Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Aattelin iteki ajaa cockpitillä alkavan kauden, niin tulee taas lisähaastetta. Avuttomuuskin piristi jo kummasti kisoja.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Aattelin iteki ajaa cockpitillä alkavan kauden, niin tulee taas lisähaastetta. Avuttomuuskin piristi jo kummasti kisoja.

Jos meinaat tosiaan cockpitillä ajaa niin siinä tapauksessa ehdottaisin kuitenkin että kokeiltaisiin vielä seuraava kausi ferrarilla simon ja minun yhdistelmällä, nimittäin tuo tosiaan tuo aika paljon haastetta jos vaihtaa pois siitä mihin on tottunut ja sitä kautta olisi muillakin talleilla mielestäni realistinen mahdollisuus taistella mestaruudesta.
Ja jos me kokeillaan vielä tämä seuraava kausi tällä tavalla ja ferrari voittaa mestaruuden turhan isolla marginaalilla, niin sitten olisin valmis kokeilemaan jotain muuta ratkaisua 4 kaudelle.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Henkilökohtaisesti mua ei ainakaan kiinnosta ajaako Mika Simo ja Junddu Häkkinen esim samassa tallissa. Toki itekin tykkään ajaa tallina ja pitämään hauskaa. Mulle on tärkeintä, että voin nauttia kisoista ja ei tartte katsoa turhaa kakkaa. :)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Simon hätäkeksinnölle peukku :D

Sinällään tuskin tuo edes toimii, sillä tasaisemmat parit ei takaa sitä tallihenkeä, mikä osalla onnistuu. En minäkään tallipisteitä ole katsonut enkä edes kuljettajien pisteitä, tallin edun katsomisesta vain tuli sattumalta meillä tapa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Aattelin iteki ajaa cockpitillä alkavan kauden, niin tulee taas lisähaastetta. Avuttomuuskin piristi jo kummasti kisoja.

Eli laitanko sut sitten Force Indialle, kun siellä on huikea cockpit? ;)

Simon hätäkeksinnölle peukku :D

Sinällään tuskin tuo edes toimii, sillä tasaisemmat parit ei takaa sitä tallihenkeä, mikä osalla onnistuu. En minäkään tallipisteitä ole katsonut enkä edes kuljettajien pisteitä, tallin edun katsomisesta vain tuli sattumalta meillä tapa.

Ei varmasti takaa tiimihenkeä, eikä se "päästä toinen ohi, jos on nopeampi" ole idean perusajatuksena. Alkuperäinen idea lähti siitä, kun tuli pari erillistä pyyntöä minulle, että jatkossa voisi jakaa tallit tasaisemmin, jotta tallien MM-sarjassa tilanne voittajan/kärkisijojen suhteen ei olisi jo ennen ensimmäistä kilpailua selvä. Menneelle kaudelle Simo-Junddu ja Thuto-Storkki oli jo alkaessa varsin selvä TOP2 (ja noiden keskinäinenkin järjestys oli selvä). Tähän tällä yritetään puuttua, mutta ei minulla ole ongelmaa pistää Simoa ja Junddua samaan talliinkaan, jos muu ei luonnistu. Se vaan poistaisi koko tämän muutoksen perusidean ja sen jälkeen voi minun puolesta kaikki itse valita tallinsa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Ei varmasti takaa tiimihenkeä, eikä se "päästä toinen ohi, jos on nopeampi" ole idean perusajatuksena. Alkuperäinen idea lähti siitä, kun tuli pari erillistä pyyntöä minulle, että jatkossa voisi jakaa tallit tasaisemmin, jotta tallien MM-sarjassa tilanne voittajan/kärkisijojen suhteen ei olisi jo ennen ensimmäistä kilpailua selvä. Menneelle kaudelle Simo-Junddu ja Thuto-Storkki oli jo alkaessa varsin selvä TOP2 (ja noiden keskinäinenkin järjestys oli selvä). Tähän tällä yritetään puuttua, mutta ei minulla ole ongelmaa pistää Simoa ja Junddua samaan talliinkaan, jos muu ei luonnistu. Se vaan poistaisi koko tämän muutoksen perusidean ja sen jälkeen voi minun puolesta kaikki itse valita tallinsa.
Täysin samaa mieltä. Minut voisit merkitä jo Force Indialle korvauksesta Belgian kisasta. Tipuin pois ennen starttia ja ei otettu uusiksi ;)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Mun mielestä paras systeemi on semmonen, että edellisen kauden pistejärjestyksessä valitaan paikat ja "ykköskuski" saa nostaa perämmältäkin jonkun omaksi tallikaverikseen halutessaan tai jättää paikan auki seuraaville. Kaikki on tyytyväisiä, ja pystyy omalla menestyksellään vaikuttamaan aina seuraavan kauden tallipaikkaan. Tietty semmosen herrasmiessäännön voi ottaa, että 1ja2 tai 1ja3 ei ajais samassa tallissa. Ite ainakin pidän siitä että esim. Top8 olis kohtuu tiukasti pakattu 4 talliin.

Semmonen ainakin on ärsyttävää että tallissa ykköskuski taistelee jatkuvasti podiumista ja toinen ajelee jossain pisteiden ulkopuolella. Oikeastikin tallikaverit on yleensä melko lähekkäin tuloksissa. Mitä tasaisemmat parit niin sen parempi, toki just poikkeus voidaan tehdä kärkipäässä, ettei tulis kaksoisvoittoja kovin paljoa.

Tää on mun mielestä urheilullisesti paras vaihtoehto, kun ei sarjassa ole mitään muuta palkintoa kuin itse kisaamisen nautinto.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Tasaiset tiimit ois paras, mutta voi olla melko vaikeaa saada niin järkättyä kun tasoeroa kuitenkin on aika paljonkin.

Tiesti jos kemian ym suhteen haetaan hyviä tiimejä nii ite ajaisin esmes Kossun kans sitte, kun päivittäin yhdessä pelataan yms. Paljon myös testaillaan yhessä. Siinä ois yks ehdotus ainaki miulta tiimiks. Pisteilläkin voi ehkä tuurilla molempia nähä. Tai Kossua nyt ainaki.

EDIT: paitsi just luin Viltzu mussolinin viestin ettei sillä ole väliä :D

Joo no siinäpä säädättä. Tein jo poppareita.

Tää on mun mielestä urheilullisesti paras vaihtoehto, kun ei sarjassa ole mitään muuta palkintoa kuin itse kisaamisen nautinto.

Tästä itse asiassa oli puhetta Viltzun kanssa että esim mie mielelläni sponssaisin palkinnon jollekin sarjalle/kaudelle. Ongelma vaa on se, että jos sie viet kaikki kisat nii se on melkee sama ku kaikki tietää kuka sen viepi. Mut kypsytellään ideaa tästäkin kyllä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Täysin samaa mieltä. Minut voisit merkitä jo Force Indialle korvauksesta Belgian kisasta. Tipuin pois ennen starttia ja ei otettu uusiksi ;)

Hah, sä putoilit silloin aina heti alkukisasta nettis takia muutenkin. :D Mutta joo, Force Indialle ei ole muita toiveita tullut niin varmaan sinut sinne tyrkkään, mutten vielä. Olen kuitenkin nuo toiveet listannut ja vähän niiden mukaan yritän pelata (joissa on vain yksi toive tiettyyn talliin).

Mun mielestä paras systeemi on semmonen, että edellisen kauden pistejärjestyksessä valitaan paikat ja "ykköskuski" saa nostaa perämmältäkin jonkun omaksi tallikaverikseen halutessaan tai jättää paikan auki seuraaville. Kaikki on tyytyväisiä, ja pystyy omalla menestyksellään vaikuttamaan aina seuraavan kauden tallipaikkaan. Tietty semmosen herrasmiessäännön voi ottaa, että 1ja2 tai 1ja3 ei ajais samassa tallissa. Ite ainakin pidän siitä että esim. Top8 olis kohtuu tiukasti pakattu 4 talliin.

Semmonen ainakin on ärsyttävää että tallissa ykköskuski taistelee jatkuvasti podiumista ja toinen ajelee jossain pisteiden ulkopuolella. Oikeastikin tallikaverit on yleensä melko lähekkäin tuloksissa. Mitä tasaisemmat parit niin sen parempi, toki just poikkeus voidaan tehdä kärkipäässä, ettei tulis kaksoisvoittoja kovin paljoa.

Tää on mun mielestä urheilullisesti paras vaihtoehto, kun ei sarjassa ole mitään muuta palkintoa kuin itse kisaamisen nautinto.

Millä tavalla se "joku" on tyytyväinen, jolle esimerkiksi cockpit-kuvakulma on tärkeä ja joku edeltä nappaa samaan talliin? ;) Nojoo, ymmärrän pointin. Tiedostat kuitenkin itsekin sen, että olet sen verran ylivoimainen näissä kisoissa normaalisti, että sun osalta olisi isoin muutos tehtävä, jotta saataisiin edes teoreettisesti kilpailua tallien kärkitaistoon. Eli jos sinulla tallikaveri on säännöllisesti esimerkiksi edes 6-7:s, niin tallimestaruus on jaettu jo.

Mutta jos tämä muuttuu näin työlääksi muutokseksi, niin voidaan kyllä mennä vanhan kaavan mukaan. Katselen tämän osalta vielä kommentteja kuitenkin hetken aikaa.

Tasaiset tiimit ois paras, mutta voi olla melko vaikeaa saada niin järkättyä kun tasoeroa kuitenkin on aika paljonkin.

Tiesti jos kemian ym suhteen haetaan hyviä tiimejä nii ite ajaisin esmes Kossun kans sitte, kun päivittäin yhdessä pelataan yms. Paljon myös testaillaan yhessä. Siinä ois yks ehdotus ainaki miulta tiimiks. Pisteilläkin voi ehkä tuurilla molempia nähä. Tai Kossua nyt ainaki.

Mun mielestä ihan hyvin voi kaverukset (kuten esim. Kossu ja sinä) ajaa tallikavereina, koska ette todennäköisesti luo mitään pisteiden valossa ylivertaista tallia (but who knows... :p).
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Mitä nyt katoin pistetaulukkoa aiemmilta kausilta niin onhan Simon tiimi kahdesti hävinny tiimimestaruuden. Ja suht tiukkojaki kausia ollut. Toivoa ehkä siis on. Toki nyt on ajajia se 12 enemmän.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Jep. Mut neidit hei. 95% meistä haluais Senaattorin tallikaveriksi jotta pääsis studioon mukaan! Eikun häh?! :D

Juu ja turhaa aliarviontia havattavissa täällä föörymillä nyt. Rauhoittukaas jo ja antakaa Zohanin päättää (Lupa saksia). :)

Jep ja jos voin valita jonkun, niin sellainen joku tykkää puhua tyhjän päiväistä p*****! :)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Jos laskin oikein äänestystilanne on

Malesia 45p
Brasilia 39p
Monaco 30p
Italia 29p
Singapore 27p
Meksiko 24p
Britit 22p
Venäjä 21p
Espanja 20p
Unkari 14p
Kiina 14p

Saattaa olla virheitä.
Monellako on äänet antamatta? Monaco ja singapore tulossa molemmat
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Jos laskin oikein äänestystilanne on

Malesia 45p
Brasilia 39p
Monaco 30p
Italia 29p
Singapore 27p
Meksiko 24p
Britit 22p
Venäjä 21p
Espanja 20p
Unkari 14p
Kiina 14p

Saattaa olla virheitä.
Monellako on äänet antamatta? Monaco ja singapore tulossa molemmat

Muokkasin omaa äänestysriviä niin että Meksiko nousi Singaporen ohi yhdellä pisteellä. Vain sen takia kun Venäjä oli niin kaukana takana.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Millä tavalla se "joku" on tyytyväinen, jolle esimerkiksi cockpit-kuvakulma on tärkeä ja joku edeltä nappaa samaan talliin? ;) Nojoo, ymmärrän pointin. Tiedostat kuitenkin itsekin sen, että olet sen verran ylivoimainen näissä kisoissa normaalisti, että sun osalta olisi isoin muutos tehtävä, jotta saataisiin edes teoreettisesti kilpailua tallien kärkitaistoon. Eli jos sinulla tallikaveri on säännöllisesti esimerkiksi edes 6-7:s, niin tallimestaruus on jaettu jo.
Tuo oli vaan semmonen urheilullinen ehdotus, jossa olis joku logiikka. Ajat paremmin, niin pääset sopivimpaan talliin. Itellehän on päänsääntöisesti aivan sama kuka on tallikaverina ja mikä talli voittaa tallimestaruuden. Haluun vaan ajaa Kimillä kuten kaikki edellisetkin 7 kautta. Jatkuvuus ja perinteet on yks tän meidän koko sarjan suola. Pitäishän sen nyt muutenkin mennä niin, että edellisen kauden mestarilla on aina oikeus vähintään pitää paikkansa. Miksei jopa valita täysin missä ajaa ennen muita.

Kun nyt tuosta cockpit-kuvakulman tärkeyden otit esille niin tein videon niistä kaikista semmosilla asetuksilla kun aion ajaa.
[video=youtube;u6GuQ5LwvUU]https://www.youtube.com/watch?v=u6GuQ5LwvUU[/video]
Mersu ja Red Bull ei ainakaan tule kuuloonkaan. Ferrari on eka irl-kärkitalli, jossa näkee nopeudenkin koko ajan. Williams on seuraava hyvä, mutta on hiukan hölmön näköistä, jos meikä paahtaa jossain 3-kategorian tallissa, joka irl-kisoissa ei pääse edes Q3:een.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Älkää nyt Singaporea taktikoiko pihalle. Monaco noista on kauhein rata :D

Jep. Mut neidit hei. 95% meistä haluais Senaattorin tallikaveriksi jotta pääsis studioon mukaan! Eikun häh?! :D

Studion vieraspaikka on aina varattuna Erkille.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Pitäs olla säännöissä kielletty tuo äänien muokkaaminen jälkeenpäin.

Ja mielestäni ykköskuskina Simo saisi ottaa ton Ferrarin, koska tärkeämpi se cockpit on Simolle kuin Junddulle. Simo ajaa noin pienellä fovilla ja Junddu ajaa lähes normi fovilla, jolloin cockpitien erot ei haittaa hirveesti.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Pitäs olla säännöissä kielletty tuo äänien muokkaaminen jälkeenpäin.

Ja mielestäni ykköskuskina Simo saisi ottaa ton Ferrarin, koska tärkeämpi se cockpit on Simolle kuin Junddulle. Simo ajaa noin pienellä fovilla ja Junddu ajaa lähes normi fovilla, jolloin cockpitien erot ei haittaa hirveesti.

Tähän voin vastata simomaisesti että itsekin ajattelin alkaa ajamaan pienellä fovilla :D

Jos annetaan nyt viltzun päättää mitä tehdään niin loppuu tämä ihmettely.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Miekää en pidä siitä että ääniä muokataan taktikoinnin vuoksi jälkikäteen.


Eikö se nyt oo ihan sama vaikka Simo ja Junddu ajas samassa tiimissä. Molemmat ajaa cockpitillä ja molemmille se kuitenkin on se kuvakulma tärkee niin olkoot missä haluavat. Järkätään muut tiimit sit niin että tulee taistelua.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 3]

Tähän voin vastata simomaisesti että itsekin ajattelin alkaa ajamaan pienellä fovilla :D

Jos annetaan nyt viltzun päättää mitä tehdään niin loppuu tämä ihmettely.

Ei mee läpi. Oot jo kertonu, että ajat 55 tuumasesta. :D
 
Ylös Bottom