkaavasti McLarenillaan minua kohti. Huomasin että on sitä kuuluisaa lagia eikä minulla kuten storkillakaan ollut mitään tehtävissä tilanteen korjaamiseksi. Siitä täysillä perseeseen ja pyörähdin seinään, kumi puhki. Kakkossektorilla lagitti uudemman kerran. McLareneista Thuto tällä kertaa pyyhkäisi minut päin rengasvallia jonka jälkeen nettiyhteys katkesi. Revin pelihousut jalasta. :D

Joo lagailit menemään ja olit siellä radan oikealla puolella kun lähdin ohittamaan sua. Sit yhtäkkiä hyppäsit siihen eteen, mutta mun kuvassa muutuit haamuksi ja menin sitte läpi siitä ja mulle ei käyny onneks mitää.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

[video=youtube;lBZEvdgz9Rc]https://www.youtube.com/watch?v=lBZEvdgz9Rc[/video]

Siitä Belgian kisan koostevideo
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Aika-ajo: 1.
1.45,792


Olipas mukava tuo Full Qualifying. Harmi ettei Q1:stä voi skipata, jos meitä on yli 16, niin vois useamminkin tuota ajaa.

Kisa: 1.
Taktiikka: Soft(qual+11 laps)->Medium(11 laps)


Jälkkäri.

Renkaat kesti kisassa odotettua paremmin, niin ajelin softeilla n. 70% paikkeille tasan kisan puoleen väliin. Zetor vei yhen leadlapin medium-renkailla. Muuten melko täydellinen kisa.
 
Ylös Bottom